Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2005-2006 | 30560-A nr. 2 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2005-2006 | 30560-A nr. 2 |
A. ARTIKELSGEWIJZE TOELICHTING BIJ HET WETSVOORSTEL
Wetsartikel 1 (uitgaven/verplichtingen en ontvangsten)
De begrotingsstaten die onderdeel uitmaken van de Rijksbegroting, worden op grond van artikel 1, derde lid, van de Comptabiliteitswet elk afzonderlijk bij de wet vastgesteld en derhalve ook gewijzigd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe om de begrotingsstaat van het Infrastructuurfonds voor het jaar 2006 te wijzigen.
De in de begrotingsstaat opgenomen begrotingsartikelen worden in onderdeel B van deze memorie van toelichting toegelicht (de zgn. begrotingstoelichting).
2.1 Overzicht belangrijkste uitgaven- en ontvangstenmutaties 3
2.2 De productartikelen 5
Allereerst is de begrotingsstaat voor het Infrastructuurfonds voor het jaar 2006 opgenomen. Hierbij wordt inzicht gegeven in de mutaties die op artikelniveau in de verplichtingen-, de uitgaven- en de ontvangstenramingen worden voorgesteld.
Daarna is onder 2.1 in overzichten met de belangrijkste uitgaven- en ontvangstenmutaties de aansluiting gemaakt met de budgettaire nota (Voorjaarsnota) van het ministerie van Financiën. Vervolgens worden de belangrijkste mutaties toegelicht.
Tenslotte wordt onder 2.2 De productartikelen inzicht verstrekt in de mutaties op financieel instrumentniveau.
Dit wetsvoorstel sluit aan bij de Voorjaarsnota 2006 van het Ministerie van Financiën en bevat alleen begrotingsmutaties die betrekking hebben op de uitvoering van reeds ingezet beleid.
De belangrijkste zijn onder 2.1 in tabelvorm weergegeven en toegelicht.
De budgettaire gevolgen van de begrotingsmutaties zijn verder onder 2.2 op de productartikelen zichtbaar gemaakt.
2.1 Overzicht belangrijkste uitgaven- en ontvangstenmutaties
Belangrijkste suppletore mutaties 2006 (Voorjaarsnota) (x EUR 1 mln.)
Art.nr. | Uitgaven | Ontvangsten | |
---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2006 | 6 352,5 | 6 420,3 | |
Amendement Snijder-Hazelhoff, 30 300 A, nr. 18 | 11 | 50,0 | |
Amendement Gerkens c.s. 30 300 A, nr. 43 | 12 | – 50,0 | |
Amendement Gerkens c.s. 30 300 A, nr. 43 | 15 | 50,0 | |
Amendement Sbijder-Hazelhoff, 20 300 A, nr. 18 | 19 | 50,0 | |
Stand vastgestelde begroting 2006 | 6 402,5 | 6 470,3 | |
– Belangrijkste suppletore mutaties: | |||
1. Voordelig saldo 2005 | 18.10 | 231,2 | |
2. Intertemporele verschuiving | div. | – 212,3 | 3,5 |
19 | – 456,1 | ||
3. EAT | 13 | – 25,0 | |
17 | 25,0 | ||
4. Uitvoering amendement 43 t.b.v. Ruimte voor de Rivier | 1516 | – 25,525,5 | |
5. FES-brug t.b.v. nadeelcompensatie kokkelvisserij Waddenzee | 19.0919.10 | – 72,472,4 | |
6. Dekking Moties Algemene Politieke Beschouwingen | 19.0919.10 | – 17,017,0 | |
17. Diversen | div. | 7,8 | 7,8 |
Stand 1e suppletore begroting 2006 | 6 198,0 | 6 256,7 |
In de begroting van het Infrastructuurfonds voor 2006 (Kamerstukken II, 2005–2006, 30 300 A, nr. 2, blz. 58) heb ik aangegeven dat VenW, afhankelijk van het definitief te verstrekken bedrag, bij 1e suppletore begroting 2006 inzicht zal bieden in de bijdrage aan ProRail voor 2006 om het mogelijk te maken de stijging van de gebruiksvergoeding 2006 specifiek voor goederenvervoer per spoor te verlagen. Dit omdat in bepaalde segmenten van het goederenvervoer per spoor – bij gelijkblijvende kwaliteit van treinpaden (betreft de infracapaciteit die nodig is om een trein in een bepaald tijdvak tussen twee plaatsen te laten rijden) – onverkorte toepassing van de nieuwe systematiek voor de vaststelling van de gebruiksvergoeding tot een grote vraaguitval zou kunnen leiden. Een dergelijke vraaguitval zou eveneens negatieve gevolgen kunnen hebben voor de rentabiliteit van de Betuweroute. Ik streef er echter naar deze korting meerjarig te maken. De verwerking, alsmede de dekking, hiervan zal daarmee onderdeel zijn van de begroting 2007.
