Gemeenteblad van Borger-Odoorn
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Borger-Odoorn | Gemeenteblad 2017, 219257 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Borger-Odoorn | Gemeenteblad 2017, 219257 | Overige besluiten van algemene strekking |
Gemeente Borger-Odoorn, Algemene Inkoopvoorwaarden Goederen, Leveringen en Diensten 2017
Tenzij uit de context anders blijkt, zijn de gebruikte begrippen en uitdrukkingen in deze Algemene Inkoopvoorwaarden met een hoofdletter geschreven, als volgt gedefinieerd:
Aflevering: Het verschaffen van het bezit van de Goederen aan de Opdrachtgever.
Derde(n): Niet bij de Overeenkomst betrokken Partij, waaronder onderaannemers.
Dienst(en): De door de Opdrachtnemer te verrichten werkzaamheden ten behoeve van een specifieke behoefte van de Opdrachtgever, niet zijnde werken of leveringen.
Goederen: Alle zaken en alle vermogensrechten in de zin van artikel 3:1 Burgerlijk Wetboek.
Levering(en): De door de Opdrachtnemer op basis van de Overeenkomst ten behoeve van de Opdrachtgever te leveren Goederen.
Offerte: Een aanbod in de zin van het Burgerlijk Wetboek.
Offerteaanvraag: Een enkelvoudige of meervoudige aanvraag van de Opdrachtgever voor te verrichten Prestaties of een (Europese) aanbesteding conform de Aanbestedingswet en de Europese aanbestedingsrichtlijnen 2004/17/EG en 2004/18/EG.
Opdrachtgever: De gemeente Borger-Odoorn, gezeteld aan de Hoofdstraat 50 te Exloo.
Opdrachtnemer: De in de Overeenkomst genoemde wederpartij van de Opdrachtgever.
Overeenkomst: Al hetgeen tussen de Opdrachtgever en de Opdrachtnemer is overeengekomen, inclusief daarbij behorende bijlagen.
Partij(en): De Opdrachtgever en/of de Opdrachtnemer;
Personeel: De door de Opdrachtnemer voor de uitvoering van de Overeenkomst in te schakelen personeelsleden of andere hulppersonen die krachtens de Overeenkomst onder zijn verantwoordelijkheid werkzaam zullen zijn.
Prestatie: De te verrichten Leveringen en/of Diensten.
Werkdag(en): Kalenderdagen behoudens weekenden, algemeen erkende feestdagen in de zin van artikel 3 lid 1 Algemene termijnenwet, plaatselijke feestdagen en de door de Opdrachtgever aangewezen brugdagen.
3 Indien een bepaling van deze Algemene Inkoopvoorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van kracht blijven en treden Partijen in overleg teneinde een nieuwe bepaling (of bepalingen) ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling(en) overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige of vernietigde bepaling(en) in acht worden genomen.
5 Door het indienen van de Offerte wijst de Opdrachtnemer uitdrukkelijk de toepasselijkheid van zijn Algemene Voorwaarden af. Aan dergelijke voorwaarden wordt ook geen aanvullende werking toegekend. Opdrachtnemer wordt geacht de toepasselijkheid van deze Algemene Inkoopvoorwaarden mede te aanvaarden met betrekking tot gelieerde Overeenkomst(en) met de Opdrachtgever.
Artikel 3. Offerte, opdracht en totstandkoming Overeenkomst
3 Een Overeenkomst komt tot stand nadat de Opdrachtgever een expliciete schriftelijke aanvaarding van de Offerte van de Opdrachtnemer per e-mail of brief heeft verzonden aan de Opdrachtnemer. De schriftelijke aanvaarding geldt enkel als aanvaarding, indien daaraan een besluit ten grondslag ligt als bedoeld in artikel 160, eerste lid aanhef en onder e van de Gemeentewet dat is genomen door of namens het college van burgemeester en wethouders en de aanvaarding ondertekend is door de burgemeester of een ander waaraan op grond van het bepaalde in artikel 171, tweede lid van de Gemeentewet de vertegenwoordiging van de Opdrachtgever is opgedragen. Op eerste verzoek van de Opdrachtnemer legt de Opdrachtgever een kopie van dit besluit over.
