Wijziging Regeling Regio Twente, gemeente Losser
Zaaknr : 14Z01867
Documentnr : 14.0012025
 
De raad van de gemeente Losser;
 
Overwegende dat op voorstel van het college van burgemeester en wethouders de raad op 11 maart 2014 heeft besloten de gezamenlijke taken op het gebied van jeugdzorg binnen de Regio Twente te beleggen;
 
Dat daarvoor een wijziging van de Regeling Regio Twente nodig is;
 
Dat de Regio Twente een gemeenschappelijke regeling is, die is ingesteld door zowel de raad, het college als de burgemeester en wijziging van deze regeling daarom een besluit vergt van alle drie bestuursorganen;
 
Gelet op het bepaalde in artikel 44 van de Regeling Regio Twente en artikel 25, lid 2 van de Wet gemeenschappelijke regelingen voor het instellen van een bestuurscommissie toestemming van de raden van de deelnemende gemeente moet zijn verkregen.
 
BESLUIT:
1.  
De Regeling Regio Twente te wijzigen conform de hierna vermelde tekst.
2.  
Het Algemeen Bestuur van de Regio Twente toestemming te verlenen voor het instellen van een bestuurscommissie OZJT.
ad. 1 Wijziging tekst Regeling Regio Twente
Aan artikel 4, lid 2 (te behartigen belangen) toe te voegen:
  • 1.
    jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning;
 
Aan artikel 5, lid 1 (bevoegdheden van regeling en bestuur) toe te voegen:
  • 1.
    jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning:
    • a.
      uitvoeren en/of uitbesteden van taken waarvan de Jeugdwet beoogt dat deze regionaal worden uitgevoerd:
      • 1.
        advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling;
      • 2.
        jeugdbescherming en jeugdreclassering;
      • 3.
        jeugdzorgplus;
      • 4.
        residentiële/specialistische jeugdzorg;
      • 5.
        crisisdienst;
    • b.
      overige vrijwillig overeengekomen taken:
      • 1.
        uitvoeren en/of uitbesteden van werving, matchen en uitvoeren pleegzorg;
      • 2.
        inrichten en inhoudelijk faciliteren van een regionaal reflectiepunt;
      • 3.
        inrichten van een advies- en consultatiefunctie;
      • 4.
        inrichten van een backoffice voor taken die regionaal worden uitgevoerd of ingekocht en uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden daarin;
 
Aldus vastgesteld in de vergadering van de raad op 9 september 2014;
griffier, voorzitter,
 
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van 19 augustus 2014
secretaris, burgemeester,
 
Aldus vastgesteld door de burgemeester op 19 augustus 2014
de burgemeester,
Naar boven