Gemeenteblad van Tiel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Tiel | Gemeenteblad 2016, 52266 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Tiel | Gemeenteblad 2016, 52266 | Verordeningen |
DEELVERORDENING SUBSIDIE GEVELVERBETERING EN BUITENRUIMTE KELLEN
ARTIKEL 2. DOEL VAN DE SUBSIDIE
Doelstelling van deze deelverordening is het stimuleren van verbetering van gevels en de buitenruimte van bedrijven, door ondernemers in het gebied Bedrijfsomgeving Kellen.
Onverminderd het bepaalde in de ASV weigert het college de subsidie in ieder geval als:
Subsidie op grond van deze regeling wordt uitsluitend verstrekt aan ondernemers die werkzaamheden uitvoeren op een perceel gevestigd in het gebied Bedrijfsomgeving Kellen, volgens Bijlage I. Bijlage I wordt geacht deel uit te maken van deze regeling.
ARTIKEL 6. SUBSIDIABELE KOSTEN EN VOORWAARDEN
De subsidiabele kosten bestaan uit cofinanciering voor het maken van een plan voor verbetering van gevel en/of buitenruimte en de kosten voor de uitvoering daarvan.
De ondernemer dient aantoonbaar voor tenminste 50% bij te dragen in de kosten voor het plan en 70% in de kosten voor de uitvoering daarvan.
De gemeentelijke subsidiebijdrage bedraagt maximaal € 2.500 voor het plan en maximaal € 10.000 voor de uitvoering.
Per ondernemer, onderneming of groep van bedrijven wordt maximaal éénmaal subsidie toegekend.
Activiteit of functie van het bedrijf moeten passen binnen het huidige of te wijzigen bestemminsplan
ARTIKEL 7. BEREKENING VAN DE SUBSIDIE
De subsidie bedraagt maximaal € 12.500,- per individuele aanvraag.
ARTIKEL 10. OVERIGE VOORWAARDEN
Het college verbindt de volgende verplichting aan de subsidie:
ARTIKEL 11. DE-MINIMUSREGELING
Voor zover de subsidie leidt tot voordeel voor een onderneming wordt de subsidie verstrekt met inachtneming van de Verordening (EG) 1998/2006, PbEU 2006, L379/5, betreffende de-minimissteun.
ARTIKEL 1. BEGRIPSOMSCHRIJVINGEN
Voor de leesbaarheid en uitleg van de inhoud van deze subsidieregeling bevat dit artikel een omschrijving van de veel voorkomende begrippen.
Volgens de Algemene subsidieverordening (ASV) kunnen in een deelverordening van de ASV afwijkende en aanvullende bepalingen worden opgenomen. In dit artikel worden de algemene weigeringsgronden uit de ASV aangevuld.
ARTIKEL 5. PROCEDUREBEPALINGEN
De hier genoemde procedurebealingen treden in de plaats voor de indieningsvereisten zoals opgenomen in artikel 3.6, tweede lid ASV.
ARTIKEL 6. KOSTEN DIE VOOR SUBSIDIE IN AANMERKING KOMEN
Om te kunnen bepalen of de aanvraag geheel of gedeeltelijk gehonoreerd kan worden, staat in dit artikel voor welke soorten van kosten bij beoordeling van de aanvraag subsidie kan worden verleend om de doelstelling van de regeling als verwoord in artikel 2 te kunnen realiseren. Verder zijn hier een aantal specifiek voorwaarden opgenomen. Op grond van artikel 4.4 onder a ASV kan een aanvraag voor een hoger percentage geheel of gedeeltelijk geweigerd worden. Ook aanvragen die niet aan de voorwaarden voldoen kunnen op grond van voornoemd artikel worden geweigerd.
ARTIKEL 7. BEREKENING VAN DE SUBSIDIE
Om het beschikbare budget zo efficiënt mogelijk in te zetten wordt in dit artikel uiteengezet wat de maximale hoogte is van de subsidie. Op grond van artikel 4.4 onder a ASV kan een aanvraag voor een hoger bedrag geheel of gedeeltelijk geweigerd worden.
ARTIKEL 8. SUBSIDIEVASTSTELLING
Om de subsidie definitief vast te kunnen stellen moet het college naar objectieve maatstaven kunnen beoordelen of de door subsidie beschikbaar gestelde bedragen ook daadwerkelijk zijn aangewend als in de aanvraag is aangegeven. De algemene indieningsvereisten zoals opgenomen in artikel 5.8, eerste lid ASV zijn in het geval van subsidieverlening voor gevelverbetering of kwaliteitsverbetering buitenruimte niet opportuun of toereikend. Om die reden zijn in dit artikel specifieke indieningsvereisten opgenomen die in plaats treden van de vereisten als bedoeld in artikel 5.8 eerste lid ASV.
ARTIKEL 9. VERDELING VAN HET SUBSIDIEPLAFOND
Aanvullend hierop: dit artikel bepaalt tevens de “spelregel” dat wie het eerst komt ook als
eerste wordt beoordeeld, mits deze aanvraag ontvankelijk is. Overigens is een aanvraag pas ontvankelijk als deze volledig is volgens de eisen die in deze regeling staan genoemd. Pro forma aanvragen of aanvragen die niet (volledig) middels het vastgestelde formulier zijn ingediend zijn niet ontvankelijk.
Zie toelichting artikel 3 met dien verstande dat het hier om verplichtingen gaat die aan elke subsidiebeschikking worden verbonden.
ARTIKEL 11. DE-MINIMUSREGELING
Een subsidie verstrekt op grond van deze subsidieregeling kan als ‘staatssteun’ worden aangemerkt (artikel 87 lid 1 van het EG Verdrag) als de subsidie wordt verleend aan een onderneming. Van staatssteun is sprake bij elk voordeel dat een onderneming van de overheid krijgt waardoor de concurrentie vervalst kan worden. Als onderneming wordt beschouwd elke eenheid die een economische activiteit uitoefent ongeacht de rechtsvorm en de wijze waarop het wordt gefinancierd. Een economische activiteit bestaat uit het aanbieden van goederen of diensten op de markt, waarbij het bestaan van concurrentie een belangrijke indicatie is. Het hebben van een winstoogmerk is geen noodzakelijke vereiste.
Deze subsidieverordening zal deels gebruik maken van de vrijstellingsverordening van de EG nr. 1998/2006, betreffende de toepassing van de artikelen 87 en 88 EG op de de-minimis-steun (hierna ‘de-minimis-regeling’). Dit betekent dat de subsidieontvanger (dus ondernemers, alsmede het eventuele gehele moederconcern waartoe de ondernemer behoort) niet meer dan € 200.000,= aan subsidie over een periode van drie belastingjaren (dus inclusief eerdere ontvangen subsidies van overheidsinstanties) aan steun mag
ontvangen. De aanvrager moet daarom aangeven hoeveel de-minimis-steun door de aanvrager in het lopende en de twee daar aan voorafgaande belastingjaren ontvangen is en verklaren dat de totale steun niet meer dan € 200.000,= bedraagt. Om deze reden is een ‘deminimis-verklaring’ gekoppeld aan het aanvraagformulier.
Een aantal categorieën van ondernemingen kan geen gebruik maken van deze ‘de-minimis’. Voorbeelden hiervan zijn ondernemingen in de primaire productie van landbouwartikelen en ondernemingen in moeilijkheden.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-52266.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.