Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2020-2021 | 35850-VII nr. 4 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2020-2021 | 35850-VII nr. 4 |
Ontvangen 5 juli 2021
Het voorstel van wet wordt als volgt gewijzigd:
A
De begrotingsstaat van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (VII) voor het jaar 2021 komt te luiden:
Art. |
Omschrijving |
Vastgestelde begroting1 |
Mutaties 1e suppletoire begroting2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen |
Uitgaven |
Ontvangsten |
Verplichtingen |
Uitgaven |
Ontvangsten |
||
Totaal |
7.402.659 |
7.224.853 |
648.031 |
1.511.180 |
1.525.792 |
471.718 |
|
Beleidsartikelen |
6.737.817 |
6.790.011 |
628.991 |
1.232.623 |
1.247.235 |
285.741 |
|
1 |
Openbaar bestuur en democratie |
84.234 |
83.053 |
24.765 |
20.837 |
20.837 |
0 |
2 |
Nationale Veiligheid |
316.767 |
316.767 |
14.714 |
1.397 |
1.397 |
0 |
3 |
Woningmarkt |
5.288.493 |
5.278.368 |
388.000 |
238.791 |
238.796 |
– 32.096 |
4 |
Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit |
478.329 |
537.329 |
91 |
– 13.983 |
624 |
0 |
5 |
Ruimtelijke ordening en omgevingswet |
113.757 |
113.757 |
3.824 |
– 371 |
– 371 |
95 |
6 |
Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving |
170.330 |
170.330 |
959 |
17.630 |
17.630 |
5.878 |
7 |
Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid |
34.264 |
34.264 |
64 |
66.810 |
66.810 |
0 |
9 |
Uitvoering Rijksvastgoedbeleid |
141.846 |
141.846 |
121.574 |
36.686 |
36.686 |
24.041 |
10 |
Groningen versterken en perspectief |
109.797 |
114.297 |
75.000 |
864.826 |
864.826 |
287.823 |
Niet-beleidsartikelen |
664.842 |
434.842 |
19.040 |
278.557 |
278.557 |
185.977 |
|
11 |
Centraal apparaat |
422.136 |
422.136 |
19.040 |
203.363 |
203.363 |
151.397 |
12 |
Algemeen |
242.706 |
12.706 |
0 |
17.466 |
17.466 |
34.580 |
13 |
Nog onverdeeld |
0 |
0 |
0 |
57.728 |
57.728 |
0 |
Inclusief de nota van wijziging op de ontwerpbegroting (Kamerstukken II 2020/21, 35 570 VII, nr. 73), het amendement op de ontwerpbegroting (Kamerstukken II 2020/21, 35 570 VII, nr. 35), de eerste incidentele suppletoire begroting (Kamerstukken II 2020/21, 35 801, nr. 1) en de tweede incidentele suppletoire begroting (Kamerstukken 2020/21, 35 823, nr. 1).
Inclusief de nota van wijziging op de eerste suppletoire begroting van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties 2021 (Kamerstukken II 2020/21, 35 850 VII, nr. 1).
Toelichting
Algemeen
Het kabinet heeft in de kabinetsreactie op het rapport «Ongekend onrecht» van de Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag (Kamerstukken II, 2020/21, 35 510, nr. 2) middelen beschikbaar gesteld voor maatregelen die toezien op verbeteringen in de dienstverlening. Die middelen staan gereserveerd op de aanvullende post bij het Ministerie van Financiën. Op basis van bestedingsplannen en middels deze nota van wijziging wordt hier aanspraak op gemaakt. De maatregelen zien toe op een aantal generieke verbeteringen in de dienstverlening richting de burger.
Artikelsgewijze toelichting bij de begrotingsartikelen
Artikel 1. Openbaar bestuur en democratie
Het doel is dat in de gebieden met een cumulatie van problemen een transformatieproces op gang komt waardoor ook voor de kwetsbare mensen die hier wonen een leefbare en veilige leefomgeving ontstaat met oog voor het welzijn van de mensen. We zien dat het gemeenten nu vaak aan kennis of organisatiekracht ontbreekt om tot een effectieve integrale aanpak te komen. Deze middelen zijn erop gericht om vanuit het Rijk deze gemeenten te ondersteunen, opdat meer gemeenten in staat zijn een gebiedsgerichte integrale aanpak te implementeren.
