Delft | GEMEENSCHAPPELIJKE REGELING INKOOPBUREAU H-10
Het college van burgemeester en wethouders van Delft maakt bekend dat het, samen met de colleges van de gemeenten Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Voorschoten, Wassenaar, Westland en Zoetermeer, de gemeenschappelijke regeling Inkoopbureau H-10 heeft getroffen. De gemeenteraad heeft het college op 25 september 2014 toestemming gegeven voor het treffen van deze gemeenschappelijke regeling.
Toelichting
De regeling behartigt de belangen van de gemeenten op het terrein van uitvoering van inkooptaken op taakonderdelen binnen het sociaal domein. Het Inkoopbureau H10 wordt belast met de volgende taken:
  • 1.
    uitvoering van de gezamenlijke inkoop en contractering – dat wil zeggen het bepalen van de wijze van inkoop, de inkoopprocedure en het contract- en leveranciersmanagement
  • 2.
    het op verzoek namens gemeenten optreden richting leveranciers om de voorwaarden en eisen, waaronder de overeenkomsten worden afgesloten te harmoniseren (gecombineerde inkoop)
  • 3.
    het op verzoek van een individuele (of cluster van) gemeente(n) contracteren met leveranciers (individuele inkoop en contractering).
 
De uit te voeren diensten zien toe op het aangaan en beëindigen van inkoopcontracten en contractmanagement met derden, ter uitvoering van de taken in de Jeugdwet en voor een deel van de taken op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning.
 
Inzage
De regeling is op 24 november 2014 in werking getreden en ligt samen met het raadsbesluit om toestemming te verlenen voor het treffen van de regeling, ter inzage bij het KCC aan de Phoenixstraat 16. De regeling kan ook worden ingezien via www.delft.nl/bekendmakingen.
Naar boven