Wijziging arbeidsvoorwaardenregeling

 

Gezien het voorstel van Burgemeester en Wethouders d.d. 4 april 2017, korr.no. 2017-10390,

 

BESLUITEN:

 

  • I.

    de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Maastricht in verband met het Individueel Keuzebudget per 1 januari 2017 als volgt te wijzigen:

 

  • A.

    Aan artikel 1:2:1 wordt lid 5 toegevoegd en deze komt te luiden:5. De ambtenaar, bedoeld in de leden 2, 3 of 4 van dit artikel, heeft recht op:

    • a.

      8% vakantietoelage, met dien verstande dat dit ten minste een bedrag is van € 146,65 bij een volledig dienstverband, en

    • b.

      1,5% van het in de maand van opbouw geldende salaris, voor de ambtenaar die geboren is na 31 december 1949, met dien verstande dat dit ten minste een bedrag is van € 33,33 bij een volledig dienstverband, en

    • c.

      0,8% van het voor de ambtenaar in de maand van opbouw geldende salaris.

De toelichting op artikel 1:2:1 lid 5 komt te luiden:

De ambtenaren die vallen onder de leden 2, 3 en 4 van dit artikel zijn de enige medewerkers waarvoor nog een vakantietoelage geldt. Deze 8% is pensioengevend.De 1,5% van het in de maand van opbouw geldende salaris, was tot 1 januari 2017 de levensloopregeling geregeld in artikel 6a:7 lid 1. Deze 1,5% is pensioengevend.De 0,8% van het in de maand van opbouw geldende salaris, was tot 1 januari 2017 het bovenwettelijk verlof van 14,4 uren geregeld in artikel 6:2 lid 1. Deze 0,8% is niet pensioengevend.

Indien in een maand het salaris en de toegekende salaristoelage(n) gedeeltelijk zijn uitbetaald dan worden de in de percentages in die maand berekend op basis van het uitbetaalde salaris en de uitbetaalde salaristoelage(n). Indien in een maand het salaris en de toegekende salaristoelage(n) gedeeltelijk zijn uitbetaald op grond van artikel 7:3 lid 2 tot en met 4 dan worden, in afwijking van voorgaande volzin, de percentages in die maand berekend op basis van het volledige salaris en toegekende salaristoelage(n).

Uitbetaling vindt plaats bij de maandelijkse salarisbetaling.

 

  • B.

    Artikel 2:5:4 lid 2 wordt geschrapt, onder vernummering van lid 3 in lid 2.De toelichting op artikel 2:5:4 wordt gewijzigd en komt te luiden:Met de oproepcontractant wordt een contract aangegaan voor minimaal 15 uur per maand. Voor die uren bestaat er dan ook een loonbetalingsverplichting, ook als de oproepcontractant ziek is. Aangezien hoofdstuk 7 per definitie van toepassing is (de CAR/UWO is namelijk van toepassing), hoeft deze loondoorbetalingsverplichting tijdens ziekte niet meer expliciet te worden opgenomen. De berekeningsbasis van de ziekte-uitkering wordt gevormd door het inkomen dat de oproepkracht gedurende het laatste kwartaal genoot.

    De oproepcontractant heeft een IKB conform de regeling in paragraaf 5 van hoofdstuk 3.

 

  • II.

    De Verlofregeling als volgt te wijzigen:

    • A.

      Artikel 2 vervalt.

    • B.

      In artikel 5 wordt “artikel 4:2:1, derde lid” gewijzigd in: “artikel 4:5 lid 3 AGM”.

 

  • III.

    De Rechtspositieregeling voor de (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand als volgt te wijzigen:

    • A.

      Artikel 3 wordt als volgt gewijzigd:

      • de leden 2 en 3 vervallen;

      • er wordt een nieuw lid 2 vastgesteld dat als volgt komt te luiden:De vergoeding als genoemd in het eerste lid wordt verhoogd met 16%.

      • Het vierde lid wordt vernummerd tot lid 3.

    • B.

      In artikel 5, lid 1, vervalt “8:11 (wegens FPU)”

 

  • IV.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 mei 2017.

     

Aldus besloten door het College van Burgemeester en Wethouders van Maastricht d.d. 4 april 2017.

 

De Secretaris,

P. J. Buijtels.

 

 

De Burgemeester,

J.M. Penn-te Strake

 

Naar boven