Besluit Jeugdhulp gemeente Schijndel 2015

 

Artikel 1 Vormen van Jeugdhulp

1. Categorieën Jeugdhulp

Jeugdhulp wordt toegekend op basis van de volgende indeling in hoofd- en subcategorieën.

Hoofdcategorie

Zonder verblijf:

CBS 32a/b/c Ambulante jeugdhulp op locatie van de aanbieder.

Basis/generalistische GGZ

Def: Locatie van de aanbieder omvat alle dependances van de zorgaanbieder, maar ook schoollocaties, buurthuizen, etc. waar zorg geboden wordt en die niet bij de cliënt of leden van zijn gezinssysteem thuis plaatsvinden.

Sub:Ambulante jeugdhulp op locatie van de aanbieder

Specialistische GGZ

Dyslexiezorg

CBS 33 Daghulp op locatie van de aanbieder Is hulp, waarbij het kind in een groep wordt opgevangen en die minimaal 5 uur per dag omvat op locatie van de aanbieder.

CBS 34a/b Jeugdhulp in het netwerk van de jeugdige Is jeugdhulp, die plaatsvindt bij de cliënt thuis of thuis bij één van de leden van het gezinssysteem.

Met verblijf:

CBS 35 Pleegzorg Omvat verblijf bij pleegouders en ondersteuning door de pleegzorgmedewerker

CBS 36 Gezinsgericht: verblijf licht V3 V4 V5, verblijf VG

CBS 37 Residentieel: gesloten plaatsing VG

CBS 38 Overig residentieel O&O GGZ

Een Jeugdhulpaanbieder komt alleen in aanmerking voor financiering indien de hulpvrager verwezen is door:

  • 1.

    het Basisteam Jeugd en gezin;

  • 2.

    de consulent Wmo/Jeugd;

  • 3.

    de huisarts, jeugdarts of medisch specialist (o.a. de kinderarts);

  • 4.

    de Gecertificeerde Instelling;

  • 5.

    het AMHK;

  • 6.

    andere, door Gemeenten aangewezen verwijzers.

De Verwijzing bestaat uit een Verleningsbeschikking of een Verwijsbericht.

Voor flexibele jeugdhulp is géén verleningsbeschikking nodig. Jaarlijks bepaalt het College welke vormen van jeugdhulp

tot het flexibele volume behoren. Voor 2015 zijn dat twee subcategorieën van de hoofdcategorie Zonder Verblijf,

namelijk ambulante jeugdhulp en generalistische jeugd-ggz.

2. Omschrijving, activiteiten en prestatie-eisen

Jeugdhulp zonder Verblijf

Omschrijving

Jeugdhulp zonder Verblijf betreft alle Jeugdhulp zonder verblijfsfunctie. Deze hoofdcategorie is te verdelen in de

subcategorieën ambulante Jeugdhulp, begeleiding, persoonlijke verzorging, generalistische Jeugd-ggz, specialistische

Jeugd-ggz en onderzoek en diagnostiek.

Activiteiten

Jeugdhulpaanbieder heeft de ruimte om gezamenlijk met het Basisteam nieuwe of geïntegreerde vormen voor de

activiteiten te ontwikkelen waar dat leidt tot efficiëntere of effectievere Jeugdhulp, daaronder begrepen samenwerking

met anderen of het initiëren van verbeteringen in de 0e en 1e lijn.

Ambulante Jeugdhulp

Ondersteuning van en hulp en zorg, niet zijnde preventie, aan Jeugdigen en hun Ouders bij het verminderen,

stabiliseren, behandelen en opheffen van of omgaan met de gevolgen van psychische problemen en stoornissen,

psychosociale problemen, gedragsproblemen of een verstandelijke beperking van de Jeugdige, opvoedingsproblemen

van de Ouders of adoptie gerelateerde problemen.

Begeleiding

Het bevorderen van de deelname aan het maatschappelijk verkeer en van het zelfstandig functioneren van Jeugdigen

met een somatische, verstandelijke, lichamelijke of zintuiglijke beperking, een chronisch psychisch probleem of een

psychosociaal probleem.

Persoonlijke verzorging

Het ondersteunen bij of het overnemen van activiteiten op het gebied van de persoonlijke verzorging gericht op het

opheffen van een tekort aan zelfredzaamheid bij Jeugdigen met een verstandelijke, lichamelijke of zintuiglijke beperking

of een somatische of psychiatrische aandoening of beperking.