1 en 2. Voordelig saldo 2005 en intertemporele verschuiving
Met mijn brief van 6 december 2005 aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal (Kamerstukken II, 2005–2006, 30 300 A, nr. 29) heb ik de Kamer geïnformeerd over de verwachte onderuitputting in 2005 en 2006 en de gekozen oplossingen. De uiteindelijke onderuitputting op het Infrastructuurfonds voor 2005 is hoger uitgevallen dan op dat moment bekend. Dit gaat om een bedrag van € 231,2 mln. (een saldo van lagere uitgaven en hogere ontvangsten). Dit bedrag wordt in 2006 geheel toegevoegd aan de ontvangstenkant van artikel 18.10 (Saldo van afgesloten rekeningen) omdat de middelen immers benodigd zijn om de rekeningen alsnog te kunnen betalen.
Om zoveel mogelijk te voorkomen dat opnieuw in 2006 de feitelijke betalingen achterblijven bij de ramingen is het noodzakelijk kasprognoses van de projecten op het Infrastructuurfonds nauwgezet te monitoren en te herijken. De meest recente inzichten geven, tezamen met de technische verwerking van de in mijn brief aangekondigde kasmaatregelen, aanleiding om ten opzichte van de Ontwerpbegroting 2006 een verlaging aan te brengen van ca. € 212 mln. De totale toevoeging aan de ramingen van latere jaren bedraagt hierdoor ca. € 456 mln. De voornaamste verschuivingen vinden plaats bij de wegenprojecten als A1/A6/A9 Craag, A12 en een deel van de Zichtbaar, Slim en Meetbaar (ZSM)-projecten. De verdere programmatische doorwerking wordt betrokken bij het opstellen van het nieuwe MIT 2007.
Dit betreft een overboeking zoals gemeld in de 18e voortgangsrapportage Betuweroute omtrent de kosten voor engineering, administratie en toezicht (EAT).
4. Uitvoering amendement 43 t.b.v. Ruimte voor de Rivier
Ter uitvoering van amendement nr. 43 van het lid Gerkens c.s. (Kamerstukken II, 2005–2006, 30 300 A) wordt € 25,5 mln. overgeboekt naar Ruimte voor de Rivier.
5. Fes-brug t.b.v. nadeelcompensatie kokkelvisserij Waddenzee
Deze mutatie houdt verband met de nadeelcompensatie voor de beëindiging van de mechanische kokkelvisserij.
6. Dekking Moties Algemene Politieke Beschouwingen
Deze mutatie betreft de verwerking van de financiële gevolgen die voortvloeien uit de in de tweede termijn van de Algemene Politieke Beschouwingen (APB) aangenomen moties (zie ook Kamerstukken II, 2005–2006, 30 300, nr. 36).
