27 879 Versterking van de positie van de consument

Nr. 104 BRIEF VAN DE MINISTER VAN ECONOMISCHE ZAKEN EN KLIMAAT

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 28 juni 2024

Uw Kamer heeft recent een motie aangenomen waarin wordt gevraagd om een uitzondering te maken op de voorgenomen verplichte bedenktermijn bij verkoop aan de deur en donateurswerving voor ideële of charitatieve instellingen, kerken, uitgevers van kranten, weekbladen en tijdschriften alsmede loterijen die afdragen aan goede doelen, cultuur, welzijn, sport en samenleving1. Er is door het lid Zeedijk verzocht om een reactie hierop binnen twee weken.

In mijn Kamerbrief van 22 april 2024 over colportage en telemarketing heb ik een wetsvoorstel aangekondigd voor een verplichte bedenktermijn bij verkoop aan de deur2. De uitvoering van de motie zal in dit wetsvoorstel worden meegenomen.

De Minister van Economische Zaken en Klimaat, M.A.M. Adriaansens


X Noot
1

Zoals verwoord in de brief van de heer M. Bosma, voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 18 juni jl. met het stenografisch verslag van het ordedebat met het verzoek van het Kamerlid Zeedijk daarin; motie van de Kamerleden Zeedijk, Thijssen en Van Dijk inzake «Versterking van de positie van de consument», Kamerstuk 27 879, nr. 102.

X Noot
2

Kamerbrief «Stand van zaken colportage en telemarketing», Kamerstuk 27 879, nr. 94, Versterking van de positie van de consument.

Naar boven