Generalistische Jeugd-ggz

De generalistische basis-GGZ is gericht op de diagnose en kortdurende, generalistische behandeling van mensen met

niet-complexe psychische aandoeningen, gebaseerd op een (vermoeden van) DSM-IV stoornis. Ze kenmerkt zich door 4

zorgprestaties: kort, middel, intensief en chronisch. Het gaat alleen om vormen van ggz-zorg die vallen binnen de

reikwijdte van de Zvw, zoals beschreven door Zorginstituut Nederland (ZIN)

Specialistische Jeugd-ggz

In de specialistische jeugd-GGZ worden mensen behandeld met ernstige psychiatrische aandoeningen. Hierbij gaat het

om complexe en/of risicovolle problematiek. Het gaat alleen om vormen van ggz-zorg die vallen binnen de reikwijdte

van de Zvw, zoals beschreven door Zorginstituut Nederland (ZIN). Ernstige enkelvoudige dyslexie valt onder

specialistische Jeugd-ggz.

Onderzoek en diagnostiek

Onderzoek ten behoeve van het verkrijgen van inzicht in het gedrag, de vaardigheden en intelligentie van de Jeugdige

bij een vermoeden van medische, psychische en/of gedragsproblematiek.

Prestatie-eisen Jeugdhulp zonder Verblijf

Ten aanzien van te leveren Jeugdhulp gelden de volgende algemene eisen:

-Doel van de ondersteuning is het herstellen van de zelfredzaamheid en participatie, of het behoud van een zo

groot mogelijke zelfredzaamheid en participatie, van de Jeugdige en zijn gezin;

-De ondersteuning is zo kort en licht mogelijk maar zo lang en zwaar als nodig om de afgesproken doelen uit het

door Hulpvrager of het Basisteam opgestelde Klantplan te bereiken;

  • -

    De Jeugdhulp richt zich op het inschakelen van het eigen sociale netwerk en andere voorzieningen;

  • -

    Jeugdhulpaanbieder ondersteunt de Jeugdige én zijn sociale omgeving. Dat betekent dat ondersteuning en

advies aan gezins- en familieleden, school, vereniging enzovoort onderdeel uitmaakt van de Jeugdhulp wanneer

dat leidt tot een grotere inzet van het sociale netwerk of meer zelfredzaamheid en participatie van de Jeugdige;

-De Jeugdhulp wordt in samenspraak met de Ouders en, waar mogelijk, de Jeugdige ingevuld. Jeugdigen en

Ouders hebben invloed op inhoud, planning en levering van de Jeugdhulp. Waar nodig wordt in de avonduren

Jeugdhulp verleend;

-De Jeugdhulp past binnen plan van aanpak van het basisteam jeugd en gezin. Als een gezinsregisseur is

aangewezen binnen het Basisteam of een andere Jeugdhulpaanbieder die Jeugdhulp aan het gezin verleent,

houdt Jeugdhulpaanbieder zich aan de afspraken met en richtlijnen van de regisseur.

Ten aanzien van specialistische Jeugd-ggz gelden naast de algemene eisen de volgende eisen:

  • -

    De landelijke Treeknormen zijn van toepassing;

  • -

    De behandelingen zijn vastgelegd in zorgtrajecten met een gemarkeerd einde van de behandeling;

  • -

    Jeugdhulpaanbieder heeft de inspanningsverplichting om tenminste 5% van de behandelingen blended uit te

voeren (combinatie van face-to-face en e-health behandeling) en dit inzichtelijk te maken;

-De behandeling wordt door Jeugdhulpaanbieder uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van de BIGgeregistreerde

hoofdbehandelaar. Er kan sprake zijn van mede behandelaren, mits deze in de CONO

beroepentabel voorkomen. Er dient sprake te zijn van multidisciplinair overleg;

-Er is sprake van een vastgesteld Hulpverleningsplan en gebleken toestemming van de Ouders en, waar

mogelijk, de Jeugdige. Er dient een 100% aanwezigheid te zijn van Hulpverleningsplannen;

Met Verblijf Pleegzorg

Omschrijving

Onder pleegzorg wordt verstaan tijdelijke of langdurige opvang van een Jeugdige in een gezin, anders dan het gezin

van herkomst, door Pleegouders. Hieronder zijn in ieder geval begrepen:

-Crisisopvang: tijdelijke opvang van korte duur gericht op terugkeer naar het eigen gezin dan wel een

langdurige verblijfssituatie;

  • -

    Tijdelijke opvang: opvang in een pleeggezin, gericht op terugkeer naar het eigen gezin;

  • -

    Langdurige opvang, wanneer terugkeer naar het eigen gezin niet of voorlopig niet mogelijk is.