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
11 Hoofwatersystemen | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Verplichtingen | 302 259 | 0 | 156 186 | 458 445 | 9 664 | – 7 457 | – 9 210 | – 77 |
Uitgaven | 473 648 | 50 000 | 156 186 | 679 834 | 9 664 | – 7 457 | – 9 210 | – 77 |
11.01 Watermanagement | 70 353 | 50 000 | – 2 107 | 118 246 | 0 | 0 | 0 | 0 |
11.01.01 Basispakket watermanagement | 70 353 | 50 000 | – 2 107 | 118 246 | ||||
11.02 Beheer en Onderhoud | 191 857 | 0 | 41 498 | 233 355 | – 5 994 | – 10 817 | – 9 210 | – 77 |
11.02.01 Basispakket B&O waterkeren | 115 551 | 0 | 34 790 | 150 341 | – 5 994 | – 10 817 | – 9 210 | – 77 |
11.02.05 Basispakket B&O integraal waterbeheer | 70 395 | 0 | 4 575 | 74 970 | ||||
11.02.08 Groot var.onderh.waterbeheer | 5 911 | 0 | 2 133 | 8 044 | ||||
11.03 Aanleg | 200 802 | 0 | 112 621 | 313 423 | 15 658 | 3 360 | 0 | 0 |
11.03.01 Real.programma waterkeren | 91 116 | 0 | 46 569 | 137 685 | ||||
11.03.02 Real.programma waterbeheer | 109 686 | 0 | 66 052 | 175 738 | 15 658 | 3 360 | ||
11.05 Verkenning en planstudie | 10 636 | 0 | 4 174 | 14 810 | 0 | 0 | 0 | 0 |
11.05.01 Verkenn.progr.hoofdwatersystemen | 1 000 | 0 | 0 | 1 000 | ||||
11.05.02 Planstudieprogr.waterkeren | 3 167 | 0 | 401 | 3 568 | ||||
11.05.03 Planstudieprogr.waterbeheer | 6 469 | 0 | 3 773 | 10 242 | ||||
Van totale uitgaven: | ||||||||
– Bijdrage aan baten-lastendienst | 348 504 | |||||||
– Restant | 331 330 | |||||||
– waarvan op 1 maart 2006 juridisch verplicht | 58% | |||||||
11.09 Ontvangsten | 6 156 | 0 | 0 | 6 156 |
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
12 Hoofdwegennet | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Verplichtingen | 2 125 087 | – 50 000 | – 542 563 | 1 532 524 | 194 833 | 242 062 | 343 740 | 144 928 |
Uitgaven | 2 542 951 | – 50 000 | – 542 563 | 1 950 388 | 194 833 | 242 062 | 343 740 | 144 928 |
12.01 Verkeersmanagement | 54 292 | 0 | 1 843 | 56 135 | 0 | 0 | 0 | 0 |
12.01.01 Basispakket verkeersmanagement | 54 292 | 0 | 1 843 | 56 135 | ||||
12.02 Beheer en onderhoud | 836 106 | 0 | 54 596 | 890 702 | – 10 328 | – 9 000 | – 9 000 | 0 |
12.02.01 Basispakket B&O infrastr.hoofdwegen | 677 447 | 0 | 54 596 | 732 043 | – 10 328 | – 9 000 | – 9 000 | |
12.02.02 Service pakket B&O infrastr.hoofdwegen | 158 659 | 0 | 0 | 158 659 | ||||
12.03 Aanleg, benutting en planst.na tracebesl. | 1 172 628 | – 50 000 | – 374 893 | 747 735 | 206 828 | 135 865 | 338 142 | 116 700 |
12.03.01 Real.progr.hoofdwegen | 724 703 | – 50 000 | – 179 779 | 494 924 | 49 791 | 105 865 | 197 742 | 39 900 |
12.03.02 Planstudieprogr.na tracebesluit | 447 925 | 0 | – 195 114 | 252 811 | 157 037 | 30 000 | 140 400 | 76 800 |
12.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 117 978 | 0 | 0 | 117 978 | 0 | 0 | 0 | 0 |
12.04.01 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 117 978 | 0 | 0 | 117 978 | ||||
12.05 Verkenn. en planst. voor tracébesluit | 361 947 | 0 | – 224 109 | 137 838 | – 1 667 | 115 197 | 14 598 | 28 228 |
