Gemeenteblad van Eemsmond
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Eemsmond | Gemeenteblad 2015, 114200 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Eemsmond | Gemeenteblad 2015, 114200 | Verordeningen |
Verordening voor behandeling van klachten gemeente Eemsmond
Hoofstuk 1 Begrips- en algemene bepalingen
De daartoe door de raad, op voordracht van burgemeester en wethouders aangewezen persoon die is belast met de behandeling van en advisering over klachten overeenkomstig deze verordening.
De klachtenfunctionaris wijst een ambtenaar aan die als klachtencoördinator is belast met de ondersteuning van de klachtenfunctionaris en coördinatie van zaken bij het behandelen van klachten die voortvloeien uit deze verordening.
Het in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijk persoon of rechtspersoon handelen of nalaten te handelen in brede zin, waaronder ook begrepen het aannemen van een houding en de wijze van presentatie en communicatie, hetzij in de uitoefening van een functie, hetzij als bestuursorgaan.
Natuurlijk persoon of rechtspersoon die een klacht heeft ingediend conform artikel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht.
Een mondelinge of schriftelijke uiting van ongenoegen over de wijze waarop een gemeentelijk bestuursorgaan, of een persoon werkzaam onder de verantwoordelijkheid van de gemeente zich in een bepaalde aangelegenheid zich jegens een natuurlijk persoon of rechtspersoon heeft gedragen.
Het bestuursorgaan of de ambtenaar om wiens gedraging het gaat.
Klachtenprocedure die primair gericht is op oplossing van de klacht en waarbij het niet komt tot een oordeel van het bestuursorgaan over de gedraging.
Klachtenprocedure waarop een oordeel van het bestuursorgaan over de gedraging het onderdeel vormt
De Algemene wet bestuursrecht.
Het onafhankelijke orgaan, waarbij een klacht kan worden ingediend, indien men niet tevreden is over de klachtafhandeling bij de gemeente.
Een ieder heeft het recht om over de wijze waarop een bestuursorgaan of een persoon werkzaam onder de verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan zich in een bepaalde aangelegenheid jegens hem of een ander heeft gedragen een klacht in te dienen.
Het college van burgemeester en wethouders draagt zorg voor een behoorlijke behandeling van mondelinge en schriftelijke klachten.
Artikel 11 Ontvangstbevestiging
De ontvangst van een klacht wordt door de klachtencoördinator schriftelijk bevestigd.
De klachtbehandelaar stelt een onderzoek in naar de gedraging waarop de klacht betrekking heeft.
De klachtbehandelaar is in verband met dit onderzoek bevoegd rechtstreeks alle gewenste inlichtingen in te winnen of te doen inwinnen.
Het bestuursorgaan stelt de klager binnen een redelijke termijn schriftelijk op de hoogte van de bevindingen, het oordeel omtrent de klacht, de eventuele conclusies die het bestuursorgaan daaraan verbindt en de mogelijkheid om binnen een jaar een verzoekschrift in te dienen bij de Nationale ombudsman.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-114200.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.