OPENBARE BEKENDMAKINGEN WEEK 25-2017

 

INGEKOMEN AANVRAGEN

Omgevingsvergunning

(Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, artikel 2.1)

Locatie

Omschrijving

Activiteit

Datum ontvangst

Dossiernummer

Prinses Margrietlaan 7

Verbouwen/uitbreiden woning (achterzijde)

Bouwen

08-06-2017

WV-17-01061

Kloofhamer 48

Plaatsen erfafscheiding

Bouwen

09-06-2017

WV-17-01059

Dijkstraten

Bouwen 33 woningen

Bouwen

09-06-2017

WV-17-01060

Houtheuvel 2

Plaatsen overkapping

Bouwen

11-06-2017

WV-17-01056

Effer 34

Plaatsen erfafscheiding incl. dubbele poort

Bouwen

11-06-2017

WV-17-01058

Hurkseweg 6

Bouwen aanbouw, wijzigen gevels, interne verbouwen

Bouwen

12-06-2017

WV-17-01062

Speelheideweg 38

Uitbreiden woning

Bouwen

13-06-2017

WV-17-01070

Zaageind 17 en 19

Realiseren opbouw berging

Bouwen

13-06-2017

WV-17-01071

U kunt de aanvragen op het gemeentehuis komen inzien. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499. Binnen acht weken nemen wij een beslissing op de aanvraag. Wij kunnen deze termijn één keer verlengen met zes weken. U kunt tegen een aanvraag geen bezwaar maken. Dat kan pas wanneer wij onze beslissing op de aanvraag bekendmaken. Bij de publicatie van het besluit vermelden we hoe u bezwaar kunt maken.

Evenementenvergunning

(Algemene Plaatselijke Verordening, artikel 2.25, lid 1)

Locatie

Omschrijving

Activiteit

Datum ontvangst

Dossiernummer

Spinnerstraat

OktoberBest 2017 van 29 september t/m 1 oktober

Apv

08-06-2017

HZ_EVK-17-01045

U kunt de aanvragen op het gemeentehuis komen inzien. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499. Binnen acht weken nemen wij een beslissing op de aanvraag. Wij kunnen deze termijn één keer verlengen met acht weken. U kunt tegen een aanvraag geen bezwaar maken. Dat kan pas wanneer wij onze beslissing op de aanvraag bekendmaken. Bij de publicatie van het besluit vermelden we hoe u bezwaar kunt maken.

VERLEENDE VERGUNNINGEN waartegen bezwaar kan worden gemaakt

Omgevingsvergunning

(Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, artikel 2.1)

Locatie

Omschrijving

Activiteit

Verzenddatum besluit

Dossiernummer

Oranjestraat ong.

Bouwen woning en aanleggen inrit/uitweg

Bouwen/afwijken bestemmingsplan/ inrit-uitweg

12-06-2017

WV-17-00401

Wilhelminaplein 157

Kappen van 69 bomen

Kappen

13-06-2017

WV-17-00956

Batalaan 12

Verbouwen woning (az)

Bouwen

15-06-2017

WV-17-00769

Nieuwstraat 74

Renoveren winkelruimte en realiseren productie- ruimte t.b.v. detail- handel ter plaatse

Bouwen/afwijken bestemmingsplan

16-06-2017

WV-17-00469

Bezwaar

U kunt een besluit en alle bijbehorende stukken inzien op het gemeentehuis vanaf de datum van deze bekendmaking. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499.

Als u belang hebt bij onze beslissing en u bent het hier niet mee eens, kunt u bezwaar maken. Dit doet u binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit. In een bezwaarschrift moet de volgende informatie staan:

  • -

    de datum

  • -

    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

  • -

    de reden waarom u bezwaar maakt.

  • -

    uw naam, (e-mail)adres en handtekening

Het bezwaarschrift stuurt u naar burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best. U kunt een bezwaarschrift ook digitaal indienen via https://www.gemeentebest.nl/contact/meldingen-en-klachten/bezwaar-indienen. Daarvoor heeft u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Voor het behandelen van een bezwaarschrift hoeft u niets te betalen.

