Gemeente Spijkenisse Legesverordening 2014

De raad der gemeente Spijkenisse;

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 4 december 2013;

gelet op:

artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdeel b, van de Gemeentewet;

artikel 1 van de Wet, houdende regeling van een grondslag voor de heffing van rechten voor de Nederlandse identiteitskaart;

b e s l u i t :

de navolgende Verordening op de heffing en de invordering van leges 2014 vast te stellen.

Artikel 1
Begripsomschrijvingen

Deze verordening verstaat onder

  • a.dag: de periode van 00.00 uur tot 24.00 uur, waarbij een gedeelte van een dag als een hele dag wordt aangemerkt;

  • b.week: een aaneengesloten periode van zeven dagen;

  • c.maand: het tijdvak dat loopt van ne dag in een kalendermaand tot en met de (n-1)e dag in de volgende kalendermaand;

  • d.jaar: het tijdvak dat loopt van de ne dag in een kalenderjaar tot en met de (n-1)e dag in het volgend kalenderjaar;

  • e.kalenderjaar: de periode van 1 januari tot en met 31 december.

Artikel 2
Belastbaar feit

Onder de naam ‘leges’ worden rechten geheven voor:

  • 1.het genot van door of vanwege het gemeentebestuur verstrekte diensten, genoemd in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel;

  • 2.het verrichten van handelingen ten behoeve van een aanvraag van een Nederlandse identiteitskaart als bedoeld in artikel 2, tweede lid, van de Paspoortwet;

Artikel 3
Belastingplicht

Belastingplichtig is de aanvrager van de dienst dan wel degene ten behoeve van wie de dienst is verleend.

Artikel 4
Vrijstellingen

Leges worden niet geheven voor:

  • 1.Stukken afgegeven, of diensten verricht in het persoonlijk belang van personen die door een verklaring van de burgemeester van hun woon- of verblijfplaats van hun onvermogen doen blijken, onverminderd hetgeen hieromtrent is bepaald in deze verordening.

  • 2.Attestaties de vita strekkende tot het ontvangen van pensioenen of lijfrenten of andere periodieke uitkeringen ten laste van een publiekrechtelijk lichaam of een bij de wet ingesteld pensioenfonds.

  • 3.Stukken, opgaven, inlichtingen, onderzoeken en dergelijke welke krachtens wettelijk voorschrift moeten worden verstrekt of verricht.

  • 4.Stukken vermeld in de tarieventabel, hoofdstuk I, letter B, nummers 4, 5 en 6 af te geven aan vertegenwoordigers van de pers.

  • 5.Stukken en nasporingen, gevraagd in het algemeen belang door of vanwege de Staat der Nederlanden, de provincie, andere gemeenten, alsmede door of vanwege de vertegenwoordigers van vreemde mogendheden hier te lande.

  • 6.Een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onderdeel i, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, voor zover het een activiteit betreft bedoeld in artikel 2.2a van het Besluit omgevingsrecht (omgevingsvergunning beperkte milieutoets);

  • 7.Een vergunning voor het plaatsen van openbare aankondigingen op, aan of in de nabijheid van een mobiele onderzoeksunit die wordt gebruikt voor het doen van bevolkingsonderzoek als bedoeld in artikel 1, onder c, van de Wet op het bevolkingsonderzoek, voor welk onderzoek op grond van die wet een vergunning is verleend, voor zover die aankondigingen een relatie hebben met het bevolkingsonderzoek.

Artikel 5
Tarieven

De leges worden geheven naar de tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel.

Voor de berekening van de leges wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid als een volle eenheid aangemerkt.

Indien sprake is van een in de tabel opgenomen tarief, afkomstig van een bevoegd bestuursorgaan van de Rijksoverheid, de provincie of het waterschap of een ander bevoegd bestuursorgaan, gaat bij afwijking het tarief van dat bestuursorgaan vóór het in de tabel opgenomen tarief.

Artikel 6
Wijze van heffing

De leges worden geheven bij wege van aanslag dan wel door middel van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur.

Ingeval de leges worden geheven door middel van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, wordt het gevorderde bedrag mondeling dan wel door toezending of uitreiking van de schriftelijke kennisgeving aan de belastingschuldige bekendgemaakt.

Artikel 7
Termijnen van betaling

In afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Invorderingwet 1990 moeten de leges die bij wege van aanslag worden geheven één maand na de dagtekening van het aanslagbiljet worden betaald.

In afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Invorderingwet 1990 moeten de leges die door middel van een kennisgeving worden geheven op het moment van het mondeling dan wel schriftelijk doen van de kennisgeving worden betaald.

De Algemene termijnenwet is niet van toepassing op de in het eerste en het tweede lid gestelde termijnen.

Artikel 8
Teruggaaf

Gehele of gedeeltelijke teruggaaf van leges voor een in de tarieventabel omschreven dienst wordt verleend op een aanvraag als bedoeld in artikel 242 van de Gemeentewet (Stb. 1994, 762) en overeenkomstig een met betrekking tot die dienst in de bij deze verordening behorende tarieventabel opgenomen bepaling.

Artikel 9
Abonnementen

De in deze verordening en de tarieventabel genoemde abonnementen gaan in op de dag, waarop het verschuldigde recht is voldaan, tenzij een latere datum is overeengekomen.

Elk abonnement is gesteld op naam; het is noch geheel, noch gedeeltelijk voor overdracht vatbaar.

Gehele of gedeeltelijke terugbetaling van een niet of niet ten volle gebruikt abonnement vindt niet plaats.

Artikel 10
Nadere regels door het college van burgemeester en wethouders

Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en de invordering van de leges.

Artikel 11
Inwerkingtreding, overgangsbepaling en citeertitel

  • 1.De ‘Legesverordening 2013’ van 12 december 2012, wordt, met uitzondering van de ‘Beleidsregel vaststellen bouwkosten bij berekening bouwleges’, ingetrokken met ingang van de in het vierde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2.Deze verordening treedt in werking met ingang van de in het vierde lid genoemde datum van ingang van de heffing.

  • 3.In afwijking in zoverre van het in de voorgaande leden bepaalde, blijft, indien de datum van inwerkingtreding ligt na de in het vierde lid genoemde datum van ingang van de heffing, de ingetrokken verordening gelden voor de in de tussenliggende periode plaatsvindende belastbare feiten voorzover de heffing van de leges in die periode plaatsvindt.

  • 4.De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2014.

  • 5.Deze verordening kan worden aangehaald als de ‘Legesverordening 2014’.

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad der gemeente Spijkenisse d.d. 10 december 2013

de griffier,

H.C. Landheer

de voorzitter ,

M.Salet

Tarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2014

Legesverordening 2014

Tarieventabel

1

Algemene dienstverlening

1.1

Burgerlijke stand

1.2

Reisdocumenten

1.3

Rijbewijzen

1.4

Verstrekkingen uit de basisregistratie personen

1.5

Verstrekkingen uit het Kiezersregister

1.6

1.7

Bestuursstukken

1.8

Vastgoedinformatie

1.9

Overige publiekszaken

1.10

Gemeentearchief

1.11

Huisvestingswet en urgentie-aanvraag

1.12

Gereserveerd

1.13

Gereserveerd

1.14

Marktstandplaatsen

1.15

Winkeltijdenwet

1.16

Kansspelen

1.17

Vervallen

1.18

Ondergrondse infrastructuur

1.19

Verkeer en vervoer

1.20

Wet BIBOB

1.21

Fotokopieën

1.22

Faxen

1.23

Overige stukken

2

2.1

Begripsomschrijvingen

2.2

Vooroverleg/beoordelen principe-aanvraag

2.3

Omgevingsvergunning

2.4

Vermindering

2.5

Teruggaaf

2.6

Gereserveerd

2.7

Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project

2.8

Bestemmingswijzigingen zonder activiteiten

2.9

Sloopmelding

3

Dienstverlening vallend onder Europese Dienstenrichtlijn

3.1

Drank- en horecawet

3.2

Organiseren evenementen of markten

3.3

Prostitutiebedrijven

3.4

Gereserveerd

3.5

Gereserveerd

3.6

Brandbeveiligingsverordening

1,0381

1,0300

2013

2014

1

Algemene dienstverlening

1.1

Burgerlijke stand

1.1.1

Huwelijksvoltrekking/ Partnerschapsregistratie

Voor de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap op:

1.1.1.1

een maandag op 09.00 en 9.30 uur (kostenloze huwelijksvoltrekking/partnerschapsregistratie)

Gratis

1.1.1.2

een maandag vanaf 10.00 uur tot en met vrijdag om 20.00 uur

291,95

300,70

1.1.1.3

een maandag tot en met vrijdag tussen 17.00 uur en 20.00 uur geldt een toeslag van

163,30

168,20

1.1.1.4

een zaterdag (geen avondopenstelling)

945,40

973,75

1.1.1.5

een op grond van artikel 1:16c van het Burgerlijk Wetboek door het het college van burgemeester en wethouders aangewezen zondag (geen avondopenstelling)

1.054,90

1.086,55

1.1.2

Omzetting huwelijk of geregistreerd partnerschap

Voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk indien daarbij gebruik gemaakt wordt van de trouwzaal of een andere door de gemeente hiertoe aangewezen ruimte op:

