Gemeenteblad van Bloemendaal
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bloemendaal | Gemeenteblad 2017, 1113 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bloemendaal | Gemeenteblad 2017, 1113 | Verordeningen |
Verordening Wmo-raad Sociaal Domein Bloemendaal 2016
Alle begrippen die in deze verordening gebruikt worden en die niet worden omschreven hebben dezelfde betekenis als in de Wmo en de Awb.
Artikel 2. Doelstelling, taak en werkwijze van de Wmo-raad
De Wmo-raad is ingesteld om de burgerparticipatie binnen het sociaal domein vorm te geven. De Wmo-raad heeft tot doel de mening van de doelgroepen binnen het sociaal domein te verwoorden door middel van het uitbrengen van gevraagde en ongevraagde adviezen die betrekking hebben op het door het college of gemeenteraad voorgenomen beleid op het gebied van de Wmo 2015 en aanverwante onderwerpen zoals jeugd- en participatie beleid.
Artikel 3. Bevoegdheden van de Wmo-raad
De gemeente stelt de Wmo-raad op een zodanig tijdstip in de gelegenheid advies uit te brengen over het beleid en evaluatie met betrekking tot het (integrale) beleid, dat er een daadwerkelijke invloed mogelijk is op de besluitvorming. Indien het college om advies vraagt, wordt het advies binnen vier weken uitgebracht.
Artikel 4. Samenstelling en benoeming
Bij ernstig disfunctioneren van een of meer leden van de Wmo-raad kan door de meerderheid van de Wmo-raad het vertrouwen worden opgezegd. Indien overleg tussen de voorzitter en het desbetreffende lid onvoldoende resultaten heeft opgeleverd, kan de Wmo-raad het college verzoeken te beslissen. In het geval dit het disfunctioneren van de voorzitter betreft, geldt dat tenminste 2/3 meerderheid van de Wmo-raad het college kan verzoeken te beslissen.
Artikel 6. Het faciliteren van de Wmo-raad
Het College B&W stelt aan de Wmo-raad Sociaal Domein een budget beschikbaar ten behoeve van secretariële ondersteuning, administratie, voorlichting, documentatie, PR, bijeenkomsten, deskundigheidsbevordering van de leden van de Wmo-raad Sociaal Domein en het opstellen van een jaarverslag, mits dit budget is opgenomen in de gemeentebegroting als deel van het budget Wmo-raad Sociaal Domein.
Voor de aanwezigheid bij de reguliere vergaderingen van de Wmo-raad Sociaal Domein, hebben de leden, inclusief de voorzitter, recht op een presentiegeldvergoeding, waarin een onkostenvergoeding is begrepen. De omvang van deze vergoeding wordt door het College B&W bepaald en in de begroting opgenomen als deel van het budget Wmo-raad Sociaal Domein.
Jaarlijks brengt de ambtelijk secretaris namens de Wmo-raad voor 1 april verslag uit aan het college van de activiteiten en de bevindingen over het voorafgaande jaar. Daarbij wordt in een financieel verslag tevens verantwoording afgelegd over de besteding van het beschikbare budget.
Het college beslist (gehoord hebbende de Wmo-raad) over de geschillen die voortkomen uit deze verordening.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-1113.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.