Artikel 4. Algemene verplichtingen Opdrachtnemer
2 De Opdrachtnemer zal de Opdrachtgever op de hoogte houden van de uitvoering van de Overeenkomst en desgevraagd inlichtingen geven. De Opdrachtnemer is onder meer, doch niet uitsluitend, verplicht om de Opdrachtgever direct schriftelijk in te lichten over feiten en omstandigheden die kunnen leiden tot vertraging in de nakoming of waarmee in de Overeenkomst geen rekening is gehouden.
6 In situaties van overname, fusie of anderszins duurzame wijziging van de zeggenschap(sverhoudingen) is overdracht aan deze derde, dan wel een nieuwe entiteit wel toegestaan. De Overeenkomst dient in een dergelijke situatie onverkort gestand gedaan te worden. Hierbij geldt wel dat de Opdrachtnemer de Opdrachtgever tijdig, onverwijld, na eventuele goedkeuring door de autoriteiten en vóór publicatie op de hoogte stelt. Hierbij dient de Opdrachtnemer de waarborgen te beschrijven welke bevestigen dat de (effectieve en kwalitatieve) uitvoering van de Overeenkomst niet in het gedrang komt.
7 De Opdrachtnemer garandeert ter zake van de Overeenkomst dat de Opdrachtnemer of Personeel van Opdrachtnemer of een met de Opdrachtnemer verbonden rechtspersoon en de onder hen werkzame personen niet betrokken zijn of zijn geweest bij overleg of afspraken met andere ondernemingen op een wijze die strijdig zou kunnen zijn met bepalingen van de Mededingingswet of artikelen 101 en 102 Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie, waaronder: (1) prijsvorming, (2) het afstemmen van Offerten, en/of (3) verdeling van werkzaamheden.
8 De Opdrachtnemer vrijwaart de Opdrachtgever voor strafrechtelijke boetes en bestuurlijke sancties (als bedoeld in artikel 5:2, eerste lid aanhef en onder a van de Algemene wet bestuursrecht, het eventuele kostenverhaal daaronder begrepen) die verband houden met de Overeenkomst en die de Opdrachtnemer of de Opdrachtgever krijgt opgelegd.
9 De Opdrachtnemer zal bij de uitvoering van de Overeenkomst alle van toepassing zijn de voorschriften bij of krachtens de wet gesteld naleven en de Overeenkomsten die de Opdrachtgever met Derden heeft gesloten, voor zover deze Overeenkomsten bekend zijn bij de Opdrachtnemer, in acht nemen. Indien de Opdrachtnemer genoodzaakt is om contact op te nemen met Derden, zal de Opdrachtnemer dit eerst voorleggen aan de Opdrachtgever.
11 Slechts voor zover de Opdrachtnemer expliciet en schriftelijk is gemachtigd door de Opdrachtgever zal de Opdrachtnemer optreden als gemachtigde van de Opdrachtgever. Eventuele gevolgen die door het in strijd handelen met het bepaalde in de voorgaande zin zijn ontstaan, komen voor rekening en risico van de Opdrachtnemer.
Artikel 5. Algemene verplichtingen Opdrachtgever
Artikel 6. Kwaliteit, keuring en garantie
3 Opdrachtnemer garandeert dat alle geleverde Goederen en/of Diensten alsmede de eventuele installatie en/of montage van Goederen beantwoorden aan de eigenschappen van de Overeenkomst, dan wel wat hier in het maatschappelijk verkeer redelijkerwijs van had mogen worden verwacht. Voor Goederen houdt dit in dat deze ten minste die eigenschappen bezitten die de Opdrachtgever op grond van de Overeenkomst mag verwachten. Voor Diensten houdt dit in dat deze ten minste voldoen aan de kwaliteit die van een deskundig, goed en zorgvuldig handelend vakgenoot, onder gelijksoortige omstandigheden, bij een normale wijze van taakuitoefening, mag worden verwacht.
6 Indien de Opdrachtgever constateert dat geleverde Goederen en/of Diensten niet of slechts gedeeltelijk voldoen aan wat Opdrachtnemer conform dit artikel heeft gegarandeerd, is Opdrachtnemer zonder nadere ingebrekestelling in verzuim, tenzij Opdrachtnemer kan aantonen dat de tekortkoming hem niet kan worden toegerekend.
7 Ter voldoening aan zijn garantieverplichtingen zal Opdrachtnemer geleverde Goederen en/of Diensten of gebrekkige onderdelen daarvan kosteloos herstellen of door nieuwe vervangen of aanvullen binnen de door Opdrachtgever bij aanzegging gestelde redelijke termijn. Indien dat spoedshalve geboden is heeft Opdrachtgever het recht herstel of vervanging door Derden te doen verrichten voor rekening van Opdrachtnemer.
9 Ingeval van afkeuring na Aflevering van de zaken, zal Opdrachtnemer binnen vijf Werkdagen zorgdragen voor kosteloos herstel of vervanging van de Goederen. Indien Opdrachtnemer niet aan deze verplichtingen voldoet binnen de in dit artikel gestelde termijn, is de Opdrachtgever gerechtigd de benodigde zaken van een Derde af te nemen, dan wel zelf andersoortige benodigde maatregelen te (laten) nemen voor rekening en risico van Opdrachtnemer.
10 Indien Opdrachtnemer niet binnen vijf Werkdagen de afgekeurde Goederen terughaalt, heeft de Opdrachtgever het recht de Goederen aan Opdrachtnemer voor diens rekening en risico te retourneren. De Opdrachtgever mag in dat geval kiezen voor vervanging van de Goederen of creditering van de koopprijs.
1 Partijen verplichten zich om al wat bij de uitvoering van de Overeenkomst ter kennis komt en waarvan het vertrouwelijke karakter bekend is of redelijkerwijs kan worden vermoed, op generlei wijze bekend te maken – inclusief via kanalen van sociale media - of voor eigen doeleinden te gebruiken, behalve voor zover enig wettelijk voorschrift of rechterlijke uitspraak tot bekendmaking noopt.
3 Partijen hebben het recht om in geval van overtreding van de voorgaande leden door de andere Partij en/of de voor die Partij werkzame personen en/of door die Partij ingeschakelde Derden de Overeenkomst per direct op te schorten dan wel zonder rechterlijke tussenkomst en zonder ingebrekestelling te ontbinden. Elke opschorting dan wel ontbinding geschiedt door middel van een aangetekend schrijven.
Artikel 8. Intellectueel eigendom
1 Alle (aanspraken op) intellectuele eigendomsrechten (IE-rechten) met betrekking tot enig resultaat voortvloeiende uit de Overeenkomst, berusten bij de Opdrachtgever, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. De Opdrachtnemer draagt deze (aanspraken op) IE-rechten – voor zover nodig – om niet over aan de Opdrachtgever. De Opdrachtnemer zal op eerste verzoek kosteloos meewerken aan het bewerkstelligen van de overdracht.
3 Voor zover voor de overdracht van de rechten, als bedoeld in het eerste lid van dit artikel, een nadere akte zou zijn vereist, machtigt Opdrachtnemer de Opdrachtgever reeds nu voor alsdan onherroepelijk om zodanige akte op te maken en namens de Opdrachtnemer te ondertekenen, onverminderd de verplichting van Opdrachtnemer om op eerste verzoek van de Opdrachtgever aan de overdracht van deze rechten medewerking te verlenen, zonder daarbij voorwaarden te kunnen stellen. Opdrachtnemer machtigt voor zover nodig de Opdrachtgever hierdoor onherroepelijk om de overdracht van deze intellectuele eigendomsrechten in de desbetreffende registers te doen in- of overschrijven.
