Verordening tot de eerste wijziging op de verordening algemene rechten 2015
De raad van Uithoorn;
 
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 24 september 2015, nr.RV15.
 
gelet op artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdeel b, van de Gemeentewet;
 
besluit:
 
vast te stellen de:
 
Verordening tot de eerste wijziging op de verordening algemene rechten 2015
Artikel I
De tarieventabel behorende bij de verordening algemene rechten 2015 wordt als volgt gewijzigd:
  • a.
    De tekst in de tarieventabel van artikel 2.5 in titel 1 komt als volgt te luiden:
    Indien bij het vaststellen van deze tarieventabel, de tarieven in artikel 2.1, 2.2, 2.3 en 2.4 nog niet zijn aangepast aan de wettelijke maximumtarieven, dan gelden met ingang van 1 januari van het belastingjaar de wettelijke maximumtarieven.
  • b.
    De tekst in de tarieventabel van artikel 3.5 in titel 1 komt als volgt te luiden:
    Indien bij het vaststellen van deze tarieventabel, de tarieven in artikel 3.1, 3.2, 3.3 en 3.4 nog niet zijn aangepast aan de wettelijke maximumtarieven, dan gelden met ingang van 1 januari van het belastingjaar de wettelijke maximumtarieven.
  • c.
    Toegevoegd wordt artikel 21.1 welke als volgt luidt:
    ‘het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een onttrekkingsvergunning, bedraagt: € 155,55.
Artikel II
Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de vaststelling van deze verordening.
Artikel III
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening tot de eerste wijziging op de verordening algemene rechten 2015
 
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 24 september 2015, nr. S2.2.

De griffier,

J.H. van Leeuwen

De voorzitter,

D.H. Oudshoorn-Tinga

 
TITEL 1 – ALGEMENE DIENSTVERLENING
Tarief
2015
 
 
 
 
Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand
 
 
 
 
 
 
1.1
Huwelijksvoltrekking, partnerregistratie en omzetting van een partnerregistratie in een huwelijk
 
 
Het tarief ter zake van een huwelijksvoltrekking, partnerregistratie of omzetting van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk bedraagt in het gemeentehuis:
 
 
1.
op maandag tussen 13.00 uur en 16.00 uur
€ 471,55
 
2.
van dinsdag tot en met donderdag tussen 09.00 en 16.00 uur
€ 471,55
 
3.
en op vrijdag tussen 09.00 en 14.00 uur
€ 471,55
 
Op de overige tijden, waarop het bureau van de burgerlijke stand is of wordt geopend, bedraagt het tarief
€ 594,60
 
 
 
 
 
1.2
Het tarief ter zake van een huwelijksvoltrekking, partnerregistratie of omzetting omzetting van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk bedraagt in:
 
 
1.
de Thamerkerk op:
 
 
 
a.
maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 18.00 uur
€ 632,35
 
 
b.
maandag tot en met vrijdag tussen 18.00 en 21.00 uur en zaterdag tussen 11.00 en 21.00 uur
€ 708,80
 
2.
‘Fort a/d Drecht’ op:
 
 
 
a.
maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 18.00 uur
€ 458,25
 
 
b.
maandag tot en met vrijdag tussen 18.00 en 21.00 uur en zaterdag tussen 11.00 en 21.00 uur
€ 529,35
 
3.
een andere locatie dan genoemd in 1.2.1 en 1.2.2 op:
 
 
 
a.
maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 18.00 uur
€ 633,95
 
 
b.
maandag tot en met vrijdag tussen 18.00 en 21.00 uur en zaterdag tussen 11.00 en 21.00 uur
€ 688,10
 
 
 
leges exclusief huur- en overige kosten vrije trouwlocatie
 
 
 
 
 
 
1.3
Trouwboekjes
 
1.
Het tarief bedraagt ter zake van het verstrekken van:
 
 
 
a.
een boekje in gewone uitvoering
€ 23,70
 
 
b.
een boekje in luxe (lederen) uitvoering
€ 31,40
 
2.
Het tarief bedraagt ter zake van het kalligraferen van:
 
 
 
a.
een trouwboekje
€ 10,75
 
 
b.
een kerkelijk huwelijk in het trouwboekje
€ 10,75
 
 
c.
het bijschrijven van een kind in het trouwboekje
€ 5,35
 
 
 
