Gemeente Baarn - Bekendmaking Beleidsregels schuldhulpverlening gemeente Baarn

Wij (Burgemeester en wethouders van Baarn) hebben de volgende beleidsregels vastgesteld in onze vergadering van 8 april 2014: de “Beleidsregels schuldhulpverlening gemeente Baarn”. Door de gemeenteraad is op 28 mei 2014 het ”Beleidsplan Integrale Schuldhulpverlening 2014 – 2017 gemeente Baarn” vastgesteld. In het beleidsplan staan de visie en de uitgangspunten van het gemeentelijk beleid ten aanzien van de integrale schuldhulpverlening in Baarn. Wij zijn op grond van artikel 3 van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) verantwoordelijk voor de uitvoering van het door de gemeenteraad vastgestelde beleidsplan. Om voldoende duidelijkheid te creëren over die uitvoering hebben wij beleidsregels vastgesteld. Met die beleidsregels weet de burger wat de voorwaarden zijn voor toelating tot de schuldhulpverlening en dat geeft rechtsgelijkheid en rechtszekerheid. De beleidsregels sluiten inhoudelijk aan bij de het vastgestelde beleidsplan en koers van de gemeenteraad. Bovengenoemde beleidsregels worden bekendgemaakt door middel van deze publicatie in het Gemeentenieuws en treden in werking met ingang van de datum van deze publicatie. De beleidsregels liggen vanaf heden, tijdens kantooruren, voor een ieder gedurende 12 weken ter inzage op het gemeentehuis, Stationsweg, alhier. Tegen betaling van de kosten is een afschrift verkrijgbaar. Ook zijn de beleidsregels geplaatst op www.baarn.nl.

Baarn, 29 mei 2014 Burgemeester en wethouders van Baarn,

de secretaris, e burgemeester,

Naar boven