12.05.01 Verkenningen | 700 | 0 | 4 | 704 | ||||
12.05.02 Planstudieprogr. voor tracébesluit | 361 247 | 0 | – 224 113 | 137 134 | – 1 667 | 115 197 | 14 598 | 28 228 |
Van totale uitgaven: | ||||||||
– Bijdrage aan baten-lastendienst | 1 245 671 | |||||||
– Restant | 704 717 | |||||||
– waarvan op 1 maart 2006 juridisch verplicht | 100% | |||||||
12.09 Ontvangsten | 32 764 | 0 | – 3 700 | 29 064 |
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
13 Spoorwegen | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Verplichtingen | 2 532 363 | 0 | 27 346 | 2 559 709 | – 26 662 | – 22 485 | 292 | |
Uitgaven | 1 775 840 | 0 | 39 346 | 1 815 186 | – 38 662 | – 22 485 | 292 | 0 |
13.01 Railverkeersleiding | 75 970 | 0 | 973 | 76 943 | ||||
13.02 Onderhoud en vervanging | 927 542 | 0 | 47 312 | 974 854 | – 7 465 | 0 | 0 | 0 |
13.02.01 Regulier onderhoud | 412 042 | 0 | 22 312 | 434 354 | – 7 465 | |||
13.02.02 Grote onderhoudsprojecten | 409 000 | 0 | 0 | 409 000 | ||||
13.02.03 Rentelasten | 106 500 | 0 | 25 000 | 131 500 | ||||
13.03 Aanleg | 718 358 | 0 | – 21 260 | 697 098 | – 32 197 | – 23 485 | – 1 200 | 3 100 |
13.03.01 Real.progr.personenvervoer | 645 061 | 0 | – 25 987 | 619 074 | – 12 000 | 3 100 | ||
13.03.02 Real.progr.goederenvervoer | 46 851 | 0 | 1 947 | 48 798 | 2 902 | 1 230 | – 1 200 | |
13.03.03 Uitg.leenfaciliteit versnelde aanleg | 26 446 | 0 | 2 780 | 29 226 | – 23 099 | – 24 715 | ||
13.04 Geïntegreerde contract- vormen/PPS | 44 374 | 0 | 0 | 44 374 | ||||
13.05 Verkenningen en planstudies | 9 596 | 0 | 12 321 | 21 917 | 1 000 | 1 000 | 1 492 | – 3 100 |
13.05.01 Planstudieprogr. personenvervoer | 6 487 | 0 | 10 267 | 16 754 | ||||
13.05.02 Planstudieprogr. goederenvervoer | 1 047 | 0 | 2 054 | 3 101 | 1 000 | 1 000 | 1 492 | – 3 100 |
13.05.03 Verkenningenprogramma | 2 062 | 0 | 0 | 2 062 | ||||
Van totale uitgaven: | ||||||||
– Apparaatsuitgaven | 1 129 | |||||||
– Restant | 1 814 057 | |||||||
– waarvan op 1 maart 2006 juridisch verplicht | 99% | |||||||
13.09 Ontvangsten | 38 200 | 0 | 0 | 38 200 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– HSA | 15 000 | 0 | 0 | 15 000 | ||||
– Overige | 23 200 | 0 | 0 | 23 200 |
14 Regionale, lokale infrastructuur
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
14 Regionale/lokale infra. | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Verplichtingen | 225 977 | 0 | 14 438 | 240 415 | – 100 000 | – 76 910 | – 19 565 | |
Uitgaven | 327 108 | 0 | – 27 423 | 299 685 | – 100 000 | – 76 910 | – 19 565 | 0 |
14.01 Grote regionaal/lokale projecten | 235 567 | – 10 000 | 6 767 | 232 334 | – 100 000 | – 76 910 | – 19 565 | 0 |
14.01.01 Verkenningen | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||
14.01.02 Planstudieprogr.reg./lok | 5 992 | 0 | 4 493 | 10 485 | ||||
14.01.03 Real.progr.reg./lok. | 229 575 | – 10 000 | 2 274 | 221 849 | – 100 000 | – 76 910 | – 19 565 | |
14.02 Regionale mob fondsen | 91 541 | 10 000 | – 34 190 | 67 351 | 0 | 0 | 0 | 0 |