Pleegzorg kan plaatsvinden in een gezin uit de omgeving van de Jeugdige, bijvoorbeeld bij familie

(netwerkpleeggezin) of in een daarvoor speciaal geworven gezin.

Activiteiten

Onder pleegzorg vallen in ieder geval de volgende activiteiten:

  • -

    Werving van, informatie aan en screening van kandidaat-pleeggezinnen;

  • -

    Begeleiding, facilitering van de Pleegouders;

  • -

    Begeleiding van de Ouders en, waar nodig, aanwezig zijn bij contacten tussen de Jeugdige en zijn Ouders;

  • -

    Waar nodig het regelen, dan wel de Pleegouders bijstaan, in de aanvraag van vormen van Jeugdhulp zonder

Verblijf. Daarbij hoort ook de screening.

Prestatie-eisen

Ten aanzien van de pleegzorg gelden de volgende eisen:

-De zorg richt zich in eerste instantie op het realiseren van een veilige omgeving en een goed

opvoedingsklimaat voor de Jeugdige, wanneer dat in de thuissituatie onvoldoende gegarandeerd kan worden;

  • -

    De zorg is, waar mogelijk, gericht op een terugkeer naar het eigen gezin;

  • -

    De zorg is gericht op het vergroten van zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie, dan wel zoveel als

mogelijk het behouden daarvan;

-Waar mogelijk wordt het eigen sociaal netwerk van de Jeugdige betrokken, ingezet en, waar nodig,

ondersteund;

-Wanneer meerdere aanbieders zijn betrokken bij de Jeugdhulpverlening en een andere of het Basisteam de

regie voert, richt de zorg zich naar de afspraken van en de richtlijnen van de regisseur;

-De Pleegzorgaanbieder faciliteert de Pleegouders maximaal en bemiddelt in de contacten met de Verwijzer, in

de meeste gevallen de Gecertificeerde Instelling.

Met Verblijf Gezinsgericht

Omschrijving

Onder gezinsgerichte Jeugdhulp met verblijf wordt verstaan:

  • 1.

    Verblijfsvoorzieningen (voltijd of deeltijd) die zoveel als mogelijk een gezinssituatie benaderen;

  • 2.

    Voorzieningen die eraan bijdragen dat het gezin in staat blijft om een goede thuissituatie te creëren,

bijvoorbeeld door Ouders even te ontlasten of door bij te dragen aan structuur in het leven van de Jeugdige.

Prestatie-eisen

Ten aanzien van Gezinsgericht Verblijf gelden de volgende eisen:

-De Jeugdhulp richt zich in eerste instantie op het realiseren van een veilige omgeving en een goed

opvoedingsklimaat voor de Jeugdige;

  • -

    De Jeugdhulp is zo mogelijk gericht op een terugkeer naar het eigen gezin;

  • -

    De Jeugdhulp is gericht op het vergroten van zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie, dan wel het

zoveel mogelijk behouden daarvan;

-Waar mogelijk wordt het eigen sociaal netwerk van de Jeugdige betrokken, ingezet en waar nodig

ondersteund;

-Wanneer meerdere Jeugdhulpaanbieders zijn betrokken en een andere of het Basisteam de regie voert, richt

de Jeugdhulp zich naar de afspraken van en de richtlijnen van de regisseur.

Met Verblijf Residentieel

Omschrijving

Onder residentiële Jeugdhulp verstaan we alle hulp met verblijf, niet zijnde pleegzorg of gezinsgerichte

ondersteuning, gericht op het gezond en veilig opgroeien van Jeugdigen die ondersteuning nodig hebben bij

psychische of psychosociale problemen, dan wel ondersteuning nodig hebben vanwege beperkingen of

gedragsproblemen en waarvoor die ondersteuning in de thuissituatie of een andere gezinssituatie niet geboden kan

worden. Hiertoe behoort ook specialistische Jeugd-ggz.

