Gemeenteblad van Veenendaal
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veenendaal | Gemeenteblad 2017, 229139 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veenendaal | Gemeenteblad 2017, 229139 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van Burgemeester en wethouders van de gemeente Veenendaal houdende Model Privacyreglement Lokale Persoonsgerichte Aanpak Privacyreglement Lokale Persoonsgerichte Aanpak Gemeente Veenendaal
Politie Nederland, eenheid Midden-Nederland
Openbaar Ministerie, Midden- Nederland
Raad voor de Kinderbescherming, regio Midden-Nederland
Reclassering Nederland, regio Midden-Nederland
Stichting Verslavingsreclassering (w.o. Tactus, Victas en Inforsa)
Leger des Heils (Jeugdbescherming en reclassering alsmede Leger des Heils Midden-Nederland)
GGD Regio Utrecht en GGD Flevoland
GGz-Centraal Gooi en Vechtstreek; GGz-Centraal Flevoland; GGz-centraal Eemland en GGz-Centraal Fornhese
Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug
Stichting Exodus Midden-Nederland
Dienst Justitiële Inrichtingen
… onder de voorwaarde dat de bovenstaande partners zich in informatie-uitwisseling met deze partners kunnen vinden conform artikel 18 van dit reglement, denk aan: woningcorporaties; overige gecertificeerde instellingen voor jeugdhulp (lokaal te betrekken); overige door de gemeente gecontracteerde instellingen voor jeugdhulp, zorg en maatschappelijke ondersteuning (lokaal te betrekken).
Aanleiding en doel van het reglement
De partners hebben allen regelmatig te maken met gedrag van inwoners dat herhaaldelijk de openbare orde verstoort of dat herhaaldelijk de veiligheid van hen zelf of die van anderen bedreigt. In de meeste gevallen volstaat een reguliere aanpak van dit gedrag door een of meer partners, al dan niet in samenwerking. In sommige gevallen kunnen de partners hierop met hun eigen interventies onvoldoende effectief reageren omdat dit gedrag of de achterliggende problematiek (te) veeleisend is. Er blijkt in die gevallen een geïntegreerde aanpak nodig vanuit meer ketens met procesregie en coördinatie.
Primair hebben de gemeenten het initiatief voor een dergelijke integrale en geregisseerde persoonsgerichte aanpak opgedragen aan het samenwerkingsverband van het Veiligheidshuis in de regio, in het bijzonder voor de complexe en keten overstijgende top-X-casuïstiek. In bepaalde gevallen is het echter voor het Veiligheidshuis (nog) niet, of niet meer mogelijk om een persoonsgerichte aanpak voor de betrokken inwoner vast te stellen, terwijl de partners een dergelijke aanpak wel noodzakelijk achten gelet op het feit dat, ook blijkens politieregistraties, dit gedrag de openbare orde herhaaldelijk verstoort of de veiligheid van de inwoner zelf of die van anderen herhaaldelijk bedreigt. In dergelijke gevallen is een lokale persoonsgerichte aanpak nodig. Zo nodig kan deze lokale persoonsgerichte aanpak worden opgeschaald naar het Veiligheidshuis, indien deze lokale persoonsgerichte aanpak zelfstandig niet voldoende resultaat heeft. In die gevallen waarin het Veiligheidshuis een persoonsgerichte aanpak vaststelt (dit betreft de top-X), zijn overigens lokale partners altijd betrokken bij de uitvoering daarvan.
Partners willen met de lokale persoonsgerichte aanpak – hetzij in het Veiligheidshuis hetzij lokaal - criminaliteit en ernstige overlast bij de bron (pleger) aanpakken om nieuwe aanwas te voorkomen en recidive te verminderen.