 
 
1.4
Partnerregistratieboekjes
 
 
1.
Het tarief bedraagt ter zake van het verstrekken van
 
 
 
a.
een boekje in kunstlederen uitvoering
€ 23,70
 
 
b.
een boekje in luxe (lederen) uitvoering
€ 31,40
 
2.
Het tarief bedraagt ter zake van het kalligraferen van een partnerregistratieboekje
€ 10,75
 
 
 
 
 
1.5
Beschikbaar stellen van gemeenteambtenaren als getuige
 
 
Het tarief ter zake van het beschikbaar stellen van een ambtenaar van de gemeente Uithoorn als getuige bij een huwelijksvoltrekking, partnerregistratie en omzetting van een geregistreerd partnerschap in een
 
 
huwelijk bedraagt per ambtenaar per half uur of een gedeelte daarvan
€ 34,20
 
 
 
 
 
1.6
Nasporingen registers
 
 
Het tarief bedraagt ter zake van het doen van nasporingen in de registers van de Burgerlijke stand, voor
 
 
ieder daaraan besteed kwartier of gedeelte daarvan
€ 15,50
 
 
 
 
 
1.7
Legesbesluit akten burgerlijke stand
 
 
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel 2 Wet rechten burgerlijke stand het tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit akten burgerlijke stand.
 
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 2 Reisdocumenten
 
 
 
 
 
 
2.1
Het tarief voor het verrichten van handelingen ten behoeve van een aanvraag tot:
 
 
2.1.1.
van een nationaal paspoort:
 
 
2.1.1.
1.
voor een persoon die op het moment van de aanvraag 18 jaar of ouder is
€ 66,96
 
2.1.1.
2.
voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van 18 nog niet heeft bereikt
€ 51,05
 
2.1.2.
van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in onderdel 2.1.1 (zakenpaspoort)
 
 
2.1.2.
1.
voor een persoon die op het moment van de aanvraag 18 jaar of ouder is
€ 66,96
 
2.1.2.
2.
voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van 18 nog niet heeft bereikt
€ 51,05
 
2.1.3.
van een reisdocument ten behoeven van een persoon die op de grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort)
 
 
2.1.3.
1.
voor een persoon die op het moment van de aanvraag 18 jaar of ouder is
€ 66,96
 
2.1.3.
2.
voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van 18 nog niet heeft bereikt
€ 51,05
 
2.1.4.
van een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen
€ 51,05
 
2.1.5.
van een Nederlandse identiteitskaart:
 
 
2.1.5.
1.
voor een persoon die op het moment van de aanvraag 18 jaar of ouder is
€ 52,95
 
2.1.5.
2.
voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van 18 nog niet heeft bereikt
€ 28,36
 
 
 
 
 
2.2
Spoedaanvragen
 
 
het tarief van de in de onderdelen 2.1.1. tot en met 2.1.5. genoemde documenten, worden bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van:
€ 47,07
 
 
 
 
 
2.3
1.
Indien aan de aanvrager van de in artikel 2.1. genoemde reisdocumenten reeds eerder een reisdocument is verstrekt, welk document bij de aanvraag niet compleet kan worden overgelegd, worden
 
 
 
de in artikel 2.1. genoemde tarieven verhoogd met
€ 28,50
 
2.
Indien aan de aanvrager van de in artikel 2.1.6. genoemde reisdocumenten reeds eerder een reisdocument is verstrekt, welk document bij de aanvraag niet compleet kan worden overgelegd, worden
 
 
 
de in artikel 2.1.6. genoemde tarieven verhoogd met
€ 28,50
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2.4
Indien het reisdocument voor vluchtelingen of vreemdelingen niet wordt verleend, wordt op verzoek de
 
 
rijksleges ad
€ 23,45
 
welke zijn begrepen in het onder 2.1.1. vermelde tarief gerestitueerd.
 
