Gemeente Baarn - Beëindiging bijzonder bijstand (algemene) tegemoetkoming chronisch zieken, gehandicapten en ouderen

Collegebesluit

Openbaar

Onderwerp: beëindiging algemene tegemoetkoming chronisch zieken, gehandicapten en ouderen

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Baarn

 

b e s l u i t e n:

 

  • 1.

    De algemene tegemoetkomingsregeling voor chronisch zieken, gehandicapten en ouderen (als omschreven in paragraaf 4.4 van de beleidsregels bijzondere bijstand) te beëindigen met ingang van 1 januari 2017.

 

Baarn, 20 december 2016.

burgemeester en wethouders van Baarn,

 

secretaris burgemeester

 

Beëindiging bijzondere bijstand (algemene) tegemoetkoming chronisch zieken, gehandicapten en ouderen

Wij (Burgemeester en wethouders van Baarn) hebben in onze vergadering van 20 december 2016 besloten :

 

  • 1.

    De algemene tegemoetkomingsregeling voor chronisch zieken, gehandicapten en ouderen (als omschreven in paragraaf 4.4 van de beleidsregels bijzondere bijstand) te beëindigen met ingang van 1 januari 2017

 

Bovengenoemde regels hebben wij beëindigd in verband met de herijking van het minimabeleid. Op basis van de regeling kon een algemene tegemoetkoming worden verleend aan chronisch zieken, gehandicapten en ouderen tot een bedrag van € 352 per jaar.

 

Wij hebben op 11 oktober 2016 vastgesteld:

  • 1.

    De regeling “Collectieve ziektekostenverzekering en tegemoetkoming premie aanvullende verzekeringen” Deze gaat in met ingang van 1 januari 2017

En

  • 2.

    De regeling “Bijzondere bijstand en vergoeding wettelijk eigen risico ziektekostenverzekering. Deze regeling gaat met terugwerkende kracht in met ingang van 1 januari 2016

 

Beide regelingen die onder andere de beëindigde algemene tegemoetkomingsregeling financieel compenseren voor de doelgroep chronisch zieken, gehandicapten en ouderen maken wij hierbij ook bekend. Beide regelingen houden een verruiming van de doelgroep in en kennen hogere vergoedingen dan de oude regelingen op deze terreinen.

  

De besluiten ligt vanaf heden, tijdens kantooruren, voor een ieder gedurende 6 weken ter inzage op het gemeentehuis, Stationsweg, alhier. Tegen betaling van de kosten is een afschrift verkrijgbaar. Ook zijn de besluiten geplaatst op www.baarn.nl

 

Baarn, 20 december 2016

Burgemeester en wethouders van Baarn,

 

de secretaris, de burgemeester,

Naar boven