Gemeente Raalte Wijziging Organisatieregeling
Besluit van het college van Burgemeester en wethouders van de gemeente Raalte d.d. 5 augustus 2014:
  • -
    Het voorgenomen besluit te nemen om de organisatie te wijzigen per 1 januari 2015 en die wijziging te verwerken in de Organisatieregeling gemeente Raalte, overeenkomstig bijgevoegd conceptbesluit;
  • -
    Het besluit ter advies voor te leggen aan de Ondernemingsraad;
  • -
    Bij een positief advies van de Ondernemingsraad, de wijziging van de Organisatieregeling definitief vast te stellen per datum van het advies van de Ondernemingsraad.
 
Burgemeester en wethouders van de gemeente Raalte,
overwegende:
  • dat op 1 januari 2015 de financiële administratie vorm zal krijgen in samenwerking met de gemeenten Deventer en Olst-Wijhe;
  • dat op 1 januari 2015 team Sportbedrijf zal verzelfstandigen;
  • dat het nodig is de Organisatieregeling aan te passen aan deze ontwikkelingen;
gelet op het bepaalde in de artikelen 103 en 160 van de Gemeentewet;
gezien het advies van de Ondernemingsraad van 19 februari 2015;
besluiten:
vast te stellen de volgende Wijziging van de Regeling betreffende de organisatie van de ambtelijke organisatie van de gemeente, inclusief toelichting.
Artikel I
Het tweede lid van artikel 3 Organisatie-eenheden komt te luiden:
  • 1.
    De eenheden zijn onderverdeeld in de volgende teams:
    • a.
      Eenheid Dienstverlening;
      • 1)
        team Advies;
      • 2)
        team Communicatie & Administratie (C&A);
      • 3)
        team Klant Contact Centrum (KCC);
      • 4)
        team Participatie;
      • 5)
        team Vergunningen & Handhaving (V&H).
    • b.
      Eenheid Ontwikkeling, Realisatie en Beheer (ORB);
      • 1)
        team Ontwikkeling & Projecten (O&P);
      • 2)
        team Ruimte;
      • 3)
        team Samenleving;
      • 4)
        team Beheer & Onderhoud (B&O).
Artikel II Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2015.
Aldus vastgesteld op 19 februari 2015,

de secretaris,

de burgemeester,

Bijlage Organisatieschema
 
Artikelsgewijze toelichting
Artikel 3 Organisatie-eenheden
Het ambtelijk apparaat van de gemeente is ingedeeld in de volgende eenheden:
  • a.
    eenheid Dienstverlening;
  • b.
    eenheid Ontwikkeling, Realisatie & Beheer.
Daarnaast is er een bestuurssecretariaat. Het bestuurssecretariaat wordt aangestuurd door de bestuurssecretaris.
De eenheden zijn onderverdeeld in de volgende teams:
  • a.
    eenheid Dienstverlening:
    • 1)
      team Advies;
    • 2)
      team Communicatie & Administratie (C&A);
    • 3)
      team Klant Contact Centrum (KCC);
    • 4)
      team Participatie;
    • 5)
      team Vergunningen & Handhaving (V&H).
  • b.
    eenheid Ontwikkeling, Realisatie & Beheer (ORB):
    • 1)
      team Ontwikkeling & Projecten (O&P);
    • 2)
      team Ruimte;
    • 3)
      team Samenleving;
    • 4)
      team Beheer & Onderhoud (B&O).
Resultaatgebieden van de bestuurssecretaris en het bestuurssecretariaat
  • eigenaar van het administratieve proces rond bestuurlijke besluitvorming door het college van burgemeester en wethouders;
  • ondersteuning van collegeleden;
  • stroomlijnen van informatie tussen raad en organisatie.
Resultaatgebieden van de eenheid Dienstverlening
De eenheid Dienstverlening zorgt voor de directe dienstverlening aan inwoners, instellingen en bedrijven en voor advisering en facilitaire ondersteuning aan organisatie en het college. De resultaatgebieden van de eenheid per team zijn in ieder geval:
Team Advies
  • personeelsbeleid (HRM-beleid);
  • organisatieontwikkeling;
  • juridische zaken en juridisch control;
  • financiën en middelenbeleid;
  • interne kaderstelling op gebied van het middelenbeleid;
  • kwaliteitszorg;
  • beleidsevaluatie;
  • concernplanning en –control
  • ondersteuning medezeggenschap (secretariaat OR en GO).
Team Communicatie & Administratie (C&A)
  • publieksvoorlichting;
  • communicatie;
  • webmaster;
  • kabinetszaken;
  • personeels- en salarisadministratie;
  • archief;
  • documentaire informatie voorziening.
Team Klant Contact Centrum (KCC)
  • het portaal van de gemeente (telefoon, balie, post, email en website);
  • verlenen eenvoudige subsidies;
  • leerlingenvervoer;
  • producten burgerzaken.
Team Participatie
  • uitvoering van de Wet werk en bijstand (inclusief terugvordering en verhaal);
  • verstrekking individuele voorzieningen in het kader van de Wet Maatschappelijke ondersteuning;
  • leerplicht;
  • uitkeringsadministratie.
Team Vergunningen & Handhaving (V&H)
  • vergunningverlening;
  • handhaving;
  • milieu.
Resultaatgebieden van de eenheid Ontwikkeling, Realisatie & Beheer
De eenheid Ontwikkeling zorgt voor strategisch beleid en integraliteit van werken, brengt nieuwe zaken tot stand en helpt andere eenheden door de inzet van projectleiders en specialistische kennis en zorgt voor het beheren, exploiteren en onderhouden van de openbare ruimte, gebouwen en voorzieningen. Resultaatgebieden van de eenheid per team zijn in ieder geval:
Team Ontwikkeling & Projecten (O&P)
  • integrale strategische advisering;
  • formuleren bestuursopdrachten;
  • doorvertalen van bestuurlijke besluiten naar (project)opdrachten;
  • beleidsontwikkeling op alle beleidsvelden, exclusief bedrijfsvoeringonderwerpen;
  • beleidsevaluatie;
  • onderzoek en statistiek;
  • ontwikkelen van kaders voor lokaal beleid op basis van de toekomstvisie en het bestuursakkoord;
  • projecten;
  • grondzaken, grondexploitatie;
  • economie.
Team Ruimte
  • ruimtelijke ordening;
  • verkeer;
  • civiele techniek;
  • geo-informatie.
Team Samenleving
  • maatschappelijke zaken (inclusief sport, na verzelfstandiging van team Sport/ het sportbedrijf);
  • onderwijs (exclusief leerplicht en leerlingenvervoer);
  • wonen;
  • duurzaamheid;
  • contact Plaatselijke Belangen;
  • veiligheidsbeleid (met ingang van 01-01-2014);
Team Beheer & Onderhoud (B&O)
  • beheer en onderhoud van de openbare ruimte en infrastructuur (grijs, groen, blauw en riolering);
  • beheer en onderhoud van gebouwen;
  • technisch beheer van voorzieningen en materieel.
Naar boven