Reglement commissie Van werk naar werk gemeente Olst-Wijhe
De werkgeverscommissie van Olst-Wijhe;
 
gelezen het voorstel van 28 januari 2015;
 
gelet op de Verordening werkgeverscommissie griffie Olst-Wijhe;
 
Gelet op:
  • 1.
    artikel 125 Ambtenarenwet;
  • 2.
    artikel 160 Gemeentewet;
  • 3.
    artikel 10d:24 CAR-UWO;
 
besluit:
 
tot het vaststellen van de navolgende regeling en deze op te nemen in de arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Olst-Wijhe
 
Reglement commissie Van werk naar werk gemeente Olst-Wijhe:
 
Samenstelling commissie
Artikel 10d:24:1:1
  • 1.
    Het college stelt een commissie in als bedoeld in artikel 10d:24 CAR-UWO.
  • 2.
    De commissie bestaat uit:
    • -
      een vaste onafhankelijk voorzitter;
    • -
      een lid aan te wijzen door het college;
    • -
      een lid, aan te wijzen door de werknemersgeleding.
  • 3.
    Voor elk lid wordt een plaatsvervanger benoemd.
Artikel 10d:24:1:2
De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris.
Verantwoordelijkheden
Artikel 10d:24:1:3
De commissie heeft als taak het college desgevraagd te adviseren:
  • a.
    over de naleving van tussen het college en de ambtenaar gemaakte afspraken in het kader van het Van werk naar werk-contract;
  • b.
    over eventuele verlenging van het Van werk naar werk-contract, zoals bedoeld in artikel 10d:22;
  • c.
    over geschillen voortvloeiend uit het Van werk naar werk contract.
Artikel 10d:24:1:4
Een verzoek om advies als bedoeld in artikel 10d:24:1:3 kan worden gedaan door of namens het college of door de betrokken ambtenaar.
Artikel 10d:24:1:5
De commissie brengt een bindend advies uit.
Werkwijze
Artikel 10d:24:1:6
De commissie kan belanghebbenden en bij de voorbereiding en uitvoering van het Van werk naar werk-contract betrokkenen horen.
Artikel 10d:24:1:7
Het college en de betrokken ambtenaar zijn verplicht alle gevraagde informatie te verschaffen aan de commissie.
Artikel 10d:24:1:8
Vergaderingen van de commissie zijn niet openbaar.
Artikel 10d:24:1:9
De commissie brengt haar advies schriftelijk uit, binnen vier weken na de aanvraag daartoe.
 
Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2015. Op die datum wordt de voorgaande regeling ingetrokken.
 
Aldus besloten op 13 mei 2015
 
De werkgeverscommissie voornoemd,
de secretaris,
de voorzitter,
 
 
B.A. Duursema
R.J.M. Leber
 
 
Naar boven