Prestatie-eisen

Ten aanzien van Residentieel Verblijf gelden de volgende eisen:

  • -

    Waar mogelijk blijft de thuissituatie betrokken bij de Jeugdige en de ondersteuning;

  • -

    In die gevallen dat de thuissituatie betrokken kan blijven organiseert de Jeugdhulpaanbieder tevens de

begeleiding van de Ouders/de thuissituatie;

-De Jeugdhulp richt zich in eerste instantie op het realiseren van een veilige omgeving en een goed

opvoedingsklimaat voor de Jeugdige;

  • -

    De Jeugdhulp is zo mogelijk gericht op een terugkeer naar het eigen gezin;

  • -

    De Jeugdhulp is gericht op het vergroten van zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie, dan wel het

zoveel mogelijk behouden daarvan;

-Waar mogelijk wordt het eigen sociaal netwerk van de Jeugdige betrokken, ingezet en, waar nodig,

ondersteund;

-Wanneer meerdere Jeugdhulpaanbieders zijn betrokken en een andere of het Basisteam de regie voert, richt

de zorg zich naar de afspraken met de Jeugdige en zijn Ouders en, waar nodig, de richtlijnen van de

regisseur.

Ten aanzien van specialistische Jeugd-ggz gelden naast de algemene eisen de volgende eisen:

  • -

    De behandelingen zijn vastgelegd in zorgtrajecten met een gemarkeerd einde van de behandeling;

  • -

    De behandeling wordt door Jeugdhulpaanbieder uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van de BIGgeregistreerde

hoofdbehandelaar. Er kan sprake zijn van medebehandelaren, mits deze in de CONO

beroepentabel voorkomen;

-Er is sprake van een vastgesteld Hulpverleningsplan en gebleken toestemming van de Ouders en, waar

mogelijk, de Jeugdige. Er dient een 100% aanwezigheid te zijn van Hulpverlenings(crisis)plannen. Er dient

sprake te zijn van multidisciplinair overleg.

3. Kwaliteit

De door de gemeente te contracteren zorgaanbieders dienen te voldoen aan de in de Jeugdwet gestelde

kwaliteitsvereisten (Hoofdstuk 4, paragraaf 4.1)

Daarnaast dienen zij te voldoen aan de vereisten welke zijn opgenomen in de met hen te sluiten

deelovereenkomsten.

.

Artikel 2 Hoogte PGB jeugdhulp

1. a. Het persoonsgebonden budget voor de verschillende jeugdhulpvormen is afgeleid van de tarieven waarvoor

het college deze diensten heeft gecontracteerd bij verstrekking in natura.

b.Voor de hulpvormen persoonlijke verzorging, begeleiding individueel, begeleiding groep, en kortdurend

verblijf, worden de maximum PGB-tarieven overgenomen zoals het zorgkantoor deze in 2014 voor de AWBZ

hanteert. Voor de overige jeugdhulpvormen gelden specialistische maatwerktarieven. In die gevallen zal een

PGB slechts in hoge uitzondering aan de orde zijn.

c.In bijlage 1 zijn de geldende maximum PGB-bedragen per categorie dienst opgenomen.

2. a. Er is sprake van een gedifferentieerde tariefstelling voor het persoonsgebonden budget diensten.

b.Een PGB budgethouder die een zorgorganisatie inschakelt met medewerkers in loondienst met de voor de

sector toepasselijke cao (veelal VVT), kan het maximum (100%) PGB-tarief ontvangen.

c.Inschakeling van een zzp’er of zorgorganisatie die arbeidsvoorwaarden met lagere loonschalen hanteert,

leidt a.g.v. aannemelijke minderkosten, tot een verlaging van het maximum PGB-tarief met 15%.

d.Bij inschakeling van iemand uit het sociaal netwerk door een PGB budgethouder geldt een korting op het

PGB-tarief van 50%. Dit met een maximum van € 20,- per uur en bij kortdurend verblijf maximaal € 30,-

per etmaal (zie overeenkomstig PGB-tarief Wet langdurige zorg voor hulp van niet professionele

zorgverleners).

e.De genoemde kortingspercentages gelden als uitgangspunt. Indien de PGB budgethouder kan aantonen dat

in zijn situatie het PGB-tarief niet toereikend is om passende ondersteuning in te kopen, kan aanpassing

plaatsvinden.

3.De PGB budgethouder komt met de aanbieder een PGB zorgovereenkomst overeen (model SVB) waar ten

minste afspraken in zijn opgenomen over de kwaliteit en het resultaat van de maatschappelijke ondersteuning,

de inschakeling van het type hulpverlener (medewerker van cao zorgorganisatie, zzp’er/andere zorgorganisatie

of sociaal netwerk) en de wijze van declareren.

4.Toetsing over de hoogte van de gedifferentieerde tariefstelling PGB diensten vindt vervolgens door de

gemeente plaats aan de hand van de PGB zorgovereenkomst.

