Besluit afwijking sluitingstijden Markt Sittard eind 2016 en 2017

De Burgemeester van de gemeente Sittard-Geleen

Overwegende dat :

de sluitingstijdenregeling in de gemeente Sittard-Geleen inhoudt dat:

alle horecabedrijven in de gemeente Sittard-Geleen van donderdag op vrijdag, van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag om 03.00 uur gesloten moeten zijn, met dien verstande dat op grond van de Beleidsregel verruiming openingstijden Horeca Sittard-Geleen in de centra van Sittard en Geleen een sluitingstijd geldt van 04.00 uur;

alle horecabedrijven in de gemeente Sittard-Geleen op alle overige dagen in de week om 02.00 uur gesloten moeten zijn;

de Stichting Horeca Markt Sittard heeft verzocht om bij specifiek aangeduide data de horecabedrijven langer open te mogen houden dan de op dat tijdstip geldende sluitingstijd;

aan dit verzoek ten grondslag ligt dat tijdens de betreffende data een behoefte is bij het uitgaanspubliek om – gelet op de vakantieperiode/feestdagen – langer op stap te kunnen en dit tijdig en eenduidig te kunnen communiceren met het uitgaanspubliek;

de burgemeester op basis van artikel 2:30 lid 1, van de Algemene plaatselijke verordening Sittard-Geleen (hierna: Apv), onder meer in geval van bijzondere omstandigheden, te zijner beoordeling, voor één of meer horecabedrijven, tijdelijk andere dan de krachtens artikel 2:29 Apv geldende sluitingstijden kan vaststellen;

de politie basisteam Westelijke Mijnstreek positief heeft geadviseerd op het verruimen van de geldende sluitingstijden op de betreffende data, met uitzondering van de nacht van zondag 25 december 2016 op maandag 26 december 2016 (eerste kerstdag, verzoek verruiming van 02.00 naar 04.00 uur) en de nacht van zaterdag 25 maart 2017 op zondag 26 maart 2017 (aanvang zomertijd, verzoek verruiming van 04.00 tot 05.00 uur);

de politie ten aanzien van de eerste datum (nacht van eerste op tweede kerstdag) negatief heeft geadviseerd, omdat zij gelet op de tijdsspanne bij de personeelsplanning geen rekening heeft kunnen houden met het verzoek tot uitbreiding op de eerste kerstdag. Derhalve kan onvoldoende politiecapaciteit gegarandeerd worden;

de politie ten aanzien van de tweede datum (nacht van zaterdag 25 maart 2017 op zondag 26 maart 2017) negatief heeft geadviseerd, waarbij zij de stelling van de indiener dat de zomertijd voor onrust zorgt niet onderschrijft;

het voorgaande betekent dat de sluitingstijden van alle bij de Stichting Horeca Markt Sittard aangesloten horecabedrijven langer dan de geldende sluitingstijd geopend mogen zijn op de data en tot de eindtijdstippen als genoemd in de bijlage bij dit besluit;.

dit besluit uiterlijk voor eind januari 2018 wordt geëvalueerd, op basis waarvan een beoordeling zal plaatsvinden of aan een dergelijk verzoek ook na 2018 medewerking zal worden verleend.

b e s l u i t :

alle bij de Stichting Horeca Markt Sittard aangesloten horecabedrijven langer dan de geldende sluitingstijd geopend mogen zijn op de data en tot de eindtijdstippen als genoemd in de bijlage bij dit besluit;

dit besluit uiterlijk voor eind januari 2018 wordt geëvalueerd.

Sittard-Geleen, 22 december 2016

De Burgemeester van Sittard-Geleen,

drs. G.J.M. Cox

Bezwaar

Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u binnen zes weken na de dag waarop deze brief is verzonden een bezwaarschrift indienen. Dat kan op verschillende manieren.

Elektronisch   (met DigiD )    

Op www.sittard-geleen.nl (trefwoord bezwaar / bezwaarschrift) staat hoe u dit doet.

Tip: zorg dat u de documenten die u eventueel wilt toevoegen aan uw bezwaarschrift digitaal beschikbaar heeft (pdf, Word of Excel).

Een bezwaarschrift, gestuurd via e-mail, sms, Twitter e.d. kunnen wij niet in behandeling nemen.

Schriftelijk

Stuur uw bezwaarschrift naar:

De burgemeester van Sittard-Geleen

Postbus 18

6130 AA Sittard

In uw bezwaarschrift vermeldt u:

  • uw naam en adres;

  • de datum;

  • de beslissing waartegen u bezwaar maakt;

  • de reden(en) van uw bezwaar;

  • uw handtekening.

Zet op de linkerbovenhoek van de envelop ‘bezwaarschrift’.

Fax

U kunt uw bezwaarschrift faxen naar nummer 046-477 7679.

Let er wel op dat het begin van de fax vóór twaalf uur ’s avonds op de laatste dag van de termijn binnen moet zijn.

Persoonlijk

U kunt uw bezwaarschrift persoonlijk afgeven bij de Stadswinkel, Markt 1, Geleen.

U krijgt hierbij een officieel ontvangstbewijs.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over wat u kunt doen als u het niet eens bent met een beslissing van de gemeente? Lees dan de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’. Daarin staat hoe u bezwaar kunt maken of beroep kunt instellen tegen een gemeentelijke beslissing. Deze brochure kunt u afhalen bij de infobalie van het gemeentehuis. U kunt hem ook aanvragen via www.overheid.nl of telefoonnummer 1400 (lokaal tarief).

Voorlopige voorziening

Het maken van bezwaar schorst de werking van het besluit niet. Indien u wilt voorkomen dat het besluit in werking treedt, kunt u de voorzieningenrechter van de sector bestuursrecht van de rechtbank Limburg vragen een voorlopige voorziening te treffen. Daarvoor stuurt u een brief naar:

Rechtbank Limburg

Sector bestuursrecht

Postbus 950

6040 AZ Roermond.

U kunt het verzoekschrift ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Naar boven