Op dinsdag 4 juli 2017 vergadert de raad in het gemeentehuis, Nicolaasplein 5 in Denekamp. De vergadering begint om 19.30 uur. Wij nodigen u van harte uit om bij deze vergadering aanwezig te zijn. De voorlopige agenda en de daarbij behorende stukken liggen voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis. Kunt u niet aanwezig zijn dan kunt u de vergadering ook volgen op onze webcam via www.bestuursweb.nl.
Agenda
1.
Spreekrecht zienswijzen bestemmingsplanprocedures
Burgers die een zienswijze tegen een ontwerp-bestemmingsplan hebben ingediend, kunnen bij dit onderwerp gebruik maken van spreekrecht.
2.
Rondvraag
Dit agendapunt heeft als doel een korte informatie uitwisseling van actuele onderwerpen tussen de commissieleden en de portefeuillehouders. Maximaal twee onderwerpen per fractie.
Portefeuille: burgemeester Bakker, wethouder Duursma, wethouder Steggink, wethouder Brand
3.
Voorstel inzake bijstellen taakstellend budget voor renovatie en vernieuwbouw Dorper Esch en beschikbaar stellen aanvullend budget
Vanwege marktontwikkelingen en keuzes op het gebied van duurzaamheid is het huidige taakstellende budget voor de aanbesteding van de renovatie en vernieuwbouw van Dorper Esch niet meer toereikend. Daarom wordt geadviseerd om het taakstellend budget bij te stellen en een aanvullend budget beschikbaar te stellen voor extra energiebeperkende maatregelen.
Portefeuille: wethouder Brand
4.
Voorstel inzake vaststellen bestemmingsplan Buitengebied,
Deurningerstraat
38
Er is een verzoek ingediend om het bestaande bestemmingsplan te herzien om de nieuwbouw van een woning, ter vervanging van een te slopen woning, mogelijk te maken. De nieuwe woning komt deels op dezelfde plek als de bestaande woning. Er is een erfplan gemaakt en goedgekeurd.
Portefeuille: wethouder Brand
5.
Voorstel inzake
quickscan
Verkeersveiligheid wegen Dinkelland
De gemeenteraad van Dinkelland heeft aan het college van burgemeester en wethouders gevraagd om een quickscan uit te voeren naar de veiligheid op wegen en kruisingen in de gemeente Dinkelland. Met het voorgestelde Uitvoeringsplan worden maatregelen genomen die de situatie op de wegen en kruisingen veiliger maken.
Portefeuille: wethouder Brand
6.
Voorstel inzake vaststellen van de Algemene subsidieverordening gemeente Dinkelland 2018
Door het vaststellen van deze Algemene subsidieverordening, die als basis dient voor het verstrekken van subsidies, vindt harmonisatie plaats met de gemeente Tubbergen.
Portefeuille: wethouder Steggink
7.
Voorstel inzake vaststellen van de Jaarstukken 2016 gemeente Dinkelland
Met de Jaarstukken 2016 wordt het boekjaar afgesloten en verantwoording afgelegd over 2016.
Portefeuille: wethouder Steggink
8.
Actualiteiten intergemeentelijke samenwerking
Vanuit de raad is verzocht periodiek informatie uit te wisselen inzake de Gemeenschappelijke Regelingen en hierbij betrokken te blijven.
Portefeuille: burgemeester Bakker