Vaststellen ontwerp Bodembeheerplan 2016 met bodemkwaliteitskaart en bodemfunctieklassenkaart gemeente Sittard-Geleen
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen maken met verwijzing naar afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat het ontwerp Bodembeheerplan 2016 met bijbehorende bodemkwaliteitskaart en bodemfunctieklassenkaart is vrijgegeven voor het indienen van zienswijzen. Het bodembeleid van de gemeente Sittard-Geleen is vastgelegd in het Bodembeheerplan 2011 met bijbehorende bodemkwaliteitskaart en bodemfunctieklassenkaart. De geldigheidsduur komt met ingang van 1 januari 2016 te vervallen. Om te vermijden dat er vanaf 2016 geen adequaat toetsingskader meer beschikbaar is, is een nieuw bodembeheerplan met bodemkwaliteitskaart en bodemfunctieklassenkaart opgesteld. Het nieuwe plan en de nieuwe kaarten zijn een voortzetting van het huidige bodembeleid dat binnen de gemeente wordt gevoerd. Alvorens dit Bodembeheerplan 2016 met bijbehorende bodemkwaliteitskaart en bodemfunctieklassenkaart definitief vast te stellen geeft het college alle belanghebbenden de kans om gedurende een periode van zes weken zienswijzen in te dienen met betrekking tot dit plan. Met ingang van 28 september tot 9 november 2015 (zes weken) ligt het ontwerp Bodembeheerplan 2016 met bijbehorende bodemkwaliteitskaart en bodemfunctieklassenkaart ter inzage bij de behandelende ambtenaar.
Tijdens de zienswijzenperiode kunt u als ingezetene van de gemeente Sittard-Geleen of als belanghebbende (natuurlijke of rechtspersoon) schriftelijk dan wel mondeling uw zienswijze met betrekking tot dit ontwerpplan kenbaar maken.
Uw schriftelijke zienswijze kunt u sturen aan het College van Burgemeester en Wethouders van Sittard-Geleen (Postbus 18, 6130 AA Sittard), onder vermelding van “zienswijze ontwerp Bodembeheerplan 2016”.Ook kunt u digitaal een zienswijze indienen. Op de gemeentelijke website www.sittard-geleen.nl (trefwoord zienswijze indienen (met DigiD)) staat hoe u dit doet.
Voor mondelinge zienswijzen kan een afspraak worden gemaakt met de behandelende ambtenaar, de heer R. Laumen van het cluster Beleid, team Ruimte & Economie , tel.: 046-4778522 (van 08.00 uur tot 14.00 uur) of e-mail: roy.laumen@sittard-geleen.nl. Bij hem kunnen – na het maken van een afspraak – ook de stukken worden ingezien (Stadhuis Sittard, Hub Dassenplein 1 Sittard, kamernummer 2.17).
Dit ontwerpplan is tevens in te zien op de gemeentelijke website www.Sittard-Geleen.nl /organisatie en beleid/beleid, regelgeving, onderzoek/visie en beleid.
Van de ingebrachte zienswijzen zal een eindverslag worden opgemaakt en toegezonden aan degenen die een zienswijze hebben ingebracht.
Na verwerking van de zienswijzen zal het College van Burgemeester en Wethouders een besluit nemen dit Bodembeheerplan 2016 met bijbehorende bodemkwaliteitskaart en bodemfunctieklassenkaart definitief vast te stellen.
Naar boven