29 366
Wijziging van de Arbeidstijdenwet en de Wegenverkeerswet 1994 in verband met de invoering van het digitale controleapparaat

nr. 10
BRIEF VAN DE MINISTER VAN VERKEER EN WATERSTAAT

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 27 augustus 2004

Op 17 juni 2004 is de behandeling van het wetsvoorstel Wijziging van de Arbeidstijdenwet en de Wegenverkeerswet 1994 (29 366) in de Tweede Kamer aan de orde geweest. Naar aanleiding van mijn toezegging tijdens de behandeling van het wetsvoorstel doe ik u drie documenten toekomen.1

Het betreft twee adviezen van het Adviescollege tot toetsing van administratieve lasten (Actal), het voornoemde wetsvoorstel en een wijziging van het Arbeidstijdenbesluit Vervoer en het Reglement Rijbewijzen (een algemene maatregel van bestuur).

Tot slot is een rapport toegevoegd met de berekende administratieve lasten voor het bedrijfsleven bij registratie met de analoge tachograaf en bij registratie met de digitale tachograaf (nulmetingen). Uit de cijfers blijkt dat bij volledige invoering van een digitale tachograaf een reductie van de totale administratieve lasten van 14 procent kan worden bereikt (ongeveer 9 tot 11 miljoen euro besparing op jaarbasis).

De Minister van Verkeer en Waterstaat,

K. M. H. Peijs


XNoot
1

Ter inzage gelegd bij het Centraal Informatiepunt Tweede Kamer.

Naar boven