1.1.2.1

een maandag om 09.00 uur, 9.15 uur, 9.30 uur en 9.45 uur (kostenloze huwelijksvoltrekking/partnerschapsregistratie)

1.1.2.2

een maandag vanaf 10.00 uur tot en met vrijdag om 20.00 uur

291,95

300,70

1.1.2.3

een maandag tot en met vrijdag tussen 17.00 uur en 20.00 uur geldt een toeslag van

163,30

168,20

1.1.2.4

een zaterdag (geen avondopenstelling)

945,40

973,75

1.1.2.5

een op grond van artikel 1:16c van het Burgerlijk Wetboek door het het college van burgemeester en wethouders aangewezen zondag (geen avondopenstelling)

1.054,90

1.086,55

1.1.3

Bijzonder huis

1.1.3.1

Voor het voltrekken/omzetten van een huwelijk of een partnerschapsregistratie in een bijzonder huis op grond van artikel 64, Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek bedragen de leges bovenop de leges voor het voltrekken/omzetten van een huwelijk of een partnerschapsregistratie zoals onder 1.1.1 en 1.1.2 vermeld plus

163,30

168,20

1.1.4

Vervallen

1.1.5

Trouwboekje of partnerschapsboekje

Voor het verstrekken van:

1.1.5.1

(een duplicaat van) een trouwboekje of partnerschapboekje in een normale uitvoering

34,60

35,65

1.1.5.2

(een duplicaat van) een trouwboekje of partnerschapboekje in een luxe uitvoering

41,60

42,85

1.1.6

Getuigen

1.1.6.1

Voor het op verzoek optreden als getuige, indien in de vereiste getuigen niet is voorzien, per getuige

31,25

32,20

1.1.7

Reserveren trouwzaal

1.1.7.1

Voor het reserveren van de trouwzaal

33,55

34,55

Bij onvermogen wordt dit tarief niet in rekening gebracht.

Na het voltrekken van het huwelijk vindt teruggaaf plaats.

1.1.8

Verklaring huwelijksbevoegdheid

1.1.8.1

Voor een verklaring van huwelijksbevoegdheid als bedoeld in artikel 1:49a van het Burgerlijk Wetboek

21,70

22,30

1.2

Reisdocumenten

1.2.1

Reisdocumenten

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.2.1.1

tot het afgeven van een nationaal paspoort, vluchtelingen-, vreemdelingen- en faciliteitenpaspoort

50,35

Het tarief 2014 dat in december 2013 in het Staatsblad zal worden vastgesteld door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

1.2.1.2

tot het afgeven van een zakenpaspoort

50,35

Het tarief 2014 dat in december 2013 in het Staatsblad zal worden vastgesteld door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

1.2.1.3

vervallen

1.2.1.4

vervallen

1.2.1.5

tot het aanbrengen van een wijziging anders dan bedoeld in 1.2.1.3 en 1.2.1.4 in een reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1 en 1.2.1.2

21,75

22,40

1.2.1.6

wegens het vermissen van een paspoort, tenzij het langer dan elf jaar geleden is afgegeven

27,80

28,65

1.2.1.7

wegens het vermissen van een toeristenkaart, tenzij deze langer dan elf jaar geleden is afgegeven

27,80

28,65

1.2.1.8

voor het afgeven van een nationaal of zakenpaspoort op uren waarop het stadhuis is gesloten, bovenop de leges genoemd onder 1.2.1.1 en 1.2.1.2

50,15

51,65

1.2.1.9

Toeslag bij spoedlevering (inclusief bijschrijving kinderen)

46,60

Het tarief 2014 dat in december 2013 in het Staatsblad zal worden vastgesteld door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

1.2.1.10

vervallen

1.2.2

Nederlandse identiteitskaart

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.2.2.1

voor het verstrekken van een Nederlandse identiteitskaart

41,90

Het tarief 2014 dat in december 2013 in het Staatsblad zal worden vastgesteld door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

1.2.2.2

voor het verstrekken van een Nederlandse identiteitskaart voor personen onder de 14 jaar

31,85

Het tarief 2014 dat in december 2013 in het Staatsblad zal worden vastgesteld door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

1.2.2.3

wegens het vermissen van een Europese of Nederlandse identiteitskaart

27,80

28,65

1.3

Rijbewijzen

1.3.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs

40,50

38,48

1.3.2

Voor het uitreiken van een formulier voor een eigen verklaring betreffende lichamelijke en geestelijke geschiktheid tot het besturen van motorrijtuigen

23,80

23,80

1.3.3

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van gegevens uit het Centraal Register Rijbewijzen

7,90

8,15

1.3.4

Wegens het vermissen van een rijbewijsdocument

27,80

28,65

1.3.5

De leges genoemd onder 1.3.1 worden bij een spoedlevering vermeerderd met

34,10

43,80

1.4

Verstrekkingen uit de basisregistratie personen

1.4.1

Verstrekking van gegevens omtrent één persoon waarvoor de basisregistratie personen moet worden geraadpleegd.

1.4.1.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens per verstrekking:

5,00

5,15

1.4.2

Verstrekking van gegevens omtrent één persoon die niet is opgenomen in de basisregistratie personen.

1.4.2.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens per verstrekking:

5,00

5,15

1.4.3

Indien de aanvraag is gedaan ten behoeve van een wetenschappelijk of filantropisch doel per verstrekking:

1,00

1,05

1.4.4

Het tarief bedraagt ter zake van het op verzoek doornemen van de basisregistratie personen, voor ieder daaraan besteed kwartier

7,45

7,65

1.4.5

In afwijking van de voorgaande onderdelen bedraagt het tarief ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens als bedoeld in artikel 17, tweede lid, van het Besluit basisregistratie personen

3,35

3,45

1.4.6

Voor het aan een derde verstrekken van geselecteerde gegevens op alternatieve media bedoeld in artikel 16, tweede lid, van het Besluit basisregistratie personen

34,60

35,65

1.4.7

Bijzondere verstrekkingen

1.4.7.1

Gegevensverstrekking op papier aan een buitengemeentelijke afnemer of bijzondere derde

2,27

2,27

1.4.7.2

Portokosten

0,44

0,50

1.4.7.3

Vastlegging van bestanden uit de basisregistratie personen op CD-rom ten behoeve van buitengemeentelijke afnemers

22,69

22,69

1.5

Verstrekkingen uit het Kiezersregister

1.5.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een inlichting betreffende de registratie van de aanvrager als kiezer bedoeld in artikel D4 van de Kieswet

4,00

4,10

1.6

Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens

1.6.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een bericht als bedoeld in artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens:

bij verstrekking op papier, indien het afschrift bestaat uit:

1.6.1.1

ten hoogste 100 pagina’s, per pagina

0,25

0,25

1.6.1.2

met een maximum per bericht van

5,15

5,30

1.6.1.3

meer dan 100 pagina’s

25,70

26,45

bij verstrekking anders dan op papier

5,15

5,30

1.6.1.4

dat bestaat uit een afschrift van een, vanwege de aard van de verwerking, moeilijk toegankelijke gegevensverwerking

25,70

26,45

1.6.1.5

Indien voor hetzelfde bericht op grond van 1.6.1.1 t/m 1.6.1.4 meerdere vergoedingen kunnen worden gevraagd, wordt slechts de hoogste gevraagd.

1.6.1.6

Voor het in behandeling nemen van een verzet als bedoeld in artikel 40 van de Wet bescherming persoonsgegevens

5,15

5,30

1.7

Bestuursstukken

1.7.1

Financiële stukken

1.7.1.1

een afschrift van de programmabegroting met inleidende brief

31,90

32,85

1.7.1.2

een afschrift van de productenbegroting

31,90

32,85

1.7.1.3

een afschrift van de bijlagen behorende bij de programma- of productenbegroting

19,15

19,70

1.7.1.4

een afschrift van het burgerjaarverslag of de jaarrekening

44,70

46,05

1.7.1.5

een afschrift van de productenrekening

31,90

32,85

1.7.2

Bestuurlijke en juridische stukken

1.7.2.1

Voor toezending bij abonnement van de verslagen van de vergaderingen van de raad of per commissie gedurende een jaar

51,95

53,50

1.7.2.2

Voor toezending bij abonnement van de voorstellen van B&W aan de raad of per commissie gedurende een jaar

150,50

155,00

1.7.2.3

Voor toezending bij abonnement van de agenda van de raadsvergaderingen of commissievergaderingen, per commissie, gedurende een jaar.

