1e wijziging Uitvoeringsregels treasury 2017 gemeente Dalfsen

Het college van burgemeester en wethouders;

gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders d.d. 27 juni 2017, nummer 2568;

gelet op de artikelen 7 en 15 van de Financiële Verordening gemeente Dalfsen 2017:

 besluit: 

vast te stellen de ‘1e wijziging van de Uitvoeringsregels treasury 2017 van de gemeente Dalfsen';

 

1e wijziging van de Uitvoeringsregels treasury 2017 van de gemeente Dalfsen

Artikel I

Aan artikel 5 worden een vijfde en zesde item toegevoegd, welke luiden:

  • Voor het gebruik van de creditcard en de betaalpas (via I-deal) van de gemeente Dalfsen is vooraf toestemming nodig van de verantwoordelijke budgethouder en hierover vindt vooraf afstemming plaats met de kassier.

  • Het afgegeven van een machtiging aan een derde ten behoeve van het incasseren van gelden (automatische incasso) door die derde van de bankrekening van de gemeente Dalfsen, vindt schriftelijk plaats. De afgegeven machtiging wordt door de budgethouder ondertekend en hierover vindt vooraf

    afstemming plaats met de kassier.

Artikel II

In artikel 8 vindt een wijziging plaats in de functie van “Eenheidsmanager Bedrijfsvoering / coördinator team financiën”. Dit wordt in overeenstemming gebracht met de juiste benaming.

Orgaan / functie

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden

Eenheidsmanager

Bedrijfsvoering / teamleider financiën.

  • Uitvoeren van het treasurybeleid binnen de kaders van de raad en de uitvoeringsregels van het college (ambtelijke verantwoordelijkheid);

  • Verantwoording afleggen over de uitvoering van het treasurybeleid aan het college via de producten van de P&C-cyclus;

  • Vooraf autoriseren van geldleningen aan andere overheden en publiekrechtelijke lichamen, alsmede autoriseren van nieuw aan te trekken langlopende financieringsmiddelen.

  • Organiseren van een periodiek treasury overleg met de inhoudelijk betrokken medewerkers van het team Financiën.

Artikel III Slotbepaling

  • 1.

    Deze regeling wordt aangehaald als ‘1e wijziging Uitvoeringsregels treasury 2017’ van de gemeente Dalfsen’.

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dalfsen in haar vergadering van 27 juni 2017.

Het college voornoemd,

de burgemeester, de gemeentesecretaris/algemeen directeur,

drs. H.C.P. Noten drs. J.H.J. Berends

Naar boven