 
 
 
 
 
2.5
Indien bij het vaststellen van deze tarieven tabel, de tarieven in artikel 2.1, 2.2, 2.3 en 2.4 nog niet zijn aangepast aan de wettelijke maximumtarieven, dan gelden met ingang van 1 januari van het belastingjaar de wettelijke maximumtarieven.
 
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 3 Rijbewijzen
 
 
 
 
 
 
3.1
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:
 
 
1.
tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs
€ 38,45
 
 
 
 
 
3.2
Spoedaanvragen
 
 
Het tarief als genoemd in onderdeel 3.1.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van
€ 34,10
 
 
 
 
 
3.3
Indien aan de aanvrager van het in artikel 3.1.1 genoemde document reeds eerder een rijbewijs is verstrekt, welk document bij de aanvraag niet compleet kan worden overgelegd, worden de in artikel 3.1.1 genoemde
 
 
tarieven verhoogd met
€ 28,50
 
 
 
 
 
3.4
Indien het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs niet plaatsvindt, wordt op verzoek de
 
 
rijksleges ad
€ 9,70
 
welke zijn begrepen in het onder 3.1.1 vermelde tarief gerestitueerd.
 
 
 
 
 
 
3.5
Indien bij het vaststellen van deze tarieven tabel, de tarieven in artikel 3.1, 3.2, 3.3 en 3.4 nog niet zijn aangepast aan de wettelijke maximumtarieven, dan gelden met ingang van 1 januari van het belastingjaar de wettelijke maximumtarieven.
 
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 4 Basisregistratie Personen
 
 
 
 
 
 
 
Voor de toepassing van dit hoofdstuk wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de Basisregistratie Personen moet worden geraadpleegd.
 
 
 
 
 
 
4.1
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:
 
 
1.
tot het verstrekken van gegevens (uitreksel BRP):
 
 
 
a.
bij beperkte inhoud (naam, geboortedatum, -plaats en adres), per verstrekking
€ 11,70
 
 
b.
bij meer dan beperkte inhoud, per verstrekking
€ 15,00
 
 
 
 
 
4.2
Het tarief bedraagt ter zake van het op verzoek doornemen van de gemeentelijke basisadministratie, voor
 
 
ieder daaraan besteed kwartier of gedeelte daarvan
€ 20,50
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 5 Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens
 
 
 
 
 
 
5.1
1.
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een bericht als bedoeld in artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens
 
 
 
a.
per pagina
 
 
 
b.
met dien verstande dat het tarief per bericht maximaal bedraagt
€ 5,05
 
2.
In afwijking van de artikelen 5.1.1a en 5.1.1.b kan in het geval dat het afschrift uit meer dan honderd pagina’s bestaat, of het bericht bestaat uit een afschrift van een, vanwege de aard van de verwerking, moeilijk toegankelijke gegevensverwerking, een redelijke vergoeding in rekening worden gebracht
 
 
 
van ten hoogste
€ 25,65
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 6 Bestuursstukken
 
 
 
 
 
 
6.1
Gemeentebegroting
 
 
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:
 
 
1.
een programmabegroting
€ 8,55
 
2.
een productenraming
€ 97,85
 
3.
een volledig exemplaar van de bijlagen bij de begroting van de bestuursdienst
€ 75,80
 
4.
een exemplaar van de meerjarenraming
€ 3,00
 
 
 
 
 
 
Gemeenterekening
 
 
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:
 
 
5.
een programmarekening
€ 8,55
 
6.
een productenrekening
€ 97,85
 
7.
een volledig exemplaar van de bijlagen bij de rekening van de bestuursdienst
€ 75,80
 
 
 
 
 
6.2
Raadsstukken
 
 
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven van:
 
 
1.
een afschrift van de besluitenlijst van de openbare vergaderingen van de raad en de voorstellen van burgemeester en wethouders aan de raad, uitgezonderd die, welke naar het oordeel van burgemeester en wethouders niet voor uitgifte in aanmerking komen:
 
 
 
a.
bij abonnement per kalenderjaar of gedeelte daarvan
€ 90,60
 
 
b.
buiten abonnement per bladzijde
€ 1,50
 
2.
per cassettebandje met de opname van een raadsvergadering
€ 3,00
 
3.
een afschrift van de besluitenlijst van de openbare vergaderingen van de raad en de voorstellen van burgemeester en wethouders aan de raad, uitgezonderd die, welke naar het oordeel van burgemeester en wethouders niet voor uitgifte in aanmerking komen:
 
 
 
a.
bij abonnement per kalenderjaar of gedeelte daarvan
€ 127,90
 
 
b.
buiten abonnement per bladzijde
€ 1,95
 
4.
de stukken als bedoeld in onderdeel 6.2.1, 6.2.2 en 6.2.3 zijn exclusief de stukken als bedoeld in onderdeel 6.1 en 6.3.
 
