Gemeenteblad van Edam-Volendam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Edam-Volendam | Gemeenteblad 2016, 2415 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Edam-Volendam | Gemeenteblad 2016, 2415 | Verordeningen |
Verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning 2016
gehoord het Presidium d.d. 3 december 2015;
gelet op artikel 33, derde lid, van de Gemeentewet;
de Verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning2016;
3. Indien een ambtenaar twijfelt of het verzoek betrekking heeft op informatie bedoeld in het eerste lid, onderdeel a of b, stelt hij de secretaris daarvan in kennis. De secretaris beslist.
4. De bijstand, bedoeld in het eerste lid, onderdeel c, wordt verleend door de griffier. Indien de gevraagde bijstand niet door de griffier of een medewerker van de griffie kan worden verleend verzoekt de griffier de secretaris één of meer ambtenaren aan te wijzen, die de gevraagde bijstand zo spoedig mogelijk verlenen.
Indien het verzoek om bijstand van een ambtenaar door de secretaris wordt geweigerd kan de griffier of het betrokken raadslid het verzoek voorleggen aan de burgemeester. De burgemeester beslist zo spoedig mogelijk over het verzoek.
1. Indien een raadslid niet tevreden is over door een ambtenaar verleende bijstand, doet hij hiervan mededeling aan de griffier die hiervan mededeling doet aan de secretaris.
2. Indien overleg met de secretaris niet leidt tot een voor beide partijen bevredigende oplossing leggen zij de zaak voor aan de burgemeester. De burgemeester beslist zo spoedig mogelijk over de zaak.
1. Elk raadslid heef t per jaar recht op 6 uur en elke fractie heeft recht op 18 uur ambtelijke bijstand als b edoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel c.
2. De secretaris houdt een register van de verleende ambtelijke bijstand als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel c bij, waarin per verzoek om bijstand aan de reguliere ambtelijke organisatie wordt
Paragraaf 2: Fractieondersteuning
1. Fracties besteden de bijdrage om hun volksvertegenwoordigende, kaderstellende en controlerende rol te versterken.
1. De aanvraag fractieondersteuning geschiedt door de fractievoorzitter per e-mail via de griffie aan de voorzitter van de raad.
2. In de aanvraag wordt in ieder geval de hoogte van de gevraagde bijdrage vermeld, alsmede een gemotiveerde omschrijving van de uitgave. Indien mogelijk wordt de offerte, c.q. rekening bij de aanvraag overgelegd, althans zo spoedig mogelijk nagezonden indien deze nog niet beschikbaar is.
Niet gebruikte bijdragen als bedoeld in artikel 7 worden niet gereserveerd voor volgende jaren.
1. Elke fractie legt, binnen drie maanden na het einde van een kalenderjaar, aan het Presidium verantwoording af over de besteding van de bijdrage voor fractieondersteuning onder overlegging van
2. Controle van het verslag vindt plaats door de accountant, belast met de controle van de jaarrekening. De accountant breng advies uit aan de raad via het Presidium.
3. De raad stelt via het Presidium na ontvangst van het advies van de accountant de bedragen vast van de uitgaven van een fractie die in het vorige kalenderjaar uit de bijdrage bekostigd zijn.
Paragraaf 3 Slot en Overgangsbepaling
1. Deze verordening wordt aangehaald als de Verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning 2016.
2. Deze verordening treedt in werking op de dag volgend op die van zijn bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2016.
3.Op dat tijdstip vervalt de verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning 2014, alsmede de Verordening op de ambtelijke bijstand en fractieondersteuning gemeente Zeevang 2010.
Aldus besloten door de gemeenteraad van
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-2415.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.