De samenwerking van de partners bestaat o.a. uit het analyseren van het gedrag en de problematiek van de inwoner en het op basis van deze analyse vaststellen en uitvoeren van een lokale persoonsgerichte aanpak. Deze aanpak is erop gericht het gedrag van de inwoner zodanig te beïnvloeden dat de inwoner met zijn gedrag niet langer herhaaldelijk de openbare orde verstoort en/of zijn eigen veiligheid of die van anderen bedreigt en waarbij de inwoner zo nodig ook wordt ondersteund bij de aanpak van zijn problemen op verschillende leefgebieden zodat weer perspectief ontstaat op volwaardige deelname aan de samenleving. De interventies van de lokale aanpak kunnen o.a. bestaan uit bestuursrechtelijke, civielrechtelijke en strafrechtelijke interventies en een aanbod van jeugdhulp en/of maatschappelijke ondersteuning.
Daartoe heeft het gemeentebestuur van de Gemeente Veenendaal de functie van pga-expert in het leven geroepen met als taken het coördineren en samen met de partners uitvoeren van de lokale persoonsgerichte aanpak. 1
Doelgroep voor deze lokale persoonsgerichte aanpak wordt gevormd door inwoners van wie:
een geregisseerde integrale aanpak nodig is omdat het gedrag van de inwoner, ook blijkens minimaal twee politieregistraties in de afgelopen 12 maanden 2 , de openbare orde verstoort en/of een bedreiging is of kan zijn voor de veiligheid van de inwoner zelf of die van anderen, én
Voor de samenwerking van de partners in het kader van een lokale persoonsgerichte aanpak is het noodzakelijk dat persoonsgegevens, waaronder bijzondere persoonsgegevens, worden verwerkt.
Omdat deze verwerking rechtmatig en zorgvuldig dient te geschieden stellen de partners dit privacyreglement vast.
Wetten en regelingen die van invloed zijn op dit reglement
Artikel 2 Doel en doelgroep van de gegevensverwerking
Het doel van de verwerking van persoonsgegevens op grond van dit reglement is het beschermen van de openbare orde en van de veiligheid in de Gemeente Veenendaal door het vaststellen en uitvoeren van persoonsgerichte aanpakken voor inwoners die door hun gedrag herhaaldelijk de openbare orde verstoren en/of herhaaldelijk de veiligheid van zichzelf of van anderen bedreigen.
De partners richten zich daarbij op inwoners van wie:
een geregisseerde integrale aanpak nodig is omdat, blijkens minimaal twee politieregistraties in de afgelopen twaalf maanden 3 , het gedrag van de inwoner de openbare orde verstoort en/of een bedreiging is of kan zijn voor de veiligheid van de inwoner zelf of voor die van anderen;
Het doel zoals omschreven in lid 1 gericht op de doelgroep zoals omschreven in lid 2 wordt door de partners gerealiseerd door gezamenlijk het gedrag van de inwoner te analyseren en op basis van deze analyse een persoonsgerichte aanpak vast te stellen en uit te voeren, waarbij zo mogelijk en zo nodig de inwoner ook wordt ondersteund bij de aanpak van zijn problemen op verschillende leefgebieden zodat weer perspectief ontstaat op volwaardige deelname aan de samenleving. Het aandeel van het Openbaar Ministerie in deze aanpak beperkt zich tot het verstrekken van de noodzakelijke strafrechtelijke gegevens aan de pga-expert en tot het, mede op basis van gegevens in verband met de lokale persoonsgerichte aanpak, nemen van een beslissing over het al dan niet vervolgen van een inwoner indien deze wordt verdacht van een strafbaar feit.
