Ondermandaatbesluit medewerker Backoffice GBA. Team KCC en Burgerzaken. Cluster Dienstverlening.
Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen
 
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II
(hierna: Mandaatbesluit);
 
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
  • 1.
    De medewerker Backoffice GBA heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden:
    • uitoefenen van bevoegdheden, waaronder het nemen van besluiten, dan wel uitvoering geven aan taken bij of krachtens de
      • Wet basisregistratie personen (BRP) (met uitzondering van artikel 2.60), alsmede op alle daarop gebaseerde lagere regelgeving (AMvB’s), uitvoeringsregelgeving en beleidsregels;
      • Wegenverkeerswet en reglement rijbewijzen;
      • Paspoortwet en PUN Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001);
      • Kieswet en Kiesbesluit;
      • het in ontvangst nemen van reisdocumenten;
      • aanvragen VOG;
      • uitvoeren van de Rijkswet op het Nederlanderschap en het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap (m.u.v. art 11 en 12 BvvN);
      • de Wet op de Lijkbezorging.
    • verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);
    • doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);
    • stellen van een termijn aan een adviseur (artikel 3:6 Awb);
    • in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);
    • verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);
    tenzij bij wet anders is bepaald
  • 2.
    Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
'Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen', respectievelijk 'De Burgemeester van Sittard-Geleen',
'namens deze,'
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
  • Regulier overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator backoffice burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris;
  • Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator backoffice burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris; (bij spoedeisende zaken)
Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de teammanager of de coördinator backoffice burgerzaken vervangen.
Artikel 5. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking
  • 1.
    Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.
  • 2.
    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking.
  • 3.
    Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van 21-02-2014, gepubliceerd op 05-03-2014, ingetrokken.
 
Sittard-Geleen, ……-……- 2015

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,

namens dezen / namens deze,

Hoofd Dienstverlening,

A.J.S. Daemen

Goedkeuring door de Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur ex artikel 3 lid 2 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II.

Voor akkoord:

J.H.J. Höppener

Naar boven