Aanhangsel van de Handelingen
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer | Datum ontvangst |
---|---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2010-2011 | 1234 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer | Datum ontvangst |
---|---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2010-2011 | 1234 |
Kunt u de Kamer een actualisering geven van het overzicht «totaal aantal vlieguren F-16 (per tail nummer) per 20 september 2007» voor de volgende data: 31 december 2007, 31 december 2008, 31 december 2009 en 31 december 2010?
Een overzicht van de aantallen vlieguren is in de bijlage opgenomen. Het betreft een overzicht van de vlieguren van zowel de 87 F-16 toestellen die Defensie aanhoudt, als van de achttien overtollige F-16 toestellen die zijn verkocht aan Chili als gevolg van de maatregelen uit de beleidsbrief «Wereldwijd dienstbaar» (Kamerstuk 31 243, nr. 1). Over deze verkoop is de Kamer geïnformeerd op 25 mei 2009 (Kamerstuk 26 488, nr. 183). Nederland heeft in november 2010 zes toestellen aan Chili overgedragen en de overige twaalf toestellen zullen dit jaar volgen. De tailnummers van al deze toestellen zijn met een asterisk aangegeven.
Tot welke ontwikkeling leidt dit voor het aantal gemiddelde vlieguren per F-16 over de afgelopen vijf jaar?
Indien de ontwikkeling van dit gemiddelde aantal vlieguren afwijkt van uw verwachting eerder dit jaar, welke oorzaken kunt u daarvoor dan aangeven?
In de brief van 31 maart 2009 (Kamerstuk 26 488, nr. 160) zijn de gemiddelde aantallen vlieguren per toestel in de afgelopen jaren tot en met 2008 vermeld.
In de beantwoording van vragen over de aantallen vlieguren per F-16 (Handelingen TK 2009–2010, aanhangsel 1479) is het gemiddelde aantal vlieguren per toestel in 2009 gemeld. Dat bedroeg 183,3 uur. Het gemiddelde aantal vlieguren in 2010 was 182,5 uur. Dit aantal heeft betrekking op de 87 toestellen die Defensie aanhoudt. Het jaarlijkse aantal vlieguren per toestel heeft zich als volgt ontwikkeld.
– 151,4 uur in 2006, 111 toestellen
– 168,5 uur in 2007, 108 toestellen
– 174,4 uur in 2008, 105 toestellen
– 183,3 uur in 2009, 87 toestellen
– 182,5 uur in 2010, 87 toestellen
Het totale aantal begrote vlieguren voor de F-16 in 2010 bedroeg 17 000. In totaal zijn 16 013 uren gevlogen. Hiervan zijn 15 879 uren gevlogen door de 87 F-16’s die Defensie aanhoudt en 134 uren door de andere F-16’s.
Vanwege de beperkte inzetbaarheid van de F-16-vloot in 2010 zijn 1 000 uren minder met de F-16 gevlogen dan verwacht. De inzetbaarheid van de F-16’s staat onder druk door de veroudering van het toestel, teruglopende voorraden van onderdelen en meer in het algemeen de problemen met de materiële exploitatie.
Kunt u de Kamer een overzicht geven van de kostenontwikkeling ten aanzien van het onderhoud per vlieguur van de F-16’s over de jaren 2007, 2008, 2009 en 2010?
Kunt u de Kamer een overzicht geven van de procentuele stijging van de onderhoudskosten, uitgesplitst in verschillende kostenposten, per vlieguur van de F-16’s over de jaren 2007, 2008, 2009 en 2010?
De uitgaven voor het onderhoud van de F-16’s kunnen worden verdeeld over de volgende posten.
– Uitgaven voor personeel dat onderhoud aan de F-16 uitvoert en voor personeel dat (logistieke) ondersteuning biedt voor dit onderhoud. Het betreft personeel van de vliegbases Leeuwarden en Volkel, personeel van de Defensie Materieel Organisatie (DMO) en enkele functionarissen die in de Verenigde Staten zijn geplaatst waar veertien Nederlandse F-16’s zijn gestationeerd voor de opleiding en training van vliegers.
– Uitgaven voor onder meer de reparatie of vervanging van onderdelen en voor instandhoudingsprogramma’s om bijvoorbeeld scheurvorming en corrosie tegen te gaan. De financiële administratie biedt geen mogelijkheden deze uitgaven over de afgelopen jaren verder onder te verdelen.