Soms heeft een besluit onherstelbare gevolgen. Dan kunt u niet wachten tot burgemeester en wethouders een beslissing nemen op uw bezwaar. In zo’n geval kunt u aan de rechter vragen om snel een voorlopige uitspraak te doen. Dit noemen we een ‘voorlopige voorziening’. Een verzoek om een voorlopige voorziening stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. U stuurt het verzoek in tweevoud, samen met een kopie van uw bezwaarschrift. U kunt het verzoek ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht met uw DigiD.

INGEKOMEN MELDINGEN

Voor de hieronder genoemde locaties hebben wij meldingen ontvangen. Een melding wordt ingediend bij nieuwvestiging, bij wijziging of als ten onrechte niet eerder een melding werd ingediend.

Milieumelding

(Activiteitenbesluit milieubeheer, artikel 1.10)

Locatie

Omschrijving

Datum ontvangst

Dossiernummer

de Waal 2D

Oprichten bedrijf

14-06-2017

HZ_M840-17-01081

Tegen deze melding kunt u geen bezwaar maken

Sloopmelding

(Bouwbesluit 2012, artikel 1.26)

Locatie

Omschrijving

Datum ontvangst

Dossiernummer

Houtheuvel 2

Slopen bijgebouw

11-06-2017

HZ_SMLD-17-01055

Jan Pietersz. Coenstraat 28

Verwijderen asbest

13-06-2017

HZ_SMLD-17-01067

Tegen deze melding kunt u geen bezwaar maken

Evenementenmelding

(Algemene Plaatselijke Verordening, artikel 2.25, lid 5)

Locatie

Omschrijving

Datum ontvangst

Dossiernummer

Turfheuvel

Straat barbecue op 15 juli

12-06-2017

HZ_EVEM-17-01068

Joh. Verleunstraat 23

Rommelmarkt op 23 september

13-06-2017

HZ_EVEM-17-01072

Tegen deze melding kunt u geen bezwaar maken

OVERIGE BEKENDMAKINEN

Nummerbesluit

(Wet basisregistratie adressen en gebouwen, artikel 6)

Locatie

Omschrijving

Verzenddatum besluit

Dossiernummer

Oranjestraat 48A en 500

Toekennen nummeraanduidingen

12-06-2017

NR-17-01043

Besluit straatnaamgeving

(Wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen, artikel 6)

Locatie

Omschrijving

Datum besluit

Dossiernummer

Kapelplein, Nazarethplein, Zonnewende en Odulphuspad

Drie delen van de Nazarethstraat krijgen per 1 januari 2018 een andere naam: Kapelplein, Nazarethplein en Zonnewende. Het pad tussen Hoofdstraat en Molenstraat krijgt de naam Odulphuspad

13-06-2017

BORU-17-00249

Bezwaar

U kunt een besluit en alle bijbehorende stukken inzien op het gemeentehuis vanaf de datum van deze bekendmaking. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499.

Als u belang hebt bij onze beslissing en u bent het hier niet mee eens, kunt u bezwaar maken. Dit doet u binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit. In een bezwaarschrift moet de volgende informatie staan:

  • -

    de datum

  • -

    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

  • -

    de reden waarom u bezwaar maakt.

  • -

    uw naam, (e-mail)adres en handtekening

Het bezwaarschrift stuurt u naar burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best. U kunt een bezwaarschrift ook digitaal indienen via https://www.gemeentebest.nl/contact/meldingen-en-klachten/bezwaar-indienen. Daarvoor heeft u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Voor het behandelen van een bezwaarschrift hoeft u niets te betalen.

Soms heeft een besluit onherstelbare gevolgen. Dan kunt u niet wachten tot burgemeester en wethouders een beslissing nemen op uw bezwaar. In zo’n geval kunt u aan de rechter vragen om snel een voorlopige uitspraak te doen. Dit noemen we een ‘voorlopige voorziening’. Een verzoek om een voorlopige voorziening stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. U stuurt het verzoek in tweevoud, samen met een kopie van uw bezwaarschrift. U kunt het verzoek ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht met uw DigiD.

Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening betaalt u griffierecht. De tarieven kunt u vinden op http://www.rechtspraak.nl/Procedures/Tarieven-griffierecht. U kunt de rechter vragen om de gemeente te veroordelen tot het betalen van uw proceskosten en griffierecht. Dit zal de rechter normaal gesproken alleen doen als u gelijk krijgt.

Naar boven