Artikel 4 Verantwoordelijkheden van de burgemeester
De burgemeester van de woonplaats van de inwoner, of indien de persoonsgerichte aanpak op grond van artikel 14 in een andere gemeente dan de woonplaats van de inwoner wordt vastgesteld, de burgemeester van de laatst bedoelde gemeente, ziet er als verantwoordelijke in de zin van de Wet bescherming persoonsgegevens op toe dat:
Artikel 5 Grondslag voor de verwerking van persoonsgegevens
De grondslag voor de verwerking van persoonsgegevens op grond van dit reglement is
voor de gemeente gelegen in de publiekrechtelijke taken van de burgemeester op het terrein van de handhaving van de openbare orde zoals beschreven in artikel 172 Gemeentewet en van het college van burgemeester en wethouders op het terrein van het bieden van maatschappelijke ondersteuning en jeugdhulp aan inwoners die op deze ondersteuning of hulp zijn aangewezen;
voor het Openbaar Ministerie gelegen in de publiekrechtelijke taken op het terrein van het opsporen en vervolgen van strafbare feiten en het ten uitvoer leggen van straffen en maatregelen, waarbij het Openbaar Ministerie uitsluitend bevoegd is gegevens te verstrekken van personen die voldoen aan de criteria voor een lokale persoonsgerichte aanpak zoals beschreven in artikel 2 lid 2;
voor instellingen voor reclassering is de grondslag gelegen in artikel 8 van de Reclasseringsregeling 1995: ‘Onze Minister draagt er zorg voor dat in ieder arrondissement in ieder geval en zoveel mogelijk in onderlinge samenhang de volgende reclasseringswerkzaamheden worden uitgevoerd: a. het uit eigen beweging, in opdracht van de bevoegde autoriteiten of op verzoek van betrokkenen zelf verlenen van hulp en steun – rechtsbijstand uitgezonderd – aan personen die worden verdacht van of die zijn veroordeeld wegens een strafbaar feit; b. het doen van onderzoek naar zodanige personen, waaronder begrepen het opstellen van een indicatieadvies, als bedoeld in artikel 5 tweede lid van het interim besluit forensische zorg, ten behoeve van de beslissingen die te hunnen aanzien moeten worden genomen over de vervolging, de berechting of de tenuitvoerlegging van straffen of maatregelen, en het geven van voorlichting daarover; c. het voorbereiden en begeleiden van de uitvoering van de taakstraf en, voor zover daarvoor in aanmerking komend, van de uitvoering van andere rechterlijke beslissingen, waaronder begrepen het namens Onze Minister toe leiden naar forensische zorg als bedoeld in artikel zes eerste lid, tweede volzin, ten aanzien van personen die worden verdacht van, of die zijn veroordeeld wegens een strafbaar feit, alsmede het houden van toezicht daarop en het verschaffen van inlichtingen daarover aan de bevoegde autoriteiten’;
Partners die op grond van de wet in verband met hun hulpverleningsrelatie met de inwoner toestemming nodig hebben voor het verstrekken van persoonsgegevens aan de andere partners of aan agendadeelnemers, dragen er zelf zorg voor dat deze toestemming wordt verkregen voordat zij tot gegevensverstrekking over gaan. Mochten zij geen toestemming voor deze gegevensverstrekking krijgen, of mochten zij tot het oordeel komen dat zij deze toestemming niet kunnen vragen, dan komen zij zelf tot een afweging of niet toch, ondanks het ontbreken van toestemming, persoonsgegevens aan een of meer partners dienen te worden verstrekt, gelet op de zwaarwegende belangen die de inwoner of een ander heeft bij deze verstrekking. Zij maken deze afweging conform de wetgeving en de interne regelgeving die op hen van toepassing is.
Artikel 6 De verwerking van persoonsgegevens in verband met de aanmelding van een inwoner
De partners kunnen een inwoner zoals beschreven in artikel 2 lid 2 aanmelden bij de pga-expert. Zij verstrekken daarbij de voor de aanmelding noodzakelijke persoonsgegevens van de inwoner waarover zij beschikken en waaruit blijkt dat een persoonsgerichte aanpak noodzakelijk is, voor zover de voor hen van toepassing zijnde wet- en regelgeving hen dat toestaat. Voorwaarde voor deze aanmelding is dat de partner de inwoner, voorafgaand aan de melding, minimaal éénmaal heeft aangesproken op zijn gedrag en op de gevolgen die dit gedrag voor hem kan hebben.
