Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de algemene raadscommissie

Op dinsdag 6 december om 19.30 uur vergadert de Algemene raadscommissie in het gemeentehuis, Nicolaasplein 5 in Denekamp. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op www.bestuursweb.nl.

De vergadering is openbaar en er is spreekrecht voor het publiek. Als u daar gebruik van wilt maken, meldt dit dan voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter van de commissie of bij de griffier de heer O.J.R.J. Huitema. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via www.bestuursweb.nl.

Agenda

  • 1.

    Rondvraag

    Dit agendapunt heeft als doel een korte informatie uitwisseling van actuele onderwerpen tussen de commissieleden en de portefeuillehouders. Maximaal twee onderwerpen per fractie.

    Portefeuille: burgemeester Bakker

  • 2.

    Voorstel gewijzigd vaststellen bestemmingsplan Gammelkeresweg 6-8 Deurningen

    Het onderhavige bestemmingsplan is bedoeld om de ontwikkeling van twee Rood voor Rood woningen mogelijk te maken naast twee reeds aanwezige boerderijwoningen. Omdat de twee Rood voor Rood woningen niet in overeenstemming zijn met het vigerend bestemmingsplan “Buitengebied 2010” is een herziening van het bestemmingsplan noodzakelijk.

    Portefeuille: burgemeester Bakker

  • 3.

    Zienswijze raad op analyse en maatregelen omtrent terugdringen tekort PW (Participatiewet)-budget in het kader van de aanvraag vangnetregeling

    De gemeente Dinkelland zal op basis van voorlopige cijfers een beroep kunnen doen op de vangnetuitkering 2016. Om op deze uitkering een beroep te kunnen doen moet voor 1 januari 2017 de gemeenteraad geïnformeerd zijn over de analyse, de mogelijke oorzaak, de omvang van het tekort op het Pw-budget en de maatregelen die getroffen zijn om het tekort te reduceren. De raad moet hier zijn zienswijze op kunnen geven.

    Portefeuille: burgemeester Bakker

  • 4.

    Voorstel de Bijdrageregeling medisch afval gemeente Dinkelland 2017 vast te stellen

    In de Verordening Afvalstoffenheffing 2016 is op verzoek van de raad een vrijstelling opgenomen over het hebben van extra aanbiedingen van restafval als gevolg van materialen die ontstaan uit medische noodzaak. De huidige regeling is tijdrovend en omslachtig en daarmee ook kostbaar. Daarom is de huidige vrijstellingsregeling heroverwogen.

    Portefeuille: burgemeester Bakker

  • 5.

    Voorstel vast te stellen de Verordening maatschappelijke ondersteuning, Verordening jeugdhulp en het wijzigen van het Beleidsplan Omzien naar Elkaar.

    Door het vaststellen van de Verordening maatschappelijke ondersteuning 2017, de Verordening jeugdhulp 2017 en de voorgestelde wijzigingen in het Beleidsplan Omzien naar Elkaar door de raad, is het beleid voor de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Jeugdwet van de gemeente Dinkelland weer in overeenstemming met de wet- en regelgeving en wordt de zorgcontinuïteit voor de maatwerkvoorzieningen alle leeftijden gegarandeerd na 1 januari 2017.

    Portefeuille: burgemeester Bakker

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp.

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven