Sector Veiligheid en Handhaving
|
|
|
Afdeling
Havens en
Vaarwegen
|
|
|
Alle genoemde bevoegdheden uit het bijzondere deel van het ondermandaat van de afdeling Havens en Vaarwegen met uitzondering van :
-bevoegdheden personeelsmatrix
|
|
Afdelingshoofd Havens en Vaarwegen
Coördinator Havens en Vaarwegen
|
Algemene
Plaatselijke
Verordening
|
|
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing van het verbod om reclame-voertuigen of grote voertuigen te parkeren (art. 5:7 en 5:8 APV)
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van vergunningen als bedoeld in artikel 5.24 APV (voorwerpen op, in of boven openbaar water).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het aanwijzen van gedeelten van het openbaar vaarwater als bedoeld in artikel 5.25, eerste lid, APV (het innemen van een ligplaats).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het stellen van nadere regels en beperkingen als bedoeld in artikel 5.25, derde lid, APV.
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het aanwijzen van gedeelten van het openbaar water waar het alleen met pleziervaartuigen is toegestaan om een ligplaats in te nemen voor maximaal drie keer vierentwintig uur als bedoeld in artikel 5.25a APV (Pleisterplaatsen).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het geven van aanwijzingen als bedoeld in artikel 5:26 APV met betrekking tot het innemen, veranderen of gebruik van een ligplaats in het belang van de openbare orde, volksgezondheid, veiligheid, milieuhygiëne en het aanzien van de gemeente.
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van vergunningen als bedoeld in artikel 5.34 APV (Rondvaart en verhuurbedrijf).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van vergunningen als bedoeld in artikel 5.35 APV (Veren).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van ontheffingen als bedoeld in artikel 5.37 APV (Het gebruiken van vaartuigen als opslagplaats of bedrijfsruimte).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van ontheffingen als bedoeld in artikel 5.38 APV (Het breken van ijs).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van vergunningen als bedoeld in artikel 5.39 APV (Het opleggen van vaartuigen).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van vergunningen als bedoeld in artikel 5.40 APV (Baggeren).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van vergunningen als bedoeld in artikel 5.41 APV (Bouwen, verbouwen en herstellen van vaartuigen).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verlenen en weigeren van ontheffingen als bedoeld in artikel 5.42 APV (Toegang tot openbare trappen of steigers).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verhalen van objecten als bedoeld in artikel 5:43a APV (Verhalen anders dan op eigen aanvraag).
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het aanwijzen van gebieden waar het verboden is om op een afgemeerd schip de hoofdmotor of hulpmotor in werking te hebben en het verlenen van ontheffing op grond van artikel 5:43b Verbod gebruik hoofdmotor of hulpmotor (z)
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
|
|
|
Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 2 en artikel 10 van de Wrakkenwet.
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het uitoefenen van de bevoegdheden van het bevoegd gezag in de zin van de Scheepvaartverkeerswet en de daarop gebaseerde regelgeving zoals het Binnenvaartpolitiereglement en Besluit administratieve bepalingen scheepvaartverkeer
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het geven van verkeersaanwijzingen in de zin van artikel 9 van de Scheepsvaartverkeerswet
|
|
De havenbeambten en operators van de afdeling Havens en Vaarwegen
|
Het geven van verkeersaanwijzingen in de zin van artikel 1.19 Binnenvaartpolitiereglement
|
|
De havenbeambten en operators van de afdeling Havens en Vaarwegen
|
Het uitoefenen van de bevoegdheden van de bevoegde autoriteit als bedoeld in artikel 5, eerste lid, sub c van het Vaststellingsbesluit Binnenvaartpolitiereglement.
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het uitoefenen van de bevoegdheden van de bevoegde autoriteit als bedoeld in artikel 1, sub b en artikel 2 van de Regeling vervoer over binnenwateren van gevaarlijke stoffen.
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het uitoefenen van de bevoegdheden van het bevoegd gezag in de zin van de Havenbeveiligingswet.
|
de burgemeester van Zaanstad
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Bestuursrechtelijke
handhaving
|
|
|
Bestuursrechtelijke handhaving ex artikel 125 Gemeentewet en H. 5 Awb van hieronder genoemde wetgeving. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingsbeschikking (bestuursdwang of dwangsom):
-Scheepsvaartverkeerswet (en de daar op gebaseerde regelgeving zoals het Binnenvaartpolitiereglement en Besluit administratieve bepalingen scheepsvaartverkeer);
-Algemeen Plaatselijke Verordening;
-Regionale Havenverordening Noordzeekanaalgebied;
-Regionale Havenreglement Noordzeekanaalgebied
|
Het college resp. de burgemeester
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het optreden met een spoedeisende last onder bestuursdwang ex art. 125 Gemeentewet en H. 5 Awb ten aanzien van de wet- en regelgeving waar de havenbeambten toezichthouder van zijn.
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Regionale havenverordening
Noordzeekanaalgebied 2012
|
|
|
Het besluiten tot het plaatsen van verkeerstekens als bedoeld in artikel 3.1, eerste lid van de RH NZKG
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het aanwijzen van operationele ruimte en het stellen van voorschriften en beperkingen als bedoeld in artikel 3.3, eerste en tweede lid, van de RH NZKG
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het verhalen van schepen als bedoeld in artikel 3.4, tweede lid, van de RH NZKG
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het aanwijzen van havenbekkens waar een invaarverbod voor geldt als bedoeld in artikel 3.8, eerste lid, van de RH NZKG
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
Het opleggen van maatregelen onttrekking economisch verkeer als bedoeld in artikel 3.9, eerste lid, van de RH NZKG
|
|
afdelingshoofd Havens & Vaarwegen
|
|
|
|
Sector Veiligheid en Handhaving
|
|
|
|
|
|
Het aanschrijven tot het treffen van voorzieningen en/of het aanbrengen van verbeteringen aan een gebouw, bouwwerk of standplaats (artikel 1a, 1b, 2, 7b, 13, 13a, 14, 14a, en 15 Woningwet en artikel 2.1 Wabo).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Gelijktijdig kan het college, met een besluit zoals genoemd in de bovenstaande regel, besluiten tot toepassing van bestuursdwang of oplegging van een last onder dwangsom gericht op naleving van het eerstgenoemde besluit. (art. 15 Woningwet).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Het verlenen van opdracht tot het instellen van een onderzoek naar de bouwtechnische staat van een bouwwerk.
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Bestuursrechtelijke
handhaving
|
|
|
Bestuursrechtelijke handhaving ex art. 125 Gemeentewet en H. 5 Awb van hieronder genoemde wetgeving. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingsbeschikking (bestuursdwang of dwangsom):
- Wet op de ruimtelijke ordening,
- Wet Bodembescherming (incl. besluit uniforme saneringen),
- Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen,
- de gemeentelijke verordeningen
- voortvloeiend uit een Special Coverage Location
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Invorderingsbeschikking
(5:37
Awb
)
|
|
|
Besluiten tot een beschikking tot invordering van een dwangsom
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht en afdelingshoofd Straattoezicht
|
Kostenbeschikking
(5:25 lid 6
Awb
)
|
|
|
Besluiten tot invorderen van gemaakte bestuursdwangkosten
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht en afdelingshoofd Straattoezicht
|
Uitvaardigen
dwangbevel
(5:10
Awb
)
|
|
|
Besluiten tot het uitvaardigen van een dwangbevel als gevolg van een bestuurlijke sanctie (5:10 Awb)
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht en afdelingshoofd Straattoezicht
|
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (
Wabo
)
|
|
|
Het nemen van besluiten en zorgdragen voor toezicht en handhaving op grond van het bepaalde bij of krachtens de Wabo (art. 5.2), Woningwet (art 92 e.v.), Wet ruimtelijke ordening (art 7.1 en 7.2), Monumentenwet 1988 (artikel 63) geldende voorschriften waarbij het college bevoegd gezag is.
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht en afdelingshoofd Straattoezicht
|
|
|
|
Stellen van financiële zekerheid ex art. 39f.
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Beantwoording van schriftelijke vragen in relatie tot bodemverontreiniging en –sanering.
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Wet Milieubeheer/Wet bodembescherming
|
|
|
Het verlenen van opdracht tot het instellen van een akoestisch onderzoek, geur- en bodemonderzoek.
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Algemene
Plaatselijke
Verordening
|
|
|
Intrekken vergunning (art. 1.6).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Intrekken van evenementenvergunning (art. 2.25).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht afdelingshoofd straattoezicht
|
Bevelen van al dan niet tijdelijke gedeeltelijke of algehele sluiting (art. 2.29, art. 2.30 en art. 3.7 eerste lid, sub b).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Toepassen bestuursrechtelijke handhaving (ex art. 125 gemeentewet en de Awb) wegens overtreding artikel art. 2.28 (terrasvergunning).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Intrekken terrasvergunning (art. 2.28 jo art. 13 DHW).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Toepassen bestuursrechtelijke handhaving (125 gemeente wet en Awb) wegens overtreding artikel 3.4 (sexinrichting/escortbedrijf)
|
het college van Zaanstad resp. de burgemeester
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Aanschrijven van exploitant tot het treffen van voorzieningen (art. 3.16 lid 2).
|
het college van Zaanstad resp. de burgemeester
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
|
|
|
Het waarschuwen voor en het toepassen van bestuursdwang indien in voor het publiek toegankelijke lokalen en/of woningen en daarbij behorende erven verdovende middelen worden verkocht, afgeleverd of verstrekt, dan wel daartoe aanwezig zijn (art. 13 b).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
|
|
|
Intrekken vergunning (art. 31).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Toepassen bestuursdwang o.g.v. art. 125 GW en H. 5 Awb (alle verbodsartikelen).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Three strikes out, ex art. 19a
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Schorsen van de vergunning (art. 32).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Ontzeggen toegang ex art. 36
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Opleggen last onder dwangsom
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Bestuurlijke boete ex artikel 44a
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
opvragen van gegevens tbv vergunningverlening
|
|
|
Wet op de Kansspelen, Verordening Speelautomaten
|
|
|
Toepassen bestuursdwang o.g.v. art. 125 Gemeentewet en H. 5 Awb(art. 30b Wet op de Kansspelen jo Awb).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Intrekken aanwezigheidsvergunning (art. 30f Wet op de Kansspelen).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Het verlenen, weigeren en intrekken van een vergunning voor het exploiteren of het doen exploiteren van een speelgelegenheid (art. 4, 8 en 10 Verordening Speelautomaten)
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht,
|
|
|
|
Bestuursrechtelijke handhaving o.g.v. art. 125 Gemeentewet jo H.5 Awb wegens overtreding art. 2.
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen (
Wko
)
|
|
|
Afhandelen van aanvragen en wijzigingen (inclusief besluitvorming, wijzigingen in de gegevens) en registratie van kindercentra, gastouderbureaus, gastouders en peuterspeelzalen in het landelijk register kinderopvang en peuterspeelzaalwerk (LRKP) (art. 1.45, 1.47, 2.2 en 2.4 Wko)
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Bestuursrechtelijke handhaving krachtens de Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingbeschikking (bestuursdwang, dwangsom, aanwijzing, bestuurlijke boete, exploitatieverbod en verwijdering uit het landelijk register).
|
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
APV,
Afvalstoffenverordening
|
|
|
Bestuursrechtelijke handhaving van APV en Afvalstoffenverordening. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingbeschikking (bestuursdwang of dwangsom).
|
|
Teamleider Straattoezicht en juridisch adviseur Straattoezicht
|
Het opleggen van een aanlijn- en/of muilkorfgebod aan de eigenaar of houder van gevaarlijk of hinderlijk geachte honden (2.59 APV)
|
|
Teamleider Straattoezicht en juridisch adviseur Straattoezicht
|
|
|
|
Het verhalen van de kosten van het beheer van onrechtmatig op de openbare weg geplaatste afvalstoffen (art. 18.17 Wm).
|
|
Teamleider Straattoezicht en juridisch adviseur Straattoezicht
|
|
|
|
Het intrekken of wijzigen van een vergunning op grond van artikel 15
|
|
afdelingshoofd straattoezicht
|
|
|
|
Het uitoefenen en verrichten van operationele taken, incl. de bevoegdheden m.b.t. het verlenen van en weigeren van een vergunning ingevolge de Kermisverordening
|
|
teamleider Straattoezicht en juridisch adviseur
|
|
|
|
Het uitoefenen en verrichten van de operationele taken, incl. de bevoegdheden m.b.t. het verlenen, schorsen, weigeren en intrekken van een vergunning, ingevolge de Marktverordening.
|
|
teamleider straattoezicht en juridisch adviseur Straattoezicht
|
|
|
|
Het uitoefenen van bestuursdwang o.g.v. art. 170 WvW (wegsleepregeling).
|
|
afdelingshoofd Straattoezicht
|
Afdeling Openbare Orde en Veiligheid
|
|
|
Algemene
Plaatselijke
Verordening
|
|
|
Het verlenen, weigeren en intrekken van een ontheffing voor het zich begeven op afgezette terreinen, wegen of weggedeelten en het verlenen, weigeren en intrekken van een ontheffing voor het omver halen of wegnemen van voorwerpen die zijn geplaatst ter afsluiting van de openbare weg (o.b.v. 2.1 derde en vierde lid APV)
|
|
|
Het voor een of meer horecabedrijven tijdelijk, andere dan de krachtens artikel 2.29 APV geldende, sluitingsuren vaststellen.
|
|
medewerkers Klantcontact Vergunningen en medewerkers afdeling OOV
|
Afwijking sluitingstijden e.d.
|
|
|
Het bevelen tot sluiting van gebouwen, waarin gelegenheid wordt gegeven prostitutie te plegen dan wel waarin prostitutie wordt toegelaten (art. 3.7 APV)
|
het college van Zaanstad resp. de burgemeester
|
afdelingshoofd Gebruikstoezicht
|
Wet
openbare
manifestaties
|
|
|
Het verbieden of het stellen van voorschriften en beperkingen aan een openbare manifestatie (art. 5, 6, 7 Wet openbare manifestaties)
|
|
medewerkers Klant Contact Vergunningen
|
|
|
|
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van onder andere een drank- en horecavergunning, een vergunning voor het exploiteren of het doen exploiteren van een speelgelegenheid (art. 13 Besluit justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters)
|
|
medewerkers Klancontact Vergunningen (voor drank- en horecawet)
|
Sector
Klant
Contact Centrum
|
|
|
Wet
algemene
bepalingen
omgevingsrecht
|
|
|
Besluiten op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het kappen van een boom (art. 2.2, eerste lid, onder g Wabo en art. 4:11 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Besluiten op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het maken van een uitweg, te hebben of te veranderen of het gebruik daarvan te veranderen. (art 2.2, eerste lid onder e Wabo en art 2:12 (uitweg) APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Besluiten op een aanvraag voor een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.1, eerste lid, onder a en c, Wabo voor zover het betreft een dakkapel, reclameobjecten, dakterras, vlaggenmast, wijzigingen aan kozijnen, constructiewijzigingen, schuurtjes of tuinhuisjes of huisdierenverblijven, lichtmasten, ballenvangers, fietsenstallingen, paardenbakken en zeecontainers.
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Algemene
Plaatselijke
Verordening
(APV)
|
|
|
Het intrekken of wijzigen van een vergunning of ontheffing op grond van artikel 1:6van de APV
|
de burgemeester/het college
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verkorten van de termijn voor het afgeven van een schriftelijk kennisgevingbewijs voor het organiseren van een betoging op een openbare plaats, of een mondelinge kennisgeving in behandeling nemen. (art. 2:3 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing om ten behoeve van publiek als straatartiest, straatfotograaf, tekenaar, filmer of gids op te treden op de openbare weg (art. 2:9 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing voor voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg (art. 2:10 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een vergunning tot aanleggen, veranderen of beschadigen van een weg (artikel 2:11 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een vergunning voor een evenement (artikel 2:25 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het weigeren of het stellen van nadere eisen of voorschriften aan een vergunning voor een vechtsportwedstrijd (artikel 2:25a Apv)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren of intrekken van een vergunning voor de exploitatie van een horecabedrijf inclusief terras (art. 2:28 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het vaststellen door middel van vergunningsvoorschriften van andere sluitingsuren ten behoeve van horecabedrijven (art. 2:29, tweede lid APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een vergunning voor het ter beschikking stellen van consumentenvuurwerk tijdens de verkoopdagen (art. 2:72 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een vergunning sexinrichting (artikel 3:4 en 3:13 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het afgeven van een kennisgevingbewijs voor het organiseren van incidentele festiviteiten (art. 4:3 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing voor het veroorzaken van geluidhinder bij omwonende (n) (art. 4:6 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een vergunning voor het vellen en doen vellen van een houtopstand (art. 4:11 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing van het verbod om ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten een kampeerterrein (art. 4:18 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing van het verbod tot parkeren en verhandelen van voertuigen van een autobedrijf (art. 5:2 en 5:3 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing van het verbod om kampeermiddelen langer dan drie dagen te stallen of op een andere door het college aangewezen weg of plaats te hebben of te parkeren (art. 5:6 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing van het verbod om reclamevoertuigen of grote voertuigen te parkeren (art. 5:7 en 5:8 APV)
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing van het verbod om met een voertuig, fiets of bromfiets te rijden door of stil te staan in een park of plantsoen of een gemeentelijke beplanting of groenstrook (art. 5:11 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een vergunning of vrijstelling (vierde lid) voor een openbare inzameling van geld of zaken of daartoe een tekenlijst aanbieden (art. 5:13 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een vergunning voor het innemen van een standplaats ten behoeve van de verkoop van zaken en/of diensten (art. 5:18 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het aanwijzen van gedeelten van openbaar water en het stellen van nadere regels en beperkingen met betrekking tot het innemen van een ligplaats in deze gedeelten (art. 5:25 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing van het verbod om in de openlucht afvalstoffen te verbranden of anderszins vuur aan te leggen, te stoken of te hebben (art. 5:56 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van een ontheffing van het verbod tot incidentele as verstrooiing (5:58 APV).
|
|
medewerkers afdeling Klant Contact Vergunningen
|
|
|
|
Het verlenen, weigeren en intrekken van een rioolaansluitingsvergunning.
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen (art. 34 BAWB).
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
|
|
|
Het nemen van besluiten mbteen vergunning op grond van artikel 2 (reguliere parkeervergunning)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten mbt een vergunning op grond van artikel 3 (categorie III vergunning)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten mbt een vergunningaanvraag op grond van artikel 4 (de Burcht)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten van mbt een vergunningaanvraag op grond van artikel6 (bezoekersvergunningen)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten m.b.t een vergunningaanvraag op grond van artikel 7 (mantelzorg)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten mbt een vergunningaanvraag op grond van artikel 8 (autodate)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten mbt een vergunningaanvraag op grond van artikel 9 (marktparkeerplaatsen)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten over het verlengen van de beslissingstermijn op grond van artikel 13
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten over het intrekken of wijzigen van een vergunning op grond van artikel 15
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen/
afdelingshoofd straattoezicht
|
|
|
|
Het toezenden of uitreiken van een gedateerd bewijs van ontvangst, waarin de datum van ontvangst is vermeld (artikel 1.20 Bouwbesluit)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
|
|
|
Het beslissen op aanvragen om een vergunning ten behoeve van café, restaurant en slijterij (art. 3 van de Drank- en Horecawet).
|
|
hoofd afdeling Klantcontact Vergunningen,
teamleider afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van ontheffing voor een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard (artikel 4, paracommerciële horeca)
|
|
hoofd afdeling Klantcontact Vergunningen,
teamleider afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het verlenen of weigeren van ontheffing voor een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard (artikel 35)
|
|
hoofd afdeling Klantcontact Vergunningen,
teamleider afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Adviesvragen aan landelijk bureau BIBOB
|
|
Hoofd afdeling Klantcontact Vergunningen
Teamleider afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het beslissen over verzoeken om advies om ontheffing, gericht aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) (art. 39, 40, 43 en 44 van de Drank- en Horecawet).
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Schorsen en Intrekken vergunning (art. 31)
|
|
Hoofd afdeling Klantcontactvergunningen
|
Wet op de kansspelen
/ verordening speelautomaten (Vs)
|
|
|
Het beslissen op aanvragen voor een loterijvergunning (art. 3, eerste lid Wet op de kansspelen).
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het beslissen over aanvragen voor een vergunning tot het houden van een klein kansspel (art. 7c van de Wet op de kansspelen).
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het beslissen over aanvragen voor een aanwezigheidsvergunning
speelautomaten (art. 30b van de Wet op de kansspelen)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het verlenen (artikel 4 Vs) of weigeren (artikel 8 Vs) en op verzoek exploitant intrekken van een vergunning.
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
|
|
|
Het beslissen tot intrekken of wijzigen van ontheffing. art. 4 Verordening Winkeltijden)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
Het beslissen op aanvragen tot ontheffing, ten behoeve van de openstelling voor 06:00 uur en na 22:00 uur (art. 5 Verordening Winkeltijden).
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
|
|
|
Het behandelen van klachten die gaan over de verdeling van huurwoningen van de woningcorporaties in Zaanstad.
|
|
hoofd afdeling Klantcontact Vergunningen, teamleider Klantcontact Vergunningen
|
Het nemen van besluiten over een urgentieaanvraag met betrekking tot het met voorrang verkrijgen van een woning.
|
|
hoofd afdeling Klantcontact Vergunningen, teamleider Klantcontact Vergunningen
|
|
|
|
Het nemen van besluiten op een aanvraag op grond van de Leegstandswet
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Vergunningen
|
afdeling
Klantcontact
Burgerzaken
|
|
|
|
|
|
Het beslissen op een verzoek tot het stellen van een andere termijn voor begraving of verbranding (artikel 17, eerste lid ).
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het beslissen op een verzoek tot het bestemmen van een terrein om permanent as op te verstrooien door de houder van een crematorium en de houder van een plaats van bijzetting (artikel 66b)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het beslissen op een verzoek tot het verlenen van een verlof tot ontleding (artikel 68, eerste lid).
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Besluit
op de
lijkbezorging
|
|
|
Het beslissen op een verzoek tot afgifte van een laissez-passer voor het vervoer van een lijk uit Nederland (artikel 11, juncto artikel 3 van de Overeenkomst van Straatsburg). (Handtekening moet gedeponeerd zijn bij rechtbank in verband met legalisatie in het buitenland).
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Wet
basisregistratie
personen
(
Brp
)
|
|
|
Het uitvoeren van taken en nemen van besluiten gebaseerd op de Wet basisregistratie personen (Brp), Besluit basisregistratie personen en Regeling basisregistratie personen zoals onder andere het (beschikken over het) verstrekken van gegevens en inlichtingen uit de Brp, het doen van mededelingen, het ondertekenen en verstrekken van gewaarmerkte afschriften, uittreksels en verklaringen, alsmede het legaliseren van handtekeningen en een attestatie de vita, het in- en uitschrijven van personen en het opnemen en wijzigen van persoonsgegevens, het vragen van inlichtingen, geschriften, beëdigde vertalingen of persoonlijke verschijning, het starten en verrichten van een administratief onderzoek naar de juistheid van de gegevens in de Brp, aanwijzen van instellingen waarbij daar verblijvende burgers kunnen kiezen voor een briefadres; aanwijzen van rechtspersonen die hun zetel in Nederland hebben zoals bedoeld in artikel 2.42 van de Wet Brp; het nemen van een beslissing als bedoeld in 2.60 van de Wet Brp; het nemen van een beslissing namens de burgemeester zoals bedoeld in artikel 2.41 van de Wet Brp; Het afnemen van verklaringen onder ede of belofte over gegevens over de burgerlijke staat, voorzover het feiten betreft die zich buiten Nederland hebben voorgedaan, als bedoeld in artikel 2.8 lid 2 onder e Wet Brp etc.
|
Het college/de burgemeester
|
Afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken/
medewerkers Klantcontact Burgerzaken
|
Het opleggen van een bestuurlijke boete ex 4.17 BRP jo afdeling 5.4 Awb
|
|
Afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Reisdocumenten
(
Paspoortwet
)
|
|
|
Het uitoefenen van taken en bevoegdheden op grond van de artikelen 24, vierde en vijfde lid; 26, eerste lid, onder a en vierde lid; 28; 30, eerste lid; 40, eerste lid, onder a en tweede lid, 41, eerste en tweede lid en 42 en 43; 44 tot en met 46; 48, tweede lid 49 en 50; 53, 54, derde en vierde lid, 55, onder a, en 56, van de Paspoortwet.
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Reisdocumenten
(
Besluit
paspoortgelden
)
|
|
|
Schriftelijke verantwoording aan leverancier van geleverde reisdocumenten (art. 3, eerste lid)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Reisdocumenten
(
Paspoortuitvoeringsregeling
Nederland)
|
|
|
Het uitoefenen van taken en bevoegdheden op grond van de artikelen 6; 8; 10, derde lid; 21, vierde lid; 22, tweede lid; 24, zesde lid; 25, derde lid; 54; 57; 61; 62; 63 en 64; 67; 68; 69 en 70; 75; 78, 81, zesde lid, 90, 92, 93, eerste, derde en vijfde lid, en 94; 95 van de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland.
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Bijhouden administratie handtekeningen van tot ondertekening van aanvraagformulieren bevoegde personen (art. 47, tweede lid)
|
|
sectorhoofd Klant Contact Centrum
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
teamleiders afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Aangifte bij politie en definitieve onttrekking aan het verkeer (art. 96)
|
|
teamleiders afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Verzending aan leverancier van afschriften beschikkingen inzake kwijtschelding als bedoeld in art. 2 Besluit paspoortgelden, alsmede verschreven reisdocumenten (art. 97)
|
|
teamleiders afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Verschaffing van voor controle benodigde informatie in het kader van de financiële verantwoording (art. 99)
|
|
teamleiders afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Rijkswet
op het
Nederlanderschap
|
|
|
Het aan de hand van de overgelegde stukken beoordelen van de gronden waarop de verklaring van optie berust en, indien aan de vereisten is voldaan, het schriftelijk bevestigen van de verkrijging van het Nederlanderschap (artikel 6, tweede lid, jo artikel 6 van het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het in ontvangst nemen van verzoeken tot naturalisatie ex artikel 7
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het adviseren van de minister ten aanzien van naturalisatieverzoeken op grond van de circulaire van de Minister van Justitie, kenmerk 763352/99/IND d.d. 1 september 1999 inzake de Handleiding voor de toepassing van de Rijkswet op het Nederlanderschap.
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap
|
|
|
Het uitvoeren van taken en uitoefenen van bevoegdheden op grond van artikelen 6, eerste tot en met vijfde lid; 7, eerste, tweede en derde lid; 8; 9; 10, eerste tot en met vierde lid; 11; 12, eerste en tweede lid; 17; 23; 29; 31, derde, vierde en vijfde lid; 32; 33; 34; 35; 36, eerste tot en met vijfde lid; 63, tweede ne derde lid; 64, eerste tot en met derde lid; 65; 70, eerste en tweede lid, van het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap.
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Besluit
optie
- en
naturalisatiegelden
2002
|
|
|
Het innen van het verschuldigde bedrag ineens voor de verklaring van optie of het verzoek tot naturalisatie bedoeld in de artikelen 2 en 3
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het afdragen van de wegens verzoeken tot naturalisatie ontvangen gelden (artikel 8)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap
|
|
|
Het bekendmaken van de bevestiging of de gehele of gedeeltelijke weigering van de optieverklaring op de wijze voorzien in artikel 4, eerste, tweede en derde lid
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het afdragen van de bedragen bedoeld in artikel 8, eerste lid van het Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002 op de wijze voorzien in artikel 13, eerste lid
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het indienen van een verzoek om een bericht omtrent toelating (artikel 15)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
|
|
|
Het inschrijven voor de dienstplicht (artikel 4)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
|
|
|
Het instellen van een onderzoek t.b.v. en het adviseren aan de minister van justitie ter uitvoering van het Besluit regels voor geslachtsnaamwijziging.
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgeza
|
|
|
|
Het in kennis stellen van betrokkenen omtrent de uitsluiting van het kiesrecht (artikel B5, derde lid)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het registreren van de kiesgerechtigdheid van ingezetenen van de gemeente in de gemeentelijke administratie (artikelen D1, eerste lid, D4, D6, D7 juncto D5)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het indelen van de gemeente in stemdistricten (artikel E2)
|
|
sectorhoofd Klant Contact Centrum
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het benoemen van stembureauleden (artikel E4)
|
|
sectorhoofd Klant Contact Centrum
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het vaststellen en uitbetalen van de presentiegelden voor stembureauleden
|
|
sectorhoofd Klant Contact Centrum
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het zorgen voor voldoende en zodanig ingerichte stemlokalen geschikt voor kiezers met lichamelijke gebreken (artikel J4, tweede lid)
|
|
sectorhoofd Klant Contact Centrum
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het verzoeken aan besturen van bijzondere scholen om stemlokalen alsmede het voor de inrichting benodigde materiaal beschikbaar te stellen (artikel J4, derde lid)
|
|
sectorhoofd Klant Contact Centrum
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het zorgen voor voldoende en zodanig ingerichte stemlokalen geschikt voor kiezers met lichamelijke gebreken (artikel J4, tweede lid)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het verzoeken aan besturen van bijzondere scholen om stemlokalen alsmede het voor de inrichting benodigde materiaal beschikbaar te stellen (artikel J4, derde lid )
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het zorgdragen voor de inrichting van het stemlokaal en het aanwijzen van personen ten dienste gesteld aan het stembureau (artikel J4, vierde lid)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het uitreiken van een nieuwe oproepingskaart bij vermissing (artikel J8)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het in gereedheid brengen van stembiljetten en formulieren processen-verbaal (artikel J21, eerste en tweede lid)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het zorgdragen voor de aanwezigheid in elk stembureau van stembiljetten en formulieren voor de processen-verbaal (artikel J22)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het bepalen wanneer en waar een geschorste zitting van een stembureau wordt hervat (artikel J38)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken en Belastingen
|
Het beslissen op een verzoek tot afgifte van een kiezerspas of stempas (artikelen K8, K9 en K10)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact burgerzaken
|
Het aanwijzen van stembureaus uitsluitend bestemd voor het uitbrengen van stemmen door middel van een kiezerspas of voor het, met inachtneming van de bepalingen van hoofdstuk L, uitbrengen van een volmachtstem waarvoor de kiezer overeenkomstig artikel L8 is gemachtigd (artikel K12, eerste lid)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het bepalen dat de stemming in de kiezerspasstembureaus op een eerder of later tijdstip dan acht uur begint en eindigt op een eerder tijdstip dan twintig uur (artikel K12, tweede lid)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het vaststellen van een plaats waar de stemopneming in stembureaus ingevolge artikel K 12, lid 1 plaatsvindt (artikel K12, derde lid)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het aanwijzen van mobiele stembureaus uitsluitend bestemd voor het uitbrengen van stemmen door middel van een kiezerspas of voor het, met inachtneming van de bepalingen van hoofdstuk L, uitbrengen van een volmachtstem waarvoor de kiezer overeenkomstig artikel L8 is gemachtigd (artikel K13, eerste lid)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het vaststellen van de zittingstijden en de onderscheiden plaatsen waar de mobiele stembureaus gedurende de dag der stemming worden gestationeerd (artikel K13, tweede lid)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het beslissen op een verzoek tot het stemmen bij volmacht (artikelen L11 t/m L13)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het beslissen op een verzoek om per brief te mogen stemmen (artikel M4)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het in ontvangst nemen van de processen-verbaal en verzegelde pakken van de stembureaus (artikel N11, eerste lid)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het ontlenen aan de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gegevens die nodig zijn voor de vaststelling van de kies-gerechtigdheid van personen die hierin zijn opgenomen als ingezetene (artikel D 1)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het registreren van gegevens ten aanzien van personen die werkelijke woonplaats hebben in de gemeente maar niet als ingezetene zijn opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en in de gemeentelijke administratie als kiesgerechtigd worden opgenomen (artikel D 1a)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het in gereedheid brengen en opstellen van stemmachines (artikel J16)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het mededelen aan de voorzitter van het centraal stembureau dat de zitting van het stembureau is geschorst (artikel J26)
|
|
afdelingshoofd afdeling Burgerzaken
|
Het na een schorsing van de zitting van een stembureau in bewaring nemen van de stemmachine, de verzegelde pakketten en de verzegelde enveloppe ((artikel J31)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het tijdig voor de hervatte zitting ter beschikking van het stembureau stellen van het materiaal genoemd in artikel J31 (artikel J32)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
|
|
|
|
|
|
Het in ontvangst nemen van en het beslissen op aanvragen tot de afgifte van rijbewijzen (artikelen 111, 112, 113, 115, 116, eerste lid, 119 en 120)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het ongeldig verklaren van rijbewijzen (artikel 124, tweede lid, onder c en d)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
|
|
|
Het in ontvangst nemen van aanvragen ter registratie en omwisseling van rijbewijzen, alsmede de daarbij over te leggen bescheiden en het doorsturen van de aanvraag naar de Dienst Wegverkeer als bedoeld Hoofdstuk II, Aanvraag rijbewijzen
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
|
|
|
Het benoemen van (buitengewone) ambtenaren van de burgerlijke stand (Boek 1:16)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het doen van aangifte ingeval de in artikel 19e genoemde personen ontbreken of nalaten de aangifte te doen (Boek 1: 19e, onder 5)
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Reglement op de Burgerlijke Stand
|
|
|
Het benoemen van honoraire buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand voor één huwelijksvoltrekking, c.q. partnerschapsregistratie (artikel 2, derde lid)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Besluit
Burgerlijke
Stand 1994
|
|
|
Het afwijzen van verzoeken tot aanwijzing van een locatie als gemeentehuis ten behoeve van een éénmalige huwelijksvoltrekking (artikel 1, eerste lid, Besluit van 30 september 1999 tot delegatie van de bevoegdheid tot het aanwijzen van een locatie als gemeentehuis)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Verklaring
omtrent
het
gedrag
|
|
|
Het in ontvangst nemen van een verzoek om een verklaring omtrent het gedrag
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
|
|
|
Het doen van aangifte bij de politie als gevolg van het vermoeden dan wel constateren van fraude op het gebied van rijbewijzen, reisdocumenten, GBA, Burgerlijke Stand en Verkiezingen
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Het aanwijzen van ambtenaren die de gemeente in rechte kunnen vertegenwoordigen
|
|
sectorhoofd Klant Contact Centrum
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Het verzenden van facturen aan klanten en het verstrekken van opdrachten om leges te innen dan wel te betalen.