 
5.
Indien de belastingplicht bij abonnementen als bedoeld in onderdeel 6.2.1 en 6.2.3, tussentijds wordt beëindigd, voordat een half jaar van de geldigheidsduur daarvan is verstreken, wordt bij schriftelijke aanvraag ontheffing verleend voor de helft van het overeenkomstig het 6.2.1 dan wel 6.2.3 berekende bedrag.
 
 
 
 
 
 
6.3
Verordeningen
 
 
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:
 
 
1.
een exemplaar van de Bouwverordening
€ 139,25
 
2.
een exemplaar van de Algemene plaatselijke verordening Uithoorn
€ 15,55
 
3.
een exemplaar van de Brandbeveiligingsverordening
€ 22,45
 
4.
een exemplaar van een andere dan de onder 6.3.1 tot en met 6.3.3 bedoelde verordening met een aantal van
 
 
 
a.
1 tot en met 10 bladzijden
€ 6,70
 
 
b.
11 en meer bladzijden
€ 13,30
 
5.
aanvullingen van de onder 6.3.1 tot en met 6.3.4 bedoelde verordeningen, per bladzijde
€ 0,65
 
 
met een maximum per aanvulling van
€ 31,15
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 7 Vastgoedinformatie
 
 
 
 
 
 
7.1
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van topografische informatie:
 
 
1.
voor analoog kaartmateriaal bij levering op papier
 
 
 
a.
bij een schaal van 1 : 500
 
 
 
 
– een vast bedrag van
€ 139,25
 
 
 
verhoogd met
 
 
 
 
– een vergoeding per hectare bebouwd gebied
€ 4,20
 
 
 
– een vergoeding per hectare onbebouwd gebied
€ 1,45
 
 
b.
bij een schaal van 1 : 1.000
 
 
 
 
– een vast bedrag van
€ 139,25
 
 
 
verhoogd met
 
 
 
 
– een vergoeding per hectare bebouwd gebied
€ 3,20
 
 
 
– een vergoeding per hectare onbebouwd gebied
€ 1,00
 
 
c.
bij een schaal van 1 : 2.000
 
 
 
 
– een vast bedrag van
€ 139,25
 
 
 
verhoogd met
 
 
 
 
– een vergoeding per hectare bebouwd gebied
€ 1,55
 
 
 
– een vergoeding per hectare onbebouwd gebied
€ 0,50
 
2.
voor digitale informatie
 
 
 
– een vast bedrag van
€ 139,25
 
 
verhoogd met
 
 
 
– een vergoeding per hectare bebouwd gebied
€ 82,50
 
 
– een vergoeding per hectare onbebouwd gebied
€ 27,55
 
 
 
 
 
7.2
Indien de aanvraag van de in artikel 7.1 genoemde topografische informatie betrekking heeft op 500 hectare of meer, maar minder dan 1.000 hectare, wordt de ingevolge artikel 7.1 berekende verhoging per hectare verlaagd met 15%.
 
 
 
 
 
 
7.3
Indien de aanvraag van de in artikel 7.1 genoemde topografische informatie betrekking heeft op 1.000 hectare of meer, maar minder dan 1.500 hectare, wordt de ingevolge artikel 7.1 berekende verhoging per hectare verlaagd met 30%.
 
 
 
 
 
 
7.4
Indien de aanvraag van de in artikel 7.1 genoemde topografische informatie betrekking heeft op 1.500 hectare of meer, wordt de ingevolge artikel 7.1 berekende verhoging per hectare verlaagd met 45%.
 