5.De belanghebbende burger met een doorlopende indicatie in 2015 behoudt zijn huidige PGB-vergoeding tot

uiterlijk 1 januari 2016 tenzij de indicatie eerder afloopt.

6.Verantwoording en uitbetaling van het persoonsgebonden budget diensten vindt plaats via de sociale

verzekeringsbank.

7.De controle richt zich alleen op de besteding van het doel van het persoonsgebonden budget. Er vindt geen

controle plaats of het aantal geïndiceerde uren ook overeenstemt met het aantal door de PGB budgethouder

ingekochte zorguren.

8.De PGB budgethouder overlegt aan de sociale verzekeringsbank de PGB-overeenkomst die met de zorgverlener

is afgesloten (modelovereenkomsten SVB) en verder toont hij via nota’s aan welk budget nodig is voor de

inkoop van zorgverlening, ondersteuning en overige zaken (verzekering, reiskosten, lidmaatschap Per Saldo,

feestdagenuitkering) die verband houden met de diensten Wmo. Het is mogelijk nota’s te overleggen van vaste

maandlonen als nota’s per uur of per dag(deel).

9.Een gedeelte van het toegekende PGB, 1,5% met een minimum van € 250,- en maximum van € 1250,- per

jaar, wordt niet voorafgaand aan besteding door de sociale verzekeringsbank gecontroleerd. Dit gedeelte

wordt het vrij besteedbare bedrag genoemd. Dat bedrag is bedoeld voor (kleine) uitgaven en administratieve

kosten die te maken hebben met het PGB. Ook de kosten voor arbeidsbemiddeling van een bemiddelingspartij

(met een Per Saldo Keurmerk), vallen hieronder.

De PGB budgethouder kan het vrij besteedbare bedrag in één keer of verspreid over meerdere momenten

declareren. De sociale verzekeringsbank laat aan de PGB budgethouder weten wanneer dit mogelijk is en hoe

de budgethouder dit kan doen.

10.Indien uit de gegevens van de sociale verzekeringsbank blijkt dat binnen een half jaar geen besteding heeft

plaatsgevonden, vindt in overleg met de belanghebbende burger beëindiging of omzetting naar hulp in natura

plaats.

11.De gemeente controleert het gebruik van het persoonsgebonden budget per kalenderjaar. Bij onderbesteding >

25% volgt een overleg met de PGB budgethouder naar de oorzaak van de onderbesteding.

12.Ouders van jeugdigen die gebruik maken van een individuele voorziening voor jeugdhulp welke verblijf of

deeltijd-verblijf buiten het gezin inhoudt, zijn een wettelijke ouderbijdrage verschuldigd in de kosten van deze

jeugdhulp. Dit geldt ook wanneer de hulp wordt ingekocht met de inzet van een PGB. De ouderbijdrage wordt

opgelegd en geïnd door het CAK en komt ten goede aan de gemeente.

Artikel 3 Betrekken van ingezeten bij het beleid

1.De gemeente betrekt ingezetenen bij het beleid voor Jeugdhulp op verschillende manieren (maatwerk).

Afhankelijk van het onderwerp en doel wordt op basis van het gemeentelijk communicatiebeleid de best

passende manier vastgesteld. Hiervoor kunnen vervolgens verschillende instrumenten worden ingezet. Te

denken valt aan bijv. klankbordgroepen, burgerpanel, één-op-één gesprekken en debatten.

2.Het college betrekt de Adviesraad Wmo in een zo vroeg mogelijk stadium van de beleidsvorming of het

evalueren van reeds vastgesteld beleid.

3.Afhankelijk van specifieke onderwerpen gaat het college de dialoog aan met andere groeperingen die specifieke

en waardevolle kennis kunnen delen. Te denken valt aan cliëntenraden, jeugdraden en platforms van

belanghebbenden. Naast groeperingen kunnen ook individuele burgers of belangenbehartigers van individuen

Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op 1 september 2015.

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als Besluit Jeugdhulp gemeente Schijndel 2015.

  • 3.

    Dit besluit vervangt het besluit van 12 november 2014Artikel 4 Tekst met opsomming

Bijlage 1 Bruto PGB tarieven Jeugdhulp in 2015

Als bedoeld in artikel 2, sub 1, sub a.