De pga-expert beoordeelt op basis van de inhoud van de melding en in nauw overleg met de partner die de inwoner heeft aangemeld, of het gedrag van de inwoner voldoet aan de criteria voor een persoonsgerichte aanpak zoals beschreven in artikel 2 lid 2. Daartoe vraagt de pga-expert aan de politie, indien de politie niet de aanmelder is, of de inwoner in de afgelopen twaalf maanden minstens tweemaal is geregistreerd in verband met gedrag waarvoor mogelijkerwijs een persoonsgerichte aanpak noodzakelijk is4 . Ook onderzoekt de pga-expert zekerheidshalve:
Blijkt op grond van lid 2 dat het Veiligheidshuis een persoonsgerichte aanpak heeft vastgesteld of zal vaststellen, dan komt er geen zelfstandige lokale persoonsgerichte aanpak, maar overlegt de pga-expert welke (extra) ondersteuning hij lokaal kan bieden in de aanpak die vanuit, het Veiligheidshuis wordt uitgevoerd. In dit geval beperkt de pga-expert zich tot het in het pga-bestand vastleggen van gegevens over de inwoner in verband met de melding. Het betreft gegevens over: naam, instelling en contactgegevens van de melder alsmede gegevens over de afspraken die hij met het Veiligheidshuis maakt over eventuele aanvullende lokale uitvoering van onderdelen van de persoonsgerichte aanpak van het Veiligheidshuis.
Artikel 7 Categorieën politiegegevens die in het kader van de persoonsgerichte aanpak verstrekt kunnen worden
Bijzondere politiegegevens, waaronder gegevens over iemands godsdienst of levensovertuiging, ras - waaronder foto – en videomateriaal- politieke gezindheid, seksuele geaardheid en gegevens betreffende het lidmaatschap van een vakvereniging, worden uitsluitend verstrekt in aanvulling op andere verstrekte politiegegevens, voor zover deze verstrekking onvermijdelijk is in verband met het doel zoals beschreven in artikel 2 lid 1.
Artikel 8 Verstrekking strafvorderlijke gegevens in het kader van de persoonsgerichte aanpak
Bijzondere politiegegevens, waaronder gegevens over iemands godsdienst of levensovertuiging, ras - waaronder foto – en videomateriaal- politieke gezindheid, seksuele geaardheid en gegevens betreffende het lidmaatschap van een vakvereniging, worden uitsluitend verstrekt in aanvulling op andere verstrekte politiegegevens, voor zover deze verstrekking onvermijdelijk is in verband met het doel zoals beschreven in artikel 2 lid 1.
Artikel 9 De verwerking van persoonsgegevens in verband met de persoonsgerichte aanpak
Indien de pga-expert op basis van de beoordeling en het onderzoek zoals bedoeld in artikel 6 lid 2 meent dat een lokale persoonsgerichte aanpak noodzakelijk is, stelt hij deze vast samen met de betrokken partners, waaronder een vertegenwoordiger van het lokale team, voor zover jeugdhulp en/of maatschappelijke ondersteuning deel uitmaken van de persoonsgerichte aanpak. Bij het vaststellen van de persoonsgerichte aanpak verstrekken de partners de daarvoor noodzakelijke persoonsgegevens aan de pga-expert, met inachtneming van de op de partners van toepassing zijnde privacyregels.
Indien de Raad voor de Kinderbescherming in verband met een onderzoek naar de noodzaak van een kinderbeschermingsmaatregel beschikt over persoonsgegevens van een minderjarige inwoner verstrekt de Raad persoonsgegevens waarover de Raad beschikt, voor zover noodzakelijk voor de probleemanalyse en de vaststelling en uitvoering van de lokale persoonsgerichte aanpak voor deze inwoner. Indien de Raad beschikt over persoonsgegevens van een minderjarig kind van een inwoner, verstrekt de Raad persoonsgegevens van deze minderjarige voor zover de persoonsgerichte lokale aanpak zich ook richt op de bescherming en veiligheid van dit minderjarige kind en/of andere minderjarige kinderen van de inwoner én voor zover deze verstrekking noodzakelijk is voor deze bescherming en veiligheid.
De pga-expert legt de persoonsgerichte aanpak vast in het pga-bestand zoals bedoeld in artikel 11 lid 1. Deze persoonsgerichte aanpak bestaat uit: probleemanalyse op het niveau van ‘dat- informatie’, beschrijving van de interventies die deel uit maken van de persoonsgerichte aanpak, de namen van de partners die deze aanpak zullen uitvoeren en de termijnen waarbinnen dit zal gebeuren.
