Gemeenteblad van Capelle aan den IJssel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Capelle aan den IJssel | Gemeenteblad 2016, 174384 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Capelle aan den IJssel | Gemeenteblad 2016, 174384 | Beleidsregels |
Subsidieregeling Brede School Netwerken
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Capelle aan den IJssel;
gelet op de Algemene subsidieverordening Capelle aan den IJssel 2017 (ASV);
Besluit vast te stellen de Subsidieregeling Brede School Netwerken Capelle aan den IJssel 2017.
Het bepaalde in deze subsidieregeling is alleen van toepassing op de verstrekking van subsidies door het college voor de in artikel 3 bedoelde activiteiten.
Met subsidieontvangers worden in de subsidiebeschikking afzonderlijke afspraken gemaakt over de specifiek te verrichten activiteiten en de in dat kader te leveren exacte prestaties.
Artikel 6. Kosten die voor subsidie in aanmerking komen
Voor subsidie komen alleen in aanmerking de redelijkerwijs te maken kosten die direct verbonden zijn met de uitvoering van een activiteit als bedoeld in artikel 3.
1.Een aanvraag om een subsidie wordt, in afwijking van artikel 7, tweede lid, van de ASV, ingediend op drie verschillende momenten:
Subsidieaanvragen voor stedelijke BSN activiteiten worden ingediend vanaf 1 oktober van het jaar voorafgaand aan het gemeentelijke begrotingsjaar waarop de aanvraag betrekking heeft tot uiterlijk 10 weken voordat de aanvrager voornemens is te beginnen met de activiteiten waarvoor de subsidie wordt aangevraagd.
De subsidie wordt voor maximaal 6 maanden verstrekt, waarbij het in afwijking van het bepaalde in artikel 9, eerste lid, sub d van de ASV mogelijk is om een subsidieaanvraag in te dienen voor een periode die de grens van een kalenderjaar overschrijdt.
Artikel 10. Subsidieplafond en wijze van verdeling
De verdeling van het subsidieplafond vindt plaats op basis van de uitkomsten van een netwerkvergadering waarin door de netwerkpartners wordt bepaald welke educatieve activiteiten genoemd in artikel 3 de netwerkpartners willen afnemen en welke activiteiten derhalve voor subsidiering in aanmerking komen.
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
De onder b. bedoelde netwerkpartners bestaan onder andere uit scholen, buurthuizen en potentiële subsidieontvangers.
Activiteiten moeten aansluiten bij het gemeentelijk beleid. In het geval van deze subsidieregeling is dit beleid verwoord in de gemeentelijke notitie Brede School Netwerken 2015 e.v. In onderstaande passage uit deze notitie wordt de doelstelling van de Brede School Netwerken als volgt verwoord:
“De ‘Op maat’ ontwikkelingsrichting binnen de BSN wordt voortgezet waarbij kinderen van 4 tot en met 12 jaar vanuit een achterstandsituatie worden ontzien. Daarbij zal een optimale verbinding gezocht worden met Integrale Kindcentra (IKC)”.
In de subsidiebeschikking kunnen de te verrichten activiteiten nader worden gespecificeerd. Hierbij kan worden gedacht aan het maken van afspraken over te bereiken aantallen, maar ook aan afspraken over de samenwerking met andere partijen en cofinanciering (zie ook artikel 11).
Op grond van artikel 3 van de ASV bepaalt het college voor zover van toepassing in een subsidieregeling tevens welke doelgroepen voor subsidie in aanmerking komen. In dit artikel wordt voor de Subsidieregeling Brede School Netwerken vastgelegd aan welke partijen een subsidie kan worden verstrekt.
Artikel 10. Subsidieplafond en wijze van verdeling
De verdeling van het subsidieplafond vindt plaats op basis van de in lid 3 beschreven netwerkvergadering. Tijdens deze vergadering bespreken de netwerkpartners aan welke activiteiten behoefte is. Dit doen zij op basis van een overzicht van mogelijke activiteiten welke is opgesteld door de gemeente. De uitkomsten van de netwerkvergadering worden vastgelegd in een lijst met daarop alle gekozen activiteiten van potentiële subsidieontvangers. De potentiële subsidieontvangers die volgens deze lijst voor een subsidie in aanmerking komen, moeten vervolgens een aanvraag indienen die voldoet aan de eisen van de ASV en deze subsidieregeling. De gemeente beoordeelt de subsidieaanvraag en besluit over het al of niet verlenen van de subsidie.
Een belangrijk aspect van het creëren van een veilige omgeving voor kinderen is het voorkomen van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Bij de invulling van het beleid, dat erop gericht is om een veilige omgeving voor kinderen te waarborgen, kan gedacht worden aan het vragen van een Verklaring omtrent het gedrag (VOG) van medewerkers die met kinderen werken. Tevens kan gebruik worden gemaakt van de toolkit en het stappenplan zoals omschreven op de website www.inveiligehanden.nl.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-174384.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.