Gemeenteblad van Renkum
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Renkum | Gemeenteblad 2017, 35944 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Renkum | Gemeenteblad 2017, 35944 | Verordeningen |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Renkum;
Gelet op artikel 160 van de Gemeentewet en de artikel 24 van de Financiële verordening ex artikel 212 Gemeentewet;
Artikel 2 Organisatie-eenheden
De ambtelijk organisatie van de gemeente is, afgezien van de griffie, ingedeeld in de volgende teams en organisatie- eenheden:
Artikel 3a hoofdtaken van het Managementteam
De taken van het Managementteam zijn beschreven in de artikelen 16 en 17.
Artikel 3b hoofdtaken van het Stafbureau
De algemene taak van het stafbureau is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de werkvoorbereiding, de werkuitvoering en de evaluatie gericht op het gebied van:
Artikel 3choofdtaken van het team Financiën
De algemene taak van het team Financiën is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de werkvoorbereiding, de werkuitvoering en de evaluatie gericht op het gebied van:
Artikel 3dhoofdtaken van het team Bestuursondersteuning & Advies
De algemene taak van het team Bestuursondersteuning & Advies is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de werkvoorbereiding, de werkuitvoering en de evaluatie gericht op het gebied van:
Artikel 3ehoofdtaken van het team ICT & Informatiebeheer
De algemene taak van het team ICT & Informatiebeheer is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de werkvoorbereiding, de werkuitvoering en de evaluatie gericht op het gebied van:
Artikel 3fhoofdtaken van het Sociaal Team
De algemene taak van het Sociaal Team is de zorg voor de werkvoorbereiding en de werkuitvoering gericht op de beleidsterreinen het gebied van het sociaal domein in ruime zin:
Artikel 3ghoofdtaken van het team Samenleving
De algemene taak van het team Samenleving is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de beleidsuitvoering en de evaluatie gericht op de beleidsterreinen:
Artikel 3h hoofdtaken van het Bedrijfsteam
Op het gebied van het sociaal domein in ruime zin, zoals omschreven in artikel 3f, is de algemene taak van het Bedrijfsteam:
Artikel 3ihoofdtaken van het team Servicepunt
De algemene taak van het team Servicepunt is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de werkvoorbereiding, de werkuitvoering en de evaluatie gericht op het gebied van:
Artikel 3jhoofdtaken van het team Ruimtelijke Ontwikkeling en Milieu
De algemene taak van het team Ruimtelijke ontwikkeling en milieu is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de werkvoorbereiding, de werkuitvoering en de evaluatie gericht op het gebied van:
Artikel 3khoofdtaken van het team Beheer Openbare Ruimte
De algemene taak van het team Beheer Openbare Ruimte is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de werkvoorbereiding, de werkuitvoering en de evaluatie gericht op het gebied van:
Artikel 3lhoofdtaken van het team Vastgoed & Facilitair
De algemene taak van het team vastgoed & facilitair is de zorg voor de beleidsontwikkeling, de werkvoorbereiding, de werkuitvoering en de evaluatie gericht op het gebied van:
Artikel 5 Leiding dagelijks beheer
Onder de verantwoordelijkheid van het college berust de zorg voor het dagelijks beheer van de ambtelijke organisatie met uitzondering van de griffie bij de secretaris. Hij treedt op als algemeen directeur. Hij kan uit eigen beweging aanwijzingen geven aan de directeur Bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling ad interim en Hoofden en na overleg met het college aanwijzingen geven aan de directeur Bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling ad interim en de hoofden om de kwaliteit van het gemeentelijk beleid en de samenhang van het gemeentelijk beleid te verzekeren.
Voor de uitoefening van één of meer van zijn bevoegdheden verleent het college mandaten en volmachten aan de secretaris, de directeur Bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling ad interim en de hoofden. Indien in een verleend mandaat het verlenen van ondermandaten niet is uitgesloten is de functionaris aan wie het desbetreffende mandaat is verleend, bevoegd tot het verlenen van ondermandaten.
Artikel 6 Functionarissen financiële organisatie
Voor het financieel beheer worden onderscheiden de functies: concerncontroller (adviseur I), adviseur planning & control (adviseur III), administrateur (medewerker beleidsuitvoering I), (senior) financieel adviseur (medewerker beleidsuitvoering II / adviseur IV), senior medewerker financiële administratie & fiscaliteit (medewerker bedrijfsvoering I), medewerker crediteurenadministratie / debiteurenadministratie (medewerker bedrijfsvoering IV), administratief medewerker crediteurenadministratie (medewerker bedrijfsvoering V) en medewerker administratieve organisatie & financiële informatievoorziening (medewerker bedrijfsvoering III); medewerkers zijn geclusterd per taak i.v.m. functiescheiding; de taken zijn betalingsverkeer, crediteuren administratie en debiteuren administratie. Een functionaris kan meerdere functies toegewezen krijgen, indien dit niet strijdig is met de uitgangspunten van controletechnische functiescheiding.
