Gemeenteblad van Enschede
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Enschede | Gemeenteblad 2016, 133951 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Enschede | Gemeenteblad 2016, 133951 | Overige besluiten van algemene strekking |
Vaststellen (nieuw) Overzicht 3.6A Mandaatregister: Mandaten Onderhoud Enschede B.V. en wijzigen Overzicht 3.6 Mandaatregister: Mandaten Directeur Leefomgeving en inhoudsopgave Mandaatbesluit gemeente Enschede
De inmiddels voormalige Afdeling Onderhoud Enschede van de gemeente Enschede is opgegaan in de nieuwe rechtspersoon, te weten Onderhoud Enschede B.V (OE BV). OE BV voert als nieuwe organisatie de “oude taken” met betrekking tot het beheer van de begraafplaatsen uit. Teneinde die taken en de daarbij behorende bevoegdheden te kunnen uitvoeren dienen die te worden gemandateerd c.a. aan de vergelijkbare functionarissen van die B.V., i.c. de directeur, de teamleider begraafplaatsen en de beheerder. Dit is in de besluitvormingsprocedure t.a.v. de totstandkoming van OE B.V. besloten. N.B. Die functionarissen zijn in dienst van de gemeente Enschede en vervullen hun functies op basis van detachering. Het huidige Overzicht 3.6 van het Mandaatregister en de inhoudsopgave van het Mandaatbesluit zelf dient daarop te worden aangepast. De inwerkingtreding van het besluit wordt gelijk gesteld met de oprichtingsdatum van OE BV en de daadwerkelijke detacheringen, te weten 1 maart 2016.
De inmiddels voormalige Afdeling Onderhoud Enschede van de gemeente Enschede is opgegaan in de nieuwe rechtspersoon, te weten Onderhoud Enschede B.V (OE BV). OE BV voert als nieuwe organisatie de “oude taken” met betrekking tot het beheer van de begraafplaatsen uit Teneinde die taken en de daarbij behorende bevoegdheden te kunnen uitvoeren dienen die te worden gemandateerd c.a. aan de vergelijkbare functionarissen van die B.V., i.c. de directeur, de teamleider begraafplaatsen en de beheerder. Dit is in de besluitvormingsprocedure t.a.v. de totstandkoming van OE B.V. besloten N.B. Die functionarissen zijn (nog) in dienst van de gemeente Enschede en vervullen hun functies op basis van detachering. De oprichtingsdatum van de OE BV was 1 maart 2016 en was tevens de startdatum van de detacheringen. Op die datum zijn ook andere taken overgedragen van de gemeente aan OE BV. Derhalve is gekozen de onderhavige besluiten met terugwerkende kracht in werking te laten treden teneinde de eventueel reeds in mandaat genomen besluiten formeel gedekt te hebben.
Formeel zijn zij in dienst van de gemeente Enschede, maar materieel werken zij onder verantwoordelijkheid van de B.V. Dat betekent, dat zij wat betreft mandatering als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht met betrekking tot het uitvoeren van werkzaamheden worden aangemerkt als zgn. niet-ondergeschikten. Formeel dienen zij dan in te stemmen met aan hen verleende mandaten.
Omdat er ten behoeve van die nieuwe organisatie een nieuw mandaatregime wordt vastgesteld dient het bestaande te worden aangepast. Concreet houdt dat in dat het Overzicht 3.6. (Mandaten directeur Leefomgeving) dient te worden gewijzigd in die zin, dat onderdeel “Afdeling Onderhoud Enschede (nrs. 3.6.53 t/m 3.6.59)” dient te vervallen en dat overzicht daarop te consolideren.
De bestaande inhoudsopgave van het Mandaatbesluit dient daarop te worden aangepast.
Praktisch te kunnen handelen en beperken lastendruk bestuursorgaan.
1.1 Algemene volmacht beperkt de lastendruk bestuursorgaan.
Door de bevoegdheden te verwerken in het Mandaatregister, hoeft niet in elk concreet besluit door het bevoegde bestuursorgaan zelf te worden genomen. Het betreft hier een integrale wijziging van de mandaten .
1.2 Overeenkomstig het beleid bevoegdheden zoveel mogelijk in de organisatie te leggen.
Het bestuursorgaan wordt niet “lastig gevallen” met het nemen van de benodigde besluiten. Uit een oogpunt van pragmatiek en snelheid kan er adequaat worden gehandeld en worden opgetreden.
Teneinde een opeenstapeling van wijzigingen van het (basis)overzicht te voorkomen is gebruikelijk een wijziging te verwerken in het basisoverzicht waarbij de datum van wijziging/aanvulling wordt vermeld.
Op grond van art. 3:42 van de Algemene wet bestuursrecht dient een besluit als het onderhavige te worden bekend gemaakt alvorens het in werking kan treden. Dat gebeurt door plaatsing in het Gemeenteblad en kennisgeving aan de betrokken gemandateerden.
De burgemeester dient als zelfstandig bestuursorgaan zelf – voor zover het tot zijn bevoegdheid behoort - ook het besluit te nemen.
Bijdrage aan duurzaamheidsdoelstellingen
De wijzigingen zullen worden gepubliceerd op de website overheid.nl. en worden bekend gemaakt aan de direct betrokkenen (d.m.v. toezending kopie ) en d.m.v. publicatie in het elektronische Gemeenteblad.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-133951.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.