Eerste wijziging van de Regeling werkgeverscommissie Schouwen-Duiveland 2014.

De raad van de gemeente Schouwen-Duiveland;

 

gezien het voorstel van de Werkgeverscommissie griffie Schouwen-Duiveland van 22 mei 2017;

 

gelet op de artikelen 83, eerste lid, 107 tot en met 107e en 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

gelet op de raadsbesluiten d.d. 27 februari 2014 tot het delegeren van bevoegdheden van de gemeenteraad aan een werkgeverscommissie en de vaststelling van de ‘Regeling werkgeverscommissie’;

 

 

besluit :

 

vast te stellen de volgende wijzigingen in de ‘Regeling werkgeverscommissie Schouwen-Duiveland 2014’

 

Artikel I.

Aan artikel 4. van de ‘Regeling werkgeverscommissie Schouwen-Duiveland 2014', handelende over de taken en bevoegdheden van de werkgeverscommissie, toevoegen de taakonderdelen e. en f.:

 

e. het doen van voorstellen aan de raad omtrent door de raad te nemen besluiten inzake aanwijzing en intrekken aanwijzing van (een) locoraadsgriffier(s), met dien verstande dat daarbij ook het advies van de raadsvoorzitter en de raadsgriffier betrokken word;

f. het periodiek voeren van voortgangs- dan wel functioneringsgesprekken met de locoraadsgriffier(s) waarbij de werkgeverscommissie zelf de frequentie bepaalt;

 

 

Artikel II.

In hetzelfde artikel de ‘oude’ taakonderdelen e. tot en met i. wijzigen in g. tot en met k. en uit taakonderdeel j. de uitzondering aangaande de plaatsvervangend griffier schrappen:

 

j. de bevoegdheden als bedoeld in lid g, h en i van dit artikel worden door de raadsgriffier in mandaat uitgeoefend;

 

 

Artikel III.

Deze wijzigingen worden geacht in werking te zijn getreden op 1 januari 2017.

 

 

 

Vastgesteld door de raad van de gemeente Schouwen-Duiveland in zijn openbare vergadering van 28 september 2017.

T. van Oostenbrugge, D.N. Meulblok

Griffier, voorzitter (wnd.)

Naar boven