| Motie
nr 19 – Van den Bos c.s. | Opmerking Regering |
| | |
| Het
voorkomen van het definiëren vanuit tweede en derde pijler voortvloeiende
uitgaven als verplichte uitgaven. | De Regering geeft op de in het
debat aangegeven wijze uitvoering aan het gevraagde. |
| | |
| Motie
nr 20 – Van den Bos c.s. | Opmerking Regering |
| | |
| Non-discriminatiebepaling
op grond van geslacht. | De regering acht de huidige formulering
in het voorzitterschapsvoorstel na alle discussies tussen de Lid-Staten de
maximaal haalbare. |
| | |
| Motie nr 21 – Van Middelkoop en
Weisglas | Opmerking Regering |
| | |
| Relatie EU/WEU. | Opererend
vanuit het voorzitterschapsvoorstel naar consensus, heeft de Nederlandse Regering
geen behoefte aan deze motie. |
| | |
| Motie nr 22 – Van Middelkoop | Opmerking
Regering |
| | |
| Nationale Parlementen in staat stellen
zich tijdig te beraden over documenten en voorstellen van de Commissie. | Aan
het verzoek ten deze is in de voorstellen van het Voorzitterschap reeds voldaan. |
| | |
| Motie nr 23 – Van Middelkoop | Opmerking Regering |
| | |
| Leesbare en toegankelijke Verdragstekst. | De
Regering is bereid zich te oriënteren over de haalbaarheid van dit streven
en zich bij positieve uitkomst hiervoor in te spannen. |
| | |
| Motie
nr 24 – Weisglas c.s. | Opmerking Regering |
| | |
| Vestigingsplaats
Europees Parlement. | De Regering heeft geen behoefte aan deze motie. |
| | |
| Motie nr 25 – Weisglas | Opmerking Regering |
| | |
| Wijziging van stemverhoudingen. | De motie
is voor wat de letter betreft onuitvoerbaar en voor wat de bedoeling betreft
overbodig. |
| | |
| Motie nr 26 – Van Rooy c.s. | Opmerking
Regering |
| | |
| Parlementaire controle op verplichte uitgaven. | Gezien
de gevoerde discussies is het gevraagde totaal onhaalbaar gebleken. Het is
niet in het belang van het Voorzitterschap die discussie in deze omstandigheden
te heropenen. Overigens is het begrotingsrecht van het Europees Parlement
op de gehele EU begroting reeds van toepassing. |
| Motie
nr 27 – Van Rooy c.s. | Opmerking Regering |
| | |
| Inspectiebevoegdheid
voor Europese Commissie ten aanzien van fraudebestrijding. | Voor
opneming in het Verdrag is het te laat. Niettemin kan het gevraagde via de
voorgenomen wetgevende bevoegdheid tot stand komen. |
| | |
| Motie
nr 28 – Woltjer c.s. | Opmerking Regering |
| | |
| Meerderheidsbesluitvorming
en codecisie. | De opvatting is uitgangspunt voor het gevoerde en
uit te voeren beleid van de Lid-Staat Nederland. |
| | |
| Motie nr
29 – Woltjer c.s. | Opmerking Regering |
| | |
| Extra
maatregelen ter versterking EU milieubeleid. | De regering ziet
geen kans om beide uitspraken in dit stadium nog operationeel te maken. |
| | |
| Motie
nr 30 – Woltjer c.s. | Opmerking Regering |
| | |
| Asiel-
en Vluchtelingenbeleid. | Gezien de met deze uitspraken verband
houdende problematiek, waarvoor het Voorzitterschap een optimale oplossing
zoekt, behoudt de Regering zich haar oordeel voor. |
| | |
| Motie
nr 31 – Marijnissen | Opmerking Regering |
| | |
| Referendum
over het Verdrag van Europa. | De Regering wenst niet mede te werken
aan het organiseren van een raadgevend referendum. |
| | |
| Motie
nr 32 – Sipkes en Woltjer | Opmerking Regering |
| | |
| Incorporatie
Vluchtelingenverdrag in Verdrag van Amsterdam. | De Regering is
reeds bezig de onderliggende gedachte op een andere wijze gerealiseerd te
krijgen. De aangegeven weg is niet geëigend. |