34 757 Wijziging van enkele wetten van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (Verzamelwet IenM 2018)

Nr. 4 NADER RAPPORT1

Het advies van de Afdeling advisering van de Raad van State wordt niet openbaar gemaakt, omdat het zonder meer instemmend luidt / uitsluitend opmerkingen van redactionele aard bevat (artikel 26, vijfde lid, van de Wet op de Raad van State).

Hieronder is opgenomen het nader rapport d.d. 3 juli 2017, aangeboden aan de Koning door de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu.

Blijkens de mededeling van de Directeur van Uw kabinet van 24 april 2017, nr. 2017000701, machtigde Uwe Majesteit de Afdeling advisering van de Raad van State haar advies inzake het bovenvermelde voorstel van wet rechtstreeks aan mij te doen toekomen. Dit advies, gedateerd 24 mei 2017, nr. W14.17.0117/IV, bied ik U hierbij aan.

Het voorstel geeft de Afdeling advisering van de Raad van State geen aanleiding tot het maken van inhoudelijke opmerkingen. De redactionele opmerkingen zijn overgenomen: artikel I is aangepast en de artikelsgewijze toelichting bij artikel V van het ontwerp is aangevuld.

Van de gelegenheid is gebruik gemaakt om twee aanvullende wijzigingen aan te brengen. Allereerst worden foutieve wijzigingen in de Wet personenvervoer 2000 en de Spoorwegwet gecorrigeerd. Daarnaast wordt een omissie in de Wet pleziervaartuigen 2016 hersteld. Met deze wijziging wordt alsnog een grondslag voor de Minister in de wet opgenomen om de taal vast te stellen waarin de handleiding moet zijn opgesteld die bij het product (zoals een pleziervaartuig of een onderdeel daarvan) aanwezig moet zijn.

Ik moge U verzoeken het hierbij gevoegde gewijzigde voorstel van wet en de gewijzigde memorie van toelichting aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal te zenden.

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, S.A.M. Dijksma


X Noot
1

De oorspronkelijke tekst van het voorstel van wet en van de memorie van toelichting zoals voorgelegd aan de Afdeling advisering van de Raad van State is ter inzage gelegd bij het Centraal Informatiepunt Tweede Kamer.

Naar boven