|
|
medewerkers afdeling Klantcontact Burgerzaken
|
Aanwijzing van een locatie tot gemeentehuis voor eenmalig gebruik op grond van artikel 8, derde lid, van het Reglement burgerlijke stand van de gemeente Zaanstad 2008
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Burgerzaken
|
Wet
Maatschappelijke
ondersteuning
|
|
|
Het nemen van een besluitomtrent het verlenen van een gehandicaptenparkeerkaart (o.g.v. Besluit administratieve bepalingen wegverkeer)
|
|
teamleider Klantcontact Vergunningen
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW)
|
|
|
Het aanstellen van verkeersregelaars (o.g.v. artikel 56, eerste lid, onder b, BABW)
|
|
afdelingshoofd Klantcontact Vergunningen
|
Ontzegging
toegang
/
waarschuwing
|
|
|
Het (al of niet tijdelijk) ontzeggen van de toegang tot gemeentelijke gebouwen.
|
het college resp. de burgemeester
|
Leidinggevenden van agressief bejegende ambtenaren
|
Het geven van een waarschuwing omtrent ontoelaatbaar gedrag
|
het college resp. de burgemeester van Zaanstad
|
Leidinggevenden van agressief bejegende ambtenaren
|
Sector Omgevingsvergunningen
|
|
|
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (
Wabo
)
|
|
|
|
|
|
Het beslissen op een aanvraag om een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) (artikel 2.4, eerste lid Wabo) daaronder begrepen:
* Het buiten behandeling laten o.g.v. artikel 4:5 Awb juncto de ministeriele regeling omgevingsrecht (MOR)
* het verlenen van de vergunning, al dan niet onder het opleggen van beperkingen en voorschriften zoals bedoeld in artikel 2.22 Wabo
* het weigeren van de vergunning
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
Met uitzondering van besluiten omtrent het starten van een procedure en het vaststellen van de ruimtelijke onderbouwing als bedoeld in artikel 2.1 eerste lid, onder c juncto 2.12 lid 1 onder a sub 3 Wabo
|
Het aanhouden en het mededelen daarvan van een beslissing op de aanvraag om een omgevingsvergunning van het bouwen van een bouwwerk of uitvoeren van een werk (artikel 2.1 eerste lid, onder a en b Wabo) in artikel 3.3 Wabo genoemde gevallen
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het aanhouden en mededelen daarvan van een beslissing op de aanvraag om een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk of uitvoeren van een werk (art. 2.1, eerste lid, onder a en b Wabo) en waarop een exploitatieplan van toepassing is en dit plan nog niet onherroepelijk is (artikel 3.5 Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd Vergunningen en Toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het aanhouden en mededelen daarvan van een beslissing op de aanvraag om een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk of het uitvoeren van een werk (art. 2.1, eerste lid, onder a en b Wabo) in artikel 3.3 Wabo genoemde gevallen
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het verlengen van de beslistermijn omtrent een aanvraag om omgevingsvergunning (artikel 3.9, tweede lid Wabo en 3.18, tweede lid Awb)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het bepalen dat een vergunning moet worden aangevraagd zoals bedoeld in artikel 2.6, eerste lid Wabo (revisievergunning) en het buiten behandeling laten van de aanvraag o.g.v. artikel 2.6, tweede lid Wabo
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Andere bestuursorganen in de gelegenheid stellen advies omtrent een aanvraag in te dienen (2.26 Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen , Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het verbinden van voorschriften o.g.v. artikel 2.27 Wabo
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het inwinnen van advies bij het Bureau bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (artikel 2.20 Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Kennis geven van een omgevingsvergunning en langs elektronische weg als bedoeld in artikel 3.12, tweede lid Wabo
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het al dan niet op verzoek, wijzigen van de omgevingsvergunning (art. 2.30 en 2.31 juncto art. 3.15 Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het, al dan niet op een verzoek geheel of gedeeltelijk intrekken van een omgevingsvergunning (artt. 2.33 en 5.19 juncto art. 3.15 Wabo), daaronder begrepen en het opleggen van voorschriften, zoals bedoeld in artikel 2.33a Wabo
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het intrekken van een verleende omgevingsvergunning eerste fase indien niet binnen twee jaar een aanvraag is ingediend voor de beschikking tot de tweede fase (artikel 2.5, vijfde lid, onder a. Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het intrekken van een omgevingsvergunning eerste of tweede fase indien met betrekking tot de andere fase negatief is beslist en niet binnen twee jaar een nieuwe aanvraag is gedaan (art 2.5 vijfde lid, onder b, Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het wijzigen van de beschikking met betrekking tot de eerste fase ten gevolge van de beschikking tot de tweede fase voor zover dat nodig is met het oog op het verlenen van de omgevingsvergunning (art. 2.5, zesde lid Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het verlenen van toestemming om de omgevingsvergunning aan een ander over te dragen 2.25, derde lid Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Het stilleggen van de bouw of sloop indien wordt gebouwd in strijd met de bij of krachtens de Wabo gegeven voorschriften dan wel de schriftelijke bevestiging hiervan (artikel 125 Gemeentewet jo 5:21 Awb, artikel 92 Woningwet en 5.10 derde lid jo artikel 5:17 Wabo)
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht, medewerkers afdeling juridische procedures
|
|
|
|
Het nemen van besluiten (o.a. ontheffingen/afwijken van) op grond van de Bouwverordening
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
|
|
|
Het vaststellen van een hogere waarde voor de ten hoogste toelaatbare geluidsbelasting o.g.v. artikel 110a Wet Geluidhinder