In het onderstaande overzicht zijn de personeelskosten voor het onderhoud aan de in de Verenigde Staten gestationeerde F-16’s niet verwerkt. Voor dit onderhoud wordt personeel van de Air National Guard ingehuurd. Dit maakt deel uit van een overeenkomst met de Amerikaanse overheid waarin onder meer ook het gebruik van de infrastructuur, de transportkosten en de brandstofkosten zijn opgenomen. De waarde van de totale overeenkomst (periode 2007 tot en met 2010) bedraagt $ 122 miljoen. Tot en met 31 december 2010 is in totaal € 75,8 miljoen ($ 102,1 miljoen) betaald. In de financiële administratie worden de uitgaven voor de inhuur van dit onderhoudspersoneel niet afzonderlijk gespecificeerd. Overigens zijn de in de Verenigde Staten gestationeerde F-16’s onlangs verplaatst van de vliegbasis Springfield naar de vliegbasis Tucson.
Bij de uitgaven voor reparaties en vervanging van onderdelen en de instandhoudingsprogramma’s dienen de volgende kanttekeningen te worden geplaatst.
– De uitgaven voor reparaties en de aanschaf van onderdelen worden voor een groot deel gedaan op grond van Foreign Military Sales (FMS-)overeenkomsten met de Amerikaanse overheid. Met de geleverde onderdelen worden de tekorten op de vliegbases of de voorraad bij het Logistiek Centrum Woensdrecht van de DMO aangevuld. Vanwege lange aanbestedingstrajecten en levertijden, voorschotbetalingen en verrekening achteraf op grond van facturen, houden de uitgaven in een bepaald jaar geen rechtstreeks verband met de in dat jaar gerealiseerde vlieguren.
– In 2006 is de betalingssystematiek met voorschotbetalingen voor FMS- contracten gewijzigd van kwartaal- naar maandelijkse voorschotten. De uitgaven in 2007 zijn relatief laag omdat na de omschakeling eerst kon worden geput uit nog niet volledig benutte kwartaalvoorschotten van het voorgaande jaar.
– In 2008 beschikte Defensie over 105 operationele F-16’s. Als gevolg van de maatregelen uit de beleidsbrief «Wereldwijd dienstbaar» is dit aantal in 2009 verlaagd naar 87.
– De lagere uitgaven over 2010 geven een vertekend beeld. Vanwege de financiële problematiek is in dit jaar ingeteerd op de voorraden terwijl Defensie nauwelijks contracten kon sluiten voor de reparatie of de aanschaf van nieuwe onderdelen. Ook instandhoudingsprogramma’s zijn uitgesteld. De effecten hiervan zullen nog geruime tijd voelbaar zijn omdat met de sluiting van nieuwe contracten lange aanbestedingstrajecten en lange levertijden zijn gemoeid. Om toestellen alsnog inzetbaar te maken worden vaker dan normaal bruikbare onderdelen van het ene toestel gebruikt voor een ander toestel. Defensie probeert dit zoveel mogelijk te beperken omdat hierdoor de onderhoudswerklast verder toeneemt. De Kamer is over de geschetste situatie eerder geïnformeerd met onder meer de brief van 18 november 2010 (Kamerstuk 32 500 X, nr. 16) en de op 7 december 2010 verzonden beantwoording van vragen over de inzetgereedheid van de F-16’s (Handelingen TK 2010–2011, aanhangsel 711).
Gelet op het voorgaande kan geen verband worden gelegd tussen de in het onderstaande overzicht vermelde uitgaven in een jaar en de vlieguren in hetzelfde jaar. Ondanks de kanttekeningen kan wel worden geconstateerd dat de uitgaven in de periode 2007 tot en met 2009 zijn gestegen. Zoals toegelicht geven de lagere uitgaven in 2010 een vertekend beeld. De uitgaven zijn vermeld in miljoen euro’s en in het loon- en prijspeil van de desbetreffende jaren.
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | |
---|---|---|---|---|
Uitgaven personeel | € 50,6 | € 50,7 (+ 0,2%) | € 51,5 (+ 1,6%) | € 51,8 (+ 0,6%) |
Reparaties, vervangingen, programma’s | € 58,2 | € 67,4 (+ 15,8%) | € 71,3 (+ 5,8%) | € 61,0 (– 14,4%) |
Door de veroudering van de vliegtuigconstructie en de mechanische en elektronische componenten zullen de onderhoudsinspanning en de kosten voor preventief en correctief onderhoud blijven toenemen. Komend voorjaar zal ik de Kamer met de beleidsbrief informeren over de wijze waaropeen hernieuwd evenwicht tussen het ambitieniveau, de omvang en samenstelling van de krijgsmacht en de beschikbare middelen tot stand zal worden gebracht.