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 8 Overige publiekszaken
 
 
 
 
 
 
8.1
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:
 
 
1.
gewaarmerkte afschriften van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere
 
 
 
wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina
€ 15,85
 
2.
afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:
 
 
 
a.
bij een aantal van 1 tot en met 10, per pagina op papier van A4-formaat
€ 0,15
 
 
b.
bij een aantal van 11 of meer, het tarief onder 8.1.2.a. voor de eerste 5 pagina's en voor elke
 
 
 
 
volgende pagina op papier van A4-formaat
€ 0,30
 
 
c.
bij een aantal van 1 t/m 5, per pagina op papier van een ander formaat
€ 0,60
 
 
d.
bij een aantal van 6 of meer, het tarief onder 8.1.2.c. voor de eerste 5 pagina's en voor elke volgende pagina op papier van een ander formaat
 
 
 
e.
per exemplaar A-0 formaat op kopieerpapier
€ 5,50
 
 
f.
per exemplaar A-0 formaat op polyesterfilm
€ 8,50
 
3.
kaarten, tekeningen en lichtdrukken, al dan niet behorend bij de in de onderdelen 8.1.1 en 8.1.2 genoemde stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:
 
 
 
a.
als fotokopie:
 
 
 
 
– bij een aantal van 1 tot en met 5, per pagina op papier A4-formaat
€ 0,50
 
 
 
– bij een aantal van 6 of meer, het tarief onder 8.1.2.a voor de eerste 5 pagina's en voor elke volgende pagina op papier van A4-formaat
€ 0,10
 
 
 
– bij een aantal van 1 t/m 5, per pagina op papier van een ander formaat
€ 0,60
 
 
 
– bij een aantal van 6 of meer, het tarief onder 8.1.2.c. voor de eerste 5 pagina's en voor elke volgende pagina op papier van een ander formaat
€ 0,25
 
 
 
– per exemplaar A-0 formaat op papier
€ 5,50
 
 
 
– per exemplaar A-0 formaat op polyesterfilm
€ 8,50
 
 
b.
als origineel en voor zover voorradig per dm2 (of gedeelte daarvan) met een minimum van
 
 
 
c.
bij het speciaal vervaardigen:
 
 
 
 
voor elk daaraan te besteden kwartier of gedeelte daarvan
€ 15,85
 
 
d.
als standaard bouwtekening, dan wel als kopie van een standaard bouwtekening:
 
 
 
 
de externe kosten, die voorafgaand aan het vervaardigen en verstrekken van het gevraagde aan de aanvrager worden medegedeeld, blijkend uit een begroting, die ter zake door of vanwege burgemeester en wethouders is opgesteld.
 
 
4.
kaarten, tekeningen en andere bescheiden, die ingevolge wettelijk voorschrift ter inzage liggen
 
 
 
a.
als fotokopie:
 
 
 
 
per pagina op papier tot A4-formaat
€ 0,10
 
 
 
per pagina op papier tot maximaal A3-formaat
€ 0,10
 
 
b.
in de overige gevallen:
 
 
 
 
de externe kosten, die voorafgaand aan het vervaardigen en verstrekken van het gevraagde aan de aanvrager worden medegedeeld, blijkend uit een begroting, die ter zake door of vanwege burgemeester en wethouders is opgesteld.
 
 
5.
voor de toepassing van het in 8.1.3, onder d, en 8.1.4, onder b, bepaalde, wordt een aanvraag in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting van de externe kosten aan de aanvrager ter kennis is gebracht.
 
 
6.
ingeval bij de toepassing van het in 8.1.3, onder d, en 8.1.4, onder b, bepaalde, blijkt dat de werkelijk gemaakte kosten minder bedragen dan het aan de hand van de begroting geraamde bedrag, wordt voor het verschil teruggaaf verleend.
 