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht, Teamleider Vergunningen en Toezicht
|
Artikel 6.1 Wet ruimtelijkeordening
|
|
|
Het nemen van besluiten (toekennen,
afwijzen, niet in behandeling nemen etc) ten
aanzien verzoeken tot tegemoetkoming van
planschade naar aanleiding van:
Een omgevingsvergunning voor het gebruiken van gronden of bouwwerken in strijd met een
bestemmingsplan, een voorbereidingsbesluit (activiteit als bedoeld in art. 2.1, lid 1, onderdeel C van de Wabo) dan wel het aanhouden van een omgevingsvergunning
|
|
Sectorhoofd Omgevingsvergunningen, Afdelingshoofd vergunningen en toezicht, Afdelingshoofd juridische procedures omgevingsrecht
Tot een maximum van € 50.000 per toekenning per aanvraag
Indien wordt afgeweken van het advies van de externe adviseur is er geen mandaat
|
|
|
|
Het toekennen van een nummer aan een object
of een te onderscheiden deel van een object
(art. 3, Verordening op het benoemen van
openbare ruimten en het nummeren van
bouwwerken, gebouwen en complexen,
afbakende terreinen, lig- en standplaatsen).
|
|
gegevensbeheerders basisregistraties
|
Wet basisregistratie adressen en gebouwen (BAG)
|
|
|
Het opstellen van ambtelijke verklaringen
|
|
Medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de wet BAG
|
|
Medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers
|
|
Medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
Het op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de wet BAG inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de wet BAG aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;
|
|
Medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
ingevolge artikel 9 van de wet BAG verzorgen van een zodanige opzet van het adressen en gebouwen register dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is
|
|
|
Het op maken van processen verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10 eerste lid onder b van de wet BAG
|
|
Medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
Vaststellen van de definitieve geometrie zoals bedoeld in artikel 7 en 8 van de Wet BAG
|
|
medewerker Geo-informatie/ basisregistraties
|
Het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de BAG
|
|
medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de wet BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet BAG
|
|
Medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
Het onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de wet BAG
|
|
Medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
het op verzoek van een ieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister en gebouwenregistratie, alsmede het aan een ieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de wet BAG
|
|
|
Het nemen van besluiten in het kader van de Wet Basisregistraties adressen en gebouwen
|
|
Medewerkers WOZ/ basisregistraties
|
Verordening op het beheer en gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen
|
|
|
Besluiten tot uitgifte van een graf
|
|
sectorhoofd belastingen/afdelingshoofden sector Belastingen
|
|
|
|
Het besluiten tot geven van verlof tot opgraving van een lijk (artikel 29 wet op de lijkbezorging)
|
|
sectorhoofd belastingen/afdelingshoofden sector belastingen
|
|
|
|
Gemeentelijke
belastingen
|
|
|
Het voeren van verweer in (initieel) (cassatie) beroep bij de Rechtbank en/of de Hoge
-het indienen van verweerschriften;
-vertegenwoordiging ter zitting
|
het college resp. de burgemeester
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het verstrekken van gegevens aan de Waarderingskamer ten behoeve van haar taak (art. 4, tweede lid, Wet WOZ).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het voorleggen van een geschil met afnemers aan de Waarderingskamer (art. 11, eerste lid, Wet WOZ).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het bij de afnemers vragen om inlichtingen benodigd voor een juiste uitvoering van de Wet WOZ (art. 32 Wet WOZ).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het zorgdragen voor het verzamelen, opslaan, verstrekken van gegevens betreffende de binnen de gemeente gelegen onroerende zaken en de waarde daarvan, voor zover dit voor de uitvoering van de Wet WOZ noodzakelijk is (art. 38 Wet WOZ, gegevensbeheer).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het fungeren als aanspreekpunt voor de Waarderingskamer (art. 10, 15 en 21 Wet WOZ).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het instellen van cassatie bij de Hoge Raad in een procedure betreffende een WOZ-beschikking
(art. 332 Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het toepassen van een hardheidsclausule (art. 63 Algemene Wet inzake rijksbelastingen juncto artikel 231 Gemeentewet).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het instellen van cassatie bij de Hoge Raad in procedures betreffende gemeentelijke belastingen (art. 332 Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het kwijtschelden van de in een belastingaanslag begrepen verhoging (art. 66 Algemene Wet inzake rijksbelastingen juncto artikel 231 Gemeentewet).
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het instellen van cassatie bij de Hoge Raad in procedures betreffende gemeentelijke belastingen (art. 28 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen)
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het instellen van initieel cassatieberoep bij de Hoge Raad in procedures betreffende gemeentelijke belastingen (art. 28 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen)
|
|
|
sectorhoofd Belastingen/ Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het fiatteren van een uitspraak op een verzoek tot kwijtschelding
|
|
|
Plv. sectorhoofd Belastingen
|
Het oninbaar verklaren van een belastingschuld zoals bedoeld in artikel 255 lid 5 Gemeentewet
|
|
|
afdelingshoofden sector belastingen
|
|
|
|
Aldus besloten d.d. 2 juli 2015
|
|
|
|
|
|