Kunt u de Kamer een overzicht geven van het aantal gemaakte vlieguren in Afghanistan per tail nummer en per jaar dat de F-16’s actief waren in dit land? Kunt u hierbij inzichtelijk maken wat het verschil was tussen het aantal geplande uren, en het aantal daadwerkelijk gevlogen vlieguren?
In de bijlage is tevens het overzicht opgenomen van de vlieguren per tailnummer in Afghanistan. Het betreft de inzet voor de operatie Enduring Freedom in 2002–2003 en voor ISAF vanaf 2004. De uren in het overzicht zijn inclusief de uren die nodig zijn om toestellen van en naar Afghanistan te vliegen. In de periode 2002–2005 werden vlieguren niet centraal gepland. Enkele van de boven Afghanistan ingezette toestellen hebben een hoog aantal vlieguren. Dit was mogelijk door deze toestellen de hoogste prioriteit te geven bij het onderhoud. Dergelijke hoge aantallen vlieguren zijn niet representatief voor het gemiddelde aantal uren dat voor de volledige F-16 vloot haalbaar is.
Bijlage
Tailnr. | Leverdatum | Totale vlieguren per 31 dec 2007 | Totale vlieguren per 31 dec 2008 | Totale vlieguren per 31 dec 2009 | Totale vlieguren per 31 dec 2010 |
---|---|---|---|---|---|
A1864* | 16-7-1984 | 3 895,9 | 4 112,3 | 4 125,1 | 4 143,5 |
A1866 | 16-8-1984 | 3 793,6 | 3 906,9 | 4 135,6 | 4 293,7 |
A1867* | 28-8-1984 | 3 754,3 | 3 754,3 | 3 755,3 | 3 756,7 |
A1868 | 1-10-1984 | 3 625,9 | 3 910,6 | 4 163 | 4 294,5 |
A1869* | 31-10-1984 | 3 740,2 | 3 886,7 | 4 035,6 | 4 056,2 |
A1870 | 22-11-1984 | 3 478,4 | 3 694,3 | 3 929,7 | 4 203,9 |
A1871 | 6-12-1984 | 3 256,3 | 3 479,1 | 3 772,6 | 4 116,2 |
A1872 | 18-12-1984 | 3 906,3 | 4 201 | 4 432,8 | 4 495,1 |
A1873 | 25-1-1985 | 3 309,2 | 3 599,7 | 3 928,1 | 4 266,1 |
A1874* | 13-2-1985 | 4 212,1 | 4 531,6 | 4 636,3 | 4 637,6 |
A1875* | 25-2-1985 | 3 896,8 | 4 191,5 | 4 251,2 | 4 251,2 |
A1876 | 1-4-1985 | 3 893,1 | 4 119,2 | 4 264,6 | 4 486,8 |
A1877 | 18-4-1985 | 3 755,3 | 4 004,1 | 4 395,4 | 4 544 |
A1879 | 30-5-1985 | 3 488,7 | 3 732,8 | 3 890,4 | 4 193,2 |
A1881 | 26-6-1985 | 3 675 | 3 877,7 | 3 963,9 | 4 199,2 |
A1882 | 27-7-1984 | 3 311,8 | 3 542,2 | 3 663,7 | 3 879 |
A1884 | 18-1-1985 | 3 894,7 | 3 911,3 | 4 043,2 | 4 181,2 |
A3192* | 24-7-1985 | 4 190,7 | 4 216,4 | 4 229,8 | 4 249,1 |
A3193 | 26-8-1985 | 4 128,6 | 4 497,1 | 4 597,9 | 4 700,8 |
A3196 | 31-10-1985 | 3 220 | 3 408,7 | 3 590,3 | 3 829,7 |
A3197 | 29-11-1985 | 3 208,6 | 3 240,2 | 3 240,2 | 3 295 |
