Gemeenteblad van Rhenen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rhenen | Gemeenteblad 2016, 63627 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rhenen | Gemeenteblad 2016, 63627 | Verordeningen |
Gemeente Rhenen – Verordening regionale clientenparticipatie Werk en Inkomen 2015
De raad van de gemeente Rhenen heeft op 8 december 2015 de Verordening regionale clientenparticipatie Werk en Inkomen 2015 vastgesteld. De verordening regelt de clientenparticipatie op het gebied van Werk en Inkomen voor de gemeenten Rhenen , Renswoude en Veenendaal.
De raad van de gemeente Rhenen,
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 13 oktober 2015;
gelet op artikel 47 van de Participatiewet;
Vast te stellen de ‘Verordening regionale Cliëntenparticipatie Werk en Inkomen 2015’
Tot de onder lid 1 genoemde onderwerpen behoren geen klachten, bezwaarschriften of andere zaken die op individuele cliënten betrekking hebben, maar wel de hiervoor gehanteerde procedures, regelingen, richtlijnen en de wijze waarop deze worden uitgevoerd. Niet kan worden geadviseerd inzake het personeels- en organisatiebeleid van de gemeente.
Artikel 3 Samenstelling Cliëntenraad
De voorzitter van de Cliëntenraad is onafhankelijk en niet stemgerechtigd. De voorzitter mag geen cliënt zijn van de afdeling Economie en Werk, geen vertegenwoordiger zijn van een belangenorganisatie noch werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van het gemeentebestuur van Rhenen, Renswoude of Veenendaal.
Artikel 5 Werving en selectie individuele leden Cliëntenraad
Na afloop van de reguliere zittingsperiode of als er geen geschikte reserve kandidaten voor een vacature beschikbaar zijn, worden alle uitkeringsgerechtigden van de afdeling Economie en Werk schriftelijk in de gelegenheid gesteld hun belangstelling kenbaar te maken voor de functie van lid van de Cliëntenraad.
Uitgangspunt is dat de Cliëntenraad tenminste twee weken de tijd heeft om een advies op te stellen. Zoveel mogelijk houdt de gemeente daarbij rekening met de vergaderingen van de Cliëntenraad, zodat toelichting kan worden gegeven op het voorgenomen besluit. De Cliëntenraad geeft in ieder geval binnen zes weken een reactie op een gevraagd advies van de gemeente.
Artikel 11 Regionale samenwerking
De gemeenten Rhenen, Renswoude en Veenendaal werken op basis van een dienstverleningsovereenkomst samen. De dienstverleningsovereenkomst omvat de beleidsvoorbereiding en uitvoering van taken van de Participatiewet en aanverwante regelingen. De gemeente Veenendaal is verantwoordelijk voor (algemene) beleidsvoorbereiding en uitvoering.
Het college kan ter uitvoering van deze verordening nadere regels stellen. Over zaken waarin deze verordening niet voorziet beslist het college.
Artikel 13 Wijziging of intrekking verordening
Wijziging of intrekking van deze verordening vindt niet plaats zonder dat de Cliëntenraad hierover is gehoord.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-63627.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.