14.02.01 Rijksbijdrage | 49 680 | 10 000 | 7 671 | 67 351 | ||||
14.02.02 Terugsluisopbrengsten | 41 861 | 0 | – 41 861 | 0 | ||||
Van totale uitgaven: | ||||||||
– Bijdrage aan baten-lastendienst | 5 167 | |||||||
– Restant | 294 518 | |||||||
– ixwaarvan op 1 maart 2006 juridisch verplicht | 76% | |||||||
14.03 Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 |
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
15 Hoofdvaarwegennet | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Verplichtingen | 405 090 | 50 000 | 57 865 | 512 955 | – 13 873 | – 13 500 | – 11 000 | |
Uitgaven | 452 210 | 50 000 | 16 548 | 518 758 | – 17 367 | – 25 500 | – 23 000 | – 12 000 |
15.01 Verkeersmanagement | 73 558 | 0 | – 2 108 | 71 450 | – 1 500 | – 1 500 | 0 | |
15.01.01 Basispakket verkeersmanagement | 73 558 | 0 | – 2 108 | 71 450 | – 1 500 | – 1 500 | ||
15.02 Beheer en onderhoud | 265 062 | 34 000 | – 10 252 | 288 810 | – 24 373 | – 24 000 | – 23 000 | – 12 000 |
15.02.01 Basispakket B&O hoofdvaarwegen | 137 774 | 0 | 4 483 | 142 257 | – 12 373 | – 12 000 | – 11 000 | |
15.02.02 Servicepakket B&O hoofdvaarwegen | 37 500 | 8 500 | – 12 000 | 34 000 | – 12 000 | – 12 000 | – 12 000 | – 12 000 |
15.02.04 Groot var.onderhoud hoofdvaarwegen | 89 788 | 25 500 | – 2 735 | 112 553 | ||||
15.03 Aanleg en planstudie na tracebesluit | 92 504 | 5 000 | 23 300 | 120 804 | 8 506 | 0 | 0 | |
15.03.01 Realisatieprogr. hoofdvaarwegen | 84 584 | 5 000 | 23 300 | 112 884 | 8 506 | |||
15.03.02 Planstudieprogr. na tracébesluit | 7 920 | 0 | 0 | 7 920 | ||||
15.05 Verkenningen en planstudies voor tracébesluit | 21 086 | 11 000 | 5 608 | 37 694 | 0 | 0 | 0 | |
15.05.01 Verkenningen | 6 446 | 0 | 0 | 6 446 | ||||
15.05.02 Planstudieprogramma voor tracébesluit | 14 640 | 11 000 | 5 608 | 31 248 | ||||
Van totale uitgaven: | ||||||||
– Bijdrage aan baten-lastendienst | 304 921 | |||||||
– Restant | 213 837 | |||||||
– waarvan op 1 maart 2006 juridisch verplicht | 70% | |||||||
15.09 Ontvangsten | 22 732 | 0 | – 1 984 | 20 748 |
16 Megaprojecten niet-Verkeer en Vervoer
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
16 Megaproj.niet Verkeer en Vervoer | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Verplichtingen | 79 934 | 0 | 30 842 | 110 7 76 | 18 867 | |||
Uitgaven | 86 054 | 0 | 30 572 | 116 626 | 18 867 | 0 | 0 | – 692 |
16.01 Project Mainportontwikkeling Rotterdam | 16 798 | 0 | 281 | 17 079 | 0 | 0 | 0 | – 692 |
16.01.02 Realisatieprogramma PMR | 16 798 | 0 | 281 | 17 079 | – 692 | |||
16.02 Ruimte voor de rivier | 6 024 | 0 | 30 291 | 36 315 | ||||
16.03 Maaswerken | 63 232 | 0 | 0 | 63 232 | 18 867 | |||
Van totale uitgaven: | ||||||||
– Bijdrage aan baten-lastendienst | 10 181 | |||||||
– Restant | 106 445 | |||||||
– waarvan op 1 maart 2006 juridisch verplicht | 17% | |||||||
16.09 Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 |
17 Megaprojecten Verkeer en vervoer
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
