Wijzigingsverordening BDU Infrastructuur Vervoerregio Amsterdam

Deze wijzigingsverordening wijzigt de Verordening BDU Infrastructuur Vervoerregio Amsterdam als volgt:

Artikel I Inhoudelijke wijzigingen

  • a.

    Onder artikel 2.9, lid 3, wordt het maximumbedrag voor directe vaststelling van de subsidie verhoogd van € 50.000,- naar € 100.000,-.

  • b.

    In artikel 2.3, lid 1, 2.6, lid 3, 2.9, lid 4, 2.9, lid 6, 3.5, lid 1, 3.9, lid 3, 3.12, lid 1 en 3.14, lid 1 wordt ‘12 weken’ vervangen door ‘drie maanden’.

  • c.

    Artikel 4.1, lid 2 vervalt.

Artikel II Tekstuele wijzigingen

In de verordening worden de volgende tekstuele wijzigingen doorgevoerd:

 

  • a.

    In de artikelen 1.1, onderdeel f, 1.9, lid 1, onderdeel a, 2.9, lid 1 en 3.15, lid 4 wordt ‘lump sum’ vervangen door ‘lumpsum’.

  • b.

    In artikel 1.1, onderdeel m, vervalt de tekst ‘op het gebied van bereikbaarheid en verkeersveiligheid’.

  • c.

    Artikel 1.1, onderdeel q, komt als volgt te luiden:

    studie: een onderzoek naar een mobiliteitsmaatregel uitgevoerd in de verkennings- of planstudiefase (mobiliteitsmaatregel gerelateerde studie) of een onderzoek op het gebied van een beleidsinhoudelijk onderwerp uit het beleid van de Vervoerregio (beleidsstudie);

  • d.

    Artikel 1.1, onderdeel r, komt als volgt te luiden:

    UPM: het Uitvoeringsprogramma Mobiliteit dat de regioraad jaarlijks vaststelt. Binnen het uitvoeringsprogramma van de Vervoerregio zijn investeringen in bereikbaarheidsmaatregelen ingedeeld in programma’s. Ieder programma dient een bepaalde modaliteit, zoals openbaar vervoer, weg, fiets en verkeersveiligheid). Per maatregel zijn de verwachtingen over doelbereik, planning, kosten, functionaliteit en duurzaamheid opgenomen;

  • e.

    In de artikelen 1.6 lid 2, 1.8, lid 2, onderdeel b, 1.11, lid 1 en 3.1 wordt ‘UVP’ vervangen door ‘UPM’.

  • f.

    In artikel 1.11, lid 2, onderdeel d, vervalt de tekst ‘een eigen financiële bijdrage en’.

  • g.

    In artikel 2.8, lid 3, 3.13, lid 2 en 3.14, lid 4, wordt ‘3’ vervangen door ‘drie’

    [Artikel II, onderdeel g bevat een kennelijke verschrijving, hier wordt bedoeld: In artikel 2.8, lid 2, 3.13, lid 2 en 3.14, lid 4, wordt ‘3’ vervangen door ‘drie’.]

  • h.

    In artikel 2.9, lid 7, wordt ‘binnen 3 maanden na een eenmalig rappel’, gewijzigd in ‘na drie maanden, na een eenmalig rappel,’.

  • i.

    In artikel 2.10, lid 2, wordt na het woord ‘Indien’ ingevoegd ‘geen’; het woord ‘te’ vervalt.

  • j.

    In artikel 3.4, lid 1, vervalt ‘in de planuitwerkingsfase’.

  • k.

    Artikel 3.4, lid 3, onderdeel a komt als volgt te luiden:

    een beschrijving van de scope, aard, omvang en afbakening van de met de bereikbaarheidsmaatregel beoogde resultaten;

  • l.