A3198* | 17-1-1986 | 3 792,3 | 4 005,8 | 4 006,3 | 4 025,3 |
A3199 | 17-2-1986 | 3 761,2 | 3 969,6 | 4 263,2 | 4 686,9 |
A3201 | 2-4-1986 | 3 134,8 | 3 297,8 | 3 492 | 3 602,4 |
A3202 | 28-5-1986 | 3 688,5 | 3 919,9 | 4 193,9 | 4 370,2 |
A3203 | 29-5-1986 | 3 466,9 | 3 652,2 | 3 865,6 | 4 192,8 |
A3204* | 17-6-1986 | 3 854,8 | 3 908,1 | 3 917,9 | 3 919,7 |
A3207* | 22-8-1986 | 3 696,1 | 3 970,3 | 4 105,3 | 4 124 |
A3208 | 24-7-1985 | 3 338 | 3 609,8 | 3 897,5 | 4 161,5 |
A3209 | 26-9-1985 | 3 734,8 | 3 916,7 | 4 126,4 | 4 178,9 |
A3210 | 31-1-1986 | 3 016,4 | 3 106 | 3 286,4 | 3 458,5 |
A3616 | 14-5-1982 | 3 221,6 | 3 303,5 | 3 480 | 3 595,2 |
A3617* | 14-6-1982 | 3 979,8 | 4 143,3 | 4 186,9 | 4 199,2 |
A3620* | 19-7-1982 | 3 842,3 | 3 983,5 | 3 983,5 | 3 984,3 |
A3623 | 25-10-1982 | 4 064 | 4 200,3 | 4 321,1 | 4 393,2 |
A3624 | 2-12-1982 | 3 478,4 | 3 582,2 | 3 732,2 | 3 998,2 |
A3627* | 18-2-1983 | 3 902,1 | 4 207,3 | 4 398,2 | 4 400,4 |
A3628 | 1-3-1983 | 3 788,3 | 3 796,6 | 3 892 | 4 202,8 |
A3630 | 5-4-1983 | 3 521 | 3 622,4 | 3 649 | 3 881,5 |
A3631 | 5-4-1983 | 3 299,2 | 3 299,2 | 3 330,7 | 3 383,5 |
A3632 | 2-5-1983 | 3 419,7 | 3 444,5 | 3 451 | 3 574,1 |
A3635 | 30-6-1983 | 4 049 | 4 049 | 4 111 | 4 314,7 |
A3636* | 21-7-1983 | 4 282,2 | 4 377,6 | 4 398,2 | 4 401,4 |
A3637 | 9-8-1983 | 3 982,1 | 4 193 | 4 399,5 | 4 697,8 |
A3638 | 1-9-1983 | 3 500 | 3 674 | 3 910,7 | 4 080,9 |
A3640* | 16-9-1983 | 3 879,5 | 4 187,8 | 4 189,7 | 4 191,7 |
A3641 | 3-10-1983 | 3 526,2 | 3 603,3 | 3 863,9 | 4 006,5 |
A3642 | 20-1-1984 | 3 316 | 3 513,9 | 3 610,7 | 3 905,1 |
A3643 | 16-3-1984 | 3 581,6 | 3 857,8 | 4 145,6 | 4 200,5 |
A3644 | 13-4-1984 | 3 147 | 3 426,1 | 3 605 | 3 900,8 |
A3646 | 5-6-1984 | 3 323,5 | 3 608 | 3 762,3 | 3 896,6 |
A3647 | 4-7-1984 | 3 642 | 3 808,1 | 4 010,4 | 4 191 |
A3648* | 20-7-1984 | 4 161 | 4 509,4 | 4 509,4 | 4 510,4 |
A4362 | 23-12-1986 | 3 787,9 | 4 037,8 | 4 291,6 | 4 509,2 |
A4365* | 30-3-1987 | 4 160,6 | 4 308,4 | 4 308,4 | 4 312,3 |
A4366 | 29-4-1987 | 3 592,8 | 3 789,5 | 4 109,8 | 4 345,7 |
A4367 | 1-6-1987 | 3 227,3 | 3 410,9 | 3 552,2 | 3 603,4 |
A4368 | 6-10-1986 | 3 485,4 | 3 628,7 | 3 694,4 | 3 868,4 |
A4369 | 4-3-1987 | 3 522 | 3 672,6 | 3 842,7 | 3 912,7 |
A5135 | 30-6-1987 | 3 604,7 | 3 895,9 | 4 046,6 | 4 206,6 |
A5136 | 31-7-1987 | 3 474,2 | 3 615,5 | 3 884,2 | 4 154,4 |