17 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Verplichtingen | 243 729 | 0 | 135 937 | 379 666 | 89 445 | 4 666 | ||
Uitgaven | 644 583 | 0 | 119 238 | 763 821 | 106 144 | 4 666 | 0 | 0 |
17.01 Westerscheldetunnel | 0 | 0 | 7 549 | 7 549 | ||||
17.02 Betuweroute | 325 561 | 0 | 74 215 | 399 776 | 15 840 | |||
17.03 Hoge snelheidslijn | 311 605 | 0 | 24 786 | 336 391 | 90 304 | 4 666 | 0 | 0 |
17.03.01 Realisatie HSL-zuid | 300 605 | 0 | 18 522 | 319 127 | 87 304 | 4 666 | ||
17.03.02 Realisatie HSL-zuid spoorwegen | 2 000 | 0 | 2 264 | 4 264 | ||||
17.03.03 Realisatie HSL-zuid hoofdwegen | 9 000 | 0 | 4 000 | 13 000 | 3 000 | |||
17.04 Anders betalen voor mobiliteit | 2 398 | 0 | 5 472 | 7 870 | ||||
17.05 Zuiderzeelijn | 5 019 | 0 | 7 216 | 12 235 | ||||
Van totale uitgaven: | ||||||||
– Bijdrage aan baten-lastendienst | 63 048 | |||||||
– Restant | 700 773 | |||||||
– waarvan op 1 maart 2006 juridisch verplicht | 94% | |||||||
17.09 Ontvangsten | 33 988 | 0 | 9 276 | 43 264 |
18 Overige uitgaven en ontvangsten
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
18 Overige uitgaven en ontvangsten | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Verplichtingen | 49 500 | 0 | 3 557 | 53 057 | 1 577 | 383 | 466 | |
Uitgaven | 50 114 | 0 | 3 557 | 53 671 | 1 577 | 383 | 466 | 0 |
18.01 Saldo van de afgesloten rekeningen | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||
18.02 Bodemsanering | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||
18.03 Intermodaal vervoer | 3 087 | 0 | 2 744 | 5 831 | 1 577 | 383 | 466 | |
18.04 Gebiedsgerichte aanpak (Noordvleugel) | 1 000 | 0 | 813 | 1 813 | ||||
18.05 Railinfrabeheer | 40 215 | 0 | 0 | 40 215 | ||||
18.07 Modaliteitsonafhankelijke kennis en expert. | 5 812 | 0 | 0 | 5 812 | 0 | 0 | 0 | 0 |
18.07.01 Natl.basisinfo.voorziening en ov.uitgaven | 5 812 | 0 | 0 | 5 812 | ||||
Van totale uitgaven: | ||||||||
– Bijdrage aan baten-lastendienst | 5 785 | |||||||
– Restant | 47 886 | |||||||
– waarvan op 1 maart 2006 juridisch verplicht | 90% | |||||||
18.09 Ontvangsten | 40 215 | 0 | 0 | 40 215 | ||||
18.10 Saldo van de afgesloten rekeningen | 0 | 0 | 231 178 | 231 178 |
19 Bijdragen andere begrotingen Rijk
Budgettaire gevolgen: Voorjaarsnota 2006 (Bedragen in EUR 1 000)
19 Bijdragen andere begrotingen Rijk | Stand ontwerpbegroting | Mutaties via NvW en amen-dement | Mutaties 1e sup-pletore begroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutatie 2007 | Mutatie 2008 | Mutatie 2009 | Mutatie 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | |||||
Ontvangsten | 6 246 245 | 50 000 | – 448 369 | 5 847 876 | 118 289 | 114 759 | 292 723 | 132 159 |
19.09 Ten laste van begroting VenW | 4 745 454 | 0 | – 552 129 | 4 193 325 | 113 590 | 114 759 | 292 723 | 132 159 |
19.10 Ten laste van het FES | 1 500 791 | 50 000 | 103 760 | 1 654 551 | 4 699 |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-30560-A-2.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.