Verordening tarieven dienstverlening gemeente Twenterand 2014

Hoofdstuk 1 Tarieven

Artikel 1
Tarieven dranghekken, rioolaansluitingen, geluidsniveaumeter en standplaatsen

Met ingang van 21 mei 2014 worden de tarieven voor dienstverlening van de gemeente c.q. het gebruik van gemeente-eigendommen als volgt vastgesteld:

  • 1.Tarieven

    • a.voor het beschikbaar stellen van dranghekken, per dranghek per dag € 2,55

    • b.de werkelijke vervoerskosten voor het brengen en ophalen van de onder a. genoemde materialen

    • c.de werkelijke kosten voor het schoonmaken van terrein, container, vuilnisemmer en schaftwagen, voor zover dit door de organiserende vereniging niet in voldoende mate is gebeurd

  • 2.Tarieven

    • a.voor het maken van rioolaansluitingen worden op basis van nacalculatie de werkelijke kosten in rekening gebracht met een minimum bedrag van € 4.510,-- per huishouden

    • b.voor het maken van inritten worden op basis van nacalculatie de werkelijke kosten in rekening gebracht

    • c.voor het aanbrengen van betegeling waar groenstroken aanwezig zijn per m² € 26,20

  • 3.Tarieven

    • a.Voor het gebruik van een geluidsniveaumeter type 2218 per dag € 21,75

    • b.Voor ambtelijk-technische bijstand bij het gebruik van de genoemde geluidmeetapparatuur per uur € 87,70

  • 4.Vervallen

  • 5.Tarieven

    • a.Voor het verlenen van een vergunning tot het innemen van een standplaats op gemeentegrond per 15m2 of gedeelte daarvan voor de verkoop van bloemen, vis e.d. per dagdeel of gedeelte daarvan 1 x per week

    • b.met een geldigheidsduur van 1 dag € 12,00

    • c.met een geldigheidsduur van 1 maand € 44,80

    • d.met een geldigheidsduur van 3 maanden € 93,65

    • e.met een geldigheidsduur van 1 jaar € 231,30

    • f.Indien gebruik wordt gemaakt van een gemeentelijke elektriciteitsvoorziening wordt het onder a. genoemde tarief verhoogd met per dagdeel € 4,35

    • g.Onder dagdeel wordt verstaan een morgen (7.00 uur tot 13.00 uur), middag (13.00 uur tot 18.00 uur) of avond ( 18.00 uur tot 22.00 uur)

Artikel 2
Tarieven afval

Voor het brengen van de volgende soorten afval door burgers afkomstig uit de gemeente Twenterand, burgers niet afkomstig uit de gemeente Twenterand en bedrijven zijn de volgende poorttarieven van toepassing onder voorbehoud van toeslagen en wettelijke regelingen door de overheid voorgeschreven:

Fractie

Kosten per kg ingezetenen (geen btw)

Huishoudelijk afval

0,22

Banden en overig rubber

0,22

Dakleer

0,22

Bouw- en sloopafval

0,13

Hout

0,13

Hard plastic

0,13

Asbest

0,13

Schoon puin

0,13

Grof tuinafval

0,05

Oud papier en karton

Gratis

Plastic verpakkingen

Gratis

Elektrische apparaten

Gratis

Klein chemisch afval

Gratis

Metalen

Gratis

Textiel

Gratis

Vlak/dubbel glas

Gratis

Luiers en incontinentiemateriaal

Gratis

Verpakkingsglas

Gratis

Kadavers van kleine huisdieren

Gratis

Kosten per kg niet ingezetenen en bedrijven (excl. Btw)

Bedrijfsafval/bezoekers met een dagpas

0,28

Bedrijfsmatig chemisch afval

0,50

Artikel 3
Omzetbelasting

De in artikel 1 en artikel 2 genoemde tarieven worden indien wettelijk verplicht verhoogd met omzetbelasting.

Artikel 4
Ophaaltarief

Het ophaaltarief bedraagt voor ingezetenen € 146,-- excl. BTW.

Artikel 5
Ophalen afvalstromen

De in artikel 2 genoemde afvalstromen worden niet door de gemeente opgehaald bij bedrijven en bij niet ingezetenen.

Artikel 6
Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 21 mei 2014.

Artikel 7
Intrekking

De verordening met betrekking tot de tarieven voor dienstverlening van de gemeente c.q. het gebruik van gemeente-eigendommen 2014, vastgesteld bij raadsbesluit van 12 november 2013, wordt ingetrokken met ingang van 21 mei 2014.

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad, gehouden op 22 april 2014.

De griffier,

Drs. R.J.M. Ros,

De burgemeester,

Ir. C.L. Visser

___

Naar boven