Indien het voor het vaststellen of uitvoeren van een persoonsgerichte aanpak noodzakelijk is en de relevante wettelijke regeling dit toestaan, kunnen persoonsgegevens worden verstrekt aan een agendadeelnemer. De pga-expert draagt er zorg voor dat aan een agendadeelnemer niet meer gegevens worden verstrekt dan absoluut noodzakelijk is voor zijn aandeel in het vaststellen of uitvoeren van de persoonsgerichte aanpak. De strafvorderlijke persoonsgegevens worden voor de agendadeelnemer beperkt tot de dat-informatie.
De pga-expert kan de inwoner in overleg met de aanmelder aanmelden bij het lokale team, voor zover de pga-expert tot het oordeel komt dat ondersteuning door dit team in het kader van de persoonsgerichte aanpak van het gedrag gewenst of noodzakelijk is. Bij de aanmelding verstrekt de pga-expert de voor de ondersteuning noodzakelijke gegevens aan het lokale team. Aanmelding bij het lokale team vindt plaats met toestemming van degene die voor de ondersteuning wordt aangemeld. Indien de pga-expert geen toestemming krijgt voor de aanmelding, voert hij overleg met het lokale team met het doel te onderzoeken of en zo ja hoe de noodzakelijke ondersteuning kan worden verleend.
De pga-expert draagt er zorg voor dat:
er geen persoonsgerichte aanpak wordt vastgesteld voordat de pga-expert of een partner met de inwoner heeft gesproken over de noodzaak van een persoonsgerichte aanpak én hem uitdrukkelijk heeft gevraagd naar zijn visie op de oorzaken van het gedrag dat aanleiding vormt voor de aanpak en op de wijze waarop dit gedrag zou kunnen worden aangepakt.
Indien een inwoner voor wie een persoonsgerichte aanpak is vastgesteld, in verband met een aanhouding wordt besproken in het kader van de ZSM werkwijze van de strafrechtelijke ketenpartners, worden de ZSM partners in verband met een betekenisvolle afdoening geïnformeerd over de lokale persoonsgerichte aanpak.
Artikel 10 Bewaken van de uitvoering van de persoonsgerichte aanpak, afsluiting ervan zo nodig zetten van vervolgstappen
Indien de pga-expert samen met de partners vaststelt dat de persoonsgerichte aanpak niet conform afspraken wordt uitgevoerd, of dat de uitvoering wel conform de afspraken verloopt maar niet de beoogde resultaten heeft, onderzoekt de pga-expert met de betrokken partners en de bij de aanpak betrokken agendadeelnemers welke mogelijkheden er zijn om de uitvoering van de aanpak te versterken of deze te wijzigen of aan te vullen, opdat het gedrag van de inwoner niet langer herhaaldelijk de openbare orde verstoort dan wel herhaaldelijk de veiligheid van hemzelf of die van anderen bedreigt.
Indien de pga-expert ook na de inspanningen zoals bedoeld in lid 3 samen met de partners vaststelt dat de persoonsgerichte aanpak niet de gewenste resultaten heeft, overlegt hij met het Veiligheidshuis over de mogelijkheid van een aanmelding van de inwoner bij het Veiligheidshuis opdat aldaar een persoonsgerichte aanpak voor de inwoner wordt vastgesteld en uitgevoerd. Wordt de inwoner aangemeld dan verstrekt de pga-expert de persoonsgegevens uit het pga-bestand van de inwoner die noodzakelijk zijn voor de taakuitoefening van het Veiligheidshuis. De pga-expert draagt er zorg voor dat de inwoner wordt geïnformeerd over deze aanmelding. Na de aanmelding sluit de pga-expert de gegevensverwerking ten aanzien van de betrokkene af. De inwoner wordt hierover schriftelijk of digitaal geïnformeerd door de PGA-expert.