 
7.
een beschikking op een verzoek of een aanvraag als bedoeld in de Algemene plaatselijke verordening Uithoorn, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief
 
 
 
is opgenomen
€ 15,85
 
 
 
 
 
8.2
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:
 
 
1.
tot het verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag
€ 30,05
 
2.
tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening
€ 13,75
 
3.
tot het verkrijgen van een verklaring dat het portret op een stuk, het portret is van degene, te wiens name het stuk is gesteld of van degene, die in dat stuk wordt bedoeld
€ 13,75
 
4.
tot het verkrijgen van een bewijs van Nederlanderschap niet bestemd tot reispapier
€ 15,85
 
5.
met het verzoek tot naturalisatie, het bedrag zoals opgenomen in het besluit Naturalisatiegelden 1997, of zoals laatstelijk gewijzigd.
 
 
 
 
 
 
8.3
1.
Voor zover niet afzonderlijk in deze of andere verordening van de gemeente Uithoorn vermeld, wordt voor het verlenen van een (administratieve) dienst berekend naar de duur van de daaraan verbonden
 
 
 
werkzaamheden, in rekening gebracht per kwart mensuur of gedeelte daarvan
€ 15,85
 
2.
voor de toepassing van het eerste lid wordt een aanvraag in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting van kosten aan de aanvrager ter kennis is gebracht.
 
 
3.
ingeval bij de toepassing van het eerste lid blijkt, dat de werkelijk benodigde tijdsduur korter is dan de aan de hand van de begroting geraamde, wordt voor het verschil teruggaaf verleend.
 
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 9 Gemeentearchief
 
 
 
 
 
 
9.1
Het tarief bedraagt ter zake van het doen van nasporingen in de in het gemeentearchief berustende stukken,
 
 
voor ieder daaraan besteed kwartier of gedeelte daarvan
€ 15,95
 
 
 
 
 
9.2
Het tarief bedraagt voor het afgeven van:
 
 
1.
afbeeldingen, afschriften van en uittreksels uit de in het archief berustende van vóór 1700 daterende
 
 
 
stukken, per bladzijde of gedeelte daarvan
€ 15,80
 
2.
afbeeldingen, afschriften van of uittreksels uit van het jaar 1700 of daarna daterende stukken per bladzijde of gedeelte daarvan een en ander voor zover deze stukken niet afzonderlijk en met name in de overige artikelen van deze verordening in de tarieventabel of in een andere belastingverordening
 
 
 
van deze gemeente, dan wel in andere rechtsregels zijn genoemd.
€ 9,95
 
 
 
 
 
9.3
Het tarief bedraagt voor de ter inzage legging van een bouwvergunning
€ 17,70
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 10 Marktstandplaatsen
 
 
 
 
 
 
10.1
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een
 
 
standplaatsvergunning als aangegeven in artikel 5 van de marktverordening Uithoorn
€ 31,85
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 11 Wet op de Kansspelen
 
 
 
 
 
 
11.1
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning ingevolge artikel 30b van de Wet op de kansspelen (Stb. 1964, 483):
 
 
1.
voor een periode van twaalf maanden voor één speelautomaat
€ 56,95
 
2.
voor een periode van twaalf maanden voor twee speelautomaten, voor de eerste speelautomaat
€ 56,95
 
 
voor de tweede speelautomaat
€ 34,25
 
 
 
 
 
11.2
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning
 
 
als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterijvergunning)
€ 30,10
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 12 Verkeer en vervoer
 
 
 
 
 
 
 
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag:
 
12.1
1.
tot het opvragen van een medische indicatie voor verstrekken van een gehandicaptenparkeerkaart
 
 
 
P of B
€ 171,00
 
2.
wanneer wordt afgezien van het opvragen van een medische indicatie voor verstrekken van een gehandicaptenparkeerkaart P of B
 
 
3.
tot het verstrekken van een gehandicaptenparkeerkaart
€ 12,10
 
4.
tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in afdeling 7,8 en 14 van Hoofdstuk 5 van het
 
 
 
voertuigreglement
€ 35,35
 
 
 
 
 
12.2
1.
tot het aanleggen van een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats op kenteken
€ 428,25
 
2.
tot het vervangen van het onderbord met de kentekenvermelding wegens een wijziging van het
 
 
 
kenteken van de houder van de gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats op kenteken
€ 38,55
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 13 Telecommunicatiewet
 
 
 
 
 
 
 