13,15

13,55

1.7.2.4

Voor een exemplaar van een beleidsnota zonder kleurkopieën

23,45

24,15

1.7.2.5

Voor een exemplaar van een beleidsnota met kleurkopieën

30,20

31,10

1.7.2.6

Voor een exemplaar van de beleidsregels en aanwijzingsbesluiten op grond van de APV

16,75

17,25

1.7.2.7

Voor een exemplaar van de bouwverordening, inclusief toelichting

39,40

40,60

1.7.2.8

Voor een exemplaar van een bestemmingsplan

50,70

52,20

1.7.2.9

Voor een exemplaar van de Algemene plaatselijke verordening

26,35

27,15

1.7.2.10

Voor een exemplaar van een belastingverordening

7,00

7,20

1.7.2.11

Voor toezending van het evenementenoverzicht gedurende een jaar

33,55

34,55

1.7.3

Wet openbaarheid van bestuur

1.7.3.1

Voor het verstrekken van informatie op grond van een aanvraag als bedoeld in artikel 3 van de Wet openbaarheid van bestuur:

Indien de informatie wordt verstrekt door middel van geschreven of gedrukte documenten dan wel fotokopieën van documenten, per bladzijde of gedeelte daarvan:

1.7.3.1.1

formaat A4 zwart/wit

0,75

0,75

1.7.3.1.2

formaat A3 zwart/wit

0,90

0,95

1.7.3.1.3

formaat A4 kleur

2,85

2,95

1.7.3.1.4

formaat A3 kleur

4,95

5,10

1.7.3.1.5

Indien de informatie wordt verstrekt in de vorm van een uittreksel of samenvatting uit documenten, per bladzijde of een gedeelte daarvan gerekend naar A4

6,40

6,60

1.8

Vastgoedinformatie

1.8.1

Inzage en reproducties

1.8.1.1

Kadastrale bericht/uittreksel. Voor het raadplegen van een object, inclusief een uitdraai op A4 formaat

10,00

10,00

1.8.1.2

Hypothecaire bericht/uittreksel. Per object inclusief een uitdraai op A4 formaat

10,00

10,00

1.8.1.3

Kadastraal bericht/uittreksel persoon. Per object, uitgedraaid op A4 formaat

10,00

10,00

1.8.1.4

Voor het raadplegen van de plans en/of leggers van het kadaster:

1.8.1.4.1

wegens het verlenen van inzage

7,15

7,35

1.8.1.4.2

voor werkzaamheden die langer duren dan 15 minuten wordt een bedrag geheven per vol kwartier van

14,10

14,50

1.8.2

Grootschalige topografie GBKN analoog

Analoge producten (plots) worden op normaal plotpapier geleverd, tenzij anders wordt overeengekomen. De tarieven van analoge producten zijn inclusief BTW.

Het tarief voor plots met als inhoud de standaard topografie GBK Spijkenisse wordt bepaald door de grootte van de plot, het aantal afdrukken, eventuele extra inhoud en bijkomend meerwerk. Het kale tarief wordt berekend voor een afdruk met als schaal 1:500. Bij kleinere schalen wordt een toeslag berekend voor de meerdere inhoud.

1.8.2.1

A3 schaal 1:500

18,55

19,10

1.8.2.2

A3 schaal 1:1.000

21,95

22,60

1.8.2.3

A3 schaal 1:2.000

29,00

29,85

1.8.2.4

A3 schaal 1:2.500

36,30

37,40

1.8.2.5

A2 schaal 1:500

37,15

38,25

1.8.2.6

A2 schaal 1:1.000

43,90

45,20

1.8.2.7

A2 schaal 1:2.000

58,05

59,80

1.8.2.8

A2 schaal 1:2.500

72,55

74,75

1.8.2.9

A1 schaal 1:500

74,30

76,55

1.8.2.10

A1 schaal 1:1.000

92,80

95,60

1.8.2.11

A1 schaal 1:2.000

116,05

119,55

1.8.2.12

A1 schaal 1:2.500

145,00

149,35

1.8.2.13

A0 schaal 1:500

148,55

153,00

1.8.2.14

A0 schaal 1:1.000

185,60

191,15

1.8.2.15

A0 schaal 1:2.000

232,05

239,00

1.8.2.16

A0 schaal 1:2.500

290,10

298,80

1.8.3

Voor de prijzen onder artikel 1.8.2 geldt dat het minimumtarief voor een levering € 15,00 bedraagt. Wanneer het bedrag van de afname meer is dan € 100,00, dan wordt dit minimumbedrag daarop in mindering gebracht. Dit bedrag wordt vermeerderd met minimaal € 17,50 per 15 minuten of een deel daarvan. De tarieven van de plots zijn inclusief BTW. Vooraf vindt prijsaanbieding plaats, waarna het bedrag van de prijsaanbieding geacht wordt deel uit te maken van deze legestabel.

1.8.4

Gratis is voor de bewoners van Spijkenisse een afdruk op A4 met als inhoud de eigen woning met de directe omgeving verkrijgbaar.

1.8.5

Grootschalige topografie GBKN digitaal

Digitale producten worden in het algemeen op cd geleverd, tenzij anders wordt overeengekomen. De prijzen van digitale producten zijn exclusief BTW.

1.8.5.1

Voor het verstrekken van gegevens uit de digitale grootschalige kaart Nederland wordt een basisbedrag geheven van

50,00

50,00

Tarief bebouwd

1.8.5.2

Het basisbedrag wordt vermeerderd met een bedrag per hectare van

55,00

55,00

Tarief landelijk

1.8.5.3

Het basisbedrag wordt vermeerderd met een bedrag per hectare van

20,00

20,00

De tarieven onder artikel 1.8.5 gelden voor éénmalige leveringen en zijn exclusief BTW. Het is ook mogelijk een abonnement af te sluiten. Diverse contractvormen zijn mogelijk wat betreft looptijd, het gewenste gebied en het gewenste format . Standaard is . dgn ( MicroStation ). Vertaling naar dxf , dwg of NEN1878 is mogelijk. Vooraf vindt prijsaanbieding plaats, waarna het bedrag van de prijsaanbieding geacht wordt deel uit te maken van deze legestabel.

1.8.6

Huisnummerkaart analoog

De huisnummerkaart is opgebouwd uit kaartbladen welke dezelfde indeling hebben als de Grootschalige basiskaart (GBK) Spijkenisse. D.w.z. dat een afdruk van een standaard kaartblad een schaal heeft van 1:1.000 en een netto kaartbeeld heeft van 100 bij 50 cm.

1.8.6.1

Plot standaardblad GBK op A0

123,80

127,50

1.8.6.2

Plot standaardblad GBK op A1

92,80

95,60

1.8.6.3

Plot standaardblad GBK op A2

61,90

63,75

1.8.6.4

Plot standaardblad GBK op A3

31,00

31,95

Voor grotere afname zijn kortingen mogelijk die oplopen met het bestelde aantal. De tarieven voor plots zijn inclusief BTW. Vooraf vindt prijsaanbieding plaats, waarna het bedrag van de prijsaanbieding geacht wordt deel uit te maken van de legestabel.

Voor plots van gebieden ( b.v . wijken) anders dan kaartbladen gelden andere tarieven. Deze tarieven zijn afhankelijk van het gevraagde gebied en de hoeveelheid meerwerk. Vooraf vindt prijsaanbieding plaats, waarna het bedrag van de prijsaanbieding geacht wordt onderdeel uit te maken van deze legestabel.

1.8.7

Huisnummerkaart digitaal

1.8.7.1

Voor een aantal bladen van 1 tot 5 bedraagt de prijs per blad

185,60

191,15

1.8.7.2

met een minimumbedrag van

216,60

223,10

1.8.7.3

Voor een aantal bladen van 5 tot 10 bedraagt de prijs per blad

142,30

146,55

1.8.7.4

Voor een aantal bladen van 10 tot 40 bedraagt de prijs per blad

121,25

124,90

1.8.7.5

Voor een aantal bladen van 40 tot 65 bedraagt de prijs per blad

95,35

98,20

De prijzen onder 1.8.7 gelden voor éénmalige leveringen en zijn exclusief BTW. Het is ook mogelijk een abonnement af te sluiten. Diverse contractvormen zijn mogelijk wat betreft looptijd, het gewenste gebied en het gewenste format . Standaard is . dgn ( MicroStation ). Vertaling naar dxf , dwg of NEN1878 is mogelijk. Vooraf vindt prijsaanbieding plaats, waarna het bedrag van de prijsaanbieding geacht wordt deel uit te maken van deze legestabel.

1.8.8

Stadsplattegrond analoog

1.8.8.1

Plattegrond met lijnen in kleur en geplastificeerd per stuk

329,25

339,15

1.8.8.2

Plattegrond met lijnen in kleur

187,65

193,30

1.8.8.3

Plattegrond met lijnen in zwart/wit

161,30

166,15

1.8.8.4

Straatnamenlijst

31,10

32,05

De tarieven onder 1.8.8 zijn inclusief BTW

1.8.9

Stadsplattegrond digitaal

Voor commercieel gebruik (verkoop aan derden) vindt vooraf een prijsaanbieding plaats, waarna het bedrag geacht wordt deel uit te maken van deze legestabel. Het tarief van een digitale stadsplattegrond is exclusief BTW.

1.8.9.1

Een digitale stadsplattegrond voor niet-commercieel gebruik

3.541,15

3.647,40

1.8.10

Themakaarten analoog

Van diverse themakaarten zijn plots leverbaar. Het tarief is afhankelijk van inhoud, oplage, grootte, materiaalgebruik en eventueel meerwerk en andere wensen van de klant.Vooraf vindt prijsaanbieding plaats, waarna het bedrag van de prijsaanbieding geacht wordt deel uit te maken van de legestabel.