Onderstaande tabel geeft de maximale bruto PGB bedragen aan die de gemeente Schijndel voor jeugdhulp in 2015

verstrekt. De tabel is afgeleid van de bruto PGB bedragen die het College voor Zorgverzekeringen in 2014 voor PGBbudgethouders

hanteert. Hiermee tracht de gemeente Schijndel rust en continuering van huidige PGB-ondersteuning

te bieden in 2015.

Desalniettemin zullen PGB-houders in 2015 toch belangrijke wijzigingen ervaren. Invoering van het landelijk verplicht

gestelde trekkingsrecht, budgethouders worden hierover per brief door de sociale verzekeringsbank geïnformeerd,

zorgt voor minder flexibiliteit en meer verantwoordingsverplichtingen. Verder wordt een bruto PGB door de gemeente

uitgekeerd en kan de PGB budgethouder de te betalen eigen bijdrage aan het Centraal Administratie Kantoor niet

meer met zijn persoonsgebonden budget verrekenen.

Voor nieuwe aanvragen of herindicaties PGB geldt een gedifferentieerde PGB-tariefstelling. Dat wil zeggen:

a.Een PGB budgethouder die een zorgorganisatie inschakelt met medewerkers in loondienst met de voor de

sector toepasselijke cao (veelal VVT), kan het maximum (100%) PGB-tarief ontvangen.

b.Inschakeling van een zzp’er of zorgorganisatie die een lagere cao hanteert, leidt tot een verlaging van het

maximum PGB-tarief met 15%.

c.Bij inschakeling van iemand uit het sociaal netwerk door een PGB budgethouder geldt een korting op het

PGB-tarief van 50%. Dit met een maximum van € 20,- per uur en bij kortdurend verblijf maximaal € 30,- per

etmaal.

d.De genoemde kortingspercentages gelden als uitgangspunt. Indien de PGB budgethouder kan aantonen dat

in zijn situatie het PGB-tarief niet toereikend is om passende ondersteuning in te kopen, kan aanpassing

plaatsvinden.

Voor de jeugdhulpvormen die tot op heden geen PGB mogelijkheid kenden, gelden specialistische individuele

maatwerktarieven. Bij deze zware vormen zoals specialistische jeugd ggz, pleegzorg, crisisverblijf zal slechts in hoge

uitzondering een PGB aan de orde kunnen zijn.

A. Persoonlijke verzorging

Maximum PGB per week inschakeling zorgorganisatie Korting 15% bij inschakeling andere zorgorganisatie of zzp’er

Korting 50% met een maximum van €20,- per uur bij inschakeling sociaal netwerk

Per uur 100% uurtarief PGB 85% uurtarief PGB 50% uurtarief PGB 1 € 30,00 € 25,50 € 15,00

B. Begeleiding individueel

Maximum PGB per week inschakeling zorgorganisatie

Korting 15% bij inschakeling andere zorgorganisatie of zzp’er

Korting 50% met een maximum van €20,- per uur bij inschakeling sociaal netwerk

Per uur 100% uurtarief PGB 85% uurtarief PGB 50% uurtarief PGB 1 € 40,00 € 34,00 € 20,00

C. Begeleiding Groep

Maximum PGB inschakeling zorgorganisatie

Korting 15% bij inschakeling andere zorgorganisatie of zzp’er

Korting 50% met een maximum van €20,- per uur bij inschakeling sociaal netwerk

Per dagdeel 100% tarief dagdeel PGB 85% tarief dagdeel PGB 50% tarief dagdeel PGB 1 € 45,00 € 38,25 € 22,50

Toeslag vervoer € 5,33 per verblijfdag

Als uw aantal geïndiceerde uren en/of dagdelen hoger is dan hier staat, dan wordt het tarief van de hoogste klasse

verhoogd met uurtarief of dagdeeltarief op jaarbasis maal aantal extra uren of dagdelen.

D. Kortdurend Verblijf

Maximum PGB per etmaal bij inschakeling zorgorganisatie (maximaal 3 etmalen per week)

Korting 15% bij inschakeling andere zorgorganisatie of zzp’er (maximaal 3 etmalen per week) € 30,- per etmaal bij inschakeling sociaal netwerk (maximaal 3 etmalen per week) € 101,- € 85,85 € 30,00

E. Beschermd wonen/specialistisch verblijf

Indien van toepassing, specialistisch maatwerktarief op basis van AWBZ PGB tarieven ZZP 2014.

F. Overige jeugdhulpvormen

Specialistisch individueel maatwerktarief.

___

Aldus besloten 15-9-2015

De burgemeester,

J.Eugster

Naar boven