Artikel 6. Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving
De dienstverlening bij alle onderdelen van de overheid wordt versterkt. We werken toe naar één overheid waarbij wij begrijpelijke, hoogwaardige, toegankelijke, integrale en geïntegreerde dienstverlening aanbieden langs duidelijke en voorspelbare kanalen. Daarbij staat goede communicatie en een mensgerichte aanpak centraal. Hier wordt invulling aan gegeven door onder andere het vergemakkelijken van gegevensuitwisseling tussen Rijksorganisaties en aanpassingen aan systemen, maar ook middels inzet van instrumenten om de communicatie tussen Rijksorganisaties en burgers te verbeteren. Dit zorgt ervoor dat burgers en en bedrijven nooit aankloppen bij een verkeerde deur.
Artikel 7. Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid
Ambtelijk Vakmanschap
Het ambtelijk vakmanschap bij de departementen wordt versterkt. Om deze versterking aan te jagen wordt ingezet op bewustwording en praktische uitwerking van nieuwe werkwijzen, opleiding en training van ambtenaren. Daarmee wordt onder andere bijgedragen aan een overheid die grenzeloos samenwerkt aan maatschappelijke opgaven, opgavegericht werkt waarbij de bedoeling van regelgeving centraal staat en waar de menselijke maat voorop staat.
Staat van de Uitvoering
Tevens wordt invulling gegeven aan de uitvoering van de «Staat van de Uitvoering» waarmee beter zicht gecreëerd wordt op het functioneren en presteren van de uitvoeringsorganisaties.
Leiderschap, diversiteit en inclusie
Binnen de Rijksdienst moet de werkcultuur worden verbeterd en moeten racisme en discriminatie op de werkvloer worden voorkomen en tegengegaan. De acties die hieraan bijdragen, concentreren zich rondom leiderschap, diversiteit en inclusie. Voorbeeldgedrag van leidinggevenden en (inclusief) leiderschap zijn belangrijk om een cultuurverandering te kunnen realiseren. Daarnaast zijn maatregelen nodig om discriminatie op de werkvloer tegen te gaan, medewerkers bewust te maken van mogelijke vooroordelen en signalen van discriminatie op te vangen en serieus te behandelen. Een inclusieve werkcultuur zorgt ervoor dat mensen zich vrij voelen om dergelijke signalen door te geven.
Ondersteuning van melders van misstanden
De dienstverlening van het Huis voor klokkenluiders wordt versterkt om ervoor te zorgen dat melders van misstanden (onder meer bij de overheid) niet in de knel komen. Het Huis kan mensen ondersteunen door hen door te verwijzen naar instanties of organisaties die juridische of psychosociale hulp kunnen verlenen en daarmee wordt voorkomen dat mensen tussen wal en schip vallen. Ook kan het Huis op verzoek van de melder onderzoek doen naar de bejegening van de melder door de (overheids)werkgever naar aanleiding van een melding van een misstand. Voor melders van misstanden wordt een pilot juridische ondersteuning opgezet, zodat zij zich gesteund weten als zij melding van een misstand doen.
Bevorderen veilig werk- en meldklimaat
Er wordt ingezet op het bevorderen van een veilig werk- en meldklimaat bij organisaties (werkgevers). Dit moet ertoe leiden dat mogelijke misstanden sneller en beter bespreekbaar zijn binnen de organisatie en opgelost kunnen worden. En dat de melder vertrouwen heeft in een goede afwikkeling van uitgesproken signalen en de gedane melding(en).
Artikel 11. Centraal appaaraat
Voor de uitwerking van de diverse POK plannen wordt personeel aangetrokken. De uitgaven voor dit personeel worden verantwoord op artikel 11.
Meerjarige doorwerking
In de onderstaande tabellen zijn per artikel de standen eerste suppletoire begroting 2021 vóór nota van wijziging, de mutaties en de standen suppletoire begroting 2021 na nota van wijziging meerjarig opgenomen.