1.8.11

Themakaarten digitaal

Voor digitale themakaarten geldt hetzelfde als voor analoge themakaarten. De tarieven liggen op een hoger niveau.

1.8.12

Luchtfoto's analoog

1.8.12.1

Een plot op A0 formaat op normaal papier per stuk

198,05

204,00

1.8.12.2

Een plot op A1 formaat op normaal papier per stuk

123,80

127,50

1.8.12.3

Een plot op A2 formaat op normaal papier per stuk

74,30

76,55

1.8.12.4

Een plot op A3 formaat op normaal papier per stuk

43,30

44,60

1.8.12.5

Een plot op A4 formaat op normaal papier per stuk

24,75

25,50

1.8.12.6

De onder 1.8.12 genoemde producten zijn ook verkrijgbaar op fotopapier voor een meerprijs van € 10,00 tot € 40,00 afhankelijk van het formaat.

1.9

Overige publiekszaken

1.9.1

Verklaringen en vergunningen in het belang van de aanvragers

1.9.1.1

Voor een verklaring omtrent het gedrag

30,05

30,05

1.9.1.2.1

Voor een bewijs van in leven zijn

12,10

12,50

1.9.1.2.2

Voor een bewijs van in leven zijn voor een pensioen

1.9.1.3

Voor legalisatie van een handtekening of het waarmerken van een stuk, voor elke handtekening of voor elk stuk

8,00

8,25

1.9.1.4

Voor het ter legalisatie opzenden van een stuk

4,35

4,50

1.9.1.5

Voor een verklaring omtrent het Nederlanderschap

10,75

11,05

1.9.1.6

Voor een bewijs van opneming in de basisregistratie personen

9,35

9,65

1.9.1.6.1

Voor een bewijs van opneming in de basisregistratie personen, dat via het digitale bewonersloket wordt aangevraagd

7,50

1.9.1.7

Voor iedere andere verklaring omtrent een persoon

10,05

10,35

1.9.1.8

Voor de afgifte van het document tot uitstel van begraven of cremeren

12,60

13,00

1.9.1.9

Voor de afgifte van het verlof tot het doen opgraven en herbegraven van een lijk

12,60

13,00

1.9.1.10

Voor het verlof tot bestemming van een lijk voor ontleding

12,60

13,00

1.9.1.11

Voor de afgifte van een lijkenpas

16,60

17,10

1.9.1.12

Voor een afschrift van een akte van de burgerlijke stand

12,10

12,50

1.9.1.13

Voor een (meertalig) uittreksel van geboorte, huwelijk, registratie van een partnerschap of overlijden

12,10

12,50

1.9.2

Optieverklaring en naturalisatie

1.9.2.1

Voor een enkelvoudige optieverklaring

173,00

175,00

1.9.2.2

Voor een gemeenschappelijke optieverklaring

294,00

298,00

1.9.2.3

Voor een optieverklaring voor een medeopterende minderjarige

21,00

21,00

1.9.2.4

Voor een enkelvoudige naturalisatie

810,00

821,00

1.9.2.5

Voor een gemeenschappelijke naturalisatie

1.035,00

1.048,00

1.9.2.6

Voor een verlaagde enkelvoudige naturalisatie

603,00

611,00

1.9.2.7

Voor een verlaagde gemeenschappelijke naturalisatie

828,00

839,00

1.9.2.8

Voor een naturalisatie van een meenaturaliserende minderjarige

119,00

121,00

1.10

Gemeentearchief

1.10.1

Voor het verstrekken van een historische inlichting uit de registers van de bevolkingsadministratie, de burgerlijke stand, het gemeentearchief de registers van bouw en woningtoezicht, het gemeentekadaster en andere archiefstukken wordt geheven voor ieder besteed kwartier of een gedeelte daarvan

13,45

13,85

1.11

Huisvestingsvergunning en urgentie-aanvraag

1.11

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.11.1

Gereserveerd

1.11.2

Gereserveerd

1.11.3

Gereserveerd

1.11.4

Gereserveerd

1.11.5

Gereserveerd

1.11.6

tot het verlenen van een vergunning tot omzetting van zelfstandige woonruimte in onzelfstandige woonruimte als bedoeld in artikel 30, eerste lid, onderdeel c, van de Huisvestingswet

150,00

150,00

1.11.7

Urgentie-aanvraag

1.11.7.1

Voor het in behandeling nemen van een urgentie-aanvraag bedragen de leges

45,00

45,00

1.11.7.2

Voor het aanvragen van een medische verklaring ten behoeve van de urgentieaanvraag bedragen de leges

34,00

34,00

1.12

Gereserveerd

1.13

Gereserveerd

1.14

Marktstandplaatsen

1.14.1

Lijst van gegadigden

1.14.1.1

Voor het inschrijven en handhaven op de lijst van gegadigden voor een vaste standplaats op de dinsdag- of zaterdagmarkt

19,00

19,55

1.14.2

Standplaatsvergunning

1.14.2.1

Voor het verlenen of verlengen van een vaste standplaatsvergunning op de dinsdag- of zaterdagmarkt

38,10

39,25

1.14.3

Overig

1.14.3.1

Voor een overige begunstigende beschikking op grond van de Marktverordening:

1.14.3.1.1

Voor een dag

19,00

19,55

1.14.3.1.2

Voor meerdere dagen

38,10

39,25

1.14.3.1.3

Voor een jaar

56,70

58,40

1.14.3.1.4

Voor de aanvraag tot het verkrijgen van een standwerkerskaart op de dinsdag- of zaterdagmarkt

19,00

19,55

1.15

Winkeltijdenwet

1.15.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.15.1.1

voor een ontheffing in het kader van de Winkeltijdenwet of het Vrijstellingsbesluit Winkeltijdenwet

39,80

41,00

1.15.1.2

tot het verlenen van toestemming om een in het eerste lid bedoelde ontheffing over te dragen aan een ander

19,90

20,50

1.15.1.3

tot het intrekken of wijzigen van een in het eerste lid bedoelde ontheffing

19,90

20,50

1.16

Kansspelen

1.16.1

Voor een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (inclusief het aanvraagformulier)

19,90

20,50

1.16.2

Voor het in behandeling nemen van een melding voor het houden van een klein kansspel als bedoeld in artikel 7c van de Wet op de kansspelen, indien aan de schriftelijke bevestiging voorschriften verbonden worden (incl. het meldingsformulier, de rekening en verantwoordingslijst en het waarmerken van de bingoboekjes)

19,90

20,50

1.16.3

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning als bedoeld in artikel 30b van de Wet op de kansspelen (inclusief het aanvraagformulier)

1.16.3.1

voor een periode van twaalf maanden voor één speelautomaat

56,50

56,50

1.16.3.2

voor een periode van twaalf maanden voor twee speelautomaten

90,50

90,50

1.16.3.3

voor elke speelautomaat meer, het tarief genoemd onder b. vermeerderd met

34,00

34,00

1.16.3.4

Indien de aanvraag een periode bestrijkt van korter dan twaalf maanden, wordt het tarief, genoemd in 1.16.3.1, 1.16.3.2 en 1.16.3.3 naar evenredigheid toegepast

1.16.3.5

Indien de aanvraag een periode bestrijktvan langer dan twaalf maanden, wordt het tarief, genoemd in 1.16.3.1, 1.16.3.2 en 1.16.3.3, naar evenredigheid toegepast met een maximum van 48 maanden

1.16.4.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning voor onbepaalde tijd, zoals bedoeld in artikel 5 van de Verordening speelautomaten.

510,60

525,90

1.16.4.2

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het wijzigen van een vergunning voor onbepaalde tijd, zoals bedoeld in artikel 5 van de Verordening speelautomaten.

255,25

262,90

1.17

Vervallen

1.18

Ondergrondse infrastructuur

1.18.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag (melding) ter verkrijging van een verklaring van geen bezwaar (instemming) omtrent tijdstip, plaats en werkwijze van uitvoering van werkzaamheden met betrekking tot het leggen, verplaatsen, verwijderen of onderhouden van kabels en leidingen zoals bedoeld in artikel 5.4, eerst lid, van de Telecommunicatiewet

346,60

357,00

1.18.2

Voor het in behandeling nemen van een melding omtrent tijdstip, plaats en werkwijze van uitvoering van werkzaamheden, waarvoor vanwege het spoedeisende karakter geen verklaring van geen bezwaar is aangevraagd

157,80

162,55

1.18.3

Indien met betrekking tot een aanvraag overleg moet plaatsvinden tussen gemeente, andere beheerders van openbare grond en de aanbieder van het netwerk, wordt het de artikel 1.18.1 genoemde leges verhoogd met

78,65

81,00

1.18.4

Indien met betrekking tot een aanvraag onderzoek naar de status van de kabel of leiding plaatsvindt, worden de in artikel 1.18.1 genoemde leges verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag aan de aanvrager meedegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die ter zake door of namens het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.