7 De Opdrachtnemer garandeert dat de gekochte Goederen en toebehoren alsmede de geleverde Diensten en al hetgeen daarmee gepaard gaat of daaruit resulteert vrij zijn van alle bijzondere lasten en beperkingen die aan het vrije gebruik daarvan door de Opdrachtgever in de weg zouden kunnen staan, zoals octrooirechten, merkrechten, modelrechten of auteursrechten en vrijwaart de Opdrachtgever tegen alle aanspraken van Derden dienaangaande.
Artikel 9. Wijziging Overeenkomst
3 Indien een tussen Partijen beoogde wijziging naar het oordeel van Opdrachtnemer gevolgen heeft voor de overeengekomen prijs, tijdstip van Levering, kwaliteit, bruikbaarheid, vergunningen, heffingen, bijkomende kosten en/of garanties, is Opdrachtnemer verplicht om de Opdrachtgever hieromtrent zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vijf Werkdagen na kennisgeving van de beoogde, schriftelijk en gemotiveerd te informeren. Indien deze gevolgen naar het oordeel van de Opdrachtgever onredelijk zijn, zullen Partijen hierover in overleg treden.
Artikel 10. Uitrusting en materialen
Artikel 11. Tijdstip van nakoming
Artikel 12. Toerekenbare tekortkoming
1 Indien één van de Partijen toerekenbaar tekort schiet in de nakoming van de Overeenkomst en/of deze Algemene Inkoopvoorwaarden, zal de andere Partij een aangetekend schrijven verzenden aan de tekortkomende Partij, alvorens gebruik te maken van de Partij toekomende wettelijke rechten, behoudens de gevallen waarin ingebrekestelling ingevolge het Burgerlijk Wetboek achterwege kan blijven, in welke gevallen de nalatige Partij direct in verzuim verkeert.
2 Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst en zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang te ontbinden, indien de andere Partij in verzuim is geraakt, behoudens voor zover ontbinding – gelet op de omstandigheden van het geval, waaronder de ernst van het verzuim – in strijd zou zijn met de redelijkheid en billijkheid. Elke ontbinding geschiedt door middel van een aangetekend schrijven.
3 Er is geen sprake van enige toerekenbare tekortkoming zijdens de Opdrachtgever indien en voor zover de publiekrechtelijke verantwoordelijkheid noopt tot het niet verstrekken van inlichtingen en gegevens respectievelijk tot het niet verlenen van de publiekrechtelijke medewerking die nodig zou kunnen zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst.
Artikel 13. Niet toerekenbare tekortkoming
1 De Opdrachtnemer kan zich jegens de Opdrachtgever enkel op overmacht als bedoeld in artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek beroepen, indien de Opdrachtnemer de Opdrachtgever zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk op het moment dat hij had moeten presteren, onder overlegging van de bewijsstukken, schriftelijk van het beroep op overmacht in kennis stelt.
2 In geval van overmacht als bedoeld in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek kan Opdrachtnemer de nakoming van de desbetreffende en de daarmee samenhangende verplichting(en) geheel of gedeeltelijk opschorten voor de duur van de overmacht, zonder dat Partijen over en weer tot enige schadevergoeding ter zake gehouden zijn.
3 Indien Opdrachtnemer door overmacht definitief in de onmogelijkheid verkeert te presteren of indien de overmachtsperiode langer dan 30 dagen heeft geduurd dan wel de termijn zoals in de Overeenkomst bepaald, of naar redelijkerwijze te verwachten is dat deze ten minste 30 dagen zal duren, heeft de Opdrachtgever het recht de Overeenkomst door middel van een aangetekend schrijven met onmiddellijke ingang zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zonder enige schadevergoeding aan Opdrachtnemer verschuldigd te zijn.
4 Onder overmacht aan de zijde van Opdrachtnemer wordt in ieder geval niet verstaan: ziekte (behoudens bijvoorbeeld een pandemie), (voorspelde) stakingen, gebrek aan Personeel van de Opdrachtnemer, wanprestatie van de door Opdrachtnemer ingeschakelde Derden, uitval van hulpmaterialen, grondstoffentekort, transportproblemen, tekortkoming of niet-nakoming van de verplichtingen door toeleveranciers, storingen in de productie van Opdrachtnemer, liquiditeits- en/of solvabiliteitsproblemen aan de zijde van de Opdrachtnemer.
Artikel 14. Aansprakelijkheid en verzekering
a) voor opdrachten met een totale opdrachtwaarde kleiner dan of gelijk aan € 100.000,- tot driemaal de opdrachtwaarde; of
b) voor opdrachten met een totale opdrachtwaarde groter dan € 100.000,- en kleiner dan of gelijk aan € 400.000,- tot een bedrag van € 1.250.000,-; of
c) voor opdrachten met een totale opdrachtwaarde boven de € 400.000,- wordt aangesloten bij de verlangde verzekerde waarde in de Overeenkomst
d) een maximum van twee gebeurtenissen per jaar. Hierbij geldt dat samenhangende gebeurtenissen worden aangemerkt als één gebeurtenis.
14.4 De beperking van de aansprakelijkheid als hiervoor bedoeld komt te vervallen:
a) ingeval van aanspraken van Derden op schadevergoeding;
b) indien sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde (van Personeel) van Opdrachtnemer dan wel (Personeel van) door haar ingezette Derden;
c) in geval van schending van de geheimhoudingsplicht als bedoeld in artikel 7 en/of schending van de intellectuele eigendomsrechten als bedoeld in artikel 8 van deze Algemene Inkoopvoorwaarden van de Opdrachtgever.
In situaties als bedoeld in lid 4 onder a, b en c van dit artikel wordt de hoogte van de aansprakelijkheid bepaald in onderling overleg, op basis van hetgeen redelijk en billijk is. Indien hier in onderling overleg geen overeenstemming wordt bereikt stelt de rechtbank de hoogte van de schadevergoeding vast.
6 Indien Opdrachtnemer voor het verrichten van de Diensten gebruik maakt van zaken die in eigendom zijn van de Opdrachtgever, is Opdrachtnemer aansprakelijk voor de schade die aan deze zaken wordt toegebracht. Indien als gevolg van de aanwezigheid van zaken van de Opdrachtgever bij Opdrachtnemer ter uitvoering van de Overeenkomst schade aan Opdrachtnemer of aan Derden wordt toegebracht, op welke wijze dan ook is deze schade geheel voor rekening en risico van Opdrachtnemer.
2 Indien geen boetebepaling is overeengekomen en Opdrachtnemer niet conform de essentialia van de Overeenkomst presteert, is Opdrachtnemer aan Opdrachtgever zonder aanmaning of andere voorafgaande verklaring een onmiddellijk opeisbare boete verschuldigd van 1% van de overeengekomen prijs van de desbetreffende Goederen en/of Diensten voor elke dag of gedeelte van de dag gedurende welke de tekortkoming voortduurt, met een maximum van 10% van de overeengekomen prijs van de betreffende Goederen en/of Diensten. Indien Levering blijvend onmogelijk is geworden, is de maximale boete onmiddellijk verschuldigd en per direct opeisbaar.
Artikel 16. Toepasselijk recht en geschillen
3 Als er een geschil ontstaat met betrekking tot de Offerteaanvraag, de procedure zoals beschreven in de Offerteaanvraag, de totstandkoming van de Overeenkomst of de uitvoering van de Overeenkomst, dan is elk der Partijen gerechtigd om het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de Opdrachtgever gevestigd is.