Art. |
Omschrijving |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Openbaar bestuur en democratie |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
101.571 |
73.843 |
73.832 |
73.933 |
69.175 |
|
Multiproblematiek Landelijk |
3.500 |
3.500 |
3.500 |
3.500 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
105.071 |
77.343 |
77.332 |
77.433 |
69.175 |
|
2 |
Nationale veiligheid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
318.164 |
318.025 |
318.866 |
318.006 |
317.953 |
|
Stand na nota van wijziging |
318.164 |
318.025 |
318.866 |
318.006 |
317.953 |
|
3 |
Woningmarkt |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
5.527.284 |
4.531.722 |
4.666.825 |
4.806.193 |
4.947.391 |
|
Stand na nota van wijziging |
5.527.284 |
4.531.722 |
4.666.825 |
4.806.193 |
4.947.391 |
|
4 |
Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
464.346 |
358.559 |
271.831 |
197.226 |
203.555 |
|
Stand na nota van wijziging |
464.346 |
358.559 |
271.831 |
197.226 |
203.555 |
|
5 |
Ruimtelijke ordening en omgevingswet |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
113.386 |
82.585 |
77.805 |
76.231 |
75.239 |
|
Stand na nota van wijziging |
113.386 |
82.585 |
77.805 |
76.231 |
75.239 |
|
6 |
Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
180.153 |
172.309 |
114.048 |
108.499 |
110.530 |
|
Hoogwaardige Dienstverlening |
7.807 |
42.638 |
37.976 |
36.627 |
36.278 |
|
Stand na nota van wijziging |
187.960 |
214.947 |
152.024 |
145.126 |
146.808 |
|
7 |
Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
92.333 |
179.094 |
177.880 |
152.741 |
152.511 |
|
Ambtelijk Vakmanschap |
4.619 |
4.786 |
4.436 |
4.190 |
4.190 |
|
Staat van de Uitvoering |
2.400 |
2.600 |
2.300 |
2.200 |
2.100 |
|
Leiderschap, diversiteit en inclusie |
1.400 |
1.725 |
1.175 |
1.225 |
1.275 |
|
Ondersteuning melders misstanden |
133 |
1.454 |
1.504 |
961 |
1.041 |
|
Bevorderen veilig werk- en meldklimaat |
189 |
1.141 |
762 |
536 |
577 |
|
Stand na nota van wijziging |
101.074 |
190.800 |
188.057 |
161.853 |
161.694 |
|
9 |
Uitvoering Rijksvastgoedbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
178.532 |
134.203 |
134.291 |
134.436 |
134.545 |
|
Stand na nota van wijziging |
178.532 |
134.203 |
134.291 |
134.436 |
134.545 |
|
10 |
Groningen versterken en perspectief |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
974.623 |
785.712 |
774.048 |
763.680 |
757.280 |
|
Stand na nota van wijziging |
974.623 |
785.712 |
774.048 |
763.680 |
757.280 |
|
11 |
Centraal apparaat |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
619.275 |
521.542 |
513.467 |
511.818 |
497.542 |
|
Multiproblematiek Landelijk |
1.500 |
1.500 |
1.500 |
1.500 |
0 |
|
Hoogwaardige Dienstverlening |
3.573 |
5.712 |
5.353 |
5.353 |
5.353 |
|
Ambtelijk Vakmanschap |
881 |
814 |
764 |
610 |
610 |
|
Leiderschap, diversiteit en inclusie |
270 |
270 |
270 |
270 |
270 |
|
Stand na nota van wijziging |
625.499 |
529.838 |
521.354 |
519.551 |
503.775 |
|
12 |
Algemeen |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
260.172 |
11.433 |
11.058 |
11.088 |
10.973 |
|
Stand na nota van wijziging |
260.172 |
11.433 |
11.058 |
11.088 |
10.973 |
|
13 |
Nog onverdeeld |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
57.728 |
40.310 |
33.359 |
29.951 |
29.739 |
|
Stand na nota van wijziging |
57.728 |
40.310 |
33.359 |
29.951 |
29.739 |
|
Totaal Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties |
||||||
Stand voor nota van wijziging |
8.887.567 |
7.209.337 |
7.167.310 |
7.183.802 |
7.306.433 |
|
Multiproblematiek Landelijk |
3.500 |
3.500 |
3.500 |
3.500 |
0 |
|
Hoogwaardige Dienstverlening |
7.807 |
42.638 |
37.976 |
36.627 |
36.278 |
|
Ambtelijk Vakmanschap |
4.619 |
4.786 |
4.436 |
4.190 |
4.190 |
|
Staat van de Uitvoering |
2.400 |
2.600 |
2.300 |
2.200 |
2.100 |
|
Leiderschap, diversiteit en inclusie |
1.400 |
1.725 |
1.175 |
1.225 |