1.18.5

Indien een begroting als bedoeld in artikel 1.18.4 is uitgebracht wordt een aanvraag in behandeling genomen op de tiende werkdag na de dag waarop de begroting aan de aanvrager ter kennis is gebracht, tenzij de aanvraag voor deze tiende werkdag schriftelijk is ingetrokken.

1.19

Verkeer en vervoer

1.19.1

Voor het aanvragen van een ontheffing op grond van artikel 87 RVV juncto WVW

35,40

36,45

1.19.2

Voor het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het R.V.V. 1990, voor het verrichten van een bijzonder transport

47,05

48,45

1.19.3

Voor het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 7.1 van het Voertuigreglement

47,05

48,45

1.19.3.1

Voor het verkrijgen van een ontheffing route gevaarlijke stoffen, als bedoeld in artikel 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen 

46,70

48,10

1.19.3.2

Voor het verlengen van een ontheffing route gevaarlijke stoffen, als bedoeld in artikel 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen 

46,70

48,10

1.19.4

Gehandicaptenparkeerkaart en -parkeerplaats

1.19.4.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot verstrekking van een gehandicaptenparkeerkaart

70,75

72,85

1.19.4.2

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot verstrekking van een duplicaat van een gehandicapten-parkeerkaart

39,20

40,40

1.19.4.3

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot toewijzing van een gereserveerde gehandicapten-parkeerplaats

290,70

299,40

1.19.4.4

Voor de aanwijzing van een gereserveerde gehandicapten-parkeerplaats in verband met een verhuizing van de rechthebbende

131,40

135,35

1.19.4.5

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot vervanging van het onderbord i.v.m. wijziging van het kenteken

63,20

65,10

1.19.4.6

Indien op de onder 3 genoemde aanvraag afwijzend wordt beschikt of indien op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht wordt besloten de aanvraag niet te behandelen, wordt van de onder 3 genoemde leges een bedrag gerestitueerd van:

206,25

212,45

1.19.4.7

Indien op de onder 4 genoemde aanvraag afwijzend wordt beschikt of indien op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht wordt besloten de aanvraag niet te behandelen, wordt van de onder 4 genoemde leges een bedrag gerestitueerd van:

56,90

58,60

1.20

Wet BIBOB

1.20.1

Indien bij het in behandeling nemen van een aanvraag uitvoering wordt gegeven aan de Wet bevordering integriteitsbeoordeling door het openbaar bestuur, dan worden naast het bedrag van de aanvraag de volgende leges geheven

1.20.1.1

Intake en screening van het formulier met overlegde bescheiden (lichte toets)

49,50

51,00

1.20.1.2

Indien de screening van het formulier met overlegde bescheiden nader onderzoek noodzakelijk maakt (diepgaande toets)

463,40

477,30

1.20.1.3

Indien de BIBOB intake en screening aanleiding geven tot het vragen van advies bij het landelijk bureau BIBOB dan wordt onverminderd het gestelde onder F1 en F2 een bedrag in rekening gebracht van

570,25

587,35

1.21

Fotokopieën

1.21.1

Voor zover in deze verordening niet afzonderlijk is vermeld voor het maken van fotokopieën, per kopie:

1.21.1.1

voor een kopie formaat A4

0,75

0,75

1.21.1.2

voor vijf of meer kopieën formaat A4

0,65

0,65

1.21.1.3

voor een kopie in kleur formaat A4

2,85

2,95

1.21.1.4

voor vijf of meer kopieën in kleur formaat A4

2,50

2,60

1.21.1.5

voor een kopie formaat A3

0,90

0,95

1.21.1.6

voor vijf of meer kopieën formaat A3

0,85

0,90

1.21.1.7

voor een kopie in kleur formaat A3

4,95

5,10

1.21.1.8

voor een kopie formaat A2

3,60

3,70

1.21.1.9

voor een kopie formaat A1

5,35

5,50

1.21.1.10

voor een kopie formaat A0

7,15

7,35

1.21.1.11

voor vijf of meer kopieën in kleur formaat A3

4,50

4,65

1.22

Faxen

1.22.1

Voor zover in deze verordening niet afzonderlijk is vermeld voor het maken van fax, per bladzijde:

1.22.1.1

formaat A4 binnen het basisgebied

1,65

1,70

1.22.1.2

formaat A4 buiten het basisgebied

1,75

1,80

1.22.1.3

formaat A4 binnen Europa

2,45

2,50

1.22.1.4

formaat A4 buiten Europa

6,90

7,10

1.23

Overige stukken

1.23.1

Voorzover daarvoor niet elders in één der onderdelen van deze tabel een tarief van toepassing is, of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor de afgifte van:

1.23.1.1

Gewaarmerkte afschriften van stukken:

1.23.1.1.1

elke bladzijde of een gedeelte daarvan in een formaat A4 of kleiner

2,60

2,70

1.23.1.1.2

elke bladzijde of een gedeelte daarvan in een formaat A3 of groter

2,65

2,75

1.23.1.2

Afschriften of doorslagen van stukken:

1.23.1.2.1

elke bladzijde of een gedeelte daarvan in een formaat A4 of kleiner

0,75

0,75

1.23.1.2.2

elke bladzijde of een gedeelte daarvan in een formaat A3 of groter

0,90

0,95

1.23.1.3

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een beschikking (vergunning, ontheffing o.i.d.)

1.23.1.3.1

geldig voor een dag

19,90

20,50

1.23.1.3.2

geldig voor meerdere dagen

39,80

41,00

1.23.1.3.3

geldig voor een jaar

59,30

61,10

1.23.1.4

stukken of uittreksels, welke op aanvraag van de aanvrager moeten worden opgemaakt:

1.23.1.4.1

elke bladzijde of een gedeelte daarvan in een formaat A4 of kleiner

5,35

5,50

1.23.1.4.2

elke bladzijde of een gedeelte daarvan in een formaat A3 of groter

10,45

10,75

1.23.1.5

Voor het verstrekken van een kopie/duplicaat van een WOZ beschikking

10,05

10,35

2

Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/omgevingsvergunning

2.1

Begripsomschrijvingen

2.1.1

Voor de toepassing van deze titel wordt verstaan onder:

2.1.1.1

aanlegkosten:

de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de aanlegkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen. Indien de werken of werkzaamheden geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschieden wordt in deze titel onder aanlegkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor de werken of werkzaamheden waarop de aanvraag betrekking heeft;

2.1.1.2

bouwkosten:

de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV 1989), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt een raming van de bouwkosten, exclusief omzetbelasting, bedoeld in het normblad NEN 2631, uitgave 1979, of zoals dit normblad laatstelijk is vervangen of gewijzigd. Indien het bouwen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel onder bouwkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het tot stand brengen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft;

2.1.1.3

sloopkosten:

de aannemingssom exclusief omzetbelasting,, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de sloopkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen. Indien het slopen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel onder sloopkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het slopen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft;

2.1.1.4

Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.

2.1.2

In deze titel voorkomende begrippen die in de Wabo zijn omschreven, hebben dezelfde betekenis als bij of krachtens de Wabo bedoeld.

2.1.3

In deze titel voorkomende begrippen die niet nader in de Wabo zijn omschreven en die betrekking hebben op activiteiten waarvoor het toetsingskader in een ander wettelijk voorschrift is uitgewerkt, hebben dezelfde betekenis als in dat wettelijk voorschrift bedoeld.

2.1.4

De in 2.2 tot en met 2.7 genoemde aanvragen worden, in tegenstelling tot de in 2.10 genoemde aanvragen, geacht te zijn ingediend via het Omgevingsloket online.

2.2

Vooroverleg

2.2.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag om vooroverleg in verband met het verkrijgen van een indicatie of een voorgenomen project in het kader van de Wabo vergunbaar is, bedraagt het tarief

77,95

185,00

2.3

Omgevingsvergunning

2.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project: de som van de verschuldigde leges voor de verschillende activiteiten of handelingen waaruit het project geheel of gedeeltelijk bestaat en waarop de aanvraag betrekking heeft en de verschuldigde leges voor de extra toetsen die in verband met de aanvraag moeten worden uitgevoerd, berekend naar de tarieven en overeenkomstig het bepaalde in dit hoofdstuk en hoofdstuk 4 van deze titel. In afwijking van de vorige volzin kan ook per activiteit, handeling of andere grondslag een legesbedrag worden gevorderd.

