Verordening behandeling bezwaarschriften gemeente Dordrecht (tweede wijziging)

 

De RAAD van de gemeente Dordrecht;

 

gezien het voorstel van het college van Burgemeester en Wethouders van 23 augustus 2016, kenmerk SBC/1678998;

 

gelet op de Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet;

 

 

b e s l u i t :

 

vast te stellen de navolgende

Verordening behandeling bezwaarschriften gemeente Dordrecht (tweede wijziging)

Artikel I  

Artikel 5 komt te luiden als volgt:

  • 1.

    Het college benoemt voor een periode van vier jaar de voorzitter en maximaal vijf leden die roulerend samen met de voorzitter de in artikel 3, eerste lid bedoelde commissie vormen.

  • 2.

    Commissieleden kunnen ten hoogste tweemaal voor een periode van vier jaar worden herbenoemd.

  • 3.

    Het college draagt er zorg voor dat de benoemingsperiode zodanig wordt vastgesteld dat steeds de helft van het totaal aantal benoemde commissieleden halverwege een periode aftreedt.

  • 4.

    Als een commissielid tussentijds aftreedt wordt zo spoedig mogelijk een nieuw commissielid benoemd. Het nieuwe commissielid wordt benoemd voor de resterende periode van het afgetreden lid. Deze tussentijdse benoeming geldt als volwaardige eerste termijn.

  • 5.

    De voorzitter en de leden kunnen om dringende redenen door het college worden geschorst en ontslagen.

  • 6.

    De commissie regelt de vervanging van de voorzitter.

  • 7.

    De voorzitter en de leden van de commissie kunnen op elk moment ontslag nemen.

Artikel II  

De huidige commissieleden kunnen nog eenmaal worden herbenoemd.

Artikel III  

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als "Verordening behandeling bezwaarschriften gemeente Dordrecht (tweede wijziging)".

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na de bekendmaking ervan.

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 11 oktober 2016.

De griffier, De voorzitter,

A.E.T. Wepster A.A.M. Brok

Naar boven