Artikel 17. Prijzen, meerwerk en minder werk
Artikel 18. Facturering en betaling
8 Opdrachtnemer is verplicht op elke factuur het kenmerk van de Opdrachtgever en andere relevante gegevens te vermelden. Bij niet vermelding daarvan wordt de betalingsverplichting opgeschort, totdat de bedoelde gegevens zijn vermeld, tenzij Opdrachtgever oordeelt dat het ontbreken daarvan redelijkerwijs niet tot opschorting van betaling zal leiden.
9 Opdrachtgever kan, wanneer er gerede twijfel is bij de juistheid van de aan Opdrachtgever gefactureerde kosten dit laten onderzoeken door een door Opdrachtgever aan te wijzen registeraccountant, aan welk onderzoek Opdrachtnemer alle medewerking dient te verlenen. Wanneer blijkt dat de gefactureerde kosten onjuist zijn, komen de kosten van dit onderzoek volledig voor rekening van Opdrachtnemer.
IV Bepalingen betreffende de Levering(en)
3 Indien Opdrachtgever voordat Levering heeft plaatsgevonden, verlangt dat de Goederen en/of Prestatie(s) op een andere dan de door Opdrachtgever aangewezen plaats en/of tijdstip worden geleverd, is Opdrachtnemer verplicht hieraan te voldoen, tenzij deze wijziging redelijkerwijs niet van Opdrachtnemer kan worden verlangd. Het is aan Opdrachtnemer om dit laatste gemotiveerd aantoonbaar te maken.
5 Opdrachtnemer dient dreigende overschrijding van de (fatale en niet-fatale) levertijd onverwijld schriftelijk te melden aan de Opdrachtgever onder vermelding van de omstandigheden die hiertoe bijdragen en doet gelijktijdig een voorstel tot het nemen van overbruggingsmaatregelen. Dit laat onverlet de eventuele gevolgen van deze overschrijding van de levertijd op grond van deze Algemene Inkoopvoorwaarden, van de Overeenkomst of van enig andere wettelijke bepaling(en).
6 Bij niet-tijdige Levering welke niet conform lid 5 in dit artikel is gemeld dan wel overschrijding van fatale data is Opdrachtnemer zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. Opdrachtgever is dan gerechtigd zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst en onverminderd haar verdere rechten (zoals vorderingen tot schadevergoeding) de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen respectievelijk te ontbinden, zonder dat Opdrachtgever tot enige schadevergoeding is gehouden.
12 De Opdrachtnemer is gehouden om alle bij de Goederen behorende gebruiksaanwijzingen en productinformatie, alsmede eventuele kwaliteitskeurmerken of –certificaten, opgesteld zoveel mogelijk in de Nederlandse taal, zonder additionele kosten, aan de Opdrachtgever (digitaal) ter beschikking te stellen. Ingeval Opdrachtnemer verzuimt toebehoren mee te leveren, heeft Opdrachtgever het recht de betaling gedeeltelijk op te schorten.
Artikel 20. Verpakking en transport
1 De Opdrachtnemer draagt zorg voor een deugdelijke verpakking, alsmede voor een zodanige beveiliging en vervoer van de Goederen, dat deze in een goede staat de plaats van Aflevering bereiken en het lossen daar veilig kan plaatsvinden. De Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het naleven van de Nederlandse, Europese en internationale voorschriften met betrekking tot verpakkingen.
Artikel 21. Overdracht van eigendom en risico
3 In geval Opdrachtgever aan Opdrachtnemer materialen, zoals bijvoorbeeld gereedschappen, tekeningen, specificaties en software ter beschikking stelt, blijven deze eigendom van Opdrachtgever. Opdrachtnemer zal deze materialen bewaren, afgescheiden van voorwerpen welke toebehoren aan zichzelf of aan Derden. Opdrachtnemer zal deze materialen merken en behandelen als eigendom van Opdrachtgever.
V Bepalingen betreffende het verrichten van diensten
Artikel 23. Personeel van Opdrachtnemer
3 Indien gedurende de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat Personeel van Opdrachtnemer niet functioneert in het belang van de goede uitvoering van de Overeenkomst en/of wegens omstandigheden zijn werkzaamheden niet kan voortzetten, dan heeft de Opdrachtgever het recht de desbetreffende persoon door de Opdrachtnemer te laten vervangen.