2.3.1

Bouwactiviteiten anders dan bij monumenten

2.3.1.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:

2.3.1.1.1

indien de bouwkosten niet meer bedragen dan € 500.000,00

2,4%

van de bouwkosten, met een minimum van

185,00

2.3.1.1.2

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 500.000,00

12.000,00

vermeerderd met

1%

van de bouwkosten boven € 500.000,00

Welstandstoets

2.3.1.2

Voor het inwinnen van advies van de welstandscommissie ten behoeve van de afhandeling van een aanvraag bedragen de leges, afhankelijk van de bouwkosten:

2.3.1.2.1

indien de bouwkosten niet meer bedragen dan € 4.000,00

55,00

2.3.1.2.2

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 4.000,00, en niet meer dan € 25.000,00,

51,00

vermeerderd met

2‰

van de bouwkosten

2.3.1.2.3

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 25.000,00, en niet meer dan € 120.000,00,

77,00

vermeerderd met

1,1‰

van de bouwkosten

2.3.1.2.4

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 120.000,00, en niet meer dan € 230.000,00,

123,00

vermeerderd met

1,1‰

van de bouwkosten

2.3.1.2.5

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 230.000,00, en niet meer dan € 455.000,00,

262,00

vermeerderd met

0,6‰

van de bouwkosten

2.3.1.2.6

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 455.000,00

494,00

vermeerderd met

0,25‰

van de bouwkosten

Extra welstandstoets

2.3.1.2.7

Onverminderd het bepaalde in de onderdelen 2.3.1.1 en 2.3.1.2. (tot en met 2.3.1.2.4) bedraagt het tarief, indien zich tijdens de beoordeling van de in onderdeel 2.3.1.1. bedoelde aanvraag wijzigingen voordoen in het bouwplan en daarvoor een nieuwe welstandstoets noodzakelijk is, afhankelijk van de wijziging van de bouwkosten als gevolg van de wijzigingen in het bouwplan:

2.3.1.2.8

indien de bouwkosten niet meer bedragen dan € 4.000,00

55,00

2.3.1.2.9

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 4.000,00, en niet meer dan € 25.000,00,

51,00

vermeerderd met

2‰

van de bouwkosten

2.3.1.2.10

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 25.000,00, en niet meer dan € 120.000,00,

77,00

vermeerderd met

1,1‰

van de bouwkosten

2.3.1.2.11

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 120.000,00, en niet meer dan € 230.000,00,

123,00

vermeerderd met

1,1‰

van de bouwkosten

2.3.1.2.12

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 230.000,00, en niet meer dan € 455.000,00,

262,00

vermeerderd met

0,6‰

van de bouwkosten

2.3.1.2.13

indien de bouwkosten meer bedragen dan € 455.000,00

494,00

vermeerderd met

0,25‰

van de bouwkosten

Beoordeling bodemrapport

2.3.1.3

Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een bodemrapport wordt beoordeeld:

2.3.1.3.1

voor de beoordeling van een milieukundig bodemrapport

93,15

95,95

2.3.1.3.2

voor de beoordeling van een archeologisch bodemrapport

93,15

95,95

Verplicht advies Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond

2.3.1.4

Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een advies van de agrarische commissie wordt beoordeeld:

1.068,20

1.100,25

Achteraf ingediende aanvraag

2.3.1.5

Onverminderd het bepaalde in de onderdelen 2.3.1.1, 2.3.2, 2.3.3, 2.3.4, 2.3.7, 2.3.10, 2.3.11 bedraagt het tarief, indien de in dat onderdeel bedoelde aanvraag wordt ingediend na aanvang of gereedkomen van de bouwactiviteit:

110%

110%

van de op grond van dat onderdeel verschuldigde leges.

2.3.2

Aanlegactiviteiten

2.3.2.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder b, van de Wabo, bedraagt het tarief:

2.3.2.1.2

indien de aanlegkosten niet meer bedragen dan € 500.000,00

2,4%

van de aanlegkostenn, met een minimum van

185,00

2.3.2.1.3

indien de aanlegkosten meer bedragen dan € 500.000,00

12.000,00

vermeerderd met

1%

van de aanlegkosten boven € 500.000,00

Beoordeling bodemrapport

2.3.2.2

Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.2.1 bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een bodemrapport wordt beoordeeld:

2.3.2.2.1

voor de beoordeling van een milieukundig bodemrapport

93,15

95,95

2.3.2.2.2

voor de beoordeling van een archeologisch bodemrapport

93,15

95,95

2.3.3

Planologisch strijdig gebruik waarbij tevens sprake is van een bouwactiviteit

2.3.3.1

reguliere procedure

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en artikel 2.12, eerste lid, onder a, sub 1 of 2, van de Wabo wordt toegepast, en tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1 en afhankelijk van de bouwkosten:

2.3.3.1.1

tot € 46.000,00

265,40

273,35

2.3.3.1.2

van € 46.000,00 tot € 136.000,00

515,05

530,50

2.3.3.1.3

van € 136.000,00 tot € 910.000,00

1.262,10

1.299,95

2.3.3.1.4

van € 910.000,00 tot € 1.812.000,00

1.885,25

1.941,80

2.3.3.1.5

van € 1.812.000,00 of meer

2.483,45

2.557,95

2.3.3.2

uitgebreide procedure

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en artikel 2.12, eerste lid, onder a, sub 3, van de Wabo wordt toegepast, en tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1 en afhankelijk van de bouwkosten:

2.3.3.2.1

tot € 46.000,00

715,40

736,85

2.3.3.2.2

van € 46.000,00 tot € 136.000,00

965,05

994,00

2.3.3.2.3

van € 136.000,00 tot € 910.000,00

1.712,10

1.763,45

2.3.3.2.4

van € 910.000,00 tot € 1.812.000,00

2.335,25

2.405,30

2.3.3.2.5

van € 1.812.000,00 of meer

2.933,45

3.021,45

2.3.4

Planologisch strijdig gebruik waarbij geen sprake is van een bouw- of aanlegactiviteit

2.3.4.1

reguliere procedure

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en artikel 2.12, eerste lid, onder a, sub 1 of 2, van de Wabo wordt toegepast, en geen sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a of b, van de Wabo, bedraagt het tarief:

250,00

257,50

2.3.4.2

uitgebreide procedure

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en artikel 2.12, eerste lid, onder a, sub 3, van de Wabo wordt toegepast, en geen sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a of b, van de Wabo, bedraagt het tarief:

700,00

721,00

2.3.5

Gebruiksvergunning brandveiligheid

2.3.5.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een gebruiksvergunning met betrekking tot het brandveilig gebruik van een bouwwerk als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, sub d, van de Wabo wordt een basisbedrag geheven van

268,40

276,45

Het basisbedrag wordt, afhankelijk van de vloeroppervlakte van het bouwwerk, vermeerderd met:

2.3.5.1.1

voor oppervlakten van 1 m² tot en met 100 m²

178,15

183,50

2.3.5.1.2

voor oppervlakten van 101 m² tot en met 500 m² een bedrag per m² van

1,79

1,85

2.3.5.1.3

voor oppervlakten van 501 m² tot en met 1.000 m² een bedrag van

599,11

617,10

vermeerderd per m² met

0,59

0,60

2.3.5.1.4

voor oppervlakten van 1.001 m² tot en met 5.000 m² een bedrag van

1.455,19

1.498,85

vermeerderd per m² met

0,11

0,11

2.3.5.1.5

voor oppervlakten van 5.001 m² tot en met 50.000 m² een bedrag van

1.986,96

2.046,55

vermeerderd per m² met

0,03

0,05

2.3.5.1.6

voor oppervlakten groter dan 50.000 m²

3.228,60

3.325,45

vermeerderd per m² met

0,01

0,01

2.3.6

Activiteiten met betrekking tot monumenten

2.3.6.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit met betrekking tot een beschermd monument als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder f, van de Wabo, of op een activiteit als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder b, van de Wabo met betrekking tot een krachtens provinciale verordening of de Monumentenverordening Spijkenisse 2009 aangewezen monument, waarvoor op grond van de genoemde provinciale verordening of artikel 10 van de genoemde Monumentenverordening een vergunning is vereist, bedraagt het tarief:

2.3.6.1.1

voor het slopen, verstoren, verplaatsen, herstellen, in enig opzicht wijzigen van een monument en voor het gebruiken of laten gebruiken van een monument op een wijze waardoor het wordt ontsierd of in gevaar gebracht:

2.3.6.1.1.1

indien de kosten niet meer bedragen dan € 500.000,00

2,4%

van de kosten, met een minimum van

185,00

2.3.6.1.1.2

indien de kosten meer bedragen dan € 500.000,00

12.000,00

vermeerderd met

1%

van de kosten boven € 500.000,00

2.3.7

Sloopactiviteiten anders dan bij monumenten

2.3.7.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het slopen van een bouwwerk in gevallen waarin dat in een bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit is bepaald, bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder g, van de Wabo, of waarvoor op grond van een provinciale verordening of de Bouwverordening een vergunning of ontheffing is vereist, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:

2.3.7.1.1

indien de kosten niet meer bedragen dan € 500.000,00

2,4%

van de kosten, met een minimum van

185,00

2.3.7.1.2

indien de kosten meer bedragen dan € 500.000,00

12.000,00

vermeerderd met

1%

van de kosten boven € 500.000,00

2.3.7.2

Asbesthoudende materialen

Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.7.1 bedraagt het tarief, indien een asbestinventarisatierapport moet worden beoordeeld:

85,85

88,45

2.3.7.3

Paraplu-omgevingsvergunning voor sloopactiviteiten

2.3.7.3.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag door een woningcorporatie tot het verkrijgen van een sloopvergunning als bedoeld in artikel 8.1.1 van de Bouwverordening en op basis van het Aedes-protocol "Asbestverwijdering bij mutatie- en klachtenonderhoud woningcorporaties" bedraagt het tarief:

2.3.7.3.1.1

voor de parapluvergunning voorzien van het pandenboek

233,55

240,55

2.3.7.3.1.2

voor de behandeling en verwerking van iedere melding op basis van de parapluvergunning en bijbehorend pandenboek

