Gemeenteblad van Zandvoort
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zandvoort | Gemeenteblad 2017, 118811 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zandvoort | Gemeenteblad 2017, 118811 | Overige besluiten van algemene strekking |
Dienstverleningshandvest Zandvoort-Haarlem
ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
hierna gezamenlijk te benoemen: partijen, en ieder afzonderlijk te noemen: partij;
de ‘Gemeenschappelijke regeling ambtelijke samenwerking Zandvoort-Haarlem’;
de gemeenten Zandvoort en Haarlem hun uitvoeringskracht per 1 januari 2018 gaan bundelen door samenvoeging van de ambtelijke organisaties van beide gemeenten tot één ambtelijke organisatie bij de gemeente Haarlem, hetgeen is geregeld in de ‘Gemeenschappelijke regeling ambtelijke samenwerking Zandvoort-Haarlem’;
afspraken moeten worden gemaakt over de gemeentelijke beleidsvelden waarop de gemeente Haarlem taken namens de gemeente Zandvoort zal uitvoeren, uitvoeringskaders, kwaliteitseisen, de verdeelsleutel tussen en financiële bijdragen van partijen en de verplichtingen van partijen als bedoeld in artikel 7 van de ‘Gemeenschappelijke regeling ambtelijke samenwerking Zandvoort-Haarlem’;
Artikel 4 Loketten en openingstijden
Voor de vergunningverlening kunnen inwoners, bedrijven en maatschappelijke instellingen op afspraak terecht bij de loketfunctie in Zandvoort. Gedurende de openingstijden van de Publiekshal in Haarlem kunnen inwoners, bedrijven en maatschappelijke instellingen van Zandvoort ook daar terecht voor de vergunningverlening.
Artikel 5 Uitvoering taken vanuit gemeentehuis Zandvoort
De volgende taken worden vanuit het gemeentehuis Zandvoort uitgevoerd:
De hoogte van het efficiencyvoordeel als bedoeld in het tweede lid vanaf 2021 en de onderlinge verdeling daarvan wordt in het kader van de voorbereiding van de Programmabegroting 2021 aan beide gemeentebesturen ter besluitvorming voorgelegd. De grondslag voor het bepalen van dit efficiencyvoordeel wordt vastgesteld bij de beknopte evaluatie na twee jaar zoals genoemd in artikel 20, eerste lid.
Ingeval van gewenste kwalitatieve bijstellingen van de taakuitvoering en gewijzigde verhoudingen van volumes, alsmede nieuwe of extra taken, afwijkend beleid dan wel gewijzigde omstandigheden kunnen partijen nadere afspraken maken over de vergoeding van de gemeente Zandvoort aan de gemeente Haarlem. Wijzigingen in deze vergoeding worden in beide gemeenten door middel van de reguliere planning & controlcyclus ter bestuurlijke besluitvorming voorgelegd.
De betaling van de financiële vergoeding van de gemeente Zandvoort als bedoeld in het zevende lid vindt plaats via de bankrekening van de gemeente Zandvoort. De gemeente Zandvoort autoriseert de gemeente Haarlem om namens de gemeente Zandvoort via deze bankrekening de benodigde transacties te verrichten.
Artikel 10 Beleids- en bedrijfsvoeringsrisico’s
Door het Rijk opgelegde boetes wegens het niet overeenkomstig de normstelling uitvoeren van wet- en regelgeving zijn voor rekening van de gemeente Haarlem, tenzij zulks is gebeurd in opdracht van de gemeente Zandvoort of indien de reden voor de boete(s) anderszins aan handelen of nalaten van de gemeente Zandvoort is toe te rekenen.
De externe controle van de uitvoering van de regelingen als door gemeenten zijn overeengekomen vindt met ingang van het begrotingsjaar dat volgt na beëindiging van het huidige contract van de gemeente Zandvoort plaats door de externe accountant die de raad van Zandvoort op dat moment daarvoor aanwijst. De verslaglegging van de externe controle wordt ter beschikking gesteld van de gemeente Zandvoort op een nader te bepalen datum, vast te leggen in een nadere schriftelijke afspraak.
De controller is in dienst van Haarlem, maar dient bij de uitvoering van zijn/haar taak uitsluitend de belangen van de gemeente Zandvoort. De formele benoeming en ontslag als controller van de gemeente Zandvoort geschiedt om die reden door het college van Zandvoort. Uiterlijk 1 december 2017 is een taakomschrijving beschikbaar die aan beide secretarissen ter goedkeuring wordt voorgelegd.
Artikel 15 Onvoorziene omstandigheden
Indien de situatie ontstaat of dreigt te ontstaan dat een partij niet in staat is te voldoen aan een of meer in dit Dienstverleningshandvest overeengekomen verplichtingen, informeert deze partij de andere partij zo spoedig mogelijk en zo nodig na bestuurlijke afstemming na constatering hiervan en geeft hierbij aan:
Artikel 16 Klachtenbehandeling
Klachten van burgers, bedrijven en instellingen uit de gemeente Zandvoort over de dienstverlening of over personen die hiermee bij de gemeente Haarlem zijn belast worden ingediend bij en behandeld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlem overeenkomstig de in de gemeente Haarlem geldende klachtenregeling.
Artikel 17 Archiefbescheiden en verwerking van persoonsgegevens
Het college van de gemeente Haarlem is met ingang van 1 januari 2018 belast met de bewaring en het beheer van de archiefbescheiden van de gemeente Zandvoort overeenkomstig een door de raad van de gemeente Haarlem met inachtneming van artikel 41, tweede lid van de Archiefwet 1995 vast te stellen regeling.
Dit Dienstverleningshandvest en de ‘Gemeenschappelijke regeling ambtelijke samenwerking Zandvoort-Haarlem’ zijn aan elkaar gekoppeld. Het Dienstverleningshandvest is niet opzegbaar, doch expireert per de datum van de opheffing van de ‘Gemeenschappelijke regeling ambtelijke samenwerking Zandvoort-Haarlem’, conform artikel 15 van die regeling.
Aldus besloten door Colleges en Burgemeesters van Zandvoort en Haarlem op 16 mei 2017 en 22 juni 2017:
Getekend op:
Zandvoort, d.d. 04 juli 2017
Burgemeester en wethouders van Zandvoort
De burgemeester
mr. N. Meijer
de secretaris
A. Griekspoor- Verdurmen
Haarlem, d.d. 04 juli 2017
Burgemeester en wethouders van Haarlem
De burgemeester
drs. J. Wienen
de secretaris
J. Scholten
Zandvoort, d.d. 04 juli 2017
De burgemeester van Zandvoort
mr. N. Meijer
Haarlem, d.d. 04 juli 2017
De burgemeester van Haarlem
drs. J. Wienen
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-118811.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.