Gemeenteblad van Gooise Meren
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gooise Meren | Gemeenteblad 2016, 188666 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gooise Meren | Gemeenteblad 2016, 188666 | Beleidsregels |
Budgethoudersregeling Gooise Meren 2016
In deze regeling wordt verstaan onder:
Budgethouder (BHD): Dit zijn de gemeentesecretaris, de directeur, de afdelingshoofden, de concerncontroller en de griffier. De bevoegdheden zijn verkregen op grond van een mandaatbesluit dat door het college van B&W is vastgesteld. De BHD is verantwoordelijk voor de budgetuitgaven en de budgetinkomsten;
Deelbudgethouder (DBH): De BHD-ers kunnen DBH-ers aanwijzen. Deze aanwijzing wordt vastgelegd in het financieel pakket, waarin is opgenomen voor welke budgetten en tot welke hoogte per budget de aangewezen deelbudgethouders verantwoordelijk zijn. Als DBH-ers kunnen (externe) medewerkers van de gemeente aangewezen worden. De DBH is verantwoordelijk voor de budgetuitgaven en de budgetinkomsten voor zover het gaat om de aangewezen budgetten. Als het bedrag hoger is dan het mandaat bedrag, is de BHD verantwoordelijk;
Inkoop van diensten en goederen en aanbesteding van werken vindt plaats binnen de kaders van de begroting alsmede de binnen de gemeente Gooise Meren geldende regels inzake inkoop en aanbesteden.
Indien geen budgetten aanwezig zijn of de bestaande budgetten niet toereikend (meer) zijn, mogen géén verplichtingen aangegaan of betalingen worden verricht, zonder dat het college van B&W of Gemeenteraad daar toestemming voor heeft verleend of gaat verlenen.
Incidentele budgetten, zowel uitgaven als inkomsten, mogen niet structureel worden aangewend voor structurele uitgaven.
De (deel)budgethouder is verantwoordelijk voor de inkomsten, welke tot zijn budget behoren. Wanneer invorderingsmaatregelen noodzakelijk zijn, worden deze door de afdeling financiën en belastingen genomen; ingeval van terugvordering of verhaal inzake maatwerkvoorzieningen sociaal domein ligt de invordering bij de desbetreffende afdeling;
De leveringsbewaker controleert de facturen en documenten op juistheid en volledigheid qua prestatie, activiteit en bedrag. Tevens wordt gecontroleerd of de gefactureerde diensten en/of goederen conform de offerte/verstrekte opdracht (verplichting) is. Bij gebleken juistheid en volledigheid geeft hij zijn akkoord.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-188666.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.