Telecommunicatiewet en overige leidingen/kabelwerken
 
13.1
1.
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een melding in verband met het verkrijgen van instemming omtrent tijdstip, plaats en werkwijze van uitvoering van werkzaamheden
 
 
 
als bedoeld in artikel 5.2, derde lid van de Telecommunicatiewet
€ 248,90
 
 
 
 
 
 
2.
indien het betreft werkzaamheden in tegel-, klinker- en sierbestratingen, bermen, groenstroken en dergelijke, alsmede gesloten verhardingen, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond
 
 
 
wordt het tarief onder 13.1.1. vermeerderd met een bedrag van
 
 
 
per strekkende meter sleuf
€ 1,60
 
 
en met een bedrag van per lasgat
€ 1,95
 
 
 
 
 
 
3.
indien het betreft (herstel)werkzaamheden (straatwerk en onderhoud) verricht door of vanwege de gemeente in tegel-, klinker en sierbestratingen, bermen, groenstroken en dergelijke, alsmede gesloten verhardingen, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, per vierkante meter sleuf wordt het tarief onder 13.1.1 vermeerderd met voor:
 
 
 
sleuven in tegels per m2
€ 9,10
 
 
sleuven in klinkers per m2
€ 13,70
 
 
lasgaten in tegels per m2
€ 15,45
 
 
lasgaten in klinkers per m2
€ 20,75
 
 
 
 
 
 
4.
indien het betreft (herstel)werkzaamheden (straatwerk en onderhoud) verricht door of vanwege de ingevolge de Telecommunicatiewet toegelaten instellingen/bedrijven in tegel-, klinker en sierbestratingen, bermen, groenstroken en dergelijke, alsmede gesloten verhardingen, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, per vierkante meter sleuf wordt het tarief onder 13.1.1 vermeerderd met voor:
 
 
 
sleuven in tegels per m2
€ 0,85
 
 
sleuven in klinkers per m2
€ 1,95
 
 
lasgaten in tegels per m2
€ 3,60
 
 
lasgaten in klinkers per m2
€ 4,55
 
 
 
 
 
13.2
Het in 13.1.1 genoemde bedrag wordt:
 
 
a.
indien met betrekking tot een melding overleg moet plaatsvinden tussen gemeente, andere beheerders
 
 
 
van openbare grond en de aanbieder van het netwerk, verhoogd met
€ 83,70
 
b.
indien met betrekking tot een melding onderzoek naar de status van de kabel plaatsvindt, verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de melding aan de melder meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die ter zake door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.
 
 
 
 
 
 
13.3
Indien een begroting als bedoeld in 13.2.b is uitgebracht, wordt een melding in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de melder ter kennis is gebracht, tenzij de melding voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.
 
 
 
 
 
 
13.4
Het tarief bedoeld in onderdeel 13.1.1 wordt verminderd met de van de melder verkregen of te verkrijgen privaatrechtelijke vergoeding voor beheerskosten in verband met de werkzaamheden, met dien verstande dat de uitkomst van de vermindering niet minder dan nihil kan bedragen.
 
 
 
 
 
 
13.5
1.
Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning door de andere nutsbedrijven voor het openbreken van de weg ingevolge artikel
 
 
 
2:11 van de Algemene plaatselijke verordening Uithoorn
€ 248,90
 
2.
indien het betreft werkzaamheden in tegel-, klinker- en sierbestratingen, bermen, groenstroken en dergelijke, alsmede gesloten verhardingen, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, per vierkante meter sleuf wordt het tarief onder 13.5.1 vermeerderd met voor:
 
 
 
klinkerverharding < 15m2
€ 3,10
 
 
klinkerverharding > 15m2
€ 2,55
 
 
klinkerverharding > 100m2
€ 2,35
 
 
tegelverharding < 15 m2
€ 2,50
 
 
tegelverharding > 15 m2
€ 2,05
 
 
tegelverharding > 100m2
€ 2,05
 
 
bermen, groenstroken en dergelijke, alsmede gesloten verhardingen
€ 2,05
 
 
 
 
 