A5138* | 28-9-1987 | 3 564,5 | 3 565,1 | 3 684 | 3 702,9 |
A5142 | 16-2-1988 | 3 447,8 | 3 493,4 | 3 496 | 3 496 |
A5144 | 7-4-1988 | 3 567,5 | 3 641,4 | 3 643 | 3 893,5 |
A5145 | 26-4-1988 | 3 301 | 3 605,6 | 3 883,9 | 4 026 |
A5146 | 20-5-1988 | 3 421,9 | 3 602,8 | 3 767 | 3 866,4 |
A6055 | 1-8-1988 | 2 891,8 | 2 954,8 | 2 992,2 | 3 200,9 |
A6057 | 14-10-1988 | 3 577,7 | 3 740,6 | 3 829,7 | 4 114 |
A6058* | 29-11-1988 | 3 864,9 | 3 990,2 | 4 076,5 | 4 079,7 |
A6060 | 22-2-1989 | 3 486,4 | 3 586,7 | 3 852,7 | 4 021,1 |
A6061 | 16-3-1989 | 3 604,6 | 3 842,6 | 4 105,5 | 4 200,1 |
A6062 | 30-3-1989 | 2 265 | 2 403,5 | 2 640,9 | 2 819,2 |
A6063 | 30-5-1989 | 3 573,3 | 3 761,4 | 3 951,8 | 4 197,3 |
A6064 | 8-7-1988 | 3 111,4 | 3 255,5 | 3 323,1 | 3 387,3 |
A6065 | 21-12-1988 | 3 323,3 | 3 548,3 | 3 742,9 | 3 890,9 |
A7066 | 23-6-1989 | 2 062,1 | 2 118,7 | 2 215,1 | 2 297,4 |
A7067 | 8-12-1989 | 2 995,3 | 3 208,5 | 3 507 | 3 614,9 |
A7508 | 3-7-1989 | 3 234,1 | 3 443,2 | 3 585 | 3 727,2 |
A7509 | 1-8-1989 | 3 945,7 | 4 201,6 | 4 405,4 | 4 526,4 |
A7510 | 4-9-1989 | 3 611,6 | 3 895,6 | 4 193,3 | 4 372,9 |
A7511 | 26-9-1989 | 3 895,8 | 3 998,8 | 4 235,1 | 4 554,3 |
A7512 | 12-11-1989 | 2 991,6 | 3 286,4 | 3 432,2 | 3 592,4 |
A7513 | 29-1-1990 | 3 731,1 | 3 891,5 | 4 190,1 | 4 374,7 |
A7514 | 2-3-1990 | 3 291,2 | 3 582,4 | 3 885,6 | 4 107,5 |
A7515 | 3-4-1990 | 2 832,7 | 3 089,7 | 3 277,2 | 3 521,9 |
A7516 | 1-5-1990 | 3 533,5 | 3 598,8 | 3 885,7 | 4 035,9 |
A8001 | 22-6-1990 | 2 818,9 | 3 012,3 | 3 290,5 | 3 547,4 |
A8002 | 3-7-1990 | 2 912,7 | 2 965,8 | 3 235,1 | 3 468,9 |
A8003 | 1-8-1990 | 3 409 | 3 592 | 3 693,6 | 3 904,1 |
A8004 | 9-10-1990 | 3 126,2 | 3 196,2 | 3 404,9 | 3 435 |
A8005 | 5-11-1990 | 3 463,8 | 3 572 | 3 752,6 | 3 909,1 |
A8006 | 13-11-1990 | 3 395,3 | 3 468 | 3 554,5 | 3 556,1 |
A8008 | 31-1-1991 | 3 487,7 | 3 619,6 | 3 783,3 | 3 992,3 |
A8009 | 28-2-1991 | 3 729,8 | 3 768,1 | 3 976,5 | 4 208,6 |
A8010 | 29-3-1991 | 3 270,5 | 3 430,3 | 3 613,1 | 3 820,9 |
A8011 | 26-4-1991 | 3 198,4 | 3 285,4 | 3 503,7 | 3 769,4 |
A9013 | 1-7-1991 | 2 987,3 | 3 266,9 | 3 442,6 | 3 499,3 |
A9014 | 31-7-1991 | 3 613,4 | 3 909 | 4 174,4 | 4 486,4 |
A9015 | 29-8-1991 | 2 668,8 | 2 767,6 | 2 897,7 | 3 007,1 |
A9016 | 8-10-1991 | 2 667,1 | 2 973,4 | 3 117,5 | 3 333,5 |
A9017 | 28-10-1991 | 3 907,4 | 4 091,7 | 4 181,7 | 4 373,3 |
A9018 | 29-11-1991 | 3 099,6 | 3 220,7 | 3 435 | 3 611,6 |