    Artikel 3.4, lid 3, onderdeel b komt als volgt te luiden:

    een onderbouwing van de met de bereikbaarheidsmaatregel beoogde effecten en de bijdrage die de bereikbaarheidsmaatregel levert aan het realiseren van de doelstellingen van het beleid van de Vervoerregio;

  • m.

    In Artikel 3.4, lid 3, onderdeel c, vervalt de tekst ‘te doorlopen, aangevraagde of verkregen vergunning en andere noodzakelijke juridische procedures’.

  • n.

    In Artikel 3.4, lid 3, onderdeel e, vervalt de tekst ‘ten aanzien van wet- en regelgeving, technische aspecten, omgevingsfactoren en financiën’.

  • o.

    Artikel 3.4, lid 3, onderdeel g, komt als volgt te luiden:

    indien van toepassing: het vastgestelde ontwerp van de bereikbaarheidsmaatregel.

  • p.

    In artikel 3.8, lid 1, wordt ‘het project’ vervangen door ‘de maatregel’.

  • q.

    Artikel 3.10, lid 2, komt na ‘financiële bijdrage’ als volgt te luiden:

    , met een voortgangsrapportage of met het aantonen van een overeengekomen behaalde mijlpaal.

  • r.

    In artikel 3.10, lid 4, vervalt de tekst ‘en bedraagt in totaal niet meer dan 90% van de totale verleende financiële bijdrage’.

  • s.

    In artikel 3.11, lid 1, vervalt de tekst ‘en organisatie gebonden kosten’.

  • t.

    Artikel 3.13, lid 3, onderdeel b. komt als volgt te luiden:

    een prestatieverklaring waaruit blijkt dat de mobiliteitsmaatregel is gerealiseerd en de continuïteit van het gebruik van de maatregel, voor het specifieke doel waarvoor een financiële bijdrage is verleend, alsmede de technisch-functionele instandhouding in voldoende mate is gewaarborgd en waaruit blijkt dat de gefinancierde prestatie(s) zijn verricht overeenkomstig de verlening van de financiële bijdrage.

Artikel III Invoegingen

  • a.

    Onder artikel 2.10, lid 3, wordt ingevoegd lid 4, luidende:

    Indien niet alle onderdelen van de studie zijn opgeleverd kan het dagelijks bestuur de verleende financiële bijdrage lager vaststellen.

Artikel IV Vervallen onderdelen

In de verordening komen te vervallen:

 

  • a.

    Artikel 1.11, lid 2, onderdeel c.

  • b.

    Artikel 2.7, lid 2.

  • c.

    Artikel 2.8, lid 2, onderdeel c.

  • d.

    Artikel 3.1, onderdeel c.

  • e.

    Artikel 3.4, lid 3, onderdelen d, f, en h.

  • f.

    Artikel 3.4, lid 4.

  • g.

    Artikel 3.4, lid 5, onderdeel c.

  • h.

    Artikel 3.4, lid 6.

  • i.

    Artikel 3.8, lid 3.

  • j.

    Artikel 3.13, lid 3, onderdeel c.

Artikel V Vernummering onderdelen

De volgende onderdelen van de verordening worden als volgt vernummerd:

 

  • a.

    Artikel 1.11, lid 2, onderdeel d naar c.

  • b.

    Artikel 2.8, lid 2, onderdeel d naar c.

  • c.

    Artikel 3.4, lid 3, onderdeel e naar d.

  • d.

    Artikel 3.4, lid 3, onderdeel g naar e.

  • e.

    Artikel 3.4, lid 5, naar 4.

  • f.

    Artikel 3.4, lid 5, onderdeel d naar b.

  • g.

    Artikel 3.4, lid 7, naar 5.

Artikel VI  

  • a.

    Deze wijzigingsverordening treedt in werking de eerste dag na plaatsing in het blad Gemeenschappelijke regelingen.

  • b.

    Deze verordening wordt aangehaald als ‘Wijzigingsverordening BDU Infrastructuur Vervoerregio Amsterdam’.

Naar boven