Artikel 12 Toegang tot het pga-bestand en verstrekken van gegevens uit het pga-bestand
De pga-expert kan, voor zover dit noodzakelijk is voor het doel van artikel 2 lid 2 en de wettelijke regelingen die op de partners van toepassing zijn dit mogelijk maken, persoonsgegevens verstrekken aan:
de agendadeelnemer, voor zover deze gegevens absoluut noodzakelijk zijn voor het aandeel dat de agendadeelnemer heeft in het vaststellen of uitvoeren van de persoonsgerichte aanpak en pas nadat de agendadeelnemer de geheimhoudingsverklaring heeft getekend, zoals opgenomen in bijlage 1 bij dit reglement. De strafvorderlijke persoonsgegevens worden beperkt tot dat-informatie;
Indien een persoonsgerichte aanpak wordt vastgesteld worden de persoonsgegevens van een inwoner die zijn vastgelegd in het pga-bestand, maximaal twee jaar bewaard, te rekenen vanaf de datum van afsluiting van de gegevensverwerking. Na deze bewaartermijn worden de persoonsgegevens van de inwoner uit het pga-bestand verwijderd en vernietigd.
Indien na een aanmelding wordt besloten dat er geen persoonsgerichte aanpak zal worden vastgesteld, worden de persoonsgegevens van een inwoner zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vier weken na dit besluit, uit het bestand verwijderd en vernietigd, tenzij aannemelijk is dat het bewaren van de gegevens kan leiden tot een nieuwe beoordeling over de noodzaak van een persoonsgerichte aanpak. In verband met dit laatste doel kunnen de gegevens maximaal een jaar worden bewaard, te rekenen vanaf de datum van de aanmelding. Indien binnen dit jaar alsnog een persoonsgerichte aanpak wordt vastgesteld is de bewaartermijn van lid 1 van toepassing.
Artikel 15 Betrokkenheid van meer gemeenten bij de inwoner en/of zijn gedrag
Indien na de aanmelding blijkt dat de inwoner niet in de gemeente waarin hij wordt aangemeld woont, zoekt de pga-expert contact met de pga-expert van de gemeente van de woonplaats van de inwoner:
Blijkt dat in de woonplaats van de inwoner al een persoonsgerichte aanpak wordt voorbereid of uitgevoerd, dan verstrekt de pga-expert de gegevens van de aanmelding zoals bedoeld in lid 1 aan zijn collega van de woonplaats van de inwoner en overleggen de pga-experts over de noodzaak van deelname van beide pga-experts aan de voorbereiding en uitvoering van de persoonsgerichte aanpak;
Blijkt dat in de woonplaats van de inwoner geen persoonsgerichte aanpak wordt voorbereid of uitgevoerd, dan wordt de pga-expert van de woonplaats als agendadeelnemer uitgenodigd om deel te nemen aan de voorbereiding en uitvoering van de persoonsgerichte aanpak in de gemeente waar de inwoner in verband met zijn gedrag is aangemeld.
Wordt na de aanmelding van een inwoner duidelijk dat de inwoner niet alleen in de gemeente waarin hij is aangemeld maar ook in een of meer andere gemeente(n) gedrag vertoont waarvoor een persoonsgerichte aanpak noodzakelijk is, dan zoekt de pga-expert van de gemeente waar de inwoner is aangemeld, contact met de pga-expert(s) van deze andere gemeente(n) om te beoordelen of het noodzakelijk is dat deze pga-expert(s) wordt of worden betrokken bij de voorbereiding en uitvoering van de persoonsgerichte aanpak.
Indien de inwoner gedurende de voorbereiding of uitvoering van de persoonsgerichte aanpak naar een andere gemeente verhuist, kan de pga-expert de pga-expert in de nieuwe woonplaats van de inwoner informeren over deze persoonsgerichte aanpak. De verstrekking beperkt zich tot het feit dat een persoonsgerichte aanpak wordt voorbereid dan wel werd of wordt uitgevoerd. Indien in de nieuwe woonplaats wordt besloten om de persoonsgerichte aanpak, al dan niet in gewijzigde vorm, voort te zetten kan de pga-expert desgevraagd beschrijven uit welke interventies de persoonsgerichte aanpak bestaat en welke partners deze interventies uitvoeren of uitvoerden, voor zover de bij de persoonsgerichte aanpak betrokken partners daarvoor hun toestemming geven.
