Gemeenteblad van Simpelveld
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Simpelveld | Gemeenteblad 2017, 232051 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Simpelveld | Gemeenteblad 2017, 232051 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Simpelveld houdende regels omtrent klachten Interne klachtenregeling gemeente Simpelveld 2018
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 2 Behoorlijke behandeling
Het bestuursorgaan draagt zorg voor een behoorlijke behandeling van mondelinge en schriftelijke klachten over zijn gedragingen en over gedragingen van bestuursorganen die onder zijn verantwoordelijkheid werkzaam zijn.
Hoofdstuk 2 Behandeling van schriftelijke klachten
Zodra het bestuursorgaan naar tevredenheid van de klager aan diens klacht tegemoet is
gekomen, vervalt de verplichting tot het verder toepassen van deze regeling.
Artikel 8 Ontvangstbevestiging
De klachtencoördinator bevestigt de ontvangst van de klacht schriftelijk aan de klager.
De bevestiging vermeldt wie de klacht behandelt en wat de verdere procedure van de klachtbehandeling is.
Artikel 11 Afzien van klachtbehandeling
Het bestuursorgaan is conform artikel 9:8 van de Awb niet verplicht de klacht te behandelen indien zij betrekking heeft op een gedraging:
zolang ter zake daarvan een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is, dan wel indien de gedraging deel uitmaakt van de opsporing of vervolging van een strafbaar feit en ter zake van dat feit een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is.
Artikel 12 Interne kennisgeving klacht
Aan degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft, zendt de klachtencoördinator een afschrift van de schriftelijke klacht alsmede van de daarbij meegezonden stukken.
Tevens ontvangen de portefeuillehouder en de burgemeester een afschrift ter kennisname.
Indien op grond van artikel 7 van deze regeling de verplichting vervalt tot het verdere behandeling van de klacht, wordt degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft ook hierover door de klachtencoördinator geïnformeerd.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-232051.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.