A9019 | 6-1-1992 | 2 936,7 | 2 986,4 | 3 185,7 | 3 337,9 |
A9020 | 30-1-1992 | 3 586,6 | 3 761,5 | 3 824,4 | 4 081,8 |
A9021 | 28-2-1992 | 3 288,5 | 3 577,8 | 3 852,9 | 4 024,9 |
*Toestellen die zijn verkocht aan Chili
Tailnr. | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A1864 | 189,4 | 332,9 | 192,3 | ||||||
A1866 | 142,7 | 326,5 | 62,9 | ||||||
A1868 | 268 | ||||||||
A1871 | 169,5 | 153,6 | 312,1 | ||||||
A1872 | 92,1 | ||||||||
A1873 | 265 | 293,8 | 241,7 | ||||||
A1874 | 107,8 | 165,2 | 293,8 | 75,3 | |||||
A1875 | 134,8 | ||||||||
A1876 | 91 | ||||||||
A1877 | 51,2 | 354,3 | 46,7 | ||||||
A3192 | 192,2 | 290,5 | |||||||
A3193 | 258,3 | ||||||||
A3199 | 76,1 | 147,8 | 126,8 | 54,3 | 395,6 | ||||
A3202 | 140,1 | ||||||||
A3203 | 283,7 | ||||||||
A3205 | 215,1 | ||||||||
A3207 | 62,5 | 112,4 | |||||||
A3616 | 160,8 | ||||||||
A3617 | 145,6 | ||||||||
A3636 | 208 | 387,2 | 215,6 | ||||||
A3637 | 179,9 | 240 | 84,4 | ||||||
A3638 | 37,1 | 157,1 | |||||||
A3640 | 135,2 | 52,8 | |||||||
A3642 | 248,6 | ||||||||
A3643 | 240,9 | ||||||||
A3644 | 235,9 | ||||||||
A3646 | 253,8 | 213,1 | |||||||
A3648 | 216,3 | ||||||||
A4362 | 241,5 | ||||||||
A4364 | 214,9 | 119,1 | 105,8 | 212 | |||||
A4365 | 37,4 | 503,6 | 19,4 | ||||||
A5135 | 160,6 | 72,9 | 242,3 | ||||||
A5144 | 31 | ||||||||
A5146 | 78,2 | 331,5 | 145,9 | ||||||
A6057 | 241,6 | 347,3 | 206,5 | 193,5 | |||||
A6060 | 258,7 | ||||||||
A7508 | 74,2 | ||||||||
A7509 | 169,3 | 294,9 | 272,4 | ||||||
A7511 | 86,5 | 73,1 | 26,1 | 232,7 | |||||
A7513 | 351 | 265,3 | |||||||
A7514 | 255,8 | 228,7 | |||||||
A7516 | 148,4 | ||||||||
A8002 | 212,5 | 25,8 | |||||||
A8003 | 52,5 | 321,2 | 136,6 | ||||||
A8005 | 262,2 | ||||||||
A8006 | 223,4 | ||||||||
A8008 | 263,6 | 8,6 | |||||||
A8010 | 182,1 | 8,8 | |||||||
A9013 | 252,5 | ||||||||
A9014 | 22,1 | 186,5 | 259,6 | ||||||
A9015 | 65,2 | 396,2 | 208,1 | 260,6 | 218,9 | 16,5 | |||
A9016 | 234,4 | ||||||||
A9017 | 286,9 | 170,9 | 236,7 | 260,7 | |||||
A9018 | 95,4 | 25,1 | |||||||
A9020 | 314,8 | 164,9 | 188,2 | ||||||
A9021 | 227,2 | 196,6 | 136,3 | ||||||
Totaal gerealiseerd: | 1 385,7 | 3 482,0 | 859,6 | 1 012,6 | 3 404,4 | 4 043,4 | 3 430,4 | 2 335,1 | 2 540,8 |
Gepland aantal uren | – | – | – | – | 3 636 | 3 636 | 3 274 | 2 400 | 2 400 |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20102011-1234.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.