51,90

53,45

2.3.8

Gereserveerd

2.3.9

Gereserveerd

2.3.10

Kappen

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het vellen of doen vellen van houtopstand, waarvoor op grond van een bepaling in een provinciale verordening of de Algemene plaatselijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder g, van de Wabo, bedraagt het tarief:

51,30

52,85

2.3.10.1

Uitweg

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een omgevingsvergunning voor een uitweg, als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, sub e, van de Wabo

35,40

36,45

2.3.11

Opslag van roerende zaken

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op de opslag van roerende zaken in een bepaald gedeelte van de gemeente, waarvoor op grond van de Algemene plaatselijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, bedraagt het tarief:

51,30

52,85

2.3.12

Gereserveerd

2.3.13

Gereserveerd

2.3.14

Gereserveerd

2.3.15

Omgevingsvergunning in twee fasen

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning op verzoek in twee fasen plaatsvindt, als bedoeld in artikel 2.5, eerste lid, van de Wabo, bedraagt het tarief:

2.3.15.1

voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de eerste fase: 75% van het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven onder 2.3

2.3.15.2

voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de tweede fase: 75% van het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven onder 2.3

2.3.16

Advies

2.3.16.1

Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien een daartoe bij algemene maatregel van bestuur, provinciale of gemeentelijke verordening aangewezen bestuursorgaan of andere instantie advies moet uitbrengen over de aanvraag of het ontwerp van de beschikking op de aanvraag om een omgevingsvergunning, als bedoeld in artikel 2.26, derde lid, van de Wabo: het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag om een omgevingsvergunning aan de aanvrager meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.

2.3.16.2

Indien een begroting als bedoeld in 2.3.16.1 is uitgebracht, wordt een aanvraag in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de aanvrager ter kennis is gebracht, tenzij de aanvraag voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.

2.3.17

Verklaring van geen bedenkingen

2.3.17.1

Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien een daartoe bij wet of algemene maatregel van bestuur aangewezen bestuursorgaan een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven voordat de omgevingsvergunning kan worden verleend, als bedoeld in artikel 2.27, eerste lid, van de Wabo:

306,25

315,45

2.3.18

Reclame

2.3.18.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder i of h, van de Wabo, waarbij geen advies moet worden ingewonnen bij de welstandscommissie, bedraagt het tarief:

39,50

40,70

2.3.18.2

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder i of h, van de Wabo, waarbij advies moet worden ingewonnen bij de welstandscommissie, bedraagt het tarief:

52,20

53,75

2.4

Vermindering

2.4.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning is voorafgegaan door een aanvraag om vooroverleg als bedoeld 2.2, waarop de eerstgenoemde aanvraag betrekking heeft, wordt 75% van de ter zake van het vooroverleg geheven leges in mindering gebracht op de leges voor het in behandeling nemen van de aanvraag om de omgevingsvergunning bedoeld in 2.3.

2.4.2.

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op meer dan één activiteit, worden leges verminderd. Dit met uitzondering van het legesdeel voor de onderdelen 2.3.1.2, 2.3.1.3, 2.3.1.4, 2.3.12, 2.3.13, 2.3.14.2.2, 2.3.17 en 2.3.18. De vermindering bedraagt 20% van de voor de activiteiten verschuldigde leges, met uitzondering van de leges voor die activiteit met de hoogste legeskosten. Voor de activiteit met de hoogste legeskosten wordt 100% in rekening gebracht.

2.4.3

Vervallen

2.5

Teruggaaf

2.5.1

Teruggaaf als gevolg van intrekking aanvraag omgevingsvergunning voor bouw- , aanleg- of sloopactiviteiten

Als een aanvrager zijn aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten, als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2 en 2.3.7, intrekt voordat op de aanvraag een besluit is genomen, bestaat aanspraak op teruggaaf van 50% van de leges.

2.5.2

Teruggaaf als gevolg van intrekking verleende omgevingsvergunning voor bouw- , aanleg- of sloopactiviteiten

Als de gemeente een verleende omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2 en 2.3.7, intrekt op aanvraag van de vergunninghouder, bestaat aanspraak op teruggaaf van 50% van de leges, mits deze aanvraag is ingediend binnen 3 jaar na verlening van de vergunning en van de vergunning geen gebruik is gemaakt.

2.5.3

Teruggaaf als gevolg van het weigeren van een omgevingsvergunning voor bouw- , aanleg- of sloopactiviteiten

Als de gemeente een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2 of 2.3.7 weigert, bestaat aanspraak op teruggaaf van 50% van de leges.

2.5.4

Teruggaaf als gevolg van het definitief niet in behandeling nemen van een aanvraag omgevingsvergunning voor bouw- , aanleg- of sloopactiviteiten

Als de gemeente een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2 of 2.3.7 definitief niet in behandeling neemt, bestaat aanspraak op teruggaaf van 75% van de leges.

2.5.5

Geen teruggaaf legesdeel advies of verklaring van geen bedenkingen

Van de leges verschuldigd op grond van de onderdelen 2.3.1.2, 2.3.14, 2.3.16 en 2.3.17 wordt geen teruggaaf verleend.

2.6

Gereserveerd

2.7

Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project

2.7.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot wijziging van een omgevingsvergunning als gevolg van een, naar de omstandigheden beoordeeld, geringe wijziging in het project:

2.7.1.1

indien de bouw- aanleg of sloopkosten van het project vóór de wijziging minder zijn, of gelijk zijn aan € 1.000,00

2,65

2,75

2.7.1.2

indien de bouw-, aanleg of sloopkosten van het project vóór de wijziging meer bedragen dan € 1.000,00, doch minder dan € 46.000,00

2,65

2,75

vermeerderd met voor elke volle € 1.000,00 boven € 1.000,00

1,80

1,85

2.7.1.3

indien de bouw-, aanleg of sloopkosten van het project vóór de wijziging meer bedragen dan € 46.000,00

83,97

86,50

vermeerderd met voor elke € 1.000,00 boven € 46.000,00

1,54

1,60

2.8

Bestemmingswijzigingen zonder activiteiten

2.8

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het vaststellen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.1, eerste lid, van de Wet ruimtelijke ordening

3.340,75

3.440,95

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het vaststellen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.6, eerste lid, van de Wet ruimtelijke ordening

1.224,95

1.261,70

2.9

Vervallen

2.10

Aanvraag omgevingsvergunning niet via Omgevingsloket online

Het bedrag van een aanslagbiljet voor het in behandeling nemen van een aanvraag, die inclusief alle bijbehorende stukken niet is ingediend via het Omgevingsloket online, voor een vergunning, zoals genoemd in 2.2 tot en met 2.7, bedraagt,

indien het aanslagbiljet bij toepassing van de tarieven, zoals genoemd in 2.2 tot en met 2.7, zou bedragen

2.10.1

niet meer dan € 100,00

105,0%

105,0%

2.10.2

meer dan € 100,00 en niet meer dan € 200,00

104,5%

104,5%

2.10.3

meer dan € 200,00 en niet meer dan € 500,00

104,0%

104,0%

2.10.4

meer dan € 500,00 en niet meer dan € 1.000,00

103,5%

103,5%

2.10.5

meer dan € 1.000,00 en niet meer dan € 2.000,00

103,0%

103,0%

2.10.6

meer dan € 2.000,00 en niet meer dan € 5.000,00

102,5%

102,5%

2.10.7

meer dan € 5.000,00 en niet meer dan € 10.000,00

102,0%

102,0%

2.10.8

meer dan € 10.000,00 en niet meer dan € 50.000,00

101,5%

101,5%

2.10.9

meer dan € 50.000,00 en niet meer dan € 100.000,00

101,0%

101,0%

2.10.10

meer € 100.000,00

100,5%

100,5%

van het bedrag, dat volgt uit de toepassing van de tarieven zoals genoemd in 2.2 tot en met 2.7.

