Gemeente Midden-Delfland – Gemeenschappelijke regeling Inkoopbureau H-10 - de regeling behartigt de belangen van de gemeenten op het terrein van uitvoering van inkooptaken op taakonderdelen binnen het sociaal domein en treedt in werking met ingang van 24 november 2014
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Midden-Delfland maakt bekend dat het, samen met de colleges van de gemeenten Delft, Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Voorschoten, Wassenaar, Westland en Zoetermeer de gemeenschappelijke regeling Inkoopbureau H-10 heeft getroffen.
De gemeenteraad heeft het college op 23 september 2014 toestemming gegeven voor het treffen van de gemeenschappelijke regeling.
De regeling behartigt de belangen van de gemeenten op het terrein van uitvoering van inkooptaken op taakonderdelen binnen het sociaal domein. Het Inkoopbureau H10 wordt belast met de volgende taken:
  • a.
    uitvoering van de gezamenlijke inkoop en contractering – dat wil zeggen het bepalen van de wijze van inkoop, de inkoopprocedure en het contract- en leveranciersmanagement;
  • b.
    het op verzoek namens gemeenten optreden richting leveranciers om de voorwaarden en eisen, waaronder de overeenkomsten worden afgesloten te harmoniseren (gecombineerde inkoop);
  • c.
    het op verzoek van een individuele (of cluster van) gemeente(n) contracteren met leveranciers (individuele inkoop en contractering).
De uit te voeren diensten zien op het aangaan en beëindigen van inkoopcontracten en contractmanagement met derden ter uitvoering van de taken in de Jeugdwet en voor een deel van de taken op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning.
De regeling treedt in werking met ingang van 24 november 2014 en ligt samen met het raadsbesluit om toestemming te verlenen voor het treffen van de regeling, tijdens de openstellingsuren, ter inzage in het Klant Contact Centrum van het gemeentehuis, Anna van Raesfeltstraat 37 in Schipluiden. Ook kan de regeling worden gedownload via de gemeentelijke website.
Naar boven