Gemeenteblad van Helmond
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Helmond | Gemeenteblad 2015, 128265 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Helmond | Gemeenteblad 2015, 128265 | Overige besluiten van algemene strekking |
REGLEMENT VAN ORDE URGENTIECOMMISSIE STEDELIJK GEBIED EINDHOVEN
Dit reglement met daarin de samenstelling en werkwijze van de Urgentiecommissie Stedelijk Gebied Eindhoven is een uitwerking van de verordeningen van de gemeenten Best, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Helmond, Nuenen ca., Oirschot, Son en Breugel, Veldhoven en Waalre waarin is geregeld in welke gevallen en op welke wijze urgent-woningzoekenden met voorrang gehuisvest worden.
Artikel 3 Samenstelling van de commissie
De voorzitter en de (plaatsvervangende) leden van de commissie hebben professionele en maatschappelijke kennis en ervaring op tenminste één van de navolgende terreinen: medisch/gezondheidszorg, sociaal-maatschappelijke dienstverlening, bestuursrecht en volkshuisvesting dat betrekking heeft op de taakvelden van de commissie.
Artikel 4 Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de commissie en haar voorzitter
Indien en voor zover het college van burgemeester en wethouders van de mogelijkheid bedoeld in artikel 15 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond 2016 gebruik heeft gemaakt door de commissie mandaat te verlenen voor het in haar naam verlenen, weigeren, verlengen, wijzigingen en intrekken van urgentiebeschikkingen, moet in het eerste lid, onder a worden gelezen “het namens het college van burgemeester en wethouders verlenen, weigeren, verlengen, wijzigingen en intrekken van urgentiebeschikkingen” in plaats van “het uitbrengen van bindend advies aan het gemeentebestuur over het verlenen, weigeren, verlengen, wijzigingen en intrekken van urgentiebeschikkingen”.
Artikel 5 Zittingsduur van de commissie
Een besluit tot royement of schorsing als bedoeld in het tweede lid, onder d, wordt door de colleges van burgemeester en wethouders schriftelijk meegedeeld. Hierbij wordt ten minste aangegeven wat de reden van het besluit is. In dit geval eindigt het lidmaatschap op het moment van ontvangst van de schriftelijke mededeling.
Artikel 7 Werkwijze van de commissie
De commissie heeft overleg ter zitting zo vaak als nodig is om binnen de in artikel 7 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond 2016 genoemde termijn tot advisering c.q. tot besluitvorming over te kunnen gaan en verder zo vaak als de voorzitter of tenminste twee leden dit nodig oordeelt/oordelen.
Alvorens advies uit te brengen c.q. tot besluitvorming over te gaan kan de commissie de woningzoekende uitnodigen om te worden gehoord door de commissie. In voorkomende gevallen draagt de voorzitter er zorg voor dat de woningzoekende hiervoor tijdig een uitnodiging ontvangt. Deze uitnodiging bevat in ieder geval de plaats, datum en uur waarop de hoorzitting zal plaatsvinden.
De commissie brengt alleen dán advies uit, c.q. gaat over tot besluitvorming, indien ten minste drie leden, waaronder begrepen in ieder geval de voorzitter of diens plaatsvervanger, aanwezig zijn.
Indien het quorum niet wordt gehaald besluit de voorzitter tot annulering van de zitting, stelt daarvan de commissieleden en de (eventuele) woningzoekenden die tijdens die zitting een toelichting zouden geven hiervan op de hoogte en bepaalt daarbij, in overleg met het secretariaat, een nieuwe zittingsdatum.
Artikel 8 Vergoedingen van de commissie
De hoogte van de vergoedingen wordt vastgesteld door de colleges van burgemeester en wethouders en de woningcorporaties gezamenlijk. Hierbij zoeken zij aansluiting bij de vergoeding voor commissieleden als bedoeld in bijlage IV van het Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden (gemeenteklasse 6).
Artikel 10 Kosten van de commissie
De kosten verbonden aan de werkzaamheden van het secretariaat van de urgentiecommissie en het inwinnen van advies bij een onafhankelijke instelling c.q. bij een te raadplegen deskundige, alsmede de vergoeding voor de voorzitter en de (plaatsvervangend) leden van de urgentiecommissie, komen voor rekening van de colleges van burgemeester en wethouders en de corporaties.
Artikel 11 Rapportageverplichtingen van de commissie
De commissie biedt de kwartaalrapportage telkens binnen één maand na ieder kwartaal en het jaarverslag, telkens vóór 1 mei van het jaar volgend op het jaar waarover de rapportage handelt, aan de colleges van burgemeester en wethouders van het Stedelijk Gebied Eindhoven en aan de colleges van burgemeester en wethouders van de in het Stedelijk Gebied Eindhoven werkzame woningcorporaties.
De in het eerste lid bedoelde rapportages geven inzicht in de wijze waarop de commissie met de haar in artikel 3, eerste en vierde lid, bedoelde taken en bevoegdheden is omgegaan. De commissie besteedt hierbij tevens aandacht aan door haar gesignaleerde ontwikkelingen die het taakveld van de commissie betreffen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-128265.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.