4 Voor de vervanging van Personeel van Opdrachtnemer is voorafgaande schriftelijke toestemming vereist van de Opdrachtgever, tenzij directe vervanging van Personeel van Opdrachtnemer noodzakelijk is. In dat laatste geval kan worden volstaan met mondelinge toestemming van de Opdrachtgever. Uitgangspunt daarbij is dat personen beschikbaar worden gesteld die een vergelijkbare deskundigheid, opleiding en ervaring hebben (conform het vereiste in de Offerteaanvraag).
7 De Opdrachtnemer is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de nakoming van de uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen uit de belastingwetgeving en de sociale zekerheidswetgeving, waaronder begrepen verplichtingen die verband houden met het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV). De Opdrachtnemer vrijwaart de Opdrachtgever tegen alle aanspraken terzake. Indien de Opdrachtgever geconfronteerd wordt met een naheffing, worden deze kosten één–op-één verhaald op de Opdrachtnemer.
Artikel 24. Uitbesteding aan Derden
25.1 De Opdrachtgever is gerechtigd de Overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn zoals bepaald in de Overeenkomst. Indien geen opzegtermijn in de Overeenkomst is opgenomen, kan de Opdrachtgever de Overeenkomst opzeggen met inachtneming van een redelijke opzegtermijn, mede gelet op de duur van de Overeenkomst.
3 Ingeval van ontbinding door de Opdrachtgever als bedoeld in lid 1 van dit artikel is de Opdrachtgever geen vergoeding verschuldigd aan de Opdrachtnemer voor de Prestaties die niet door Opdrachtnemer zijn verricht. Eventuele aan de Opdrachtnemer verrichte onverschuldigde betalingen, betaalt de Opdrachtnemer terug aan de Opdrachtgever, vermeerderd met wettelijke rente vanaf de dag waarop dit is betaald.
27.1 Indien één van de Partijen zich beroept op vernietiging door middel van een buitengerechtelijke verklaring, dient dit te geschieden met een aangetekend schrijven.
Artikel 28. Verplichtingen beëindiging van de Overeenkomst
Artikel 29. Publiekrechtelijke verplichtingen
29.1 Het bepaalde in de Overeenkomst laat onverlet de uitvoering of uitoefening door de Opdrachtgever van de krachtens publiekrechtelijke voorschriften of regelingen op Opdrachtgever rustende verplichtingen.
Artikel 30. Wijziging van de Algemene Inkoopvoorwaarden
3 Indien geen tijdstip van inwerkingtreding is medegedeeld door de Opdrachtgever treedt een wijziging jegens Opdrachtnemer in werking de dag nadat de wijziging aan Opdrachtnemer is medegedeeld, tenzij de Algemene Inkoopvoorwaarden ten nadele van Opdrachtnemer zijn gewijzigd en deze binnen 14 kalenderdagen na voornoemde mededeling Schriftelijk en beargumenteerd aan de Opdrachtgever meedeelt de wijziging niet te aanvaarden.
4 Indien zulk een mededeling door Opdrachtnemer is gedaan, blijven de onderhavige Algemene Inkoopvoorwaarden ongewijzigd op alle tussen Partijen gesloten Overeenkomsten van toepassing. Op Overeenkomsten die worden aangegaan na het tijdstip van mededeling van de wijziging door de Opdrachtgever zijn de gewijzigde Algemene Inkoopvoorwaarden van toepassing, ongeacht enige mededeling van Opdrachtnemer.
31.1 Deze Algemene Inkoopvoorwaarden zijn vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de Opdrachtgever Borger-Odoorn en kunnen worden aangehaald als “Algemene Inkoopvoorwaarden voor Goederen, Leveringen en Diensten 2017".
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-219257.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.