1.275 |
|
Ondersteuning melders misstanden |
133 |
1.454 |
1.504 |
961 |
1.041 |
|
Bevorderen veilig werk- en meldklimaat |
189 |
1.141 |
762 |
536 |
577 |
|
Multiproblematiek Landelijk |
1.500 |
1.500 |
1.500 |
1.500 |
0 |
|
Hoogwaardige Dienstverlening |
3.573 |
5.712 |
5.353 |
5.353 |
5.353 |
|
Ambtelijk Vakmanschap |
881 |
814 |
764 |
610 |
610 |
|
Leiderschap, diversiteit en inclusie |
270 |
270 |
270 |
270 |
270 |
|
Stand na nota van wijziging |
8.913.839 |
7.275.477 |
7.226.850 |
7.240.774 |
7.358.127 |
Art. |
Omschrijving |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Openbaar bestuur en democratie |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
100.390 |
73.843 |
73.832 |
73.933 |
69.175 |
|
Multiproblematiek Landelijk |
3.500 |
3.500 |
3.500 |
3.500 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
103.890 |
77.343 |
77.332 |
77.433 |
69.175 |
|
2 |
Nationale veiligheid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
318.164 |
318.025 |
318.866 |
318.006 |
317.953 |
|
Stand na nota van wijziging |
318.164 |
318.025 |
318.866 |
318.006 |
317.953 |
|
3 |
Woningmarkt |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
5.517.164 |
4.631.727 |
4.666.830 |
4.806.193 |
4.947.391 |
|
Stand na nota van wijziging |
5.517.164 |
4.631.727 |
4.666.830 |
4.806.193 |
4.947.391 |
|
4 |
Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
537.953 |
348.752 |
241.411 |
210.339 |
226.015 |
|
Stand na nota van wijziging |
537.953 |
348.752 |
241.411 |
210.339 |
226.015 |
|
5 |
Ruimtelijke ordening en omgevingswet |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
113.386 |
82.585 |
77.805 |
76.231 |
75.239 |
|
Stand na nota van wijziging |
113.386 |
82.585 |
77.805 |
76.231 |
75.239 |
|
6 |
Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
180.153 |
172.309 |
114.048 |
108.499 |
110.530 |
|
Hoogwaardige Dienstverlening |
7.807 |
42.638 |
37.976 |
36.627 |
36.278 |
|
Stand na nota van wijziging |
187.960 |
214.947 |
152.024 |
145.126 |
146.808 |
|
7 |
Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
92.333 |
179.094 |
177.880 |
152.741 |
152.511 |
|
Ambtelijk Vakmanschap |
4.619 |
4.786 |
4.436 |
4.190 |
4.190 |
|
Staat van de Uitvoering |
2.400 |
2.600 |
2.300 |
2.200 |
2.100 |
|
Leiderschap, diversiteit en inclusie |
1.400 |
1.725 |
1.175 |
1.225 |
1.275 |
|
Ondersteuning melders misstanden |
133 |
1.454 |
1.504 |
961 |
1.041 |
|
Bevorderen veilig werk- en meldklimaat |
189 |
1.141 |
762 |
536 |
577 |
|
Stand na nota van wijziging |
101.074 |
190.800 |
188.057 |
161.853 |
161.694 |
|
9 |
Uitvoering Rijksvastgoedbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
178.532 |
134.203 |
134.291 |
134.436 |
134.545 |
|
Stand na nota van wijziging |
178.532 |
134.203 |
134.291 |
134.436 |
134.545 |
|
10 |
Groningen versterken en perspectief |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
979.123 |
785.712 |
774.048 |
763.680 |
757.280 |
|
Stand na nota van wijziging |
979.123 |
785.712 |
774.048 |
763.680 |
757.280 |
|
11 |
Centraal apparaat |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
619.275 |
521.542 |
513.467 |
511.818 |
497.542 |
|
Multiproblematiek Landelijk |
1.500 |
1.500 |
1.500 |
1.500 |
0 |
|
Hoogwaardige Dienstverlening |
3.573 |
5.712 |
5.353 |
5.353 |
5.353 |
|
Ambtelijk Vakmanschap |
881 |
814 |
764 |
610 |
610 |
|
Leiderschap, diversiteit en inclusie |
270 |
270 |
270 |
270 |
270 |
|
Stand na nota van wijziging |
625.499 |
529.838 |
521.354 |
519.551 |
503.775 |
|
12 |
Algemeen |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
30.172 |
171.433 |
81.058 |
11.088 |
10.973 |
|
Stand na nota van wijziging |
30.172 |
171.433 |
81.058 |
11.088 |
10.973 |
|
13 |
Nog onverdeeld |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
57.728 |
40.310 |
33.359 |
29.951 |
29.739 |
|
Stand na nota van wijziging |
57.728 |
40.310 |
33.359 |
29.951 |
29.739 |
|