13.6
Het tarief bedoeld in onderdeel 13.5.1 wordt verminderd met de van de melder verkregen of te verkrijgen privaatrechtelijke vergoeding voor beheerskosten in verband met de werkzaamheden, met dien verstande dat de uitkomst van de vermindering niet minder dan nihil kan bedragen, met de volgende bedragen:
 
 
klinkerverharding < 15m2
€ 2,70
 
klinkerverharding > 15m2
€ 1,20
 
klinkerverharding > 100m2
€ 2,05
 
tegelverharding < 15 m2
€ 2,15
 
tegelverharding > 15 m2
€ 1,75
 
tegelverharding > 100m2
€ 1,10
 
bermen, groenstroken en dergelijke, alsmede gesloten verhardingen
€ 1,75
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 14 Vuilafvoer
 
 
 
 
 
 
14.1
Het tarief voor het op aanvraag van belanghebbende ledigen an een beer-, privaat- of bezinkput, vetvanger of een soortgelijke opvangvoorziening en het verwijderen van de daaruit komende stoffen is gelijk aan het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van een aanvraag meegedeelde kosten (waaronder externe kosten), blijkend uit een begroting die door of vanwege burgemeester en wethouders is opgesteld.
 
14.2
voor de toepassing van het in het eerste lid bepaalde wordt een aanvraag in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de aanvrager ter kennis is gebracht.
 
14.3
Indien de werkelijke ledigingskosten minder bedragen dan het aan de hand van de begroting geraamde bedrag, wordt voor het verschil teruggaaf verleend.
 
14.4
het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een rioolaansluit-
 
 
vergunning, bedraagt
€ 248,90
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 15 Elektronische Sleutel
 
 
 
 
 
 
15.1
Het tarief voor de verstrekking van een nieuwe elektronische sleutel ten behoeve van de ondergrondse
 
 
containers, bedraagt
€ 10,80
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 16 landelijke wijzigingen
 
 
 
 
 
 
16.1
Indien er zich, na vaststelling van de onderliggende Verordening Algemene Rechten of daaropvolgende wijziginsverordening(en), wijzigingen voordoen in de door de Rijksoverheid vastgestelde tarieven, middels ministerieel of koninklijk besluit, dan wel op enigerlei andere wijze vastgesteld of bekend gemaakt, dan worden deze gewijzigde tarieven als heffingsmaatstaf aangehouden in afwijking van de in deze tarieventabel vermelde tarieven.
 
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 17 Leegstandswet
 
 
 
 
 
 
 
Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag
 
17.1
als bedoeld in het eerste lid van artikel 15 van de Leegstandswet tot het verkrijgen van een vergunning
 
 
tot tijdelijke verhuur, bedraagt
€ 155,55
17.2
als bedoeld in het vijfde lid van artikel 15 van de Leegstandswet tot verlenging van een vergunning tot
 
 
tijdelijke verhuur, bedraagt
€ 77,80
17.3
indien aanvragen als bedoeld onder 17.1 en 17.2 gelijktijdig worden ingediend en woonruimten in hetzelfde gebouw betreffen, worden de in de onderdelen 17. en 17.2 genoemde bedragen per extra woning verhoogd
 
 
met
€ 15,85
 
Dit geldt ook als het gaat om een geheel van huurwoningen bestemd voor sloop of renovatie waarvoor gelijktijdig aanvragen worden ingediend.
 
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 18 Ongedierte bestrijding
 
 
 
 
 
 
18.1
Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het bestrijden van de bruine rat, bedraagt
 
18.1.1
voor een bestrijdingsplan met 4 behandelingen
€ 321,55
18.1.2
voor iedere behandeling volgende op die van artikel 19.1.1
€ 80,35
18.2
tot het verwijderen van een wespennest, per behandeling, bedraagt
€ 82,95
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 19 Bodeminformatie
 
 
 
 
 
 
19.1
Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van bodeminformatie,
 
 
bedraagt
€ 77,80
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 20 Urgentieverklaring
 
 
 
 
 
 
20.1
Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een urgentieverklaring,
 
 
bedraagt
€ 40,30
 
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 21 Onttrekkingsvergunning
 
 
 
 
 
 
21.1
Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een onttrekkings-
 
 
vergunning, bedraagt
€ 155,55
Naar boven