Gemeenteblad van Rotterdam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rotterdam | Gemeenteblad 2015, 126861 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rotterdam | Gemeenteblad 2015, 126861 | Verordeningen |
Zevende wijziging van de Havenbeheersverordening Rotterdam 2010
De raad van de gemeente Rotterdam;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van datum; raadsstuk nummer;
gelet op de artikelen 147 en 149 van de Gemeentewet;
overwegende, dat het naar aanleiding van recente ontwikkelingen en nieuwe inzichten wenselijk is de Havenbeheersverordening Rotterdam 2010 op enkele punten aan te passen;
De Havenbeheersverordening Rotterdam 2010 wordt als volgt gewijzigd.
Artikel 1.1 wordt als volgt gewijzigd:
in de alfabetische rangschikking wordt een nieuwe tekst ingevoegd, luidende:
bilgeboot: schip dat langszij andere schepen gaat in havens of gedurende de vaart, met als doel scheepsbedrijfsafval, als bedoeld in artikel 15.01, tweede lid, van het Rijnvaartpolitiereglement 1995, van deze schepen in te nemen;
In artikel 3.7 wordt, onder vernummering van het bestaande vierde lid naar een nieuw vijfde lid, een nieuw vierde lid ingevoegd:
Artikel 5.1 wordt als volgt gewijzigd:
in de alfabetische rangschikking wordt een nieuwe tekst ingevoegd, luidende:
van de Botlek de ligplaats en een strook water van 25 meter rondom alle direct of indirect aan de meerpalen afgemeerde tankschepen gelegen tussen oeverfrontnummer 4260, in oostelijke richting tot het snijpunt van een denkbeeldige lijn tussen de oeverfrontnummers 4146 en 4308, uitsluitend en indien een gevaarlijke stof als lading of ladingresidu aan boord is, uitgezonderd een brandbare vloeistof met een vlampunt van 55 graden Celsius of hoger;
Artikel 5.5, eerste lid, onder b, komt te luiden:
Artikel 5.5c, derde lid, komt te vervallen.
Artikel 6.1 Aanwijzing LNG-havens
Als LNG-haven worden de volgende gebieden aangewezen:
In artikel 6.6, eerste lid, wordt onder het vervangen van de punt aan het slot van onderdeel e door een puntkomma, een onderdeel ingevoegd, luidende:
In artikel 6.9, eerste lid, wordt na de tekst ‘een LNG-tankschip’ een nieuwe tekst ingevoegd: , dat tevens een zeeschip is, .
In artikel 6.9a, eerste lid, wordt de tekst ‘onder m’ vervangen door: onder l .
In artikel 8.1, vierde lid, onder b, wordt de tekst ‘artikel 7.2.4.25.4’ vervangen door: artikel 7.2.4.25.5 .
Artikel 9.1 wordt als volgt gewijzigd:
Na artikel 9.1 wordt een nieuw artikel 9.1a ingevoegd:
Artikel 9.1a Debunkercontrolelijst
Artikel 9.2 wordt als volgt gewijzigd:
Artikel 9.3 wordt als volgt gewijzigd:
In het vijfde lid van artikel 10.1 komt de tekst ‘en tweede’ te vervallen.
Artikel 10.3 wordt als volgt gewijzigd:
In BIJLAGE III wordt de tekst ‘BIJLAGE III als bedoeld in artikel 8.1, vierde lid, onder d en artikel 10.1, achtste lid, van de Havenbeheersverordening Rotterdam 2010 Appendix III, as referred to in article 8.1, paragraph 4d, and article 10.1, paragraph 8 of the Port Regulations Rotterdam 2010
De in artikel 8.1, vierde lid, onder d, en artikel 10.1, achtste lid, van de Havenbeheersverordening Rotterdam 2010 bedoelde stoffen zijn:’ vervangen door:
BIJLAGE III als bedoeld in artikel 10.1, eerste lid, van de Havenbeheersverordening Rotterdam 2010
De in artikel 10.1, eerste lid, van de Havenbeheersverordening Rotterdam 2010 bedoelde stoffen zijn: .
De bijlagen IV, V, VI worden vervangen door de overeenkomstige bijlagen bij deze verordening.
Na bijlage VI wordt een nieuwe bijlage VII ingevoegd die als bijlage bij deze verordening wordt gevoegd.
De toelichting van de Havenbeheersverordening Rotterdam 2010 wordt gewijzigd als volgt.
In de toelichting van artikel 3.7 wordt na de tweede alinea een nieuwe tekst ingevoegd:
Het bepaalde in het tweede lid is niet van toepassing op bilgeboten, bunkerschepen en pompoverslagboten, met een maximale lengte van 35 meter en die gerechtigd zijn om met één schipper te varen. Indien deze vaartuigen afmeren dient de schipper de stuurhut (kortstondig) te verlaten om het schip te kunnen afmeren. Om het schip dan toch op de plaats te houden is het in veel gevallen noodzakelijk om de boeg- of hekschroef in werking te hebben, juist om afdrijven en daarmee gevaarlijke situaties te voorkomen. Deze uitzondering is alleen van toepassing als het schip op grond van een vereist geldig certificaat als bedoeld in de Binnenvaartwet geschikt is om met één bemanningslid (zijnde de schipper) te varen en de schipper ook als enige aan boord is.
In de toelichting van artikel 5.5 wordt de tekst ‘- die bunkeren bij een bunkerschip, of;’ vervangen door:
In de toelichting van artikel 5.5c wordt de tekst ‘is ligplaats nemen buiten de petroleumhaven in beginsel verboden en kan het schip een ontheffing aanvragen.’ vervangen door: is ligplaats nemen buiten de petroleumhaven verboden.
De tekst van de toelichting van artikel 6.1 komt te luiden:
De geografische omschrijving van de LNG-havens, waarbinnen een strenger regime geldt dan in de overige delen van de haven, wordt aangegeven met ‘oeverfrontnummers’. Op deze manier wordt de begrenzing precies aangeduid.
In de toelichting van paragraaf 6 wordt na de tekst ‘is een nautisch’ een nieuwe tekst ingevoegd: kader .
De toelichting van artikel 6.9 wordt als volgt gewijzigd:
De tweede alinea van de toelichting van artikel 9.1 komt te luiden:
In het eerste lid is opgenomen dat alle schepen die bij de het bunkeren zijn betrokken een bunkercontrolelijst dienen in te vullen. Hiermee wordt geregeld dat op alle schepen voorzieningen worden getroffen om het bunkeren conform de regels te laten verlopen.
Na de toelichting van artikel 9.1 wordt een nieuwe toelichting voor artikel 9.1a opgenomen:
Dit artikel heeft betrekking op het debunkeren van zeeschepen. De in het artikel genoemde debunkercontrolelijst is te vinden in bijlage VII van deze verordening.
In het eerste lid is opgenomen dat alle schepen die bij het debunkeren zijn betrokken een debunkercontrolelijst dienen in te vullen. Hiermee wordt geregeld dat op alle schepen voorzieningen worden getroffen om het debunkeren conform de regels te laten verlopen.
De toelichting van artikel 9.2 wordt als volgt gewijzigd:
Dit gemeenteblad 2015, nummer 212, is uitgegeven op 21 december 2015 en ligt op werkdagen van 8.30 tot 16.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Stadswinkel Centrum, Coolsingel 40 (zijde Doelwater, tegenover hoofdbureau politie)
(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-126861.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.