Totaal Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties |
||||||
Stand voor nota van wijziging |
8.724.373 |
7.459.535 |
7.206.895 |
7.196.915 |
7.328.893 |
|
Multiproblematiek Landelijk |
3.500 |
3.500 |
3.500 |
3.500 |
0 |
|
Hoogwaardige Dienstverlening |
7.807 |
42.638 |
37.976 |
36.627 |
36.278 |
|
Ambtelijk Vakmanschap |
4.619 |
4.786 |
4.436 |
4.190 |
4.190 |
|
Staat van de Uitvoering |
2.400 |
2.600 |
2.300 |
2.200 |
2.100 |
|
Leiderschap, diversiteit en inclusie |
1.400 |
1.725 |
1.175 |
1.225 |
1.275 |
|
Ondersteuning melders misstanden |
133 |
1.454 |
1.504 |
961 |
1.041 |
|
Bevorderen veilig werk- en meldklimaat |
189 |
1.141 |
762 |
536 |
577 |
|
Multiproblematiek Landelijk |
1.500 |
1.500 |
1.500 |
1.500 |
0 |
|
Hoogwaardige Dienstverlening |
3.573 |
5.712 |
5.353 |
5.353 |
5.353 |
|
Ambtelijk Vakmanschap |
881 |
814 |
764 |
610 |
610 |
|
Leiderschap, diversiteit en inclusie |
270 |
270 |
270 |
270 |
270 |
|
Stand na nota van wijziging |
8.750.645 |
7.525.675 |
7.266.435 |
7.253.887 |
7.380.587 |
Art. |
Omschrijving |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Openbaar bestuur en democratie |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
24.765 |
24.765 |
24.765 |
24.765 |
24.765 |
|
Stand na nota van wijziging |
24.765 |
24.765 |
24.765 |
24.765 |
24.765 |
|
2 |
Nationale veiligheid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
|
Stand na nota van wijziging |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
14.714 |
|
3 |
Woningmarkt |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
355.904 |
354.100 |
358.900 |
346.000 |
339.800 |
|
Stand na nota van wijziging |
355.904 |
354.100 |
358.900 |
346.000 |
339.800 |
|
4 |
Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
91 |
91 |
91 |
91 |
91 |
|
Stand na nota van wijziging |
91 |
91 |
91 |
91 |
91 |
|
5 |
Ruimtelijke ordening en omgevingswet |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
3.919 |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
|
Stand na nota van wijziging |
3.919 |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
3.824 |
|
6 |
Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
6.837 |
448 |
423 |
423 |
423 |
|
Stand na nota van wijziging |
6.837 |
448 |
423 |
423 |
423 |
|
7 |
Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
64 |
64 |
64 |
64 |
64 |
|
Stand na nota van wijziging |
64 |
64 |
64 |
64 |
64 |
|
9 |
Uitvoering Rijksvastgoedbeleid |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
145.615 |
120.282 |
120.282 |
102.984 |
102.984 |
|
Stand na nota van wijziging |
145.615 |
120.282 |
120.282 |
102.984 |
102.984 |
|
10 |
Groningen versterken en perspectief |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
362.823 |
490.000 |
661.000 |
661.000 |
661.000 |
|
Stand na nota van wijziging |
362.823 |
490.000 |
661.000 |
661.000 |
661.000 |
|
11 |
Centraal apparaat |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
170.437 |
88.876 |
108.876 |
108.876 |
108.876 |
|
Stand na nota van wijziging |
170.437 |
88.876 |
108.876 |
108.876 |
108.876 |
|
12 |
Algemeen |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
34.580 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
34.580 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
13 |
Nog onverdeeld |
|||||
Stand vóór nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stand na nota van wijziging |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Totaal Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties |
||||||
Stand voor nota van wijziging |
1.119.749 |
1.097.164 |
1.292.939 |
1.262.741 |
1.256.541 |
|
Stand na nota van wijziging |
1.119.749 |
1.097.164 |
1.292.939 |
1.262.741 |
1.256.541 |
Gegeven
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, K.H. Ollongren
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-35850-VII-4.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.