Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie Nissewaard
De raad van de gemeente Nissewaard;
gelet op :
- de artikelen 96 en 97 van de Gemeentewet en artikel 15 Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden en artikel 24,
overwegende dat :
de leden van de Algemene bezwaarcommissie vanwege de aard en omvang van hun taak en hun deskundigheid een adequate vergoeding behoeven, die op een eenvoudige wijze vastgesteld en uitbetaald moet worden;
besluit vast te stellen:
 
de Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie.
 
Artikel 1 Vergoeding
  • 1.
    De vergoeding voor het bijwonen van vergaderingen van de Algemene bezwaarcommissie, inclusief de vergoeding voor reiskosten bedraagt per vergadering:
    • a.
      voor de voorzitters € 346,64 [prijspeil 1 januari 2014].
    • b.
      voor de leden € 303,30 [prijspeil 1 januari 2014].
  • 2.
    De vergoeding voor de bijkomende kosten bedraagt per kalenderjaar:
    • c.
      voor de voorzitters € 541,63 [prijspeil 1 januari 2014].
    • d.
      voor de leden € 324,98 [prijspeil 1 januari 2014].
Artikel 2 Indexering
De in het eerste artikel genoemde bedragen worden jaarlijks geïndexeerd, voor het eerst op 1 januari 2015, op basis van de jaarlijkse verhoging van de prijsstijging voor de aankoop van goederen en diensten overeenkomstig de technische uitgangspunten uit de kadernota van de begroting.
Artikel 3 Uitbetaling
  • 1.
    Uitbetaling van de in artikel 1, eerste lid, genoemde vergoeding vindt plaats binnen vier weken na de vergadering.
  • 2.
    Uitbetaling van de in artikel 1, tweede lid, genoemde vergoeding vindt plaats binnen vier weken na 1 januari van het betreffende kalenderjaar.
  • 3.
    In het geval van facturering vindt de uitbetaling van de in artikel 1, eerste en tweede lid, genoemde vergoedingen niet eerder plaats dan na ontvangst van de factuur en overeenkomstig de algemene inkoopvoorwaarden, zoals die gehanteerd worden door de gemeente Nissewaard.
Artikel 4 Inwerkingtreding
  • 1.
    Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2015.
  • 2.
    De Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie de gemeente Spijkenisse van 16 maart 2011 wordt ingetrokken.
Artikel 5 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie Nissewaard.
 
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van de gemeente Nissewaard van 2 januari 2015,
 
de griffier,
S.J.M. Mackaij
 
de voorzitter,
M. Salet
 
Naar boven