De functies van concerncontroller, adviseur planning & control en administrateur zijn onverenigbaar met die van medewerker administratieve organisatie & financiële informatievoorziening en medewerker crediteuren- / debiteurenadministratie alsmede met enige andere de functiescheiding wezenlijk aantastende functie. De functies medewerker administratieve organisatie & financiële informatievoorziening (medewerker bedrijfsvoering III), medewerker kasbeheer (medewerker bedrijfsvoering IV) en medewerker crediteuren- / debiteurenadministratie zijn onverenigbaar met het producthouderschap.
Artikel 7 Benoeming, schorsing, ontslag en vervanging functionarissen
De concerncontroller, de adviseur planning & control, de medewerker administratieve organisatie en financiële informatievoorziening, de administrateur en de directeur Bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling ad interim en hoofden worden op voordracht van de secretaris benoemd, geschorst en ontslagen door het college.
Artikel 8 Ondersteunende werkzaamheden deelneming in rechtspersonen
Bij oprichting en deelneming in rechtspersonen als bedoeld in het tweede lid van artikel 160 van de Gemeentewet, bepaalt de secretaris, in overleg met het college, welke teams ten behoeve van de vertegenwoordigers van het gemeentebestuur ter zake ondersteunende werkzaamheden verrichten.
In het functieboek van de gemeente Renkum, vastgesteld door het college op 19 februari 2013 en 16 april 2013, en het daarop uitgevoerde onderhoud, zijn de functiebeschrijvingen van de functies gemeentesecretaris/ algemeen directeur, directeur, hoofd, concern controller en administrateur vastgelegd.
Artikel 11 Adviseur planning & control
Onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur draagt de adviseur planning &
De medewerker bedrijfsvoering I (gemeentefinanciën) is verantwoordelijk voor de uitvoering van het beheren en doen beleggen van overtollige financiële middelen en het aantrekken van financiële middelen bij een tekort. De medewerker bedrijfsvoering I voert de aan hem toegewezen taken uit in nauwe samenwerking met de administrateur.
Artikel 16 Gemeentelijk Managementteam
De voorzitter van het gemeentelijk Managementteam stelt de vergaderdata en de agenda voor de vergaderingen van het gemeentelijk Managementteam vast. Ieder lid van het gemeentelijk Managementteam kan zaken voor plaatsing op de agenda bij de voorzitter indienen en de voorzitter verzoeken in bijzondere omstandigheden een extra vergadering bijeen te roepen. De voorzitter zorgt er voor, dat de agenda en bijbehorende stukken worden gereed gemaakt en zo mogelijk ten minste twee dagen voor de vergadering in het bezit zijn van de leden van het gemeentelijk Managementteam.
Artikel 17 Taken gemeentelijk Managementteam
Het gemeentelijk Managementteam heeft tot doel het goed functioneren van de ambtelijke organisatie te bevorderen door middel van:
§ 6 Beleidsvoorbereiding, begroting, beleidsuitvoering en rekening
Artikel 21 Budgettoedeling en begrotingsuitvoering
Op basis van de begroting, de beleidsplannen, de vastgestelde investeringskredieten en de productraming van de gemeente, maakt het hoofd in overleg met de directeur Bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling ad interim en de algemeen directeur (secretaris) voor zijn eigen team een teamplan, waarvan de begroting van het team en het investeringsplan van het team deel uitmaken.
Teamplannen worden voor aanvang van het betreffende begrotingsjaar vastgesteld door het Managementteam. Met de vaststelling van de teamplannen worden de budgetten en investeringskredieten toegewezen aan de hoofden, die ten aanzien van de desbetreffende budgetten en investeringskredieten invulling geven aan het producthouderschap.
Artikel 22 Budgetbevoegdheden en plichten
Het college kan bij specifieke verplichting aangegeven, dat deze pas kunnen worden aangegaan na uitdrukkelijke toestemming van het college. Verplichtingen genoemd in artikel 7 van de “Financiële verordening gemeente Renkum” en verplichtingen met politiek-bestuurlijke implicaties worden ten allen tijde van tevoren voorgelegd aan het college.
Artikel 23 Begrotingsdiscipline en begrotingswijzigingen
Door het college vastgestelde budgetten in de productraming en investeringskredieten mogen zonder voorafgaande toestemming van het college met ten hoogste 5 % met een maximum van € 25.000,-- worden overschreden, indien daar een compensatie binnen het desbetreffende programma van de gemeentebegroting tegenover staat. Tegenvallers op specifieke inkomsten dienen in principe binnen het desbetreffende programma van de gemeentebegroting te worden opgevangen.
Artikel 24 Verantwoording en décharge
Ieder team legt door middel van de voorjaarsnota en najaarsnota en de jaarstukken verantwoording af over de uitvoering van het teamplan en de uitputting van de ter beschikking gestelde budgetten en investeringskredieten. De hoofden leveren hiertoe tijdig de benodigde informatie aan de adviseur planning & control.
Artikel 25 Juridische rechtmatigheid
1.De concern controller treedt op als juridisch controller en draagt onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur (secretaris) en onverminderd de verantwoordelijkheid van de directeur Bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling ad interim en Hoofden de zorg voor:
voorzover deze taken niet door het college aan andere ambtenaren in de organisatie zijn opgedragen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-35944.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.