Wijziging Algemeen mandaatbesluit Coevorden 2016 (3e wijziging)

Het college van burgemeester en wethouders van Coevorden;

gelezen het voorstel van de afdeling Bedrijfsvoering, team Advies en Middelen d.d. 4 december 2017;

overwegende, dat het gewenst is het algemeen mandaatbesluit Coevorden 2016 te wijzigen;

gelet op artikel 160 Gemeentewet; Afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en het Organisatiebesluit gemeente Coevorden 2016;

 

besluit:

 

vast te stellen de navolgende

 

wijziging van het Mandaatbesluit Coevorden 2016 (3e wijziging).

Artikel I

Het algemeen mandaatbesluit Coevorden 2016 wordt als volgt gewijzigd:

 

A.

In Bijlage 1 onderdeel personele bevoegdheden vervalt volgnummer 8.

 

B.

Bijlage 2 Mandaat aan de algemeen directeur komt te luiden als volgt:

 

Bijlage 2 Mandaat aan de algemeen directeur

De volgende bevoegdheden zijn, ingevolge artikel 3 lid 1 van het algemeen mandaatbesluit Coevorden 2016, gemandateerd aan de algemeen directeur:

  • 1.

    Het aanstellen en ontslaan van concernmanagers en de unitmanager

  • 2.

    Het aanstellen en ontslaan van de concerncontroller

  • 3.

    Het verlenen van ontslag wegens reorganisatie of verminderde behoefte aan arbeidskrachten

  • 4.

    Het verlenen van ontslag wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid

  • 5.

    Het jaarlijks in afstemming met de Ondernemingsraad aanwijzen van verplichte verlofdagen

  • 6.

    Het vaststellen van functieniveaus conform het reglement functiewaardering

  • 7.

    Het verlenen van toestemming tot het dragen van een gemeentelijk uniform of dienstkleding bij het deelnemen aan betogingen of optochten

  • 8.

    Het vaststellen van een overwerkvergoeding in bijzondere situaties (oorlog, rampen, e.d.)

  • 9.

    Het uitvoeren van de regeling melden integriteitsschending

  • 10.

    Het uitvoeren van de rechtspositieregeling bijzondere groepen ambtenaren

  • 11.

    Het nemen van besluiten ten aanzien van concernmanagers en de unitmanager

  • 12.

    Het verlenen van een schadeloosstelling en vergoeding van kosten in niet elders voorziene gevallen

  • 13.

    Het treffen van disciplinaire maatregelen, niet zijnde strafontslag

  • 14.

    Het opleggen van een (tijdelijke) ordemaatregel en het ontzeggen tot toegang tot de dienst

  • 15.

    Het (gedeeltelijk) inhouden van salaris tijdens een schorsing in het kader van een ordemaatregel

  • 16.

    Het besluiten tot het aangaan van een vaststellingsovereenkomst met betrekking tot medewerkers

  • 17.

    Het ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst met betrekking tot medewerkers

  • 18.

    Het besluiten tot het afwijken van Inkoop- en aanbestedingsbeleid in overeenstemming met de afwijkingsbevoegdheid zoals opgenomen in het Inkoop en aanbestedingsbeleid gemeente Coevorden.

 

C.

Bijlage 3 Bevoegdheden die zijn voorbehouden aan de concernmanagers en de unitmanager komt te luiden als volgt:

 

Bijlage 3 Bevoegdheden die zijn voorbehouden aan de concernmanagers en de unitmanager

 

De volgende bevoegdheden zijn, ingevolge artikel 3 lid 2 van het algemeen mandaatbesluit Coevorden 2016, voorbehouden aan de concernmanagers en de unitmanager:

  • 1.

    Het benoemen en ontslaan van aan hem ondergeschikt personeel

  • 2.

    Het bepalen van functies waarvoor uniform- of dienstkleding is verplicht

  • 3.

    Het toekennen van een (persoonlijke) toelage, vergoeding of gratificatie

  • 4.

    Het toekennen van een bijzondere beloning

  • 5.

    Het toekennen van een extra periodieke verhoging/het bevorderen naar een hogere schaal op grond van de CAR-UWO

  • 6.

    Het vergoeden van de kosten van geneeskundige behandeling bij arbeidsongeschiktheid in en door dienst

  • 7.

    Het aanwijzen van een ambtenaar voor een andere betrekking in het belang van de dienst

  • 8.

    Het in het dienstbelang nodig oordelen een ambtenaar te verplichten tijdelijk andere werkzaamheden te verrichten

  • 9.

    Het aanwijzen van medewerkers voor de uitvoering van taken bij rampen, crisis en andere buitengewone omstandigheden

 

Artikel II Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 19 december 2017,

de secretaris, de burgemeester,

B.M. de Vries B.J. Bouwmeester

Naar boven