29 395
Wijziging van de wet van 27 juni 2002 (Stb. 374) in verband met de invoering van een evaluatieverplichting van het vijfbanenstelsel van de luchthaven Schiphol

nr. 5
BRIEF VAN DE STAATSSECRETARIS VAN VERKEER EN WATERSTAAT

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 19 januari 2004

Tijdens het Algemeen Overleg van 18 november 2003 (kamerstuk 23 552/26 959, nr. 84) betreffende het groepsrisico Schiphol heb ik toegezegd u te informeren over de procedure die zal worden gevolgd ten aanzien van de noodzakelijke wetswijziging.

Zoals ik tijdens het overleg reeds heb aangegeven zal de wijziging in verband met het groepsrisico worden gekoppeld aan het wetsvoorstel tot wijziging van de Schipholwet in verband met de evaluatieverplichting (wetswijziging naar aanleiding van de motie-Baarda cs). Dit zal gebeuren door middel van een nota van wijziging bij het wetsvoorstel.

Het wetsvoorstel is inmiddels of wordt op korte termijn aan u ter behandeling aangeboden. De nota van wijziging wordt op korte termijn voor advies aan de Raad van State voorgelegd. Zo spoedig mogelijk na ontvangst en verwerking van het advies zal de nota van wijziging bij u worden ingediend.

De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,

M. H. Schultz van Haegen-Maas Geesteranus

Naar boven