Gemeenteblad van Berg en Dal
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Berg en Dal | Gemeenteblad 2017, 134172 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Berg en Dal | Gemeenteblad 2017, 134172 | Overige besluiten van algemene strekking |
Klachtenregeling ongewenst gedrag gemeente Berg en Dal 2017
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Berg en Dal;
na overeenstemming met de Ondernemingsraad;
gelet de artikelen 3 en 4 van de Arbeidsomstandighedenwet en artikel 125 Ambtenarenwet;
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
De ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR/UWO. Alsmede stagiaires en personen die anderszins in dienst zijn van de gemeente Berg en Dal.
Ongewenst gedrag op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of welke grond dan ook, dat van zodanige aard is, dat de waardigheid en/of lichamelijke integriteit van een medewerker wordt aangetast of zo wordt ervaren door de medewerker die er persoonlijk mee wordt geconfronteerd.
De persoon, niet zijnde een politiek ambtsdrager van de gemeente Berg en Dal die werkzaam is of werkzaam is geweest voor deze organisatie en een klacht over ongewenst gedrag indient. Behalve de eigen medewerkers kunnen ook uitzendkrachten, detacheringskrachten, stagiaires en andere personen die werkzaamheden verrichten of hebben verricht ten behoeve van deze organisatie een klacht indienen wegens ongewenst gedrag.
Artikel 3 Het indienen van een klacht
Een klagende medewerker kan de klachtencommissie rechtstreeks benaderen, maar zal, als er een interne procedure is vastgesteld, deze in principe eerst moeten doorlopen. Alleen in bijzondere gevallen kan de klachtencommissie rechtstreeks worden benaderd. Dit om te voorkomen dat er klachten worden ingediend, die intern ook opgelost hadden kunnen worden door inschakeling van de vertrouwenspersoon.
Artikel 4 Omgang met persoonsgegevens
Geen enkele medewerker mag in zijn positie worden geschaad vanwege het feit dat hij op enigerlei wijze betrokken is (geweest) bij een klachtenprocedure, behalve wanneer schuld bewezen is op basis van onderzoek. In dat geval mogen er alleen gepaste maatregelen genomen worden tegen de aangeklaagde voor het ongewenste gedrag.
Artikel 5 Besluitvorming door de werkgever
De werkgever neemt op basis van het advies van de klachtencommissie binnen twee weken na ontvangst van het advies van de klachtencommissie een besluit over de te nemen maatregelen of disciplinaire straf zoals in art. 8:13 en art. 16:1:2 van de CAR-UWO. Deze termijn kan, indien met redenen onderbouwd, eenmaal verlengd worden met vier weken.
Artikel 6 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de werkgever een bijzondere voorziening treffen.
Artikel 7 Citeertitel en inwerkingtreding
Gelijktijdig worden de klachtenregelingen in het kader van artikel 125 Ambtenarenwet vastgesteld door de voormalige gemeenten Millingen aan de Rijn, Ubbergen en Groesbeek vervallen verklaard.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-134172.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.