3

Dienstverlening vallend onder Europese Dienstenrichtlijn

3.1

Drank- en horecawet

3.1.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning ingevolge artikel 3 van de Drank- en Horecawet bedraagt het tarief

117,45

120,95

3.1.2

Voor een ontheffing op grond van artikel 35 van de Drank- en horecawet

13,10

13,50

3.1.3

Voor het wijzigen van een op grond van artikel 3 van de Drank en horecawet verleende vergunning

59,30

61,10

3.2

Organiseren evenementen of markten

3.2.1

Vervallen

3.2.2

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning om in de gemeente een vaste, seizoensgebonden standplaats of overige tijdelijke standplaats in te nemen om bedrijfsmatig goederen of waren te verkopen, geldig voor:

3.2.2.1

een dag

39,80

41,00

3.2.2.2

meerdere dagen, doch minder dan een jaar

59,30

61,10

3.2.2.3

een jaar

117,50

121,05

3.2.3

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning voor het plaatsen van een voorwerp op de weg ten behoeve van het verstrekken van informatie, het geven van voorlichting of andere activiteiten zonder commerciële doeleinden, geldig voor:

3.2.3.1

een dag

19,90

20,50

3.2.3.2

meerdere dagen, doch minder dan een jaar

29,60

30,50

3.2.3.3

een jaar

58,75

60,50

3.2.4.1

Vervallen

3.2.4.2

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het inschrijven op de lijst van gegadigden voor standplaats om bedrijfsmatig goederen of waren te verkopen

19,90

20,50

3.2.5

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een ontheffing voor het optreden als straatartiest, straatfotograaf, tekenaar, filmoperateur of gids, geldig voor:

3.2.5.1

een dag

39,80

41,00

3.2.5.2

meerdere dagen, doch minder dan een jaar

59,30

61,10

3.2.5.3

een jaar

117,50

121,05

3.2.6

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning om op of aan de weg een vertoning voor het publiek te geven (niet zijnde een betoging of een straatartiest), op enige wijze voor het publiek muziek ten gehore te brengen, een feest of een wedstrijd (niet zijnde een evenement als bedoeld in artikel 2.2.1 APV) te geven of te houden, geldig voor:

3.2.6.1

een dag

19,90

20,50

3.2.6.2

meerdere dagen, doch minder dan een jaar

39,80

41,00

3.2.6.3

een jaar

59,30

61,10

3.2.7

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning voor de exploitatie van een inrichting:

3.2.7.1

indien de vergunning wordt aangevraagd met de in de A.P.V. en de daarbij behorende beleidsregels genoemde sluitingstijden:

3.2.7.1.1

-zonder terras

59,30

61,10

3.2.7.1.2

-met terras

117,50

121,05

3.2.7.2

indien de vergunning wordt aangevraagd met sluitingstijden die afwijken van die welke in de A.P.V. en de daarbij behorende beleidsregels worden genoemd

3.2.7.2.1

-zonder terras

117,50

121,05

3.2.7.2.2

-met terras

176,80

182,10

3.2.7.3

indien het een wijziging betreft van een eerder verleende vergunning

59,30

61,10

3.2.8

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een incidentele ontheffing van het verbod van het na het algemeen sluitingsuur geopend houden van cafés e.d., bedoeld in de A.P.V.

39,80

41,00

3.2.9

Voor het in behandeling nemen van een kennisgeving tot het houden van een incidentele festiviteit in een inrichting als bedoeld in het Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer (Activiteitenbesluit).

39,80

41,00

3.2.10

Vervallen

3.2.11

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een vergunning voor het inzamelen van bedrijfsafval

41,50

42,75

3.2.12

Vervallen

3.2.13

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning voor het organiseren van voor het publiek toegankelijke evenementen op of aan de openbare weg of in gebouwen, c.q. inrichtingen of gedeelten daarvan die daarbij horen:

3.2.13.1

Een evenement met meer dan 1.000 bezoekers of een evenement met verhoogd risicoprofiel

119,45

123,05

3.2.13.2

Een evenement met meer dan 500 bezoekers en niet meer dan 1.000 bezoekers

59,30

61,10

3.2.13.3

Een evenement met meer dan 100 bezoekers en niet meer dan 500 bezoekers

40,15

41,35

3.2.13.4

Een herdenkingsplechtigheid

19,90

20,50

3.2.13.5

Een braderie

59,30

61,10

3.2.13.6

Een rommelmarkt of snuffelmarkt

40,15

41,35

3.2.13.7

Een optocht, niet zijnde een betoging, op de weg

40,15

41,35

3.2.13.8

Een feest, muziekvoorstelling of kleinschalige wedstrijd op of aan de weg

40,15

41,35

3.2.13.9

Een evenement met niet meer dan 100 bezoekers, dat geen klein evenement is, als bedoeld in artikel 2:25, tweede lid, van de Algemene plaatselijke verordening Spijkenisse 2010

19,90

20,50

3.2.13.10

Een aanstellingspas (geldigheidsduur van 1 jaar) voor een evenementenverkeersregelaar

6,05

6,25

3.2.14

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van de benodigde vergunningen voor het houden van een circus:

3.2.14.1

voor een principevergunning

19,90

20,50

3.2.14.2

voor een definitieve vergunning:

79,60

82,00

3.2.15

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een incidentele ontheffing, voor het ten behoeve van het publiek ten gehore brengen van muziek in de open lucht, anders dan in de uitoefening van een beroep:

3.2.15.1

geldend voor een dag

19,90

20,50

3.2.15.2

geldend voor meerdere dagen

39,55

40,75

3.2.16

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van de benodigde vergunningen voor de jaarvergunningactiviteiten winkeliersverenigingen (incl. meldingen)

199,10

205,05

3.2.17

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van de benodigde vergunningen voor de jaarvergunning activiteiten wijkverenigingen

79,60

82,00

3.2.18

Voor het in behandeling nemen van een melding voor het houden van een openbare manifestatie, indien aan de schriftelijke bevestiging voorschriften verbonden worden

19,90

20,50

3.2.19

Vervallen

3.2.20

Voor het in behandeling nemen van een andere begunstigde beschikking ingevolge de A.P.V.

3.2.20.1

met een tijdsduur van een dag

19,90

20,50

3.2.20.2

met een tijdsduur van meer dan een dag, doch minder dan een jaar

59,30

61,10

3.2.20.3

met een tijdsduur van een jaar

117,45

120,95

3.2.21

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een begunstigende beschikking voor het parkeren van caravans, aanhangwagens en voertuigen t.b.v. een autobedrijf:

3.2.21.1

voor 2 weken

19,90

20,50

3.2.21.2

voor 1 jaar

40,00

41,20

3.2.21.3

voor 3 jaar

59,30

61,10

3.2.22

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning tot het hebben van een container op de openbare weg:

3.2.22.1

voor 1 week

19,90

20,50

3.2.22.2

voor 1 maand

39,80

41,00

3.2.22.3

voor 3 maanden

59,30

61,10

3.2.23

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning voor het hebben van een reclameobject:

3.2.23.1

voor het parkeren van een reclamevoertuig

59,30

61,10

3.2.23.2

voor een ander reclameobject met een tijdelijk karakter

59,30

61,10

3.2.23.3

voor een ander reclameobject met een permanent karakter

117,45

120,95

3.2.24

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag om ontheffing om in de buitenlucht vuur aan te leggen, te stoken of te hebben.

3.2.24.1

voor een dag

19,90

20,50

3.2.24.2

meerdere dagen

39,80

41,00

3.2.24.3

voor een jaar of meerdere jaren

59,30

61,10

3.2.25

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een vergunning voor het, in de uitoefening van een bedrijf of nevenbedrijf, afleveren van vuurwerk, dan wel ter aflevering aanwezig te houden.

59,30

61,10

3.2.26

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag om ontheffing voor het aanbieden e.d. van geschreven of gedrukte stukken of afbeeldingen.

20,05

20,65

3.2.27

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een vergunning voor het verenigingskamperen , als bedoeld in artikel 5.7.2 van de Algemene Plaatselijke Verordening

3.2.27.1

Voor 1 dag

19,90

20,50

3.2.27.2

Voor meer dan 1 dag

40,00

41,20

3.3

Prostitutiebedrijven

3.3.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning voor het exploiteren van een seksinrichting als bedoeld in hoofdstuk 3 van de Algemeen Plaatselijke Verordening.

335,00

345,05

3.3.2

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning voor het exploiteren van een escortbureau als bedoeld in hoofdstuk 3 van de Algemeen Plaatselijke Verordening.

167,55

172,60

3.3.3

Indien de onder 25a en 25b bedoelde vergunningen niet worden verleend, wordt op verzoek 50% van het geheven legesbedrag gerestitueerd.

3.4

Gereserveerd

3.5

Gereserveerd

3.6

Brandbeveiligingsverordening

3.6.1

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een vergunning met betrekking tot het brandveilig gebruik van een inrichting, als bedoeld in de Brandbeveiligingsverordening, wordt een basisbedrag geheven van

253,50

261,10

Het basisbedrag wordt, afhankelijk van de vloeroppervlakte van het bouwwerk, vermeerderd met:

3.6.1.1

voor oppervlakten van 1 m² tot en met 100 m²

178,15

183,50

3.6.1.2

voor oppervlakten van 101 m² tot en met 500 m² een bedrag per m² van

1,79

1,80

3.6.1.3

voor oppervlakten van 501 m² tot en met 1.000 m² een bedrag van

599,11

617,10

vermeerderd per m² met

0,59

0,60

3.6.1.4

voor oppervlakten van 1.001 m² tot en met 5.000 m² een bedrag van

1.455,19

1.498,85

vermeerderd per m² met

0,11

0,11

3.6.1.5

voor oppervlakten van 5.001 m² tot en met 50.000 m² een bedrag van

1.986,96

2.046,55

vermeerderd per m² met

0,03

0,03

3.6.1.6

voor oppervlakten groter dan 50.000 m²

3.228,60

3.325,45

vermeerderd per m² met

0,01

0,01

Dit besluit is op 8 april 2014 goedgekeurd door Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland.

De datum van inwerkingtreding van dit besluit is de dag na die van de bekendmaking. Het besluit heeft een terugwerkende kracht tot 01 januari 2014.

Naar boven