Regeling viering (ambts)jubilea en afscheid gemeente Gooise Meren 2016

Het College van de gemeente Gooise Meren,

gelet op artikel 3:5 Car-Uwo

gelet op de overeenstemming met het Bijzonder Georganiseerd Overleg fusie Muiden, Naarden, Bussum, d.d. …………

B E S L U I T :

Vast te stellen de “Regeling viering (ambts)jubilea en afscheid gemeente Gooise Meren 2016”

Regeling viering ambtsjubilea en afscheid gemeente Gooise Meren 2016

Werkingssfeer

Deze richtlijnen zijn van toepassing op alle personeelsleden in dienst van de gemeente Gooise Meren.

Het gemeentebestuur van Gooise Meren besteedt, indien door betrokkene gewenst, officieel aandacht aan de jubilea genoemd in hoofdstuk 3 van de CAR-UWO.

Het gemeentebestuur biedt een viering of afscheidsbijeenkomst aan, met uitzondering van een tussentijds afscheid. Aan de gebeurtenis wordt voldoende cachet gegeven om dit aspect te benadrukken.

Jubileum

De viering vindt plaats in de vorm van een receptie of een etentje in een ruimte van een gemeentelijk gebouw. De viering wordt georganiseerd door de eigen afdeling, eventueel met logistieke ondersteuning door de afdeling Facilitaire Zaken en Informatisering en Automatisering. De uitnodigingen voor de viering gaan uit van burgemeester en wethouders (intern + naaste familie betrokkene; extern afhankelijk van de functie, ter beoordeling door de leidinggevende).

Uit het centrale budget representatie kan beschikbaar worden gesteld:

  • een tegemoetkoming in de kosten van de viering van maximaal € 22,00 per medewerker van de afdeling waar de jubilaris werkzaam is met een maximum van € 690,-;

  • een bedrag voor een cadeau en/of bloemen van € 10,00, per gemeentelijk dienstjaar met een maximum van € 250,-;

Afscheid bij vertrek uit Gooise Meren door aanvaarding van een betrekking elders (minimaal 3 jaar in vaste dienst van de gemeente Gooise Meren)

De afscheidsbijeenkomst vindt plaats in de vorm van een receptie in een ruimte van een gemeentelijk gebouw. De afscheidsbijeenkomst wordt georganiseerd door de eigen afdeling, eventueel met logistieke ondersteuning door de afdeling Facilitaire Zaken en Informatisering en Automatisering.

De uitnodigingen voor de afscheidsbijeenkomst gaan uit van de leidinggevende van de afdeling (intern + eventuele partner betrokkene; extern afhankelijk van de functie, ter beoordeling door de leidinggevende).

Uit het centrale budget representatie kan beschikbaar worden gesteld:

  • een tegemoetkoming in de kosten van de viering van maximaal € 22,00 per medewerker van de afdeling waar de jubilaris werkzaam is met een maximum van € 690,-;

  • een bedrag voor een cadeau en/of bloemen van € 10,00, per gemeentelijk dienstjaar met een maximum van € 250,-;

Afscheid wegens pensionering of ontslag wegens arbeidsongeschiktheid

Naar de keuze van de medewerker kan de afscheidsbijeenkomst plaatsvinden in de vorm van een receptie dan wel een etentje in een ruimte van een gemeentelijk gebouw. De afscheidsbijeenkomst wordt georganiseerd door de eigen afdeling, eventueel met logistieke ondersteuning door de afdeling Facilitaire Zaken en Informatisering en Automatisering. De uitnodigingen voor de viering gaan uit van burgemeester en wethouders. Extern mogen ter beoordeling door de leidinggevende voor de viering maximaal 250 personen worden uitgenodigd.

Uit het centrale budget representatie kan beschikbaar worden gesteld:

  • een tegemoetkoming in de kosten van de viering van maximaal € 22,00 per medewerker van de afdeling waar de jubilaris werkzaam is met een maximum van € 690,-;

  • een bedrag voor een cadeau en/of bloemen van € 10,00, per gemeentelijk dienstjaar met een maximum van € 250,-;

Uitvoering

De leidinggevende van de betrokken afdeling is belast met de juiste en tijdige uitvoering van deze regeling.

Het beheer over de centrale begrotingspost “representatie - recepties personeel” wordt gevoerd door de afdeling Bestuurs- en Managementondersteuning.

Voorschotten voor de organisatie van een viering of afscheid als vermeld in deze regeling moeten door de betreffende afdeling worden voorgeschoten en gedeclareerd worden via een formulier (declaratieformulier algemeen): deze staat op het intranet en vervolgens ingediend worden bij de afdeling Financiën en Belastingen voor terugbetaling.

Eventuele kosten van een fotoreportage komen ten laste van het aangegeven budget, binnen het aangegeven totaalbedrag per gebeurtenis.

Bijzondere bepalingen

  • De burgemeester kan worden verzocht het officiële gedeelte van de viering van een ambtsjubileum of de afscheidsbijeenkomst te leiden.

  • In bijzondere gevallen kan de gemeentesecretaris bepalen, dat van deze regeling wordt afgeweken.

Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2016

Gooise Meren, ................... januari 2016

de secretaris

.....................................................................

de burgemeester

.....................................................................

Naar boven