Artikel 16 Recht op informatie, inzage, correctie en verzet
Iedere betrokkene kan ten aanzien van de gegevens die zijn opgenomen in het pga-bestand en die op hem betrekking hebben, de rechten uitoefenen zoals omschreven in de artikelen 35 (inzage en informatie), 36 (verbetering, aanvulling, correctie en verwijdering) en 40 (verzet) van de Wet bescherming persoonsgegevens. De verantwoordelijke kan deze rechten weigeren dan wel beperken in verband met de belangen zoals genoemd in artikel 43 van deze wet.
Een ieder die op grond van dit reglement kennis neemt van persoonsgegevens is verplicht tot geheimhouding daarvan, tenzij de wet tot bekendmaking verplicht.
Deelname als partner aan de lokale persoonsgerichte aanpak is uitsluitend mogelijk voor zover een organisatie het doel zoals omschreven in artikel 2 lid 1 onderschrijft, feitelijk een aandeel zal hebben in de lokale persoonsgerichte aanpak en zich bindt aan de gegevensverwerking zoals beschreven in dit reglement.
Bureau RVS M-N legt een verzoek tot toetreding voor aan de partners. Een partner die niet met het verzoek kan instemmen, maakt dit kenbaar bij het bureau RVS M-N. Indien blijkt dat geen enkele partner tegen het verzoek tot toetreding is, vindt toetreding plaats door ondertekening van de als bijlage 2 opgenomen toetredingsverklaring.
Artikel 19 Naam, inwerkingtreding en looptijd
Een partner die niet langer wenst deel te nemen aan de gegevensverwerking op grond van dit reglement, kan dit schriftelijk laten weten aan de verantwoordelijke, met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
Dit reglement kan worden aangehaald als Privacyreglement Lokale Persoonsgerichte Aanpak Gemeente Veenendaal
Bijlage 1: Privacyverklaring Agendadeelnemer
[Naam instelling], voor deze verklaring vertegenwoordigd door [of naam vrij gevestigde beroepskracht]
Aanleiding voor deze verklaring
Dat het, gelet op de professionele betrokkenheid bij een of meer inwoners voor wie een persoonsgerichte aanpak wordt vastgesteld, voor een goede afstemming van deze aanpak noodzakelijk is dat [naam instelling / vrij gevestigde beroepskracht] als agendadeelnemer:
Dat de verwerking van persoonsgegevens in het kader van de persoonsgerichte aanpak is vastgelegd in het Privacyreglement Lokale Persoonsgerichte Aanpak [naam gemeente(n)]
Dat dit privacyreglement tot doel heeft regels te geven voor een zorgvuldige en rechtmatige omgang met persoonsgegevens van inwoners:
Dat [naam instelling / vrij gevestigde beroepskracht ] zich als agendadeelnemer zal houden aan de bepalingen van het Privacyreglement Lokale Persoonsgerichte Aanpak (naam gemeente(n), meer in het bijzonder ook aan de in artikel 17 van dit reglement opgenomen geheimhoudingsverplichting.
Bijlage 2: Toetredingsverklaring
[Naam organisatie) voor deze verklaring vertegenwoordigd door [naam en functie)
(naam organisatie) een aandeel wenst te hebben in de lokale persoonsgerichte aanpak (naam gemeente of gemeenten)
Het doel van de lokale persoonsgerichte aanpak zoals omschreven in artikel 2 lid 1 van het Privacyreglement Persoonsgerichte Aanpak (naam gemeente of gemeenten) te onderschrijven en feitelijk een aandeel te zullen hebben in het vaststellen en/of uitvoeren van deze aanpak;
De regels over de verwerking van persoonsgegevens zoals vastgelegd in het Privacyreglement Lokale Persoonsgerichte Aanpak (naam gemeente of gemeenten) te zullen naleven, meer in het bijzonder de geheimhoudingsplicht zoals omschreven in artikel 17 van dit reglement;
Als partner toe te treden tot de lokale persoonsgerichte aanpak (naam gemeente of gemeenten).
(plaats gemeente, datum en handtekening vertegenwoordiger nieuwe partner)
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-229139.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.